Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Han22

Han22

Martin Halilovič • 43 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Freddy Pharkas: Frontier Pharmacist

  • PC 70
Od Sierry už jsem dohrál drtivou většinu adventur. Když pominu hry co nikdo nezná, edutainment tituly, hry logické (Shivers) či kombinace s vesmírnými simulátory (Inca), tak mi zbývá pár stand alone titulů a nedosažitelná Phantasmagoria (nejsou titulky).

Freddy Pharkas je ale hrou, která zde IMHO byla docela známá, proto mě překvapilo jen jediné hodnocení. A není to ani špatná hra, i když budu nadávat a dost.

Je to totiž klasická sierrovka. To zaprvé znamená opravdu hnusnou grafiku. Roku 1993 ujel Sieře vlak, což je jasně vidět když si člověk zahraje tohle po nějakých hrách od Lucasů nebo Legendů. Rozplizlá nedetailní čmáranice, ve které se tak dobře daří oblíbenému pixelhuntingu a neviditelným předmětům. Hudba se všemi citacemi westernů se naopak povedla. A když jsme u přístupnosti, opět tu v mluvené verzi chybí titulky (což naštěstí řeší ScummVM). Engine a ovládání je stejné od doby King Quest 5-6, čili inteligentní kurzor se 4 úkony, tradiční menu a občas nefungující detekce kliků (na něco kliknete a ono to nejde, protože jste klikli o milimetr vedle). Když je na každé obrazovce 20-30 aktivních míst, je to na pováženou.

Obtížnost není tak hrozná jako u předchozích titulů Sierry, ale i tak to stačí. Schované cesty, objevující se předměty, umírání. Na začátku druhé kapitoly se snažíte zastavit zamořování městečka koňskými plyny a tak si v klidu adventuříte a najednou game over, protože časový limit. Kombinace předmětů jsou šílené - vezmete plechovku, propícháte ji sekáčkem na led, dáte do ní uhlí, koňský řemen a máte plynovou masku :D Celá poslední kapitola je jeden velký adrenalin, protože na každém kroku čelíte nebezpečí a budete umírat a umírat, než Vás napadne co udělat (nebo kouknete do návodu). Samostatnou kategorií je naprosto šílené vyrábění léků.

Proč teda nakonec 70%? Inu Sierra umí (většinou) vyprávět příběhy. Westernových adventur (a vůbec her) příliš není, těch komediálních ještě méně. Titulní hrdina je bývalý pistolník, který v malém městečku dělá lékárníka a tak si v klidu povídáte s postavami a brzy zjišťujete, že tu něco smrdí. A to doslova. Šerif zavírá jeden obchod za druhým, město sužuje koňské prdění, invaze slimáků, otrava vody a Freddy bude muset odložit lahvičky s medicínou a nasadit kolty. Příběh graduje až do famózního finále, kde nechybí parádní odhalení. A přitom Vás na každém kroku čeká nějaká hláška, gag, pomrkávání na diváka - ať už při sledování dění, čtení popisů, dialozích nebo mezihrách. Občas je to pěkně nechutné, nechybí odkazy na jiné hry (Lemmings :D), akční mezihry mají volitelnou obtížnost.

Sierra si dělá srandu i z vlastního bodového systému a tak když otevřete dveře do lékárny, nadělí Vám rovnou 500 bodů z 1000 možných :) Na konci Vás zase čekají nepovedené scénky z "natáčení". Zkrátka i když jsem nadával, celou dobu jsem se slušně bavil a proto aspoň těch 70% dám.

Pro: Slušný příběh, parádní humor v každém kousku hry, tradiční ovládání.

Proti: Rozplizlá a hnusná grafika, sierácká neférová obtížnost.

+7