Úvodem - než se na mě naštvete za nízké hodnocení, vězte že hru sráží multiplayer na PC a níže vysvětlím proč.
Takže CoD se po letech vydal zpět ke kořenům kde začínal - na bojiště druhé světové války, což za mě byl výborný krok. Ultra ulítle divnofuturistické Black Ops mě vůbec neoslovily. I když v posledních letech na poli FPS holduji spíše taktičtějším kouskům (série Arma, Rainbow, SWAT, ...) tak pro CoD jsem právě díky prvním dílům, které jsem na střední pařil v MP donekonečna, měl stále slabost. A teď, po letech, se série vrací zpět. Byl jsem docela nadšen. Když hra vyšla hrál jsem ji u kamaráda na PS4 a nadšení zase opadlo. Killstreaks, skiny a kolimátory na WW2 zbraních se mi docela eklovali, takže jsem hru odložil s tím, že ji koupím až někdy v akci. A to nastalo teď, když hra vyšla v rámci Humble Bundle Monthly. Za 12 usd s dalšími několika hrami? Super.
The good
Singleplayer. Popravdě žádný velký zázrak se nekoná. Naprosto standardní 5 hodinová kampaň na kterou jsme v CoD již zvyklí. Grafika na 2017 vypadá moc hezky, všechno bouchá a ze hry kape filmovost kterou tvůrci nalezli již v těch původních CoD před patnácti lety. Mise se snaží o variabilitu - kromě klasického run&gun v kulisách WW2 hra přidává mírně neohrabané stealth mise, hodně nepohodlnou misi v kůži tankisty a vyloženě divnou mini část mise v roli stíhače chránícího letku bombardérů. Ale hraje se to pěkně. Point du hoc na začátku je fajn a závěr v koncentračním táboře je opravdu emocionální tečka, která je vkusně udělaná. Hra se navíc zaměřuje na "lidské příběhy" vojáků jednotky. Někdy je to fajn a působí to přirozeně, trochu i jako homage k Bratrstvu neohrožených, někdy je to patos až bída. Ale SP jsem dohrál a nelituji toho.
Co je trochu škoda, tak single se nevydává mimo hranice jedné postavy a jedné jednotky v rámci americké Big Red One od vylodění po konec války. Není zde kampaň za Brity, Rusy nebo přesun v prostředí třeba do Itálie, Afriky nebo Tichomoří. Což je škoda. Ale je možné že si šetří náměty na další pokračování. Pokud bude.
The Bad
No a pak jsem se pustil do multiplayeru. Jak jsem psal v úvodu, staré WW2 CoDy byly na střední mode srdcovka. Svého času jsme měli s kamarády i klan a hrály na gameparku jednu mapu za druhou. Dokonce jsme se pokoušeli účastnit Intel ligy. Ne moc úspěšně teda :))
Jak hrozné bylo mé překvapení, když jsem zjistil, že MP je protkán nehorázným lootboxovým systémem, který nejen dodává do hry celkem hezké uniformy, ale také naprosto rušící skiny na zbraně v barvách neonového poutače, které jsou ve hře z WW2 jak pěst na oko, ale především je v nich uzamčená dobrá půlka zbraní! Chceš nové zbraně. Kupuj lootboxy ! A nebo třeba raritní verze (skiny) i ke zbraním, které normálně získat jde. To bych neviděl jako trabl, kdyby šlo jen o vizuál, tyto verze zbraní však přidávají i statistické výhody (lepší zisk XP a podobně). Po dvou letech v provozu je navíc hra prakticky mrtvá. Kromě nekonečného mlácení se v minimapě shipment (což je pouze reinkarnace stejnojmenné mapy z CoD MW) funguje snad je mód Ground War (což je vykrádačka conquest ze série Battlefield), Team Deatmatch a možná Domination (klasické obsazování a držení bodů). Zbytek módů je mrtvý úplně nebo polomrtvý. To není hezká vizitka.
