@Jab (13.12.2024 11:34): @Radecker (13.12.2024 13:15): super, tak jste mi dali dva extrémy, tak budu počítat s něčím mezi. Hodně mě to baví, ale je fakt, že valná většina je takové to klasické Bioware kecání, člověk si jde na 2 hodinky zahrát a z toho minimálně hodinu tráví čtením a dialogy, což mě vlastně vyhovuje... Ale to zasazení je bomba, to je strašná škoda, že pro trh tohle není moc sexy :/
Diskuze
@S4TW (13.12.2024 11:28): Můj Steam ukazuje 23h 31m. Nevím jak přesné to je, nebo jestli jsem toho nějak moc vynechal, ale pocitově to pro mě bylo spíše kratší RPG.
@S4TW (13.12.2024 11:28): To je určitě delší. 40 Minimálně. Spíše jsem byl kolem 60.
Jo, tak obtížnost se přelila, že teď jsou souboje celkem v pohodě, hlavně 1v1 je bez problémů... co mě zarazilo, že na HLTB jsem viděl, že hra je tak na 25 hodin, já mám teď nějakých 20 hodin odehraných a nepřijde mi, že se blíží konec, jedině, že ten konec teda bude extra uspěchaný... zatím erranduji v hlavním městě.
Jakmile dáš companiona na support, tak je ovládání soubojů ok.
@John Mirra (12.11.2024 08:53): nevím, jak vypnout lock na nepřítele, takže v podstatě jen odskakuji nebo přiskakuji k nepříteli... ok, tak jsem se dočetl, že T by mělo problém vyřešit :D
@S4TW (11.11.2024 21:35): V čem konkrétně je to ovládání blbé? Já si vybavuju, že mě trochu štvala kamera...
Teda, ty souboje jsou docela peklíčko na ovládání :D, jinak samozřejmě super hra, ale ani v Bloodborne jsem se takhle netrápil s boss fighty.
Komentář týpka co na Revolver/Jade Empire 2 pracoval.
"I worked on this game. Awesome art, playable was starting to feel great, lots of interesting systems that made it into other games. So happy that Matt's stuff is seeing the light of day."
"Gamewise imagine Cyberpunk with Magic instead of tech, monsters instead of machines and a storyline of corporations based on Seven Deadly Sins, The storyline of Knights of the round table mixed with the Emperor from Warhammer 40k."
Shit, i want that game :D
"I worked on this game. Awesome art, playable was starting to feel great, lots of interesting systems that made it into other games. So happy that Matt's stuff is seeing the light of day."
"Gamewise imagine Cyberpunk with Magic instead of tech, monsters instead of machines and a storyline of corporations based on Seven Deadly Sins, The storyline of Knights of the round table mixed with the Emperor from Warhammer 40k."
Shit, i want that game :D
@pajmič (23.01.2021 20:19): mad ani ne. Je mi to tak nějak jedno. :-D
@MCZ (23.01.2021 20:04): To je teda škoda, podle všeho se to mělo odehrávat v daleké budoucnosti Jade Empire univerza, což je z některých koncept artů poměrně patrné. Snad tu značku zcela nepohřbili a někdy se k tomu konceptu vrátí.
Tady je další várka concept artů. Mass Effect tým si nepochybně vzal inspiraci pro cerrerus vojáky a vzhled Jack.
@SilentWolf (23.01.2021 20:14): "Ale ti už v podstatě neexistují." You mad, bro? :D
Tady je další várka concept artů. Mass Effect tým si nepochybně vzal inspiraci pro cerrerus vojáky a vzhled Jack.
@SilentWolf (23.01.2021 20:14): "Ale ti už v podstatě neexistují." You mad, bro? :D
@MCZ (23.01.2021 20:04): bral bych nějaký nový svět od Bioware. Ale ti už v podstatě neexistují.
Tyhle koncepty mi připomínají variaci na Hellboye trochu. :-D
Tyhle koncepty mi připomínají variaci na Hellboye trochu. :-D
Nějaký concept art ze zrušeného pokračování, resp. z toho, v co se pokračování vyvinulo a poté bylo zrušeno:
https://www.databaze-her.cz/hry/jade-empire/zajimavosti/#z_96464
Škoda.
https://www.databaze-her.cz/hry/jade-empire/zajimavosti/#z_96464
Škoda.
@Sadako (05.02.2019 21:04): Jo. Toho settingu byla škoda jen na jednu hru. ;)
@Jab (05.02.2019 20:18): Stejný setting, jiný příběh?
A kdyby to tentokrát mohl NEBÝT koridor, bylo by to krásné.
A kdyby to tentokrát mohl NEBÝT koridor, bylo by to krásné.
