Herní výzva 2019 - 5. "Adaptace": Dohraj hru, která byla vytvořena pouze na základě filmové předlohy.
Do třetice Star Trek, do třetice moje premiéra, do třetice 80%. Po dvou dílech přišla v roce 1995 jiná firma s náhledem do právě skončené Nové Generace, neboli TNG. Tenhle seriál mi v konkurenci ostatních přišel vždycky nejvíce sucharský, poměr dialogů a nějakých akčních scén/efektů byl drtivý. Nicméně všechno to vynahrazovala parádní posádka, výborné humanisticky laděné příběhy, seznámení se spoustou nových ras (které byly poté rozvinuty v Deep Space Nine) a především diplomacie. Tam kde Kirk svlékal tričko a bojoval na pěsti, Picard zvládl potenciální konflikt vyřešit mírovou cestou a ještě byl člověk rád.
Jak se k tomu postavila hra? Na výbornou. Opět tu nechybí nic z toho co jsem právě popsal, tvůrci navíc sehnali veškeré herce ze seriálu a vyrenderovali jejich podoby, takže zážitek je to parádní. Příběh si půjčuje svoji strukturu z prvních dvou Star Trek aedventur, takže ze začátku plníte i "filler" mise, v půlce navíc přijde obrat k něčemu úplně jinému, ale i tak je to paráda. Posádka se vydává pátrat po tajemném Pátém svitku (něco jako druhý díl Bible), který by zcela změnil zažité zvyky Gradianů. Do toho hrozí válka s Romulany. A někde v pozadí se objevuje stopa dávno vymřelého impéria Chodak, přičemž všichni pátrají po tajemném zařízení Unity Device.
Čeká Vás cestování po různých planetách i zařízeních, na rozdíl od seriálu si tvůrci mohli dovolit popustit i uzdu fantazie, takže lokace jsou opravdu mimozemské, bytosti rozhodně nevypadají jen jako lidé s maskou a ve finále nás čeká stejně jako jako třeba v Judgment Rites test humanity a schopnosti spolupracovat. Nejlepší na tom je, že i bez znalostí seriálu si děj můžete užít - dvě hlavní rasy jsou nové, uteče Vám sice pár odkazů na Picardovu minulost a nebudete tušit kdo jsou Klingoni, Romulani či Ferengové, ale nehraje to velkou roli.
Grafika pokročila, takže tu máme podobně jako v Dark Seed 2 renderované postavy v polokresleném prostředí. Není to sice zrovna úchvatný zážitek, ale dostačující. K tomu je tu spousta FMV sekvencí sice v mizerném rozlíšení, ale zato parádně zpracovaných.
A jak se to hraje? No nejlehčí hra to není. Adventurní část je celkem v pohodě, úkoly jsou logické a většinou tušíte co máte dělat. Na každé misi máte výsadek a opět občas platí, že některé úkony zvládne jen jeden z výsadku. Většinou je cílem něco aktivovat, zneškodnit, jen na zoologické planetě si hrajeme na detektivy. Ovládání je příjemné - inteligentní kurzor se 4 možnostmi, hlásící se předměty, žádný deadendy nebo time limity. Opět tu nechybí hodnocení úspěšnosti mise, na jedné planetě máte i nelineární postup.
To ovšem není všechno, ještě je tu můstek a tam jde dělat tolik věcí, že se Vám zatočí hlava. V astrometrice si můžete zadávat kurz, měnit rychlost atd... v inženýrské sekci si prohlížet části lodě, v počítači číst o desítkách hesel a v taktické konzoli máte možnosti bojovat, k čemuž se ještě dostanu. Kromě si můžete nechat poradit od posádky, probírat s nimi postup, zavolat na velitelství Hvězdné flotily. A důležité jsou i rozhovory, které hodně ovlivňují směřování děje.
A pak jsou tu prokleté boje. Čas od času narazíte na cizí loď (většinou Romulanskou) a začne boj. V taktické konzoli můžete nastavit milion serepetiček od síly phaserů, štítů, rozptyl torpéd, desítek manévrů. Boje jsou otravné, interface je odporný a navíc přes veškerou snahu při nich hra neustále zamrzá. U jednoho boje na planetě Yall to zabralo hodinu googlení, než jsem našel řešení jak překonat bug.
Krásné na tom je, že si dáte nejnižší obtížnost a na vše se můžete vykašlat. Boje obstará Worf, kurz zadá také Worf a kromě pátrání na konci kde bych se bez souřadnic z návodu neobešel si tak můžete užít poctivé adventuření. Takže opět - pro všechny fandy Star Treku povinnost.
