Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Han22

Han22

Martin Halilovič • 43 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Star Trek: Judgment Rites

  • PC 80
Tohle bude těžký komentář. Star Trek: Judgment Rites je totiž naprosto totožný jako 25th Anniversary. Grafika je naprosto stejná, ovládání je naprosto stejné, všechno co fungovalo v prvním díle funguje i tady, stejně jako v prvním díle tu máme sedm epizodních příběhů. Čili je zbytečné psát o hratelnosti, technické stránce či naprosto dokonalém Star Trek Feelingu.

Pár novinek tu ale je a o těch se rozepíšu. Vesmírné bitvy se dají ovlivnit volbou obtížnosti (vypnout, lehké, těžké). Přiznávám, že mě ty bitvy nakonec celkem chytly (hlavně po přečtení manuálu a objevení funkce "lock ship"), až na jednu, kterou jsem hrál asi 10 minut, než mi došlo že v rámci kontinuity příběhu musím prohrát.

Z technické stránky bych vyzdvihl hezčí animované sekvence. Sice to není žádný zázrak, ale to originální seriál nebyl taky a stejně jsem ho hltal.

A samozřejmě jsou tu příběhy. A tady se tvůrci opravdu vytáhli. Lokace jsou rozsáhlejší, příběhy hutnější a plné té nejlepší Star Trekovské filozofie, tolerance, empatie a humanity. Trošičku se tady rozepíšu:

Federation: Takový standart - posádka je chycena na vesmírné stanici, kde je záporák z prvního dílu a musí získat důkazy o jeho experimentech.
Sentinel: Posádka přichází na planetu na úrovni doby kamenné. Najdou laboratoř prastaré civilizace, která obsahuje neskutečné informace. Ale také ohrožuje plynem plynulý vývoj rasy. Získat informace, nebo zachránit nevinnou rasu?
No Man´s Land: Tady přichází na scénu ze seriálu známý Baron z Gothosu, který si vybudoval svět první světové války a jako účastníky používá lidi z posádek lodí. Jak ho přesvědčit aby toho nechal a pochopil hrůzy války?
Light and Darkness: Na opuštěné planetě jsou dvě rasy, jedna má představovat dobro, druhá zlo, obě vypadají neúplně. Podaří se posádce oprostit od předsudků a najít řešení?
Voids: Posádka čelí entitě, která hledá dokonalé štěstí a nabízí ho i těm, kteří ho nechtějí, včetně Spocka. Asi nejfilozofičtější námět - má štěstí smysl bez hlubšího rozměru a dalších prožitků?
Museum Piece: Bez vybavení ve starém muzeu čelí posádka teroristům a hraje si na MacGyvera - ze starých exponátů skládají cestu dále. Oddychový díl, ale na konci přichází pořádná porce diplomacie.
Though This Be Madness: Brutální záležitost. Loď plná bláznů, o které se stará ještě šílenější umělá inteligence a která bůhvíproč putuje vesmírem. Proč ji tvůrci vyslali na takovou nelidskou misi?
Celou hru navíc propojuje hlavní příběh o rase, která testuje Federaci, ale i Klingony, zda jsou hodni prvního kontaktu. Finále je parádní, na rozdíl od jedničky končící bitvou to končí dotazníkem, odhalující to nejlepší z lidství.


Hratelnost se moc nezměnila, ale bohužel obtížnost šla dost nahoru. Stále platí všechno oskenovat, mluvit s posádkou o všem, mluvit s každou postavou a snažit se pokud možno o co nejvíc sluníčkové řešení. Ale některé úkoly jsou nelogické, pixelhuntigu je až běda a na některé haluze z posledních epizod bych bez návodu nepřišel ani za sto let. Dosáhnout hodnocení perfect je IMHO bez konzultace s návodem nemožné.

Každopádně i tak pro trekkie a zejména fandy TOS povinnost. Já osobně mám chuť si pustit celý seriál znovu a nejlépe i s 6 navazujícími filmy.

Pro: Příběhy jsou delší, filozofičtější a celkově fantastické, vesmírné bitvy jde vypnout.

Proti: Vypadá a hraje se to naprosto stejně jako první díl, větší obtížnost.

+11