Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

[přesunuto z komentářů]

Skvělá detektivka, škoda že ji tak hrozně poznamenalo to že primární platforma jsou konzole. Akční vložky nebyly vůbec nutné.

Pro: Opravdová filmovost i v časech PS2

Proti:
@Kuba1911 (komentář): Rychlý spád ve sbližování mě taky šokl, než jsem se pozorně podíval na datumy a zjistil, že jsme u Carly přebývali skoro měsíc. Trochu to přeskočili.

Dohráno. Vytkl bych tomu dvě věci. Jednak ovládání. Fixní kamera byla, je a vždy bude na pytel a tady si postava opravdu kolikrát dělala, co chtěla. Celé filmovosti to moc nepřidalo, když jsem dělal komické pohyby ve snaze se někam dostat.

Druhá výtka jsou quicktime eventy. Jejich pojetí je docela těžké, resp. vyžaduje soustředění. No jo, ale v pozadí běží krásně udělaná mocapovaná cutscéna, na kterou já se nemůžu soustředit, protože musím čumět na barevné trojúhelníčky, což je taky debilní řešení, protože mnohdy nebyly dobře vidět. Některé cutscény mají i několik minut a člověk jak trotl furt jen civí na barvičky a snaží se to nezeslonit. A z animace nic nemá.

Pochválit musím atmosféru, spád, mocap, charaktery... ta 80 % tomu sedne. Že jsou hry ke konci dost přitažené za vlasy jsem si tak nějak zvykl, tak mě to asi ani nijak nešokovalo. Po přečtení shrnutí od John Mirra uznávám, že je to prdlý vlastně celý. Ale tak je to hra a u těch jsem milosrdný :-D

A díky za tip do herní výzvy, ať už mi ho dal před časem kdokoliv.
Nedal jsem pusu Tiffany, páč mi to v ten moment přišlo nepatřičný. Doufám, že to nebyla poslední šance a že jsem tím pádem opět neprošvihl splnění výzvy #2?! 

EDIT: Proč jsem si nevšiml, že to vyšlo na mobily? Mohl jsem se s tím válet v posteli :-(
Heledte, ten příběh je mess, to nebudu zapírat, ale rozhodně nebudu tvrdit, že by mě nudil, to ani náhodou. :)
Zatím to vypadá ze všeho nejvíc jako simulátor chcaní...

No, mixnul jsem si prášky s chlastem... tak to je asi čas jít spát.
Vždy mě fascinovalo, že hru vytvořil David Cage, a zároveň jde o slátaninu ve stylu něčeho, v čem by hrál Nicolas Cage.
@Stapu (17.04.2024 07:24): Když jsem to hrál prvně, tak jsem si taky myslel, že ta příběhová katastrofa v druhé polovině je důsledek příliš krátkého času na vývoj, zejména když se mělo původně jednat o epizodickou hru. Po Heavy Rain jsem zjistil, že Cage prostě jen neumí psát a těch pár zajímavých věci z Fahrenheita byly spíše náhoda.
Měl jsem to samé u GTA: SA
Když jsem to hrál prvně, byl jsem nadšený.
Když jsem to hrál po letech, tak se mi ti gangsta frikulíni nelíbili.
@Karasman (16.04.2024 21:21): Přesně takto jsem k tomu přistupoval já, prostě jsem na to po opravdu dlouhé době dostal chuť. Viděl jsem, že je to ve velké slevě a věděl jsem, že se to hodí do Herní výzvy, tak jsem to zkusil a... viz komentář :).

Takže to klidně @Isair (17.04.2024 06:42): + @Stapu (17.04.2024 07:24): +
@adam.kulhanek (17.04.2024 09:54): zkuste, třeba vás to bude bavit :)

@Pluto (16.04.2024 21:15): Bylo, na svou dobu to bylo určitě něco jiného, než na co jsem byl zvyklý...

