Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Someday You'll Return

  • PC 70
Zatímco ze začátku se hra jeví jako další walking simulátor, což by díky turistickému značení a opravdu krásnému prostředí nebylo vůbec špatný, se ze hry vyklube adventura se vším co by k tomuto hernímu žánru mělo patřit. Sbírání a používání předmětů, je zpracováno ve velice zajímavém a logickém postupu používání (práce s inventářem je opravdu parádní). Řešení logických puzzlů jsem si taky užíval. Tam kde jinde musím ze zoufalství hledat návody a rady, tady nebyl problém (po čase :-)) puzzly rozlousknout.

Pořádná adventura se neobejde i bez silného příběhu a i ten tu funguje a je zajímavý. Postupné odkrývání příběhu probíhá přes odhalování stránek deníku, různé flashbacky a udržuje si pozornost až do samotného závěru. A prostředí českého lesa pak naplňuje všechna očekávání, které jsem od této hry měl. Byť se to tváří jako čistý koridor, přeci je se tu jde vydat na průzkumy mnohých skalních zákoutí a učinit tak některé zajímavé objevy, které by vám mohly uniknout, pokud se budete držet jen turistických značek (mimochodem ve hře jsou i některé nepovinné ůkoly, které jsem i já minul a nabízí se tak možnost hru rozehrát znova). Není těžké tu ani zabloudit. Jenže je velká škoda, že tohle platí jen pro první polovinu hry. Takže doufám, že to nebude velký SPOILER, ale pokud si chcete, ten les a celou mapu vychutnat, udělejte tak do 5. kapitoly.

Dostávám se tak k tomu co mi na hře, zase až tolik nelahodilo. Je to nějaký podivný zvyk, dávat do adventur v poslední době stealth prvky a zrovna zde, jsou tyto pasáže nejen nudné, ale i ne zrovna dobře zpracované. Ani "utíkací" pasáže, kdy se celá obrazovka jen klepe a vy musíte někam doběhnout, dobré hratelnosti taky nijak nepomáhají. Šplhající pasáže jsou fajn, ale zase - je jich zbytečně moc. Ono se tady totiž vůbec tak nějak všechno natahuje a mám dojem, že pokud by se herní čas z 20 hodin dostal někam na polovinu, bylo by to mnohem lepší. Je vážně škoda, že druhou polovinu hry člověk tráví více v podzemních chodbách než aby si užíval krásy přírody, která byla hlavním lákadlem. Chápu změny prostředí, které se odvíjejí od příběhu, ale možná by nebylo na škodu to udělat jinak.

Tak či tak, hru jsem si užíval a i přes pár frustrujících momentů jsem jí ani na chvíli neodložil a dojel až do konce. Kupodivu dabing mi vůbec nevadil (všiml jsem si, že se na něj často objevovala kritika) a i zvukové problémy se podařilo zafixovat a pokud i nyní přetrvávají, tak jsem je moc neregistroval. Špičková je hudba a asi by si to samostatný soundtrack vážně zasloužilo. Rozhodně mám v plánu si hru projet ještě jednou.

+ grafika, prostředí
+ hudba
+ puzzly, bylinkářství
+ příběh

- stealth pasáže
- druhá polovina hry
- zbytečně natahovaná délky hry
+32