@SilentWolf (05.02.2019 20:04): :D
@Jab (05.02.2019 20:18): Ten svět je rozvinutý a zajímavý dost. Na velkym písečku můžeš uplácat hradů víc.
@Jab (05.02.2019 20:18): Ten svět je rozvinutý a zajímavý dost. Na velkym písečku můžeš uplácat hradů víc.
No akorát jednička je uzavřená. Moc nevím, co tam dále příběhově rozvíjet.
Já bych to chtěl tak moc, že tu naději v sobě musím zabít racionálním uvažováním, ať nejsem zklamaný. Ale jako když EA šplouchá na maják, tak proč by nemohli udělat občas rozhodnutí, které je sice finančně zařízne, ale vypadne z toho dobrá hra.. :D
@Redfield (05.02.2019 18:17): O tom, že EA zrušilo JE2 nic nevím. Co vím, tak pokračování bylo ve vývoji hned po jedničce, ale díky slabým prodejům, které byly zapříčiněny hlavně díky blbýmu načasování (pár měsíců po vydání JE vyšel XBOX360). To bylo ještě v době, kdy bylo BW součástí MS. Bioware to řízlo samo, pak se snažili udělat jinou IP "revolver" jehož vývoj byl v roce 2009 zrušen. Od té doby je snažili BW JE značku obnovit.
Hlavní je, že je tu naděje toho, že po tolika letech je tu naděje na obnovení či pokračování, na které čekám už 150 let.:D
Hlavní je, že je tu naděje toho, že po tolika letech je tu naděje na obnovení či pokračování, na které čekám už 150 let.:D
JE2 už jednou zařízli a v současným stavu BW je dost nepravděpodobný, že by EA odmávlo velký pokračování/reboot hry, která ani nebyla zvlášť úspěšná. Pokud z toho vyleze byť jen mobilní hra, budu hodně překvapenej.
@SilentWolf (05.02.2019 15:41): Kušuj! :D EA má značku Jade Empire pod palcem a nyní se něco děje s produktem související značkou. Kotor byl uzeměný v zárodku (několikrát) a v trademarku o něm nebyla ani zmínka. Podívej se sám od Anthem a Battlefield v, až po Apex je to adekvátní.
@pajmič (05.02.2019 15:32): to zní až moc hezky. A když posílali na párek Bioware s Kotorem 3, tomuhle už vůbec nevěřím.
@pajmič (15.11.2017 20:59): slysel, nepouzivam.
@Charllize (15.11.2017 20:50): Já bych to opravdu změnil moc rád, kdyby jsem mohl editovat svůj příspěvek vždy, kdy se my zachce a ne, když jsem jen na vrcholu diskuze.
Apropo, slyšel si o té ad blocker věcičce? Ne?
Apropo, slyšel si o té ad blocker věcičce? Ne?
@pajmič (15.11.2017 20:08): co to je tvl za odkaz, dyt tam naskace reklam ze to zadusi celej pocitac, jdi s tim nekam. Nacita se to minutu...hrozny..
neumis najit obrazek kterej se chova normalne?
https://media.giphy.com/media/GCLlQnV7wzKLu/giphy.gif
neumis najit obrazek kterej se chova normalne?
https://media.giphy.com/media/GCLlQnV7wzKLu/giphy.gif
@Vurhor (komentář): "Jako postavu jsem si vybral Wu The Lotus Blossom, protože jsem jí mnohokrát viděl na různých posterech, kde se mi hodně líbila, mimo jiné, jakmile půvabná žena odhalí pupík, jsem hned v její moci."
Praise to you, my friend.
Praise to you, my friend.
Vyslo pro iOS
"Hra je poměrně lehká, plynulost kazí přehršel rozhovorů, které je záhodno proklikat (člověk nikdy neví) a určitá problematičnost v bojích - pohyb - která nepříjemně zdržuje. V podstatě oddechová záležitost, která na pár odpolední vydrží. Hodnocení bych dal 6-7/10, v závislosti na tom, za kolik jste hru koupili (já osobně dávám 7+, z toho 1+ je za krabičku a cenu :-P ). Kdyby se zredukoval text, lépe (buď svižněji, nebo pro změnu strategičtěji) vyřešily boje (takhle to je ani ryba ani rak - nebo spíš šupinatý rak, či ryba s klepety) a port se provedl s trochou snahy o zlepšení byla by to bez problémů 8+."
Napsala neznámá osoba! : )
@PRIVATE MARTIN (01.12.2015 21:10): Díky za info! Už to mám v té plechové krabičce. Stejně jako 7c mimochodem. Ale záloha se hodí.
