Ó ten kontroverzní Fallout3, toliko komunitou opovrhovaný, zbytkem velmi kladně příjímaný. Já, jakožto člověk Falloutem (i Oblivionem) nepolíbený, hodnotím F3 takto:
Příběh:
Vynikající. Svět po atomové válce si představuji jinak, ale každý máme svou vizi a tahle je více než výborná. Příběh si hráč může v mezích vytvářet a korigovat dle svého uvážení, a to považuji za obrovské plus. Důkazem toho je již narození se ve Vaultu a volba pohlaví-což mě mimořádně kladně překvapilo, prostě to bylo skvěle stylově udělané. Seznámení se s Vaultem, otcem, bojovým systémem, se světem. Jsou zde zvraty, nečekané situace a množství příběhových i nedůležitých postav. Postupem hry příběh začíná gradovat, spousty věcí se vyjasňují. Finále se dle mého povedlo na jedničku- umřel jsem.:-))
Bojový systém:
Nemám k němu výhrad, je to něco úplně nového (pro mně). Hrál jsem z 1st. pohledu a jsem rád, že F3 nezklouzl do prachsprosté střílečky (jako že je mám rád) a W.A.T.S. se prostě musel používat. Na začátku jsem se používání WATS vyhýbal, ale když jsem ze dvou metrů samopalem netrefil ani dvéře od chlíva, tak to prostě ani jinak nešlo. S perkem "Tajemný Cizinec" to už pak byla jízda. Ale to bylo až ke konci a tam se to opravdu hodilo, nepřátel mnoho a frenetičnost bojů nabývá na obrátkách. Animace občas zazlobila, když se kamera natočila jinam, ale o tom až níže. Toto považuji za velký klad hry, opět zvedám palec.
NPC:
Nemastné neslané. Zaprvé jsou použity asi 4 šablony typů postav=vousáč, mlaďoch, baba bloncka, baba bruneta. Málem bych zapomněl na 2 šablony dětské=holka, kluk.. Všichni se podobají, jako by byli zjedné rodiny a to ať jste kdekoliv na mapě. Jedině snad pan Burke do tohoto profilu nezapadá, čest vyjímkám. Rozhovory ploché, čtené z papíru, bez špetky intonace a vcítění se do "role". Jedině Otec v podání Liama Neesona exceluje, opět čest vyjímkám. To považuji za hrubou chybu, protože na tom je vlastně RPG založeno. Tj. na zajímavých lidech a bytostech, které v daném světě potkáváte a které ho určují a dávají vám motivaci do plnění questů, neboli hraní. Velice nepovedené a je to největší chyba Falloutu 3, to jej degraduje na průměrnou hru. A tohle jistě komunita nedokáže mody a záplatami nijak ovlivnit.
Questy:
Plytké. Samozřejmě mě jako hráče ovlivňuje NPC, který mi danou věc zadává, pokud je to nezáživná kopie nějaké kopie s nezáživným okopírovaným hlasem, tak bohužel se nepoženu nadšeně přes celou mapu, abych kopii kopie vyřídil danou věc. Kromě vyhození Megatuny do luftu mě nic pořádně nenadchlo, bohužel, elán se nedostavoval. Opět v tom vidím velkou hrubku, myslím že RPG na tom doslova stojí a padá.. Tady bohužel padá....
Nepřátelé:
No tady si nepřítele můžete udělat z koho chcete, takže myslím tím ty základní. Je jich poměrně dost, za jetužžšího bych považoval Rozparovače. Vyplenit jejich doupě mi zabralo hodně času....:-))) Jinak síla všech je vyvážená, byl jsem v tomto směru velmi spokojen..
