Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Han22

Han22

Martin Halilovič • 43 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Call of Juarez

  • PC 90
Call of Juarez je asi jedna z posledních 3D akcí, kterou jsem na své šunce kdysi dohrál, než mi došlo, že na ty novější stačit nebude. A je to parádní, skoro stoprocentní střílečka.

Call of Juarez je po Outlaws tuším chronologicky teprve druhá střílečka, odehrávající se na Divokém západě. V příběhu sledujeme teenagera Billyho Candla, který celý život čelí ústrkům pro svůj původ - ať už od šerifa, majitele salonu nebo i nevlastního otce. Když se jednoho dne vydá za matkou, najde ji i otčíma mrtvé a udělá to co celý život - uteče. K jeho smůle ho ale vidí reverend Ray. Ray je fanatický kazatel s nepěknou minulostí pistolníka a k Billyho smůle také bratr jeho otčíma. A tak zahájí neúprosnou štvanici na Billyho a všechny, kdo se mu postaví do cesty smete.

Příběh je vynikající, plný cutscén, zvratů, perfektních postav a bylo by škoda z něj cokoliv prozradit. Snad jen, že cesty obou hrdinů se několikrát zkříží, potkávají stejné postavy a vše vrcholí naprosto skvělým finále.

Povedla se i grafika. Z roku 2006 jsem dohrál pouze Alpha Prime a Prey, ale Call of Juarez je strká do kapsy. Kromě pár měst se odehrává v nádherných přírodních scenériích - ať už v prérii, lesích či divočině, máte pocit že jste opravdu na Divokém západě se vším všudy. Když jsem v jedné misi vylezl na Orlí horu a rozhlédl se po okolí, tajil se mi dech.

Hratelnost je rovněž vynikající. Protože jsme na Divokém západě, nepřátelé jsou pouze lidé - banditi či indiáni a zbraní je omezený počet. Různé druhy koltů, brokovnice a její upilovaná verze, puška, puška s hledím, Billy navíc používá i luk a bič. Několikrát osedláte i gatling, ale vzít si ho pochopitelně nemůžete. Díky absenci jakýchkoliv samopalů jsem po dlouhé době musel opravdu pečlivě mířit, krýt se a boj měl neskutečné grády. Zvlášť díky tomu, že nepřátel je opravdu požehnaně a třeba finální čistka pevnosti je jedna z nejlepších a největších řežeb (pokud nepočítám Serious Samy), co jsem hrál.

Autoři věděli, že jen s westernovou střílečkou s omezenými zbraněmi a nepřáteli by díru do světa neudělali a přišli se spoustou nápadů. Ve hře si tak zahrajeme za Raye i Billyho a obojí se hraje trošku jinak.

Ray je killer, odhodlaný vyčistit všechno hříšné. Když se proti němu postaví město či se připlete k přepadení vlaku, nedá pokoj dokud nevybije vše kolem. Umí pálit z jednoho koltu rychlopalbou, nebo si zprovoznit jakýsi bullet time, kde obrazovkou běží dva křížky a musíte s nimi v zastaveném čase pobít co nejvíce nepřátel (tohle se úpřimně moc nepovedlo).

Billy je naopak štvanec, většinou nemá moc zbraní, často musí utíkat, nevyvolat poplach. A tak přichází na řadu plížení (a máme z toho stealth akci). K překonání překážek a řešení jednoduchých fyzikálních puzzlů slouží bič, kterým musíte likvidovat i chřestýše a v jednom kole odporné pavouky. A pak je tu božský luk - kterým zaměříte, zpomalí se čas a potichu zprovodíte nepřítele ze světa. S lukem musíte počítat i s pohybem soupeře a také se vzdáleností a klesající trajektorií.

A jsou tu i další nápady - souboje s bossy probíhají formou pistolnických střetů, kdy musíte rychle tasit a zaměřit soupeře dříve, než Vás zabije. Je tu skvělá jízda na koních, který vyvrcholí fantastickou honičkou za dostavníkem. Prostředí se střídají, je tu 15 dlouhých kol, v divočině narazíte na vlky či indiány. zdraví si doplňujete chlastem. A jako ve starých doomovkách je tu 40 secretů, ve kterých hledáte portréty tvůrců hry s vtipnými popisky.

Kdybych měl něco vytknout, tak že brokovnice je nepřesná a koltům rychle dojdou náboje (a zdlouhavě se dobíjí). Občas jsem v divočině bloudil i s kompasem a zastavila mě neviditelná zeď. A naštvala mě jedna zbytečná smrt. Jinak parádní 3D akce, nikdy bych neřekl, že mě zrvona westernová střílečka bude tolik bavit.
+28