Napsala neznámá osoba! : )
@PRIVATE MARTIN (01.12.2015 21:10): Díky za info! Už to mám v té plechové krabičce. Stejně jako 7c mimochodem. Ale záloha se hodí.
@7c (01.12.2015 20:54): Ako chceš, ja už mám "kúpené".
@PRIVATE MARTIN (01.12.2015 20:12): Až přihodí nějaké bonusy (jiné hry) v ceně alespoň 10 euro, tak by o tom bylo možné teoreticky uvažovat. Zadarmo je to příliš drahé...
Zadarmo na Origine v rámci On the House. Sťahujte kým sa dá! :D
@Jab (19.01.2015 22:34): Mně taky, jen mě dost dráždí když na mě tady Číňani mluví pefektní angličtinou. Třeba v KOTORu nebo Mass Effectu si s tím pohráli víc, i když je pravda že Číňani maj k nám pořád blíže než mimozemšťani:)
@Red (18.01.2015 23:32): To je pěkná vifikundace. Leč u Jade Empire to vždy vše stojí a padá s tím, zda se ti líbí setting a jeho provedení či ne. Mně se líbil moc. :)
Moc kvituju to jak se neprodlužuje hra putováním. Prostě když splním úkol tak nemusím deset minut cestovat za zadavatelem ale on mi pošle posla rovnou s odměnou, případně se přes nahrávací obrazovku dostanu přímo k němu. Palec nahoru :)
Podle ohlasů jsem čekal, že v mnohém půjde o kopii Kotoru, že ale Bioware zakomponuje i přelétávání mezi planetami, to mne celkem dostalo. S povděkem ale kvituji téměř úplnou eliminaci inventáře a že jsem už dosti pohodlný, tak i naprosto primitivní zacházení se společníky. Zatím to však, tedy v mých očích, stojí celé na prostředí, které je cool (stejně jako Fillion).
Lehce OT: Zbavuju se krabicovky, kdyby někdo chtěl do sbírky, kuk na profil na "Výprodej her".
@M.a.t.t. (28.12.2013 17:01): Věřím, nedokázal jsem ale přenést přes srdce tu lodičkovou automatovku :)
@MartinezZ (28.12.2013 14:48): Ten quest, ktorý si ignoroval mal každopádne veľmi zaujímavé vyústenie a už len kvôli nemu sa ho oplatilo robiť. :)
@John Mirra (28.12.2013 11:05): Jo, vím, taky jsem je přeskakoval. zažil jsem je jen dvakrát - při prvním "Co to znamená? Zkusím bojovat" a pak v Císařském městě, kd tam poblíž mé stojící party byl nějaký ten maník, co mi dal úkol, kdy jsem se díky němu zase objevil u letadýlek. tuhle minihru jsem nedal, ukončil ji a maník díky tomu skončil ve vězení :) Quest se záchranou Lorda Laa (nebo jak to bylo v souvislosti s tou nebeskou pecí) jsem úplně ignoroval, protože to zase znamenalo letadýlkování.
@MartinezZ (28.12.2013 09:49): Víš o tom že ta letadýlka se dají přeskočit, že? :)
@Sadako (28.12.2013 09:42): Ta videa mi ani moc nevadila, to teprve ke konci to už začalo bít do očí. A snažili se to natáhnout i těmi svými minihrami s letadýlky na 2D mapce, co mi tam vůbec neseděly. Je fakt, že oproti mnoha jiným RPG je těch cca 10 hodin asi fakt málo a pro RPG fandu se tak z toho stane spíše jednohubka :), ale asi jsem už zestárnul, protože už i tohle mi přišlo trochu dlouhý. Konec jsem tam čekal už několikrát a furt to pokračovalo dál :)
@MartinezZ (28.12.2013 09:16): Mně to právě na cRPG přišlo trochu málo, ale alespoň se nesnažili hru nějak moc uměle natahovat (když pominu ty tři prdele cutscén a videí).
@Sadako (28.12.2013 08:36): Já si to rozhodně neměřil a dělal jsem všechno krom toho posledního paláce, což mi hra nedovolila. A také jsem to hrál "když jsem měl čas", takže mi to trvalo subjektivně mhohem déle. Ale ano, je možné, že to zabralo nějakých 10 hodin čistého času. i to mi ale přijde poměrně hodně. RPG zase tolik nehraju a mnoho dalších her si o takovém času může nechat jen zdát. Mě to trvalo dohrát určitě tak minimálně měsíc :) Holt ne vždy je čas :)
@MartinezZ (komentář): Celkem mne zarazila ta dlouhá hrací doba.
Kromě pár questů, které jsem dělat nechtěla, jsem to prošla všechno a trvalo mi to slabých 10-15 hodin.
Kromě pár questů, které jsem dělat nechtěla, jsem to prošla všechno a trvalo mi to slabých 10-15 hodin.
