Po dohrání Future Shocku a SkyNETu před třemi lety jsem zoufale prahl po nějaké nové terminátoří FPS. Dlouho jsem čekat nemusel a nakonec to ani nebolelo tolik, jako sledovat Daenerys Zabouřezrozenou v Genisys.
Částečně otevřené prostředí, vedlejší úkoly, kraftování, inventář, získávání zkušeností, vylepšování statistik, rozhovory s postavami a rozhodnutí ovlivňující děj - checked. Nejsou to sice zrovna časté atributy dnes už vymírajícího žánru single-player FPS, ale rozhodně mě to nesejřilo. Příběhovno pěkně zapadá do celého universa a ta smyčka na konci mě opravdu potěšila.
Snad bych si to i zahrál znovu, jenže to by někdo musel poštelovat volume obtížnosti. Hrál jsem na nejtěžší Extreme a i Far Cry 5 je proti tomu ultra hadrcore survival. Hned od začátku je k dispozici rentgenové vidění, crafting se velice rychle stane zbytečný, protože je dost prostředků si koupit cokoli. Nosil jsem doslova tisíce nábojů a desítky lékárniček. Hacknutá věžička dokáže sundat T-47, výbušniny mají naprosto devastující účinek, T-800 vydrží dvě rány do hlavy a i když nepřátelé ubírají zdraví velmi rychle, málokdy k tomu dostali prostor. Většinou byli terminováni dříve, než se vůbec přiblížili...
Téčka jsou imunní vůči standardní munici a chvíli působí jako nebezpeční protivníci. Líbí se mi ta idea nezničitelnosti Téček klasickými zbraněmi, Skynet je koneckonců přesně takhle designoval a konečně to někdo promítl do hry. Velmi rychle je ale k dispozici plasma a s tou už se karta obrací. Je to velká škoda, rád bych stahoval půlky při úprku před hlídkující skvadrou osmistovek...
Nesmrtelný úvodní theme vyvolá nostalgickou husinu nejednomu pamětníkovi VHeSek a až na místy divně chrastící dabing je zvuk přesně takový, jaký má bejt. Hůře je na tom grafika, hlavně při denním světle a pohledu zblízka, ale jak by řekl klasik - viděl jsem lepší, dohrál jsem horší. Stejně tak úprava *.ini kvůli FOV není moje oblíbená kratochvíle a ocenil bych možnost vypnout zaměřovač a jiné HUDoviny.
Resistance neurazí, ale díky své negativní obtížnosti to není tak úplně ten zážitek, kterých bych očekával. Komu se ježí chlupy po přičmuchnutí k terminátořímu pižmu, ať si klidně přidá jednu hvězdu. Nebo dvě.
Hodnocení: ✰✰
Obtížnost: ne
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ufff, dohráno podruhé... Moje výtky ohledně obtížnosti byly vyslyšeny a autoři upravili Extreme tak, aby byla skutečně výzvou. Souboje s Téčky na férovku nejdou přežít, je nutno se schovávat a ukrajovat jim zdraví. Situace se otočí až ke konci, s lepšími zbraněmi. Souboj s HK Tankem byl solidní napínák, propotil jsem u toho dvě trička a levelování už taky nejde tak lehce a dokonce mi pár perků chybělo.
Trochu problém nastává ve stealth pasážích, protože bylo odstraněno rentgenové vidění skrz foťák a hra není dělaná na nějaké nasísání přes rohy. Musel jsem tak často riskovat a naučit se pohybové vzorce Téček skrz pokus omyl. Jo a taky jde úplně vypnout HUD!
Každopádně zvedám o jednu a těsím se na DLC...
Hodnocení: ✰✰✰
Částečně otevřené prostředí, vedlejší úkoly, kraftování, inventář, získávání zkušeností, vylepšování statistik, rozhovory s postavami a rozhodnutí ovlivňující děj - checked. Nejsou to sice zrovna časté atributy dnes už vymírajícího žánru single-player FPS, ale rozhodně mě to nesejřilo. Příběhovno pěkně zapadá do celého universa a ta smyčka na konci mě opravdu potěšila.
Snad bych si to i zahrál znovu, jenže to by někdo musel poštelovat volume obtížnosti. Hrál jsem na nejtěžší Extreme a i Far Cry 5 je proti tomu ultra hadrcore survival. Hned od začátku je k dispozici rentgenové vidění, crafting se velice rychle stane zbytečný, protože je dost prostředků si koupit cokoli. Nosil jsem doslova tisíce nábojů a desítky lékárniček. Hacknutá věžička dokáže sundat T-47, výbušniny mají naprosto devastující účinek, T-800 vydrží dvě rány do hlavy a i když nepřátelé ubírají zdraví velmi rychle, málokdy k tomu dostali prostor. Většinou byli terminováni dříve, než se vůbec přiblížili...
Téčka jsou imunní vůči standardní munici a chvíli působí jako nebezpeční protivníci. Líbí se mi ta idea nezničitelnosti Téček klasickými zbraněmi, Skynet je koneckonců přesně takhle designoval a konečně to někdo promítl do hry. Velmi rychle je ale k dispozici plasma a s tou už se karta obrací. Je to velká škoda, rád bych stahoval půlky při úprku před hlídkující skvadrou osmistovek...
Nesmrtelný úvodní theme vyvolá nostalgickou husinu nejednomu pamětníkovi VHeSek a až na místy divně chrastící dabing je zvuk přesně takový, jaký má bejt. Hůře je na tom grafika, hlavně při denním světle a pohledu zblízka, ale jak by řekl klasik - viděl jsem lepší, dohrál jsem horší. Stejně tak úprava *.ini kvůli FOV není moje oblíbená kratochvíle a ocenil bych možnost vypnout zaměřovač a jiné HUDoviny.
Resistance neurazí, ale díky své negativní obtížnosti to není tak úplně ten zážitek, kterých bych očekával. Komu se ježí chlupy po přičmuchnutí k terminátořímu pižmu, ať si klidně přidá jednu hvězdu. Nebo dvě.
Hodnocení: ✰✰
Obtížnost: ne
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ufff, dohráno podruhé... Moje výtky ohledně obtížnosti byly vyslyšeny a autoři upravili Extreme tak, aby byla skutečně výzvou. Souboje s Téčky na férovku nejdou přežít, je nutno se schovávat a ukrajovat jim zdraví. Situace se otočí až ke konci, s lepšími zbraněmi. Souboj s HK Tankem byl solidní napínák, propotil jsem u toho dvě trička a levelování už taky nejde tak lehce a dokonce mi pár perků chybělo.
Trochu problém nastává ve stealth pasážích, protože bylo odstraněno rentgenové vidění skrz foťák a hra není dělaná na nějaké nasísání přes rohy. Musel jsem tak často riskovat a naučit se pohybové vzorce Téček skrz pokus omyl. Jo a taky jde úplně vypnout HUD!
Každopádně zvedám o jednu a těsím se na DLC...
Hodnocení: ✰✰✰