Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
AuroN

AuroN

Michal Nohel • 30 let • Pardubice

Komentář

Přejít na komentáře

Star Wars Battlefront II

  • PC 70
Po Star Wars: Battlefront jsem si myslel, že už nemůže být hůř. Takhle moc jsem z Hvězdněválkové hry ještě frustrovaný a rozpolcený nebyl (dorazila to pak filmová sedmá epizoda, ale o tom jindy). Oznámení druhého dílu tak se mnou udělalo jen pramálo - myslím, že moje první reakce byla zdvižené obočí spojené s hořkou nedůvěrou - a ačkoli se mi první trailer moc líbil, věděl jsem už dopředu, že se nachytat nenechám. Ne podruhé. No a co bych vám povídal, udělal jsem dobře. Takovej rachot, jakej byl okolo téhle hry, jsem nečekal ani já.

Kontroverze s lootboxy a mikrotransakcemi mě onehdy akorát utvrdila, že je dobře, že jsem se tomu vyhnul obloukem, protože takovéhle prasárny, jaké si manažeři z EA vymysleli, to bych blil na dvě doby. Ozvěny tohodle průseru se koneckonců dostaly dokonce až do vrcholné politky a to je teprv poděl, když se ve hrách začnou šťourat tito nýmandi, ačkoli tady to zrovna náhodou bylo ku prospěchu věci. Nešťastní z toho byli opravdu všichni: hráči, vývojáři, dokonce se říkalo, že i u Disneyho si klepali na čelo. Pochopitelně jediní, kdo nechápal situaci a zmateně kalkuloval, byli manažeři v EA, rozhořčení a překvapení, co se těm hloupým hráčům zase nelíbí, a přesvědčeni o tom, že jejich produkt je to nejlepší, co na počítače a konzole kdy vyšlo a vyjde. Nejlepší pak byla odpověď od EA na rozhořčení jednoho hráče - tuším na Redditu, který spočítal, že získat jednu postavu postupným grindováním bude trvat přibližně 40 hodin. EA manažeři se totiž nechali slyšet, že to takto je schválně a naprosto v pořádku a je to proto, aby hráči získali pocit hrdosti a úspěchu za své snažení. No vážení, takovej shitstorm Reddit pak už nezažil - do dnes! V rámci kontroly škod pak pro jistotu mikrotransakce odstranili úplně, aby je přepracovali.

Jó. V EA to je samej fajnšmekr. (͠≖ ͜ʖ͠≖)

No nakonec jsem si to koupil až, když bylo tak nějak po všem a hra byla ve slevě. Doposud tento postup shledávám jako správný a řekl bych, že se mi i celkem vyplatil. No a teď k věci:

Čím tady začít? No, asi tím, co hráčům chybělo nejvíce: singleplayerová kampaň.

Ta se původně tvářila hodně dobře. "Slibovala" totiž příběh ze strany imperiálního důstojníka, konkrétně velitelky speciálního komanda. Říkáte si: "Fajn. No hurá, to je vlastně dobře. Takovej příběh ze strany záporáků jsme tu ještě neměli". Při spuštění jsou tato očekávání do jisté míry naplněna, ale záhy, když příběh začne být víceméně zajímavý, je vám vražen klasický výchovný políček a dojde na ten nejočekávanější, nejnudnější, nejblbější, nejdebilnější a nejpitomější zvrat ve Star Wars (který se teď asi bude praktikovat pravidelně). Protože nikdo zlý prostě nemůže zůstat zlý. Pakliže vám toto dostatečně neotráví zbytek hry, i tak se není moc na co těšit, jelikož příběh a ani herní výplň není nic extra. Sice vystřídáte mnoho herních postav, což na papíře nejspíš působí zajímavě, ale reálně mi to přišlo jak tutorial k multiplayeru (což je myšleno vážně, protože třeba umělá inteligence je tragická), aby jste zjistili, jak se s kým hraje. Z hlediska dění to asi smysl dává, ale provedení mě neohromilo. Scénář tedy opravdu není silnou stránkou. Postavy z filmů jsou fajn, je príma koukat na cutscény a poslouchat, co se kde děje. Vše je věrohodně namodelováno, aby člověk měl pocit, že je součástí něčeho povědomého, přesto je to ale všechno jen jakási kulisa, ve které se jakože pohybujete. Že je to koridorová střílečka mi vůbec nevadí, ale sere mě, že máte-li k dispozici mapu velkou jako kráva, tak ve chvíli, kdy přejdete pomyslnou neviditelnou hranici, hra na vás začně řvát jak na debila, že opouštíte bitevní pole... WTF?! Nevím, mě ten singleplayer nezaujal, protože na to jednoduše nemá. Je tam prostě jen proto, že nebyl v předchozím dílu a je nežádoucí dostat znovu negativní zpětnou vazbu na totéž, takže vývojáři si řekli, že ho tam prostě vrazí a bude odškrtnuto. Nicméně, abych nežral, člověk to tomu asi dokáže trochu odpustit, je to taky primárně multiplayerová hra, takže nelze asi až tak vyčítat absenci sofistikovaných herních mechanik... ale i tak. Jsou hry, které tohle smíchat dohromady umí, tak proč ne tahle, když je do ní evidentně napumpováno spoustu peněz a prostředků?