@Tulareanus (01.12.2013 15:11): Na GoGu se mimo jiné objevují i indie hry/menší tituly.
Co se filmového průmyslu týče, mluvím o filmech (ale i seriálové prdukci) s mnohamilionovým rozpočtem. Je to ekvivalent AAA her - producenti se bojí riskovat, s čímž do jisté míry souvisí i neschopnost/odpor producentů protlačit silné/výrazné scénaristy/režiséry. Ale sem tam se najdou i výjimky. Co myslíš "zajímavými filmy"? Artovky, filmy s menší produkcí? Jasně, točí se jich spousta. To jsou ale filmy, které míří na "ocenění", ne na výdělky.
Navíc nesmíme podceňovat obrovský boom v oblasti zjednodušování a přístupnosti nástrojů. Existuje spousta free/levných toolsetů pro designéry, programů pro grafiku/3Dgrafiku apod. Dál se podívej třeba engine Unity. Doba tvorby her pro indie vývojáře/menší studia nebyla nikdy příznivější. Ideální stav by byl takový, kdyby existovali všechny nástroje (vše už by bylo takříkajíc postavené) a vývojáři by se mohli věnovat obsahu...
Klidně můžeme pokračovat v off-topic
Co se filmového průmyslu týče, mluvím o filmech (ale i seriálové prdukci) s mnohamilionovým rozpočtem. Je to ekvivalent AAA her - producenti se bojí riskovat, s čímž do jisté míry souvisí i neschopnost/odpor producentů protlačit silné/výrazné scénaristy/režiséry. Ale sem tam se najdou i výjimky. Co myslíš "zajímavými filmy"? Artovky, filmy s menší produkcí? Jasně, točí se jich spousta. To jsou ale filmy, které míří na "ocenění", ne na výdělky.
Navíc nesmíme podceňovat obrovský boom v oblasti zjednodušování a přístupnosti nástrojů. Existuje spousta free/levných toolsetů pro designéry, programů pro grafiku/3Dgrafiku apod. Dál se podívej třeba engine Unity. Doba tvorby her pro indie vývojáře/menší studia nebyla nikdy příznivější. Ideální stav by byl takový, kdyby existovali všechny nástroje (vše už by bylo takříkajíc postavené) a vývojáři by se mohli věnovat obsahu...
Klidně můžeme pokračovat v off-topic
@eremita (01.12.2013 14:28): Hej, kickstarter sa musí najprv ukázať, než uvidíme, či mal naozaj zmysel pre zasýtenie našej časti hráčskej obce.
Neviem o tých tituloch na GOGu, ale to budú skôr výnimky, nie? GOG používam, ale v podstate len výhradne k nákupu starších klasík, ktoré som v minulosti nemal možnosť hrať alebo rozchodiť.
Lenže už len z rozpočtového princípu náročnosti nových toolkitov na nové konzole by také experimenty vyšli draho a zas sa pôjde asi osvedčenou cestou...
S tým filmovým priemyslom nesúhlasím. Nie som blockbusterový divák, ale každoročne sa nakrúti množstvo zaujímavých filmov, hlavne čo sa týka drám a životopisných snímkov a tam sú tie príbehy tak pestré, že človek aj pozabudne, že to je stále v rámci jedného žánra. To je však téma na dlho, ale ak v nej chceš pokračovať tak kľudne v PM alebo v "kulture", nech tu už nie sme offtopic.
Neviem o tých tituloch na GOGu, ale to budú skôr výnimky, nie? GOG používam, ale v podstate len výhradne k nákupu starších klasík, ktoré som v minulosti nemal možnosť hrať alebo rozchodiť.
Lenže už len z rozpočtového princípu náročnosti nových toolkitov na nové konzole by také experimenty vyšli draho a zas sa pôjde asi osvedčenou cestou...
S tým filmovým priemyslom nesúhlasím. Nie som blockbusterový divák, ale každoročne sa nakrúti množstvo zaujímavých filmov, hlavne čo sa týka drám a životopisných snímkov a tam sú tie príbehy tak pestré, že človek aj pozabudne, že to je stále v rámci jedného žánra. To je však téma na dlho, ale ak v nej chceš pokračovať tak kľudne v PM alebo v "kulture", nech tu už nie sme offtopic.
@Tulareanus (01.12.2013 12:43): Jednou z alternativ je rozhodně Kick-starter, ač, jak říkáš, teprve se uvidí, kam to celé povede. Takový Chris Avellone ale v nějakém interview tvrdil, že publisheři si fenoménu Kickstarteru všimli, a dokonce je prý oslovili s dofinancováním... Kick-starter - bude-li úspěšný - by tak nejen mohl nastartovat alternativní cestu k financování her, ale zároveň i nakopnout publishery (pravděpodobně ty středně velké a menší) k "otevřenější" mysli.
