Herní výzva 2024 - Láska nebeská
Hurá, konečně jsem dostal to, co jsem očekával již od dílu prvního. Teda, ještě by se našlo pár věcí, které vím, že Bioware umí udělat lépe a hra by mohla být lepší, ale i tak musím konstatovat, že druhý díl je snad ve všech ohledech lepší než díl první.
No, dvě věci jsou hodně subjektivní, a to je hlavní příběh a společníci. Pro mě osobně je i tato stránka lepší ve druhém dílu. Hlavní příběh nejenomže navazuje na díl první, ale posouvá ho ještě o úroveň dál, co se týče velkoleposti, navíc ještě víc rozvíjí lore kolem světa ME, přináší nové světy, rasy, technologie, jednoduše nás vtahuje tak, že na konci hry se chceme hned pustit do dílu dalšího.
Co se týče společníků, tak jsou tu opět na velmi slušné úrovni. Přišlo mi, že interakce s nimi je na podobné úrovni jako v díle předchozím, zde bych viděl ještě prostor ke zlepšení, aby to nebylo tak suché ve formě (sice dlouhé a zajímavého) dialogu a jedné významnější mise, která nám dát nějaký background k postavě. Nicméně je fajn, že tu máme staré známé, ale i dostatek nových (a hlavně zajímavých) tváří.
Co hra určitě zlepšila, tak jsou vedlejší úkoly, které jsou nejenomže lépe napsané, ale zároveň nás vezmou na nové lokace, světy a dokreslí nám lore. Trochu výtku mám k tomu, že má každá mise přesně nalajnovaný start-cíl, což lehce rozbíjí imerzi, působí to epizodicky a do epického open worldu se to nehodí. Jak jsem říkal, lokace jsou tu mnohem zajímavější, různorodější a konečně si nepřijdete, že navštěvujete stále ty stejné budovy. Ještě by bylo fajn, kdyby svět kolem vás nebyl tak statický a epičnost by byla zase o kus dál.
Příjemné je taky vidět, že jste něco změnili, a hlavně ovlivnili v díle předchozím čili zde máte pár známých NPC, které se posunuli v životech tak, jak jim sám velký Shepard dovolil. Pořád na mě ovlivňování světa kolem vás působí spíš víc na oko, než že by vaše činy skutečně něco velké měnily, ale aspoň něco. Problém ještě v tomto směru je ten, že vy přesně dopředu víte, co které vaše rozhodnutí zapříčiní, co je dobro x zlo, co vlastně máte udělat a díky tomu to (opět použiji to hezké slovíčko) nemá tak epický dopad. Jednoduše, když chcete být dobrák, dáte horní možnost v dialogu, chcete být trochu zlejší, zvolte spodní možnost!
Chtělo by se mi říct, že exploring se zde také zlepšil, ale vlastně ani ne. Tentokrát totiž jste v takovém semi-open worldu, sice si cestujete po galaxii dle libosti, ale že byste objevovali nějaká tajemná zákoutí, to ani ne. Spíš tak luxujete, kde jste ještě nebyli, ale nějaká vyložená překvapení na váš nečekají. Nicméně vizuálně se jedná o mnohem příjemnější zážitek. Spousta lokací je krásných, ale hlavně originálních čili máte pocit, že neustále objevujete něco nového. Do toho výborný soundtrack a máte super sci-fi atmosféru.
Podobně na tom je skill systém, který je prostě je, aby tu nějaký byl. Nějaké schopnosti si navolíte, efekt v soubojích mají, ale vlastně všechny může nahradit nějaký váš společník a zase tak zásadní změna v soubojích to nebude. Když už mluvím o soubojích, tak ty zaznamenali taky značné zlepšení, především v tom směru, že už to není taková jarní procházka, jako v díle předchozím. Musíte trochu víc strategicky rozmýšlet, ze začátku hry několikrát zkapete, ale zároveň to nebude takové to „nefér“ umírání. V průběhu hry se zlepšujete společně s postavou a dostane to takový ten efekt, jo, tak teď jsem docela badass. Palec horu za toto zlepšení.
Lootingu a možnosti ve světě ME, tak to jsou slabé stránky hry. Looting je na úplném minimu, kdy sbíráte jen nejnutnější suroviny pro upgrad, čili absolutně žádné uspokojení z nalezeného super itemu. Svět kolem vás taky nenabízí moc co dělat, kromě vsakování lore, příběhů jednotlivých NPC a pokračování v úkolech. Nějaké minihry tu jsou, ale vlastně nestojí ani za zmínku.
Kol a kolem musím říct, že jsem hráčsky uspokojen. Především skvělý příběh, velmi epické filmové sekvence a dobře napsané postavy vám přinesou výborný herní zážitek. Když ke hře budete přistupovat víc jako k akční adventuře než jako hardcore RPG hře, tak zajisté dojdete kýženého zážitku. Audiovizuálně se jedná opravdu o silný zážitek a hru to díky tomu posouvá o kus výš.