The Ugly
Opět multiplayer. I když teda člověk zatne zuby a řekne si, že vydrží s nižší variabilitou zbraní, nějak vydrží ty otřesný skiny i všudypřítomný lootbox systém kterým vás hra fackuje ze všech stran, přijde poslední rána do hlavy. Hackers. Ano, hra je naprstý free-for-all pro hackery všeho druhu. Prakticky v půlce zápasů člověk narazí na hackery, kteří se tím nijak netají. Střílí vás s chirurgickou přesností, mají šílené K/D nebo i jen stojí na jednom místě a zabíjí přes celou mapu. Naprostá anarchie. Někteří hackeři šli dokonce tak daleko, že to mají napsané v profilu a vysmívají se tam necheatujícím hráčům. U dva roky staré hry, která se stále prodává za 60usd je to komedie. Navíc od jedné z nejbohatších firem na herním trhu. Ano, každý oblíbený kompetitivní titul má nějaký ten problém s nepoctivými hráči, to je fakt. Activision ale naprosto rezignoval na jakékoliv řešení. Hráče prakticky není možné ani nahlašovat, v matchi není report tlačítko. Když to srovnám jak to funguje třeba v R6:Siege...no tak to srovnat nejde.
Multiplayer teď zažil trochu vzestup kdy do hry najeli hráči co to koupi za výhodnou cenu na HB (jako já), ale toto si myslím rychle opadne a hra bude mrtvá. Dva roky po vydání. Pokračovatel CoD 1&2, které se hrály mnoho let po vydání (snad i dnes je možné najít servery). To je smutné. Velice.
Závěrem
Pokud hru hrajte kvůli SP nebo Zombies (které si ale moc neužijete pokud nedáte dalších 40 USD za season pass kde jsou další příběhové kapitoly) asi budete spokojeni. Možná. Ale má kvůli 5 hodinám slušného singlu smysl dát 60 USD? Pro mě by asi nemělo.
Pokud jste měli v úmyslu hrát MP, pak vás důrazně varuji. Je docela dobře možné že budete zklamáni. Hořce.
Pokud jste hackeři, tak asi popřeji příjemnou zábavu.
Je to celé takové...mrzuté.
PS: Na PS4 a možná i na Xone je situace s hackery prý lepší. Tak to bude v pohodě třeba tam :)
Takže CoD se po letech vydal zpět ke kořenům kde začínal - na bojiště druhé světové války, což za mě byl výborný krok. Ultra ulítle divnofuturistické Black Ops mě vůbec neoslovily. I když v posledních letech na poli FPS holduji spíše taktičtějším kouskům (série Arma, Rainbow, SWAT, ...) tak pro CoD jsem právě díky prvním dílům, které jsem na střední pařil v MP donekonečna, měl stále slabost. A teď, po letech, se série vrací zpět. Byl jsem docela nadšen. Když hra vyšla hrál jsem ji u kamaráda na PS4 a nadšení zase opadlo. Killstreaks, skiny a kolimátory na WW2 zbraních se mi docela eklovali, takže jsem hru odložil s tím, že ji koupím až někdy v akci. A to nastalo teď, když hra vyšla v rámci Humble Bundle Monthly. Za 12 usd s dalšími několika hrami? Super.
The good
Singleplayer. Popravdě žádný velký zázrak se nekoná. Naprosto standardní 5 hodinová kampaň na kterou jsme v CoD již zvyklí. Grafika na 2017 vypadá moc hezky, všechno bouchá a ze hry kape filmovost kterou tvůrci nalezli již v těch původních CoD před patnácti lety. Mise se snaží o variabilitu - kromě klasického run&gun v kulisách WW2 hra přidává mírně neohrabané stealth mise, hodně nepohodlnou misi v kůži tankisty a vyloženě divnou mini část mise v roli stíhače chránícího letku bombardérů. Ale hraje se to pěkně. Point du hoc na začátku je fajn a závěr v koncentračním táboře je opravdu emocionální tečka, která je vkusně udělaná. Hra se navíc zaměřuje na "lidské příběhy" vojáků jednotky. Někdy je to fajn a působí to přirozeně, trochu i jako homage k Bratrstvu neohrožených, někdy je to patos až bída. Ale SP jsem dohrál a nelituji toho.