@Walome (17.04.2024 09:14): Na Heavy Rain jsem se kdysi díval na walkthrough jako na "film" a moc dobré mi to z hlediska příběhu taky nepřišlo. Až mnohem později jsem zjistil, že to má na svědomí stejné studio.
@John Mirra (16.04.2024 21:09): podle mě v tom hrála hru nějaká davová psychóza. Já si z tý hry pamatoval mrazivou atmosféru New Yorku, parádní akční sekvence a pár nesmyslnecjh pičičáren na konci.

Když jsem to hrál znova tak jsem byl v šoku kolik těch hovadin tam je hned zezačátku. Ale asi to člověk nějak odsunul a užíval si to, co ho bavilo. Třeba napoprvé mě tam bavil ten sex, na podruhé jsem se propadal trapností.

A gameplay-pro mě to bylo první setkání s tímhle žánrem, tudíž to pro mě bylo unikátní. U Heavy Rain jsem to vypínal po první sprše :D

Ale tím se nechci vymlouvat nebo omlouvat, jen si tak racionalizuju proč vlastně mě to tak bavilo. Ale asi ta atmoška no.
@John Mirra (komentář): Rozbor příběhu fakt pobavil. :D Pamatuju si, jak ten začátek příběhu měl parádní úvod. Staneš se nechtěně vrahem, rychle se snažíš skrýt všechny důkazy a pak se perspektiva přepne do role detektivů a naháníš v uvozovkách sám sebe. Škoda jak se to potom všechno příběhově rozpadne a stane se z toho takové divné scifi, kde se háže rychle jedna scéna za druhou, honem něco dovysvětlit. Nejspíš asi nebyl čas nebo peníze. Nebo jen možná David Cage byl prostě sjetý. :D I tak bych si to klidně dal znovu.
@John Mirra (16.04.2024 21:09): To mně už tehdy přišlo, že to mělo debilní příběh (hlavně tedy od cca druhé půlky (?)) a ještě k tomu debilní QTE. Ale zase v té době to byl vlastně dost jedinečný kousek, podobných interactive filmů na trhu moc nebylo (pokud vůbec nějaké). A navíc to mělo moc fajn atmosféru, pár fajn nápadů a chvílemi to bylo příjemně civilní (což v té době taktéž až na nějaké The Simsy nebylo zvykem :)). Také mám nutkání se na to vrhnout znovu, já z toho nebyl extrémně nadšen ani napoprvé, ale vzpomínám na to i tak docela rád.
@John Mirra (komentář): V době vydání mě to taky bavilo. Že to mělo dementní konec si pamatuju, ale že to bylo až takhle dementní celý, to jsem naštěstí už zapomněl. Díky za parádní koment. Asi nejdelší, který jsem na DH dočetl... :-)
@Walome (16.04.2024 20:58): Hele, Fahrenheit má náhody a k tomu navíc ještě přeplácanou zápletku, takže myslím, že knížka na body vyhrává (i když by to bylo asi o fous). A koukni na hodnocení Fahrenheitu, mě ty zmínky o tom, že to je hra s nejlepším příběhem vůbec (hlavně na Youtube) docela překvapují...
@John Mirra (komentář): tohle je ještě zlatý. Jsem četl jednu detektivku, kde detektiv NÁHODOU bydlel vedle podezřelého - což bylo jediné jeho vodítko :D (a podobné náhody tam byly ještě asi tři). Netřeba zmiňovat, že ta knížka je světový bestseller, jako všechny tyhle špatně napsaný knížky.
Co je to za srágoru ten remaster? Pády, neukládá se nastavení, corrupted profile, nejde to hrát synchronizovaně 60FPS/Hz. Na něco z roku 2015 to jede v DX9 a ještě tomu by default ani nejde ovladač. No to je teda první dojem. Meh.
@John Mirra (04.04.2024 18:20): no jasně. Tehdy mě to úplně vtáhlo a i když mi to přišlo debilní tak ta atmoška ten zážitek dostal do nebeských výšin a dodneška si pamatuju jak jsem šel po dohrání se psem a byl z toho úplně paf.