Do třetice Star Trek, do třetice moje premiéra, do třetice 80%. Po dvou dílech přišla v roce 1995 jiná firma s náhledem do právě skončené Nové Generace, neboli TNG. Tenhle seriál mi v konkurenci ostatních přišel vždycky nejvíce sucharský, poměr dialogů a nějakých akčních scén/efektů byl drtivý. Nicméně všechno to vynahrazovala parádní posádka, výborné humanisticky laděné příběhy, seznámení se spoustou nových ras (které byly poté rozvinuty v Deep Space Nine) a především diplomacie. Tam kde Kirk svlékal tričko a bojoval na pěsti, Picard zvládl potenciální konflikt vyřešit mírovou cestou a ještě byl člověk rád.
Jak se k tomu postavila hra? Na výbornou. Opět tu nechybí nic z toho co jsem právě popsal, tvůrci navíc sehnali veškeré herce ze seriálu a vyrenderovali jejich podoby, takže zážitek je to parádní. Příběh si půjčuje svoji strukturu z prvních dvou Star Trek aedventur, takže ze začátku plníte i "filler" mise, v půlce navíc přijde obrat k něčemu úplně jinému, ale i tak je to paráda. Posádka se vydává pátrat po tajemném Pátém svitku (něco jako druhý díl Bible), který by zcela změnil zažité zvyky Gradianů. Do toho hrozí válka s Romulany. A někde v pozadí se objevuje stopa dávno vymřelého impéria Chodak, přičemž všichni pátrají po tajemném zařízení Unity Device.
Čeká Vás cestování po různých planetách i zařízeních, na rozdíl od seriálu si tvůrci mohli dovolit popustit i uzdu fantazie, takže lokace jsou opravdu mimozemské, bytosti rozhodně nevypadají jen jako lidé s maskou a ve finále nás čeká stejně jako jako třeba v Judgment Rites test humanity a schopnosti spolupracovat. Nejlepší na tom je, že i bez znalostí seriálu si děj můžete užít - dvě hlavní rasy jsou nové, uteče Vám sice pár odkazů na Picardovu minulost a nebudete tušit kdo jsou Klingoni, Romulani či Ferengové, ale nehraje to velkou roli.
Grafika pokročila, takže tu máme podobně jako v Dark Seed 2 renderované postavy v polokresleném prostředí. Není to sice zrovna úchvatný zážitek, ale dostačující. K tomu je tu spousta FMV sekvencí sice v mizerném rozlíšení, ale zato parádně zpracovaných.
A jak se to hraje? No nejlehčí hra to není. Adventurní část je celkem v pohodě, úkoly jsou logické a většinou tušíte co máte dělat. Na každé misi máte výsadek a opět občas platí, že některé úkony zvládne jen jeden z výsadku. Většinou je cílem něco aktivovat, zneškodnit, jen na zoologické planetě si hrajeme na detektivy. Ovládání je příjemné - inteligentní kurzor se 4 možnostmi, hlásící se předměty, žádný deadendy nebo time limity. Opět tu nechybí hodnocení úspěšnosti mise, na jedné planetě máte i nelineární postup.
To ovšem není všechno, ještě je tu můstek a tam jde dělat tolik věcí, že se Vám zatočí hlava. V astrometrice si můžete zadávat kurz, měnit rychlost atd... v inženýrské sekci si prohlížet části lodě, v počítači číst o desítkách hesel a v taktické konzoli máte možnosti bojovat, k čemuž se ještě dostanu. Kromě si můžete nechat poradit od posádky, probírat s nimi postup, zavolat na velitelství Hvězdné flotily. A důležité jsou i rozhovory, které hodně ovlivňují směřování děje.
A pak jsou tu prokleté boje. Čas od času narazíte na cizí loď (většinou Romulanskou) a začne boj. V taktické konzoli můžete nastavit milion serepetiček od síly phaserů, štítů, rozptyl torpéd, desítek manévrů. Boje jsou otravné, interface je odporný a navíc přes veškerou snahu při nich hra neustále zamrzá. U jednoho boje na planetě Yall to zabralo hodinu googlení, než jsem našel řešení jak překonat bug.
Krásné na tom je, že si dáte nejnižší obtížnost a na vše se můžete vykašlat. Boje obstará Worf, kurz zadá také Worf a kromě pátrání na konci kde bych se bez souřadnic z návodu neobešel si tak můžete užít poctivé adventuření. Takže opět - pro všechny fandy Star Treku povinnost.
Pro: Parádní doplněk Star Trek TNG s perfektním příběhem, férová hratelnost a obtížnost, pro hračičky spousta možností na můstku.
Proti: Otravné boje plné bugů, hledání cesty v astrometrice.