Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Walome (02.01.2025 21:51): Řekl bych, že to musí mít spád, musí mě to námětově bavit (teď teda spíše filmy/seriály) a ta úroveň debility musí být prostě pod určitou hranicí kdy dokážu přivřít oči :) Ale těžko se to popisuje, prostě něco se ti líbí a nechceš v tom hledat ty chyby.

Mimochodem upíří děti, romantičtí upíři atd... jsou zvěrstva to souhlasím. V těch starších hororech upír tak max okouzlil nějakou ženskou, aby ji vysál, ne aby ji osouložil. Upíří deníky jsem teda neviděl ani neplánuju, tyhle módní souložící, romantický upíry bych rád hodil na Twilight, ale je pravda, že ono to bylo už v Buffy/Angel (samozřejmě nesrovnatelně lepší).
@Han22 (02.01.2025 21:47): to je vždycky otázka no.

Já taky koukám na Upíří deníky, kde jsou čarodějky, ale jakmile tam maj upíři děti tak si trhám vlasy, že je to blbost. Holt každej máme ty hranice jinde :)
@Walome (02.01.2025 21:25): Jako jo ono nemá cenu to pitvat ve hře kde hrdina svádí matrixovské souboje a uhýbá kulkám :)  Ale jestli máš pravdu s tím že je mrtvej, tak ta moje poznámka o naprosto přirozeném sexu působí dost ujetě :D

@John Mirra (02.01.2025 21:21): Budeš mít asi pravdu, já jsem to ve hře zas příliš neřešil, jen jsem se nechal unášet, protože jsem se bavil. Až právě po přečtení tvého shrnutí děje (mimochodem naprosto perfektní!) jsem si uvědomil kolik je tam hovadin... ale stejně mě to bavilo :)
@Walome (02.01.2025 21:05)Já to bral tak, že ho ta AI oživila komplet se vším všudy, takže je živej. Protože opak by nedával smysl právě tím že má sex, zplodí dítě atd... i když třeba v tom pitomým Twilight si s tím hlavu taky nelámali :) A pamatuješ si to dobře, několik lidí mu řekne, že je studenej, ale tak já to bral prostě že venku je opravdu brutální kosa, tak je ledovej.
@Adieu (01.01.2025 20:21): Na nepřirozený sex jsou hry jiného typu, které se nekomentují tady na databázi :D Ale fórky stranou, někdy to jde ztuha vymyslet jak něco napsat, u některých těch "svěžích" freeware pokusů jsem strávil víc času psaním a opravováním komentáře než hraním samotné hry. A stejně si to po sobě pak přečtu a zděsím se :)
@Han22 (01.01.2025 20:15): Jasně, mně došlo, co tím myslíš, jen jsem si neodpustil fórek. :) Trochu mě to zarazilo a samotný jsem přemýšlel, jakým způsobem to napsat lépe, přičemž asi tak, jak nyní vysvětluješ, tedy přirozeně či nenuceně působící.
@Adieu (01.01.2025 19:29): No bral jsem to jako že přirozeně působící v rámci příběhu, že ano teď by se to stalo i normálním životě. A ne na sílu natlačený, trapně působící sex.
@Tulareanus (01.01.2025 17:52): OK, hodil jsem do spoilerů dvě další věci (dvě úmrtí - nepsal jsem jaké, Lucasův útěk). Co se týče zbytku sorry, ale nevidím nic co bych musel schovávat... z druhé půlky příběhu nic neprozrazuju, to že se kriminálka mění ve sci-fi o tom je tu půlka komentářů. Popis postav, jejího okolí atd... to všechno je na začátku hry a je to pro mě podstatný abych popsal co se mi líbí, co ne. Že má hra několik konců o tom se psalo už v recenzích před 20 lety. A všeobecně ano, věnuju se hlavně příběhům, protože ty jsou pro mě u her/adventur určující. Asi se možná nechávám unést, ale rozhodně u her neprozrazuju nic ze zásadních zvratů, vyvrcholení atd...
@Han22 (komentář): Už dávnejšie mi to napadlo a teraz som si na to znova spomenul - bolo by fajn, keby si častejšie používal (správne) označovanie spoilermi, lebo ty ich síce na pár maličkostí použiješ, ale aj tak vlastne väčšinu príbehu hier vypíšeš do komentára. Ja napr. presne preto tvoje komentáre na hry, ktoré som ešte nehral, nečítam.
[přesunuto z komentářů]

Skvělá detektivka, škoda že ji tak hrozně poznamenalo to že primární platforma jsou konzole. Akční vložky nebyly vůbec nutné.