Nedávno jsem si pouštěl nějaké gameplaye a říkal jsem si UFFF. A Heavy Rain jsem vydržel asi 3 hodiny. I když dneska už chápu jak může otec ztratit své dítě v obchoďáku :D
@Walome (04.04.2024 08:18): Já už to dohrál kdysi, v době vydání a už tehdy mě ten příběh moc nepotěšil. Ale líbila se mi ta atmosféra a postavy a tak... ale ty už mě teď, po takové době, moc nevytrhly, ba naopak :( Tušil jsem, že se mi to moc líbit nebude, ale chtěl jsem si to ze zvědavosti projít znovu - a navíc jsem to teď na isthereanydeal sehnal v moc pěkné slevě (škoda, žes to minul @Vivaldi (04.04.2024 09:49): )

@Tulareanus (03.04.2024 21:46): Jojo, holt člověk musí občas podstoupit riziko, že ho fanoušci hry umínuskujou do bezvědomí... :D
@Tulareanus (04.04.2024 10:59): Tak na každú hru sa asi dá pozerať aj tak, že či to má čo dnes ponúknuť. Je asi pravda, že to vníma človek inak ak je v tom zahrnutá ešte aj nostalgia... a možno máš pravdu, že už to dnes nebude to čo v čase vydania... ale aj tak by som bol minimálne niekdy zvedavý. Štve ma fakt, že som kúpil vtedy tie disky čo mi to nechceli nainštalovať... alebo to došlo niekde do konfliktu... ale čo som pozeral aj online diskusie na tú tému tak som asi nebol sám, čo mal ten problém.
Ježišmajrá, ten příběh je fakt fakt fakt hrozně dementní... hrozně mi to kazí celkový zážitek, ta zasněžená atmosféra je super :(
Nejlepší je, že před vydáním remasteru dělal jeden člověk na high res modu pro originál....samozřejmě, že to co vytvořil vypadalo mnohem líp než tenhle "remaster" bohužel dostal cease and desist a musel na něm přestat pracovat.
@Sasakr (01.03.2024 14:46): Také jsem koukal na nějaké video a prý největší rozdíl je, že to má v názvu v menu napsané "Remastered" a záchod na začátku hry je v původní hře špinavější :D.

Ale na GoGu jsem to za tu cenu vzal, součástí je i original verze (ta se vám zvlášť přidá do knihovny při koupi remasteru).
@John Mirra (29.02.2024 21:16): Díky za tip. Poté, co jsem si nevrznul v Life is Strange 2 potřebuji náhradu. Vidím, že je i nějaká remastered verze, která ale vypadá identicky jako původní. Podle PCGW jede i na stejném API, má stejné problémy s gamepadem... takže k čemu je sakra dobrá?
Nevim, ja jsem remaster dohral znovu nekdy pred rokem a porad jsem z toho byl uneseny :)
@Bravewolf (17.11.2020 23:33): Akurat, som dnes dohral hru a poviem, že som tak trochu na váškach ako sa k tej hre postaviť. Najhoršie je to, že tento typ hier stojí hlavne na príbehu. Táto hra na ňom pekne padá dole k béčku a občas až k céčku.
zacatek super, ovladani knicemu, hraju remaster a vypada to pekne, jen skoda ze nepredelali i cast kde hrajete za postavu jako maleho kluka na vojenske zakladne. Celkem rozporuplny pocit ze hry. Radsi bych kdyby to bylo vic tajemne a depresivejsi v duchu toho uvodu, hra ze ty vysetrovatele me moc nebere- v jedne chvili sem si pripadal jak v GTA: San Andreas :(
Zajímavý je, že doposud mi ta myš problém nedělala... Jinak jak jsem psala, že mi to nešlo se šipkama, tak to bylo tím, že jsem zkoušela ty číslicový, mohlo mě hned napadnout zkusit ty klasický. Tak jo, na boxu jsem je vyzkoušela a jde to :) Musím se přiznat, že jsem si ani sama nevšimla, že je tam ten box zvlášť, asi málo projíždím menu, heh... Každopádně dík za rady, teď se do toho zas můžu pustit.
@včelka (02.11.2020 17:48): Potvrzuji, že myš je nepoužitelná.