Jak jsem to frustrovaně psal minule? Jo, už vím. Použil jsem výraz: "zlatem posypané hovno". No, tak to zde neplatí, nebo aspoň ne úplně. Hra vypadá a zní opět naprosto skvostně. Fakt. V cutscénách člověk už skoro nepozná, jestli kouká na film nebo na hru a za to před všemi animátory klobouk dolů. Herní náplň jako taková pak nabízí několik herních módů, při čemž se vrací jak ty původní z předchozí hry, tak i několik novinek. Jednoho by mohly potěšit (mně ne) epicky vypadájící vesmírné bitvy, které nahradili prapodivné souboje ve vzduchu z minulé hry, ovšem opět je to mainstreamová velice jednoduchá arkáda, takže žádné velké špekulování ovládání lodí nečekejte. Co mě ovšem hodně potěšilo je kooperační mód, kdy vaše čtyřčlenná jednotka postupně musí dobývat území a nebo je naopak bránit před nepřáteli. V tu chvíli hra dostává zajímavý rozměr a člověk má pak konečně pocit, že hraje jednoduchou, byť zábavnou a dobře vypadající hru. Taky máte konečně na výběr, v jakém období chcete bojovat za což určitě palec nahoru. Je fajn, že tvůrci nabídli Klonové války, to je srdcovka. Sequely mě teda osobně nezajímají, ale chápu to jako vstřícný krok k mladšímu publiku, takže opět pozitivum. S tím se pak pojí, že jsou k dispozici krom hrdinů i různé speciální jednotky daného období, které můžete znát ze seriálů, knih, či filmů. Variabilitu této hře tedy rozhodně upřít nemůžete.

Nevím, co si úplně myslet o levelování postav a "oblíbených" kartičkách. Na jednu stranu je asi v pořádku, že to tam je, hra vás takhle nutí hrát a asi to jakože navozuje pocit, že někam postupujete.... já to osobně ale nepotřebuji. Přiznávám zcela bez okolků, že jsem v tomhle zaseknutý někde v Battlefield 1942 a jsem tak nějak zvyklý, že si vezmu koho chci, kdy chci a nepotřebuju na to nahrabávat nějaké body.

Asi tak, to by mohlo stačit. Jistě, mohl bych tady podrobně rozebírat celej multiplayer a vydalo by to na dalších pět odstavců, ale stejně to tu již někdo popsal a jestli ne, stačí mrknout na nějakou recenzi na jednom ze serióznějších herních webů. Jděte, čtěte a když vás to zaujme, zahrajte si to. Hra má teď pár problémů, jelikož ji tvůrci už tak nějak nepodporují (člověk by řekl. že to bude kvůli potenciálnímu Battlefrontu 3, ale ten prý nebude), ovšem z mých osobních zkušeností funguje všechno víceméně v pohodě.

Nejedná se o revoluční hru. Singleplayer je průměrný, multiplayer celkem bohatý, systém postupu stojí za prd. Je to ale dobře vypadající Star Wars záležitost, která vám dovolí se vyřádit v dobře vypadajících bitvách v různých časových obdobích s hordou hrdinů a padouchů kolem. Škoda jen těch skandálů s mikrotransakcemi. Bohužel, nenažrané EA tomu zasadilo protónové torpédo do chřtánu dřív, než to mohl stihnout kterýkoli hráč.

Pro: Výborná audiovizuální stránka, komplexní a bohatý multiplayer, variabilita jednotek, hrdinů, bitevních polí a časových období.... a má to singleplayer

Proti: Mikrotransakce, systém postupu, umělá inteligence, zdlouhavý a nudný grind, nejdebilnější příběhový zvrat v historii příběhových zvratů

+11