Pro: Opravdová filmovost i v časech PS2

Proti:
@Kuba1911 (komentář): Rychlý spád ve sbližování mě taky šokl, než jsem se pozorně podíval na datumy a zjistil, že jsme u Carly přebývali skoro měsíc. Trochu to přeskočili.

Dohráno. Vytkl bych tomu dvě věci. Jednak ovládání. Fixní kamera byla, je a vždy bude na pytel a tady si postava opravdu kolikrát dělala, co chtěla. Celé filmovosti to moc nepřidalo, když jsem dělal komické pohyby ve snaze se někam dostat.

Druhá výtka jsou quicktime eventy. Jejich pojetí je docela těžké, resp. vyžaduje soustředění. No jo, ale v pozadí běží krásně udělaná mocapovaná cutscéna, na kterou já se nemůžu soustředit, protože musím čumět na barevné trojúhelníčky, což je taky debilní řešení, protože mnohdy nebyly dobře vidět. Některé cutscény mají i několik minut a člověk jak trotl furt jen civí na barvičky a snaží se to nezeslonit. A z animace nic nemá.

Pochválit musím atmosféru, spád, mocap, charaktery... ta 80 % tomu sedne. Že jsou hry ke konci dost přitažené za vlasy jsem si tak nějak zvykl, tak mě to asi ani nijak nešokovalo. Po přečtení shrnutí od John Mirra uznávám, že je to prdlý vlastně celý. Ale tak je to hra a u těch jsem milosrdný :-D

A díky za tip do herní výzvy, ať už mi ho dal před časem kdokoliv.
Nedal jsem pusu Tiffany, páč mi to v ten moment přišlo nepatřičný. Doufám, že to nebyla poslední šance a že jsem tím pádem opět neprošvihl splnění výzvy #2?! 

EDIT: Proč jsem si nevšiml, že to vyšlo na mobily? Mohl jsem se s tím válet v posteli :-(
Heledte, ten příběh je mess, to nebudu zapírat, ale rozhodně nebudu tvrdit, že by mě nudil, to ani náhodou. :)
Zatím to vypadá ze všeho nejvíc jako simulátor chcaní...

No, mixnul jsem si prášky s chlastem... tak to je asi čas jít spát.
Vždy mě fascinovalo, že hru vytvořil David Cage, a zároveň jde o slátaninu ve stylu něčeho, v čem by hrál Nicolas Cage.
@Stapu (17.04.2024 07:24): Když jsem to hrál prvně, tak jsem si taky myslel, že ta příběhová katastrofa v druhé polovině je důsledek příliš krátkého času na vývoj, zejména když se mělo původně jednat o epizodickou hru. Po Heavy Rain jsem zjistil, že Cage prostě jen neumí psát a těch pár zajímavých věci z Fahrenheita byly spíše náhoda.
Měl jsem to samé u GTA: SA
Když jsem to hrál prvně, byl jsem nadšený.
Když jsem to hrál po letech, tak se mi ti gangsta frikulíni nelíbili.
@Karasman (16.04.2024 21:21): Přesně takto jsem k tomu přistupoval já, prostě jsem na to po opravdu dlouhé době dostal chuť. Viděl jsem, že je to ve velké slevě a věděl jsem, že se to hodí do Herní výzvy, tak jsem to zkusil a... viz komentář :).

Takže to klidně @Isair (17.04.2024 06:42): + @Stapu (17.04.2024 07:24): +
@adam.kulhanek (17.04.2024 09:54): zkuste, třeba vás to bude bavit :)

@Pluto (16.04.2024 21:15): Bylo, na svou dobu to bylo určitě něco jiného, než na co jsem byl zvyklý...

@Walome (17.04.2024 09:14): Na Heavy Rain jsem se kdysi díval na walkthrough jako na "film" a moc dobré mi to z hlediska příběhu taky nepřišlo. Až mnohem později jsem zjistil, že to má na svědomí stejné studio.
@John Mirra (16.04.2024 21:09): podle mě v tom hrála hru nějaká davová psychóza. Já si z tý hry pamatoval mrazivou atmosféru New Yorku, parádní akční sekvence a pár nesmyslnecjh pičičáren na konci.

Když jsem to hrál znova tak jsem byl v šoku kolik těch hovadin tam je hned zezačátku. Ale asi to člověk nějak odsunul a užíval si to, co ho bavilo. Třeba napoprvé mě tam bavil ten sex, na podruhé jsem se propadal trapností.