AI:
No tak tady už to tak slavné neni. V postatě se to omezuje na to, že nepřítel buď přešlapuje na teritoriu 4x4 metry (roboti), nebo jde střemhlav po vás. Jak zvířata a mutanti, tak i lidé. Ikdyž bylo nepřátel více, taktika z jejich strany pražádná..Divné, o ničem, ale jak jsem říkal, není to FPShooter, takže to třeba k žánru patří. Chtělo to prostě víc modelů chování, prostě více inteligence... Škoda.
Pipboy:
Humpolácký, nepřehledný, pro PC uživatele nepřívětivý. Zde odkaz z konzolí, děkujeme... Funkcí mnoho, výborný nápad(který nepřipisuji Bethesdě). Chce to trochu cviku, aby se v tom člověk vyznal a vše dostal takříkajíc "do ruky". Prostě výborná věcička.
Svět:
Obrovský!! Tam kam člověk dohlédne, tam si může i dojít. Ani se neopakují lokace a nic podobného (krom dungeonů) . Všude pěkně po svých, to je prostě moje a hrozně mě to bavilo chodit po zdevastované krajině. Velké plus za tohle.. Míst k nalzení a prozkoumávání je nespočet, taky proto činí moje herní doba 60+ hodin (nevím přesně), což jsem u SP hry nikdy nezažil. Ani jsem nestihl objevit úplně vše, tak 20% jsem neprošel.
Levelování:
Super věc tohle vylepšování. Nemohl jsem se dočkat každého stupínku, abych si vylepšil postavu, schopnosti a perky. Leč mělo to být pozvolnější a zdlouhavější, Level cap 20 se dostaví příliš brzy, za některé splněné úkoly je až nesmyslně moc bodů. Nebo udělat Level cap 50, ale to řeší komunita, takže čert to vem.... Jinak super, bavilo mě to.
Zbraně:
Velké množství-pro mě až zbytečně velké... Jinak pár opravdu hezkých a účinných kousků, čekal bych ale trochu jiný design na post apo hru, spíš nějaký splácaný haluzový zbraně, ne jednoduše AKáčko. Účinky na začátku zoufalé, ale postupem se to lepší, což byl záměr a povedl se... Opět povedené..
Grafika:
Je velice hezká a dobře mi koresponduje s daným prostředím. Existují lepší špičky, ale i mnohem horší, já byl nad míru spokojen. Hra mi nepadala, po vypnutí NODu se neškubala, nic se nedočítalo, nic se nesekalo.. Prostě pohodička, akorát lesklé silnice v zaprášeném světě mi přišli divné, ale čert to vem, východy a západy slunce krása... no až na to fázované nebe, kde se přidává postupně světlost když svítá a naopak, ale to jen tak z hnidopišství..:-)) Ale animace postav je havárka, fakt na to jsem koukal jako blázen. Humus.
Fyzika:
Žádná...
Level design:
Jednou jsem vyslovil, že Fallout 3 aspiruje na první místo mého pomyslného žebříčku her v oblasti level designu, tudíž útočil na Stalkera. No v žádném případě ho nepokořil, možná se mu trochu přiblížil, ale to je asi tak všechno. Něco tomu prostě chybí, nevím co to je... Možná absence nějakých opravdu pikantních míst... no fakt nevím.. Jinak moc fajn, líbilo se mi všude, opravdu povedené.
Hudba a zvuky:
Vynikající hudební doprovod, zejména úvodní skladba, opravdu z rukou mistra. Hudba se mi oposlouchala někdy kolem 40. hodiny hraní, což je silný úzpěch. Jinak zvuky docela ploché, chtělo to trochu podbarvit a nabasovat. Opět moje hnidopišství.
Celkově:
Mohlo by se zdát z mého komentáře, že zápory převažují nad klady, ale celkový dojem mám velice kladný. Navzdory všem "mouchám" se mi Fallout hrál dobře, opravdu CELOU dobu jsem se stále bavil a nesetkal jsem se s vyloženě hluchým místem. U takto dlouhé hry je to až neuvěřitelné a obdivuhodné..Ocenil bych jen hutnější atmosféru, ale asi bych chtěl moc.