Hurá, konečně jsem dostal to, co jsem očekával již od dílu prvního. Teda, ještě by se našlo pár věcí, které vím, že Bioware umí udělat lépe a hra by mohla být lepší, ale i tak musím konstatovat, že druhý díl je snad ve všech ohledech lepší než díl první.
No, dvě věci jsou hodně subjektivní, a to je hlavní příběh a společníci. Pro mě osobně je i tato stránka lepší ve druhém dílu. Hlavní příběh nejenomže navazuje na díl první, ale posouvá ho ještě o úroveň dál, co se týče velkoleposti, navíc ještě víc rozvíjí lore kolem světa ME, přináší nové světy, rasy, technologie, jednoduše nás vtahuje tak, že na konci hry se chceme hned pustit do dílu dalšího.
Co se týče společníků, tak jsou tu opět na velmi slušné úrovni. Přišlo mi, že interakce s nimi je na podobné úrovni jako v díle předchozím, zde bych viděl ještě prostor ke zlepšení, aby to nebylo tak suché ve formě (sice dlouhé a zajímavého) dialogu a jedné významnější mise, která nám dát nějaký background k postavě. Nicméně je fajn, že tu máme staré známé, ale i dostatek nových (a hlavně zajímavých) tváří.
Co hra určitě zlepšila, tak jsou vedlejší úkoly, které jsou nejenomže lépe napsané, ale zároveň nás vezmou na nové lokace, světy a dokreslí nám lore. Trochu výtku mám k tomu, že má každá mise přesně nalajnovaný start-cíl, což lehce rozbíjí imerzi, působí to epizodicky a do epického open worldu se to nehodí. Jak jsem říkal, lokace jsou tu mnohem zajímavější, různorodější a konečně si nepřijdete, že navštěvujete stále ty stejné budovy. Ještě by bylo fajn, kdyby svět kolem vás nebyl tak statický a epičnost by byla zase o kus dál.
Příjemné je taky vidět, že jste něco změnili, a hlavně ovlivnili v díle předchozím čili zde máte pár známých NPC, které se posunuli v životech tak, jak jim sám velký Shepard dovolil. Pořád na mě ovlivňování světa kolem vás působí spíš víc na oko, než že by vaše činy skutečně něco velké měnily, ale aspoň něco. Problém ještě v tomto směru je ten, že vy přesně dopředu víte, co které vaše rozhodnutí zapříčiní, co je dobro x zlo, co vlastně máte udělat a díky tomu to (opět použiji to hezké slovíčko) nemá tak epický dopad. Jednoduše, když chcete být dobrák, dáte horní možnost v dialogu, chcete být trochu zlejší, zvolte spodní možnost!
Chtělo by se mi říct, že exploring se zde také zlepšil, ale vlastně ani ne. Tentokrát totiž jste v takovém semi-open worldu, sice si cestujete po galaxii dle libosti, ale že byste objevovali nějaká tajemná zákoutí, to ani ne. Spíš tak luxujete, kde jste ještě nebyli, ale nějaká vyložená překvapení na váš nečekají. Nicméně vizuálně se jedná o mnohem příjemnější zážitek. Spousta lokací je krásných, ale hlavně originálních čili máte pocit, že neustále objevujete něco nového. Do toho výborný soundtrack a máte super sci-fi atmosféru.
Podobně na tom je skill systém, který je prostě je, aby tu nějaký byl. Nějaké schopnosti si navolíte, efekt v soubojích mají, ale vlastně všechny může nahradit nějaký váš společník a zase tak zásadní změna v soubojích to nebude. Když už mluvím o soubojích, tak ty zaznamenali taky značné zlepšení, především v tom směru, že už to není taková jarní procházka, jako v díle předchozím. Musíte trochu víc strategicky rozmýšlet, ze začátku hry několikrát zkapete, ale zároveň to nebude takové to „nefér“ umírání. V průběhu hry se zlepšujete společně s postavou a dostane to takový ten efekt, jo, tak teď jsem docela badass. Palec horu za toto zlepšení.
Lootingu a možnosti ve světě ME, tak to jsou slabé stránky hry. Looting je na úplném minimu, kdy sbíráte jen nejnutnější suroviny pro upgrad, čili absolutně žádné uspokojení z nalezeného super itemu. Svět kolem vás taky nenabízí moc co dělat, kromě vsakování lore, příběhů jednotlivých NPC a pokračování v úkolech. Nějaké minihry tu jsou, ale vlastně nestojí ani za zmínku.
Kol a kolem musím říct, že jsem hráčsky uspokojen. Především skvělý příběh, velmi epické filmové sekvence a dobře napsané postavy vám přinesou výborný herní zážitek. Když ke hře budete přistupovat víc jako k akční adventuře než jako hardcore RPG hře, tak zajisté dojdete kýženého zážitku. Audiovizuálně se jedná opravdu o silný zážitek a hru to díky tomu posouvá o kus výš.
Pro: audiovizuál, spousta originálních lokalit, lore, epické filmové sekvence, příběh, parťáci
Proti: looting, hodně light RPG systém, dost koridorové lokace, ovlivňování víc na oko