A gameplay-pro mě to bylo první setkání s tímhle žánrem, tudíž to pro mě bylo unikátní. U Heavy Rain jsem to vypínal po první sprše :D

Ale tím se nechci vymlouvat nebo omlouvat, jen si tak racionalizuju proč vlastně mě to tak bavilo. Ale asi ta atmoška no.
@John Mirra (komentář): Rozbor příběhu fakt pobavil. :D Pamatuju si, jak ten začátek příběhu měl parádní úvod. Staneš se nechtěně vrahem, rychle se snažíš skrýt všechny důkazy a pak se perspektiva přepne do role detektivů a naháníš v uvozovkách sám sebe. Škoda jak se to potom všechno příběhově rozpadne a stane se z toho takové divné scifi, kde se háže rychle jedna scéna za druhou, honem něco dovysvětlit. Nejspíš asi nebyl čas nebo peníze. Nebo jen možná David Cage byl prostě sjetý. :D I tak bych si to klidně dal znovu.
@John Mirra (16.04.2024 21:09): To mně už tehdy přišlo, že to mělo debilní příběh (hlavně tedy od cca druhé půlky (?)) a ještě k tomu debilní QTE. Ale zase v té době to byl vlastně dost jedinečný kousek, podobných interactive filmů na trhu moc nebylo (pokud vůbec nějaké). A navíc to mělo moc fajn atmosféru, pár fajn nápadů a chvílemi to bylo příjemně civilní (což v té době taktéž až na nějaké The Simsy nebylo zvykem :)). Také mám nutkání se na to vrhnout znovu, já z toho nebyl extrémně nadšen ani napoprvé, ale vzpomínám na to i tak docela rád.
@John Mirra (komentář): V době vydání mě to taky bavilo. Že to mělo dementní konec si pamatuju, ale že to bylo až takhle dementní celý, to jsem naštěstí už zapomněl. Díky za parádní koment. Asi nejdelší, který jsem na DH dočetl... :-)
@Walome (16.04.2024 20:58): Hele, Fahrenheit má náhody a k tomu navíc ještě přeplácanou zápletku, takže myslím, že knížka na body vyhrává (i když by to bylo asi o fous). A koukni na hodnocení Fahrenheitu, mě ty zmínky o tom, že to je hra s nejlepším příběhem vůbec (hlavně na Youtube) docela překvapují...
@John Mirra (komentář): tohle je ještě zlatý. Jsem četl jednu detektivku, kde detektiv NÁHODOU bydlel vedle podezřelého - což bylo jediné jeho vodítko :D (a podobné náhody tam byly ještě asi tři). Netřeba zmiňovat, že ta knížka je světový bestseller, jako všechny tyhle špatně napsaný knížky.
Co je to za srágoru ten remaster? Pády, neukládá se nastavení, corrupted profile, nejde to hrát synchronizovaně 60FPS/Hz. Na něco z roku 2015 to jede v DX9 a ještě tomu by default ani nejde ovladač. No to je teda první dojem. Meh.
@John Mirra (04.04.2024 18:20): no jasně. Tehdy mě to úplně vtáhlo a i když mi to přišlo debilní tak ta atmoška ten zážitek dostal do nebeských výšin a dodneška si pamatuju jak jsem šel po dohrání se psem a byl z toho úplně paf.

Nedávno jsem si pouštěl nějaké gameplaye a říkal jsem si UFFF. A Heavy Rain jsem vydržel asi 3 hodiny. I když dneska už chápu jak může otec ztratit své dítě v obchoďáku :D
@Walome (04.04.2024 08:18): Já už to dohrál kdysi, v době vydání a už tehdy mě ten příběh moc nepotěšil. Ale líbila se mi ta atmosféra a postavy a tak... ale ty už mě teď, po takové době, moc nevytrhly, ba naopak :( Tušil jsem, že se mi to moc líbit nebude, ale chtěl jsem si to ze zvědavosti projít znovu - a navíc jsem to teď na isthereanydeal sehnal v moc pěkné slevě (škoda, žes to minul @Vivaldi (04.04.2024 09:49): )

@Tulareanus (03.04.2024 21:46): Jojo, holt člověk musí občas podstoupit riziko, že ho fanoušci hry umínuskujou do bezvědomí... :D
@Tulareanus (04.04.2024 10:59): Tak na každú hru sa asi dá pozerať aj tak, že či to má čo dnes ponúknuť. Je asi pravda, že to vníma človek inak ak je v tom zahrnutá ešte aj nostalgia... a možno máš pravdu, že už to dnes nebude to čo v čase vydania... ale aj tak by som bol minimálne niekdy zvedavý. Štve ma fakt, že som kúpil vtedy tie disky čo mi to nechceli nainštalovať... alebo to došlo niekde do konfliktu... ale čo som pozeral aj online diskusie na tú tému tak som asi nebol sám, čo mal ten problém.
Ježišmajrá, ten příběh je fakt fakt fakt hrozně dementní... hrozně mi to kazí celkový zážitek, ta zasněžená atmosféra je super :(