Je rok 1967, zuří boje ve Vietnamu a samozřejmě také studená válka. V této pochmurné době vyhrává americký student fyziky Hans Tannhauser cestu do bezvýznamné německé vesničky Trüberbrook. A protože právě píše disertační práci z kvantové fyziky, bere cestu do Německa jako odreagování a ideální příležitost pro poklidné dopsání práce.
Po příjezdu do malebného lázeňského města Hans zjišťuje, že zde skutečně chcípl pes (nebo kočka)? Nikde nikdo, obchůdky i atrakce zavřené, jediný otevřený hotýlek evidentně dlouho nikdo nenavštívil. Až nyní se s návštěvníky roztrhl pytel, kromě Hanse se totiž ubytovala i mladá anthropoložka Gretchen Lemke. I přesto vše vypadá na pokračování poklidné vesnické nudy, kdyby se v noci v pokoji Tannhausera neobjevil tajemný chlápek, který mu ukradl rozepsanou disertační práci. Tím se spouští běh událostí ne nepodobný ujetým béčkovým sci-fi filmům.
Trüberbrook je nejnovější adventura německého studia btf. Tím, čím uchvátí na první pohled, je jednoznačně grafika. Tvůrci využili nepříliš často používané metody fotogrametrie, kdy byly nejdříve všechny lokace vymodelovány jako miniaturní modely ve skutečném světě a až poté přeneseny pomocí 3D scanneru do počítače. Posléze byly do hry přidány animované postavy a vizuální efekty a voilá – specifická a velmi pěkná grafika je na světě.
Jak je to ale se hrou samotnou? Ta bohužel nedosahuje kvalit grafického zpracování, propadákem ale rozhodně není. Postupně se dozvídáte informace o historii města a přilehlého okolí a začnete hlouběji pronikat do místních intergalaktických mystérií. Celý základní příběh by mohl být zajímavý, ale pořád se vkrádá pocit, že není plně využitý. Spoustu času strávíte zbytečným a otravným diskutováním o ničem, naopak spousta zajímavých či načatých věcí vůbec není dotažena nebo využita. Vypadá to, že autoři měli s celým příběhem mnohem větší plány, ale nakonec byli nuceni v příběhu škrtat a to se jim příliš nepovedlo. I proto zůstávají některé lokace ve hře téměř nevyužity, což je na škodu.
Samotný gameplay také neoplývá ničím převratným, úkoly jsou vesměs logické a hodně jednoduché. Kromě již zmiňovaných dialogů většinou spočívají v chození křížem krážem mezi lokacemi a přenášením informací či jednotlivých předmětů. Když už jsme u předmětů, je potřeba zmínit se o inventáři. Ten sice existuje a je možné jej i zobrazit, z náznakových ikonek však nejde moc poznat, co která věc skutečně je. Pro použití předmětů na daném místě je pak využit jednoduchý model, kdy po kliknutí na konkrétní místo ve hře se přímo ukáže kontextový obrázek, který předmět je možné použít.
O grafice jsem se zmínil již na začátku, stojí za to dodat, že i animace jsou velmi pěkné a podařený je i dabing a zvuky. Zato hudba je celkově dost nevýrazná, místy až otravná. České fanoušky navíc určitě potěší české titulky. Co naopak nepotěší je délka celé hry, přestože obsahuje některé nepřeskočitelné zdlouhavé pasáže, kde se toho moc neděje, stačí k pohodovému dohrání necelých šest hodin.
Trüberbrook je adventurou ze staré školy ve velmi pěkném grafickém zpracování. Z příběhu i samotného hraní mohli tvůrci vymáčknout rozhodně víc, přesto pravověrným fanouškům adventur mohu zahrání tohoto díla doporučit.
Po příjezdu do malebného lázeňského města Hans zjišťuje, že zde skutečně chcípl pes (nebo kočka)? Nikde nikdo, obchůdky i atrakce zavřené, jediný otevřený hotýlek evidentně dlouho nikdo nenavštívil. Až nyní se s návštěvníky roztrhl pytel, kromě Hanse se totiž ubytovala i mladá anthropoložka Gretchen Lemke. I přesto vše vypadá na pokračování poklidné vesnické nudy, kdyby se v noci v pokoji Tannhausera neobjevil tajemný chlápek, který mu ukradl rozepsanou disertační práci. Tím se spouští běh událostí ne nepodobný ujetým béčkovým sci-fi filmům.
Trüberbrook je nejnovější adventura německého studia btf. Tím, čím uchvátí na první pohled, je jednoznačně grafika. Tvůrci využili nepříliš často používané metody fotogrametrie, kdy byly nejdříve všechny lokace vymodelovány jako miniaturní modely ve skutečném světě a až poté přeneseny pomocí 3D scanneru do počítače. Posléze byly do hry přidány animované postavy a vizuální efekty a voilá – specifická a velmi pěkná grafika je na světě.
Jak je to ale se hrou samotnou? Ta bohužel nedosahuje kvalit grafického zpracování, propadákem ale rozhodně není. Postupně se dozvídáte informace o historii města a přilehlého okolí a začnete hlouběji pronikat do místních intergalaktických mystérií. Celý základní příběh by mohl být zajímavý, ale pořád se vkrádá pocit, že není plně využitý. Spoustu času strávíte zbytečným a otravným diskutováním o ničem, naopak spousta zajímavých či načatých věcí vůbec není dotažena nebo využita. Vypadá to, že autoři měli s celým příběhem mnohem větší plány, ale nakonec byli nuceni v příběhu škrtat a to se jim příliš nepovedlo. I proto zůstávají některé lokace ve hře téměř nevyužity, což je na škodu.
Samotný gameplay také neoplývá ničím převratným, úkoly jsou vesměs logické a hodně jednoduché. Kromě již zmiňovaných dialogů většinou spočívají v chození křížem krážem mezi lokacemi a přenášením informací či jednotlivých předmětů. Když už jsme u předmětů, je potřeba zmínit se o inventáři. Ten sice existuje a je možné jej i zobrazit, z náznakových ikonek však nejde moc poznat, co která věc skutečně je. Pro použití předmětů na daném místě je pak využit jednoduchý model, kdy po kliknutí na konkrétní místo ve hře se přímo ukáže kontextový obrázek, který předmět je možné použít.
O grafice jsem se zmínil již na začátku, stojí za to dodat, že i animace jsou velmi pěkné a podařený je i dabing a zvuky. Zato hudba je celkově dost nevýrazná, místy až otravná. České fanoušky navíc určitě potěší české titulky. Co naopak nepotěší je délka celé hry, přestože obsahuje některé nepřeskočitelné zdlouhavé pasáže, kde se toho moc neděje, stačí k pohodovému dohrání necelých šest hodin.
Trüberbrook je adventurou ze staré školy ve velmi pěkném grafickém zpracování. Z příběhu i samotného hraní mohli tvůrci vymáčknout rozhodně víc, přesto pravověrným fanouškům adventur mohu zahrání tohoto díla doporučit.
Pro: grafika, zajímavé prostředí, klasická adventura
Proti: těžko identifikovatelné předměty v inventáři, nevyužitý potenciál