Příběh:
Vynikající. Svět po atomové válce si představuji jinak, ale každý máme svou vizi a tahle je více než výborná. Příběh si hráč může v mezích vytvářet a korigovat dle svého uvážení, a to považuji za obrovské plus. Důkazem toho je již narození se ve Vaultu a volba pohlaví-což mě mimořádně kladně překvapilo, prostě to bylo skvěle stylově udělané. Seznámení se s Vaultem, otcem, bojovým systémem, se světem. Jsou zde zvraty, nečekané situace a množství příběhových i nedůležitých postav. Postupem hry příběh začíná gradovat, spousty věcí se vyjasňují. Finále se dle mého povedlo na jedničku- umřel jsem.:-))
Bojový systém:
Nemám k němu výhrad, je to něco úplně nového (pro mně). Hrál jsem z 1st. pohledu a jsem rád, že F3 nezklouzl do prachsprosté střílečky (jako že je mám rád) a W.A.T.S. se prostě musel používat. Na začátku jsem se používání WATS vyhýbal, ale když jsem ze dvou metrů samopalem netrefil ani dvéře od chlíva, tak to prostě ani jinak nešlo. S perkem "Tajemný Cizinec" to už pak byla jízda. Ale to bylo až ke konci a tam se to opravdu hodilo, nepřátel mnoho a frenetičnost bojů nabývá na obrátkách. Animace občas zazlobila, když se kamera natočila jinam, ale o tom až níže. Toto považuji za velký klad hry, opět zvedám palec.
NPC:
Nemastné neslané. Zaprvé jsou použity asi 4 šablony typů postav=vousáč, mlaďoch, baba bloncka, baba bruneta. Málem bych zapomněl na 2 šablony dětské=holka, kluk.. Všichni se podobají, jako by byli zjedné rodiny a to ať jste kdekoliv na mapě. Jedině snad pan Burke do tohoto profilu nezapadá, čest vyjímkám. Rozhovory ploché, čtené z papíru, bez špetky intonace a vcítění se do "role". Jedině Otec v podání Liama Neesona exceluje, opět čest vyjímkám. To považuji za hrubou chybu, protože na tom je vlastně RPG založeno. Tj. na zajímavých lidech a bytostech, které v daném světě potkáváte a které ho určují a dávají vám motivaci do plnění questů, neboli hraní. Velice nepovedené a je to největší chyba Falloutu 3, to jej degraduje na průměrnou hru. A tohle jistě komunita nedokáže mody a záplatami nijak ovlivnit.
Questy:
Plytké. Samozřejmě mě jako hráče ovlivňuje NPC, který mi danou věc zadává, pokud je to nezáživná kopie nějaké kopie s nezáživným okopírovaným hlasem, tak bohužel se nepoženu nadšeně přes celou mapu, abych kopii kopie vyřídil danou věc. Kromě vyhození Megatuny do luftu mě nic pořádně nenadchlo, bohužel, elán se nedostavoval. Opět v tom vidím velkou hrubku, myslím že RPG na tom doslova stojí a padá.. Tady bohužel padá....
Nepřátelé:
No tady si nepřítele můžete udělat z koho chcete, takže myslím tím ty základní. Je jich poměrně dost, za jetužžšího bych považoval Rozparovače. Vyplenit jejich doupě mi zabralo hodně času....:-))) Jinak síla všech je vyvážená, byl jsem v tomto směru velmi spokojen..
AI:
No tak tady už to tak slavné neni. V postatě se to omezuje na to, že nepřítel buď přešlapuje na teritoriu 4x4 metry (roboti), nebo jde střemhlav po vás. Jak zvířata a mutanti, tak i lidé. Ikdyž bylo nepřátel více, taktika z jejich strany pražádná..Divné, o ničem, ale jak jsem říkal, není to FPShooter, takže to třeba k žánru patří. Chtělo to prostě víc modelů chování, prostě více inteligence... Škoda.