Další alternativou jsou low-budget tituly. Díky steamu/GoGu/digitální distribuci si můžou menší developeři dovolit obejít velké molochy. Koukni třeba na State of Decay/Mars: War Logs apod. Jsou to tituly za 20 euro/dolarů a rozhodně necílí na nejširší hráčskou veřejnost.
Co se týče AAA scény, obávám se, že se bude hrát víc na jistotu. Na druhou stranu díky nové generaci konzolí se dá hodně experimentovat s technologiemi .
Takže v případě AAA záleží na publisherech - na ochotě kravaťáků experimentovat a zariskovat - na jejich citu pro "umění" spíš než analýzách trhu... Úplně stejnou krizí ale trpí i filmový průmysl... Uvidí se, kam nás zavedou alternativní cesty financování, ale i alternativní cesty marketingu/reklamy. Netflix/amazon třeba ukázal, že jednoduché algoritmy jsou za určitých podmínek větším tahounem než mediální reklamní masáž a bilboardy; když koukáš na nějaký filmúprojíždíš zboží, tak ti to automaticky vyflusne "X, které by se vám také mohlo libít". Mohl by to být velký boom pro digitální "reklamu". Mohlo by to pomoci k rozšíření informovanosti mezi jádrem komunity a to bez jediného dolaru. A upřímně, komunitní jádro je cílovka, na kterou by měli menší developeři cílit.
Pokud se jedná o "boom", tak jsme teprve na začátku.
Další alternativou jsou low-budget tituly. Díky steamu/GoGu/digitální distribuci si můžou menší developeři dovolit obejít velké molochy. Koukni třeba na State of Decay/Mars: War Logs apod. Jsou to tituly za 20 euro/dolarů a rozhodně necílí na nejširší hráčskou veřejnost.
Co se týče AAA scény, obávám se, že se bude hrát víc na jistotu. Na druhou stranu díky nové generaci konzolí se dá hodně experimentovat s technologiemi .
Takže v případě AAA záleží na publisherech - na ochotě kravaťáků experimentovat a zariskovat - na jejich citu pro "umění" spíš než analýzách trhu... Úplně stejnou krizí ale trpí i filmový průmysl... Uvidí se, kam nás zavedou alternativní cesty financování, ale i alternativní cesty marketingu/reklamy. Netflix/amazon třeba ukázal, že jednoduché algoritmy jsou za určitých podmínek větším tahounem než mediální reklamní masáž a bilboardy; když koukáš na nějaký filmúprojíždíš zboží, tak ti to automaticky vyflusne "X, které by se vám také mohlo libít". Mohl by to být velký boom pro digitální "reklamu". Mohlo by to pomoci k rozšíření informovanosti mezi jádrem komunity a to bez jediného dolaru. A upřímně, komunitní jádro je cílovka, na kterou by měli menší developeři cílit.
Pokud se jedná o "boom", tak jsme teprve na začátku.
@eremita (01.12.2013 02:06): Ok, s týmto upresnením súhlasím. Ale zaujímalo by ma, kde mám teda ja, ako hardcore hráč alternatívy k týmto titulom. Boli časy, keď videohry neboli ešte tak populárne a áčkové tituly ponúkali aj kvalitu a nezacyklenosť, ale dnes mám pocit, že projekty aké ponúka kickstarter ako povedzme alternatívu k BioWare hrám (povedzme, že veci ako nový Planescape, Project Eternity, Wasteland), sú z môjho pohľadu skôr krátkodobý fenomén, ktorý ešte zatiaľ neukázal, či je dobrý. Ak sa mám v rámci alternatív prikláňať k indie hrám, tak minimálne z hľadiska RPG vidím len vykrádanie starých konceptov, ktoré boli kedysi inovatívne, ale momentálne sa jedná len o akési zatlačenie na hráčsku nostalgiu, nehovoriac o tom, že s výnimkou pár adventúr sa pri indie hrách stále stretávam s veľmi amatérskym writingom. Týmto ti nechcem ani tak protirečiť, ako sa pýtať, že kde ja ako ten hardcore gamer mám hľadať tie nové, kultúrne tituly?