Někdy jsem udělal pár chyb a uznalo mi to jako správné, někdy jsem udělal jednu malou chybu a přišel jsem o život. Je možné při té minihře použít myš, ale to je nepoužitelné řešení. Měj obě ruce na klávesnici. Zpočátku s tím bude problém, proto je dobré využít tréninku boxu ve hře, kdy si můžeš reflexy natrénovat. Ovládací prvky mi nepřekážely ve výhledu. Nesmíš se na ně plně soustředit. Sleduj obraz (až si zvykneš na ovládání), co máš stisknout uvidíš stejně. Problém je, pokud při tom ještě máš číst titulky, ale i to se dá zvládnout. Ovšem je třeba být připravený okamžitě připravit prsty na klávesnici (v případě rozhovorů na myš). Hra upozorní na blížící se akci, ale nedává čas se předtím protáhnout.
Já jsem to teda hrál už hodně dávno (tedy tu původní originální verzi, ne remake) a neměl jsem s tím žádné problémy. A konzoli nebo ovladač bych si kvůli tomu rozhodně nekupoval ;)
@včelka (02.11.2020 17:48): Ono se dá ty eventy ovládat i myší? Co si tak vzpomínám, tak jsem to hrál na klávesnici tak, že levý kruh jsem ovládal klasickými šipkami a pravý kruh šipkami na numerické klávesnici (jakože 4862). A nevzpomínám si, že bych s tím měl problém, že by to nereagovalo, spíš jsem to jen nestíhal.
Pokud tedy nehraješ na notebooku, tak bych zkusil klávesnici.

No a jestli je problém s myší, tak se nejspíš bude projevovat i jinde.
Mám to rozehraný, ale začala jsem mít problém s těma quick time eventama - v jedný pasáži mi špatně reaguje myš, zkrátka každej třetí čtvrtej klik mi to neveme, i když je správnej. Takže se prostě přes to místo nemůžu dostat. Doposud to běželo v pohodě, tak nevím, jestli je problém ve hře nebo se mi snad rozbila myš nebo co... Neměli jste někdo stejnej problém?
@Strady (28.01.2019 18:51): Ako píše fatality, odkedy je komentárom to, že napíšeš, že nevieš o čom napísať komentár? To, že niekto príde do práce alebo do školy s tým, že neurobil zadanie, lebo nevedel ako alebo sa mu nechcelo, je tiež z jeho strany úprimne a je tam "veľa pravdy", ale pozitívne to vnímané nebude a nie je to ani žiadna odvedená robota, len veľmi slabý pokus o alibizmus.
V tom textu muze byt vice pravdy, nez v nejakem komentari, ale bohuzel to tvoje dilo komentar neni. Pokud jsi ho tam navic dal jen proto, aby ses mohl zucastnit souteze ve vyzve o ceny, tak je to celkem low.
@Walome (28.01.2019 18:12): Právě :) Mirek Dušín tělem i duší :)

@Tulareanus (28.01.2019 18:19): Vždyť to v tom komentu je. Někdy se píše komentář sám, někdy zapřemýšlíš a vyskočí ti co chce napsat, někdy přemýšlí a přemýšlíš a na nic nepřicházíš. V tom případě nepíšeš komentář, no a pro mě to přišlo u Fahrenheita, tak jsem to tam napsal jak to je. Je v tom víc pravdy než v jakémkoliv jiném.
Zkus mi dát mínus, třeba se ti uleví (pardon opět vtip)
Blahoslaven budiž ten, kdo nemá o čem hovořit a vystříhá se touhy o tom mluvit.
@Strady (28.01.2019 13:36): Tak jako za tým, že nemáš čo písať, si kľudne stoj, to ti nikto neberie a s tým nejak všetci súhlasíme. Akurát ti blahosklonne radíme, že keď nemáš čo písať, tak to nepíš. ;)
Sigilaci prisli opet ukazat, ze smysl pro humor je jim naprosto cizi. Jakej sok :)