Pipboy:
Humpolácký, nepřehledný, pro PC uživatele nepřívětivý. Zde odkaz z konzolí, děkujeme... Funkcí mnoho, výborný nápad(který nepřipisuji Bethesdě). Chce to trochu cviku, aby se v tom člověk vyznal a vše dostal takříkajíc "do ruky". Prostě výborná věcička.
Svět:
Obrovský!! Tam kam člověk dohlédne, tam si může i dojít. Ani se neopakují lokace a nic podobného (krom dungeonů) . Všude pěkně po svých, to je prostě moje a hrozně mě to bavilo chodit po zdevastované krajině. Velké plus za tohle.. Míst k nalzení a prozkoumávání je nespočet, taky proto činí moje herní doba 60+ hodin (nevím přesně), což jsem u SP hry nikdy nezažil. Ani jsem nestihl objevit úplně vše, tak 20% jsem neprošel.
Levelování:
Super věc tohle vylepšování. Nemohl jsem se dočkat každého stupínku, abych si vylepšil postavu, schopnosti a perky. Leč mělo to být pozvolnější a zdlouhavější, Level cap 20 se dostaví příliš brzy, za některé splněné úkoly je až nesmyslně moc bodů. Nebo udělat Level cap 50, ale to řeší komunita, takže čert to vem.... Jinak super, bavilo mě to.
Zbraně:
Velké množství-pro mě až zbytečně velké... Jinak pár opravdu hezkých a účinných kousků, čekal bych ale trochu jiný design na post apo hru, spíš nějaký splácaný haluzový zbraně, ne jednoduše AKáčko. Účinky na začátku zoufalé, ale postupem se to lepší, což byl záměr a povedl se... Opět povedené..
Grafika:
Je velice hezká a dobře mi koresponduje s daným prostředím. Existují lepší špičky, ale i mnohem horší, já byl nad míru spokojen. Hra mi nepadala, po vypnutí NODu se neškubala, nic se nedočítalo, nic se nesekalo.. Prostě pohodička, akorát lesklé silnice v zaprášeném světě mi přišli divné, ale čert to vem, východy a západy slunce krása... no až na to fázované nebe, kde se přidává postupně světlost když svítá a naopak, ale to jen tak z hnidopišství..:-)) Ale animace postav je havárka, fakt na to jsem koukal jako blázen. Humus.
Fyzika:
Žádná...
Level design:
Jednou jsem vyslovil, že Fallout 3 aspiruje na první místo mého pomyslného žebříčku her v oblasti level designu, tudíž útočil na Stalkera. No v žádném případě ho nepokořil, možná se mu trochu přiblížil, ale to je asi tak všechno. Něco tomu prostě chybí, nevím co to je... Možná absence nějakých opravdu pikantních míst... no fakt nevím.. Jinak moc fajn, líbilo se mi všude, opravdu povedené.
Hudba a zvuky:
Vynikající hudební doprovod, zejména úvodní skladba, opravdu z rukou mistra. Hudba se mi oposlouchala někdy kolem 40. hodiny hraní, což je silný úzpěch. Jinak zvuky docela ploché, chtělo to trochu podbarvit a nabasovat. Opět moje hnidopišství.
Celkově:
Mohlo by se zdát z mého komentáře, že zápory převažují nad klady, ale celkový dojem mám velice kladný. Navzdory všem "mouchám" se mi Fallout hrál dobře, opravdu CELOU dobu jsem se stále bavil a nesetkal jsem se s vyloženě hluchým místem. U takto dlouhé hry je to až neuvěřitelné a obdivuhodné..Ocenil bych jen hutnější atmosféru, ale asi bych chtěl moc.
Pro: Příběh, grafika, délka, rozloha, množství míst, levelování, perky, Liam Neeson.
Proti: NPC, chabé questy od chabých NPC, eng. dabing,AI, nulová fyzika.