Rivalové mě docela příjemně překvapili. Dva předchozí díly série nebyly v porovnání s některými staršími kousky nic moc a proto jsem neměl velká očekávání ani od tohoto dílu. Rivalové však, v líbivém grafickém kabátku s dobře známými a skvěle funkčními mechanikami z předchozích dílů, dokazují, že nad sérií ještě nemusím lámat hůl. Alespoň tedy zatím.
Konečně se zde i do Frostbitu enginu podařilo napěchovat zábavný arkádový jízdní model. Už nemám pocit, že řídím těžkotonážní loď, jako tomu bylo v Need for Speed: The Run , naopak si užívám rychlou a svěží jízdu v licencovaných sporťácích. Zde přítomná mapa nabídne spoustu vyžití, od lesa, pouště až po zimní krajinu, to vše s plynulými přechody v otevřeném herním světě.
Samotný herní koncept se příliš nezměnil a je nejvíce věrný dílům s podtitulem Hot Pursuit - opět zde máme dvě příběhové linky - jedna za policajta a druhá za jezdce nelegálních závodů. Linky jsou doplněny i krátkými filmečky s komentáři, co se ve světě zrovna děje, což já vždy rád ocením, mě toto i do závodní hry vtáhne mnohem lépe a jsem přesvědčený, že kdyby tam toto nebylo, hra by se mi tolik nelíbila.
Kámenem úrazu, řekněmě spíše balvanem, jsou ale technické obtíže provázející tento díl. Začněme tím, že hra běží defaultně pouze ve 30 fps a to i na PC verzi, což je na rok vydání 2013 vyloženě sprosté. Dá se to již dnes naštěstí poměrně lehce obejít, odemknutí hry nad 30 fps Vám ji ale v několika situacích rozbije. Nebudete moci dokončit některé závody (naštěstí je jich minimum), občas se hra zasekne nebo spadne. Technickou nevyladěnost tedy považuji za velmi tristní, pořád to ale není taková tragédie jako v případě Need for Speed: Undercover .
Když však přimhouřím oči nad technickou stránkou hry, musím uznat, že Rivals patří bezpochyby mezi to lepší, co v této dlouhé legendární arkádové závodní sérii vyšlo. Pokud tedy máte rádi NFS, není o čem a pokud ne a přeci jen byste chtěli dát šanci modernějšímu dílu z této série, s Rivals by to nemusel být krok vedle.
Konečně se zde i do Frostbitu enginu podařilo napěchovat zábavný arkádový jízdní model. Už nemám pocit, že řídím těžkotonážní loď, jako tomu bylo v Need for Speed: The Run , naopak si užívám rychlou a svěží jízdu v licencovaných sporťácích. Zde přítomná mapa nabídne spoustu vyžití, od lesa, pouště až po zimní krajinu, to vše s plynulými přechody v otevřeném herním světě.
Samotný herní koncept se příliš nezměnil a je nejvíce věrný dílům s podtitulem Hot Pursuit - opět zde máme dvě příběhové linky - jedna za policajta a druhá za jezdce nelegálních závodů. Linky jsou doplněny i krátkými filmečky s komentáři, co se ve světě zrovna děje, což já vždy rád ocením, mě toto i do závodní hry vtáhne mnohem lépe a jsem přesvědčený, že kdyby tam toto nebylo, hra by se mi tolik nelíbila.
Kámenem úrazu, řekněmě spíše balvanem, jsou ale technické obtíže provázející tento díl. Začněme tím, že hra běží defaultně pouze ve 30 fps a to i na PC verzi, což je na rok vydání 2013 vyloženě sprosté. Dá se to již dnes naštěstí poměrně lehce obejít, odemknutí hry nad 30 fps Vám ji ale v několika situacích rozbije. Nebudete moci dokončit některé závody (naštěstí je jich minimum), občas se hra zasekne nebo spadne. Technickou nevyladěnost tedy považuji za velmi tristní, pořád to ale není taková tragédie jako v případě Need for Speed: Undercover .
Když však přimhouřím oči nad technickou stránkou hry, musím uznat, že Rivals patří bezpochyby mezi to lepší, co v této dlouhé legendární arkádové závodní sérii vyšlo. Pokud tedy máte rádi NFS, není o čem a pokud ne a přeci jen byste chtěli dát šanci modernějšímu dílu z této série, s Rivals by to nemusel být krok vedle.
Pro: audiovizuální zpracování, licencovaná auta, prostředí
Proti: technický stav hry