Jak jsem si dal závazek dohrát všechny známější adventury aspoň do půlky 90. let, nořím se do čím dál většího bahna. Willy Beamish je toho zářným příkladem.
Už dlouho mě nějaká adventura neštvala v tolika ohledech najednou. Především je příběh cílený opravdu na ty nejmenší hráče, takže se ujímáte malého kluka, který musí poslouchat rodiče, učitele, vychovatelku, staršího sígra či v podstatě každého dospělého. Celá hra je rozdělená do 4 dnů a jediné o co jde je, aby kluk vyhrál žabí závody (a konci překazil dvojici podnikatelů nějaký šílený plán zahrnující umělá sladidla a hromadící se sračky). Celé je to šíleně dětinské, většinu času se pohybujete mezi různými animovanými scénkami a ani příliš nehrajete. Scény typu čínská rodina ninjů nebo vychovatelka-netopýr jsem vůbec nechápal.
A když začnete hrát, je to peklo. Každá špatná odpověď někoho naštve a když naštvete moc lidí, jde klučina do internátní školy, nebo prostě umře. Dá se takhle skončit hned v úvodní scéně po škole. Spousta akcí je časovaných a záleží nejen na tom vědět co udělat, ale stihnout to, vrcholem je na etapy rozdělený finální boj v továrně, který bych bez návodu nikdy nezvládl. Pak je tu běžící čas v průběhu dne, kdy Vás nikdo neupozorní kam jít a co dělat, případně co jste minuli. Aby toho nebylo málo, tak i když máte inteligentní kurzor, hra podvádí a tak se kurzor mění na šipky dolů či zaměřovač, aniž by Vás to napadlo (standardně je tu pouze použít/podívat se). Různé šílenosti typu kouzlení s telefonem a mangeťákem či mačkání kódů (kde jsem je měl vzít?).
Abych jen nekritizoval, tak grafika zejména v animacích je celkem slušná na rok vzniku, ovládání funguje dobře a technická stránka ujde. Jinak je to tradiční pekelná Sierra zabalená do naprosto infantilního příběhového a stylového hávu.
Už dlouho mě nějaká adventura neštvala v tolika ohledech najednou. Především je příběh cílený opravdu na ty nejmenší hráče, takže se ujímáte malého kluka, který musí poslouchat rodiče, učitele, vychovatelku, staršího sígra či v podstatě každého dospělého. Celá hra je rozdělená do 4 dnů a jediné o co jde je, aby kluk vyhrál žabí závody (a konci překazil dvojici podnikatelů nějaký šílený plán zahrnující umělá sladidla a hromadící se sračky). Celé je to šíleně dětinské, většinu času se pohybujete mezi různými animovanými scénkami a ani příliš nehrajete. Scény typu čínská rodina ninjů nebo vychovatelka-netopýr jsem vůbec nechápal.
A když začnete hrát, je to peklo. Každá špatná odpověď někoho naštve a když naštvete moc lidí, jde klučina do internátní školy, nebo prostě umře. Dá se takhle skončit hned v úvodní scéně po škole. Spousta akcí je časovaných a záleží nejen na tom vědět co udělat, ale stihnout to, vrcholem je na etapy rozdělený finální boj v továrně, který bych bez návodu nikdy nezvládl. Pak je tu běžící čas v průběhu dne, kdy Vás nikdo neupozorní kam jít a co dělat, případně co jste minuli. Aby toho nebylo málo, tak i když máte inteligentní kurzor, hra podvádí a tak se kurzor mění na šipky dolů či zaměřovač, aniž by Vás to napadlo (standardně je tu pouze použít/podívat se). Různé šílenosti typu kouzlení s telefonem a mangeťákem či mačkání kódů (kde jsem je měl vzít?).
Abych jen nekritizoval, tak grafika zejména v animacích je celkem slušná na rok vzniku, ovládání funguje dobře a technická stránka ujde. Jinak je to tradiční pekelná Sierra zabalená do naprosto infantilního příběhového a stylového hávu.