@Tulareanus (01.12.2013 00:18): Hovořím o komunitě - prodeje spojené s nejúspěšnějšími AAA tituly is nespojuji s herní komunitou. Hry jako CoD, FIFA, NHL, GTA, ale i Skyrim (Skyrim jako fenomén je vlastně takový ekvivalent GTA ve fantasy hávu...) se svými desítkami milionů prodaných kopií těží hlavně z příležitostných + mainstreamových hráčů. To ovšem stojí mimo hledisko vzdělanosti a vyspělosti herní komunity a kritiky. Naprosto legitimním ekvivalentem je filmový průmysl. Úspěch sračkovitých blockbusterů či zhovadilostí jako jsou Babovřesky bys určitě neoznačil za indikátor nevyzrálosti a nekompetentnosti filmové komunity a kritiky...
Objevuje se spousta kritiků a bloggerů, kteří přistupují k hernímu médiu seriózně a snaží se vybudovat nějaký komplexní hodnotící aparát. Samotní hradcore hráči (tohle chápu pod pojmem komunita) také imho rostou. A že se prodá 25 milionů kopií nového CoD? Tak to bude vždy. Stejně jako se vždy budou točit brakové filmy a psát brakové romány pro masy... Akademici a komunitní jádro jsou srdcem "umění"/kultury, ne masové prodeje/úspěch.
Na druhou stranu souhlasím s tím, že AAA scéna začíná být celkem "zaprděná"... Ale zároveň ti roste spousta i alternativ.
Objevuje se spousta kritiků a bloggerů, kteří přistupují k hernímu médiu seriózně a snaží se vybudovat nějaký komplexní hodnotící aparát. Samotní hradcore hráči (tohle chápu pod pojmem komunita) také imho rostou. A že se prodá 25 milionů kopií nového CoD? Tak to bude vždy. Stejně jako se vždy budou točit brakové filmy a psát brakové romány pro masy... Akademici a komunitní jádro jsou srdcem "umění"/kultury, ne masové prodeje/úspěch.
Na druhou stranu souhlasím s tím, že AAA scéna začíná být celkem "zaprděná"... Ale zároveň ti roste spousta i alternativ.
@eremita (30.11.2013 17:43): S týmto nesúhlasím - "Celkově se nároky hráčské komunity dost zvedají." Zdvíhajú sa skôr špecificky u hardcore gamerov alebo u ľudí, čo možno toho toľko nehrali, ale zaujalo ich game studies a implementovali ho do svojho štúdia a záverečných prác. A to je stále veľmi malé množstvo ľudí z celkovej hráčskej obce. Keby boli hráči náročnejší, tak by mnohé AAA hry nemohli vôbec uspieť, najmä ak sa jedná už o pomerne sériovu výrobu a cyklenie titulov a ich neustále skracovanie a minimalizácia herných úkonov a prostredí.
Mám momentálne po prvý raz rozohraný Final Fantasy VII a hoci aj ten má samozrejme svoje nedostatky, má niečo čo mala napr. aj FF VIII, ktorú som dohral - nielen dejovo, ale aj hráčsky zaujímavé pasáže (hoci hlavne z hľadiska minihier), kde sa daný herný úkon v hre už vôbec nezopakuje ako napr. prepadnutie vlaku vo FF VIII alebo dávanie CPR, robenie brušákov či naháňačka na diaľnici (tu si nie som istý, či je to v hre len raz) vo FF VII. Dnešné hry sa snažia každý herný úkon nekonečne ráz opakovať, aby z neho vytrieskali čo najviac a on zaberal čo najviac času/obsahu. Najväčší problém vidím v strate unikátnosti a tým pádom aj intenzity zážitku z daného úkonu - viz. zatváranie brán v Oblivione a likvidácia drakov v Skyrime. Po čase sa z toho stáva neatmosferická rutinná fraška, čo dosť znižuje celkový zážitok.
Mám momentálne po prvý raz rozohraný Final Fantasy VII a hoci aj ten má samozrejme svoje nedostatky, má niečo čo mala napr. aj FF VIII, ktorú som dohral - nielen dejovo, ale aj hráčsky zaujímavé pasáže (hoci hlavne z hľadiska minihier), kde sa daný herný úkon v hre už vôbec nezopakuje ako napr. prepadnutie vlaku vo FF VIII alebo dávanie CPR, robenie brušákov či naháňačka na diaľnici (tu si nie som istý, či je to v hre len raz) vo FF VII. Dnešné hry sa snažia každý herný úkon nekonečne ráz opakovať, aby z neho vytrieskali čo najviac a on zaberal čo najviac času/obsahu. Najväčší problém vidím v strate unikátnosti a tým pádom aj intenzity zážitku z daného úkonu - viz. zatváranie brán v Oblivione a likvidácia drakov v Skyrime. Po čase sa z toho stáva neatmosferická rutinná fraška, čo dosť znižuje celkový zážitok.
@Say (30.11.2013 17:36): Tak nemyslel jsem samozřejmě trávit hodiny sledováním videjí... Každý z nás máme nějaká oblíbená fóra a z těch několika stránek, co já sleduji, si lze udělat celkem dobrý obraz... Jako sociologický fenomén mi to připadá zajímavé.