Co je trochu škoda, tak single se nevydává mimo hranice jedné postavy a jedné jednotky v rámci americké Big Red One od vylodění po konec války. Není zde kampaň za Brity, Rusy nebo přesun v prostředí třeba do Itálie, Afriky nebo Tichomoří. Což je škoda. Ale je možné že si šetří náměty na další pokračování. Pokud bude.
The Bad
No a pak jsem se pustil do multiplayeru. Jak jsem psal v úvodu, staré WW2 CoDy byly na střední mode srdcovka. Svého času jsme měli s kamarády i klan a hrály na gameparku jednu mapu za druhou. Dokonce jsme se pokoušeli účastnit Intel ligy. Ne moc úspěšně teda :))
Jak hrozné bylo mé překvapení, když jsem zjistil, že MP je protkán nehorázným lootboxovým systémem, který nejen dodává do hry celkem hezké uniformy, ale také naprosto rušící skiny na zbraně v barvách neonového poutače, které jsou ve hře z WW2 jak pěst na oko, ale především je v nich uzamčená dobrá půlka zbraní! Chceš nové zbraně. Kupuj lootboxy ! A nebo třeba raritní verze (skiny) i ke zbraním, které normálně získat jde. To bych neviděl jako trabl, kdyby šlo jen o vizuál, tyto verze zbraní však přidávají i statistické výhody (lepší zisk XP a podobně). Po dvou letech v provozu je navíc hra prakticky mrtvá. Kromě nekonečného mlácení se v minimapě shipment (což je pouze reinkarnace stejnojmenné mapy z CoD MW) funguje snad je mód Ground War (což je vykrádačka conquest ze série Battlefield), Team Deatmatch a možná Domination (klasické obsazování a držení bodů). Zbytek módů je mrtvý úplně nebo polomrtvý. To není hezká vizitka.
The Ugly
Opět multiplayer. I když teda člověk zatne zuby a řekne si, že vydrží s nižší variabilitou zbraní, nějak vydrží ty otřesný skiny i všudypřítomný lootbox systém kterým vás hra fackuje ze všech stran, přijde poslední rána do hlavy. Hackers. Ano, hra je naprstý free-for-all pro hackery všeho druhu. Prakticky v půlce zápasů člověk narazí na hackery, kteří se tím nijak netají. Střílí vás s chirurgickou přesností, mají šílené K/D nebo i jen stojí na jednom místě a zabíjí přes celou mapu. Naprostá anarchie. Někteří hackeři šli dokonce tak daleko, že to mají napsané v profilu a vysmívají se tam necheatujícím hráčům. U dva roky staré hry, která se stále prodává za 60usd je to komedie. Navíc od jedné z nejbohatších firem na herním trhu. Ano, každý oblíbený kompetitivní titul má nějaký ten problém s nepoctivými hráči, to je fakt. Activision ale naprosto rezignoval na jakékoliv řešení. Hráče prakticky není možné ani nahlašovat, v matchi není report tlačítko. Když to srovnám jak to funguje třeba v R6:Siege...no tak to srovnat nejde.
Multiplayer teď zažil trochu vzestup kdy do hry najeli hráči co to koupi za výhodnou cenu na HB (jako já), ale toto si myslím rychle opadne a hra bude mrtvá. Dva roky po vydání. Pokračovatel CoD 1&2, které se hrály mnoho let po vydání (snad i dnes je možné najít servery). To je smutné. Velice.
Závěrem
Pokud hru hrajte kvůli SP nebo Zombies (které si ale moc neužijete pokud nedáte dalších 40 USD za season pass kde jsou další příběhové kapitoly) asi budete spokojeni. Možná. Ale má kvůli 5 hodinám slušného singlu smysl dát 60 USD? Pro mě by asi nemělo.
Pokud jste měli v úmyslu hrát MP, pak vás důrazně varuji. Je docela dobře možné že budete zklamáni. Hořce.
Pokud jste hackeři, tak asi popřeji příjemnou zábavu.
Je to celé takové...mrzuté.
PS: Na PS4 a možná i na Xone je situace s hackery prý lepší. Tak to bude v pohodě třeba tam :)
Pro: grafika, SP kampaň (do jisté míry)
Proti: lootboxy, rušivé skiny, hackeři, nulová vůle inovovat v rámci žánru i série