Celkově se nároky hráčské komunity dost zvedají. Objevují se nástroje na to, jak správně při kritice her postupovat (jak, na rozdíl od jiných médií, přistupovat k naraci, mechanikám, žánrům apod.) Je čím dál tím větší zájem o obor Gamestudies. Hry se v očích veřejnosti začínají stávat serióznějším a vážnějším tématem. Krtikia Bioware je imho do velké míry odrazem těchto tendencí.
Celkově se nároky hráčské komunity dost zvedají. Objevují se nástroje na to, jak správně při kritice her postupovat (jak, na rozdíl od jiných médií, přistupovat k naraci, mechanikám, žánrům apod.) Je čím dál tím větší zájem o obor Gamestudies. Hry se v očích veřejnosti začínají stávat serióznějším a vážnějším tématem. Krtikia Bioware je imho do velké míry odrazem těchto tendencí.
@eremita (30.11.2013 17:22): "Rozhodně je celkem zajímavý to sledovat..."
Tak o tom dost pochybuju=D
Tak o tom dost pochybuju=D
@Tulareanus (30.11.2013 15:20): Jednoduše zde funguje forma "kolektivního vědomí" - Bioware má v posledních letech pověst žabařů. Ačkoliv s velkou částí kritiky souhlasím, obrovská míra negativismu má za následek nezdravou formu hnidopošství a bazírování na záporech. Snad na žádné jiné hry neexistuje takové množství analytických videjí (hodiny a hodiny kritiky děje a zápletek!) či diskuzí na fóru. A upřímně, touhle "nitpicking" formou je možné rozsekat jakoukoliv hru...
A přesně jak říkáš, mezi kritikou "specificky Bioware her" se množí i taková, která platí snad pro všechny hry v žánru vůbec...
Rozhodně je celkem zajímavý to sledovat...
A přesně jak říkáš, mezi kritikou "specificky Bioware her" se množí i taková, která platí snad pro všechny hry v žánru vůbec...
Rozhodně je celkem zajímavý to sledovat...
Aj tak ma fascinuje, že napriek tomu, že je tá šablónovitosť, niektorí ľudia do nejakej bioware šablóny začínajú radiť aj veci, ktoré sú úplne normálne pre žáner alebo storytelling... Podobne ako keď niekto vraví, že hry x a y sú podľa tej istej šablóny, lebo majú záverečného bossa.
@MikeKing (30.11.2013 02:10): Ach tak. Tak to souhlasím.
Že do toho ještě vstupuju :D, tak Císařské město je taková Citadela, až to bolí - i s tou řekou uprostřed a mosty přes ní :)
@Flowerpot (30.11.2013 08:50): Bloodlines tam určitě nesedí. Není tam jak to libovolné pořadí, tak archetypální společníci (ti tam nejsou žádní).
Asi už začínám být starý a nerudný, ale opravdu má smysl vést každý týden diskuzi na téma, v němž se všichni shodneme? I slepec si všimne, že všechny Bioware hry po KotORu jedou dle nějaké šablony. Nikdy tu nikdo nepsal nic jiného (tj. neexistuje protiváha do diskuze). Byť samozřejmě existuje "riziko", že jednotlivé hry od Bioware přece budou i přes tu šablonu zábavné (viz evidentně Mass Effect 2).
@Flowerpot (30.11.2013 08:50): Po KotORu/NWN už mi všechny BioWare hry přijdou jako experiment na téma kognitivní disonance.
@eremita (29.11.2013 23:06): Problém BioWare by nebylo to, že dělají pořád dokola to samé, ale spíš sestupná tendence, co se kvality týče.
Vlastně mi to připomíná Pavlova - po několika iteracích her už asi BioWare vývojáři očekávají, že stačí zazvonit, a hráč automaticky začne slinit. Možná, že u těch dostatečně kondiciovaných hráčů to zabírá...
@eremita (29.11.2013 23:06): Problém BioWare by nebylo to, že dělají pořád dokola to samé, ale spíš sestupná tendence, co se kvality týče.
Vlastně mi to připomíná Pavlova - po několika iteracích her už asi BioWare vývojáři očekávají, že stačí zazvonit, a hráč automaticky začne slinit. Možná, že u těch dostatečně kondiciovaných hráčů to zabírá...
@MikeKing (30.11.2013 02:10): Hele, to je už natoľko archetypálna schéma, že sa ti tam zmestí každé druhé RPG. Planescape, Arcanum, Bloodlines, ktorý má dokonca aj "baráčik"...
@eremita (29.11.2013 23:06): Mám na mysli schéma jejich her ve složení úvod-několik misí splnitelných v libovolném pořadí-konec, částečné je to už v BG 2, ale tam je to spíš ještě takový mezikrok, který je dotažený až v Tob (kde se také poprvé objevuje hráčův "baráček" jakož to vyplň mezi misemi) a tohle schéma je pak použité v každé jejich další hře.
@Zero (29.11.2013 22:18): V jistém smyslu už variace na BG2 (typy NPC, například - v každé Bioware hře je Anomen, Viconia etc.), ale spíš ten kotor. Jade Empire se ještě dalo, ale Dragon Age nakonec nedohán odložen s tím, že se k němu možná někdy vrátím.
Yup. S tím ToB je to dost blbina.
@MikeKing (29.11.2013 22:23): Uf, tak to jsi to vzal opravdu z gruntu. Dělaní variací jedné a té samé hry mi spíš sedí na Bethesdu (BGS), Blizzard, Creative Assembly, Crystal Dynamics a další... Takový Mass Effect má do Throne of Bhall imho dost daleko.
Oprava: Všechno od Bioware po Throne of Bhaal je variace na Throne of Bhaal. :)
@Zero (29.11.2013 22:18): No vidíš, to mi připomíná, že někde mám ještě nehraný KotOR :D
Ono v podstatě cokoliv od Bioware po KotORu je jenom variace na KotOR. Ale Jade Empire mě ještě dost bavilo, Dragon Age už ne. Mass Effect jsem odložil po pár hodinách, ale plánuju se k tomu někdy vrátit.
Díky oběma :)
S BioWare hrama jsem nikdy neměl tu čest, až nedávno poprvé sérii Mass Effectu. Přitom krabicovka Jade Empiru mi v poličce leží pěkně dlouho a vlastně ani nevím proč a odkud se vzala :) Měl jsem v plánu nějakou malou čistku, ale než jsem se chtěl zbavit nehrané hry, bylo by fér dát jí alespoň šanci - a teď jsem u ní zkejsnul :D
Je fakt, že je to vlastně přeskinovanej Mass Effect (ten jsem hrál dřív, no), takže jsem začal tušit, že to nebude nejkratší hraní. Proto jsem chtěl vědět, do čeho jsem se to uvrtal a jak dlouho to asi potrvá. Díky za info.
S BioWare hrama jsem nikdy neměl tu čest, až nedávno poprvé sérii Mass Effectu. Přitom krabicovka Jade Empiru mi v poličce leží pěkně dlouho a vlastně ani nevím proč a odkud se vzala :) Měl jsem v plánu nějakou malou čistku, ale než jsem se chtěl zbavit nehrané hry, bylo by fér dát jí alespoň šanci - a teď jsem u ní zkejsnul :D
Je fakt, že je to vlastně přeskinovanej Mass Effect (ten jsem hrál dřív, no), takže jsem začal tušit, že to nebude nejkratší hraní. Proto jsem chtěl vědět, do čeho jsem se to uvrtal a jak dlouho to asi potrvá. Díky za info.
Lokací tam je ještě hodně, řekl bych, že jsi tak zhruba v polovině, ale už jsem to hrál dávno, takže to ber s rezervou.
@MartinezZ (29.11.2013 21:50): Keď dokončíš cisárske mesto, na čo hra aj upozorní, či ho chceš dokončiť, už niet návratu na mapu sveta, hoci tam sa tiež nejak nependluje. Každopádne nejaké ďalšie lokácie potom ešte čakajú a nie je toho málo, ale bude to lineárne. A ak to mám deliť na nejaké štylisticky odlišné lokácie, tak po meste sú ešte dve.
Jen dotaz, abych věděl, co mám ještě před sebou - právě jsem vkročil do Císařského města. Kolik dalších lokací "ve světě" v té hře ještě je?
BW plánují do budoucna pokračování. Po DAI a ME by se jeden z týmů mohl pustit do druhého dílu ale hned tak to nebude.
Zdvíham o 5% za to, že som mohol na konci sundať svojich 4 najotravnejších companionov.
@Jab (11.06.2013 22:03): Zas tolikrát to nebylo, ne? Alespoň moc nepíšu do Planescape sekcí...
7c: Ten Bodkin je alespoň schopen ještě adorace, když už mele to své Arcanum stále dokola (byť se to o dost zlepšilo). Ale ty už si změň nick na "Grumpy". Vážně nevím, proč ještě máš potřebu se tolikrát opakovat. ;-)
@Phoenix (11.06.2013 18:40): Já hraji verzi z 95, která překlad má také, ale raději bych přesedlal na tu novější - avšak nesehnatelnou :). Pravda, tak to si s něčím pletu. A ano, ale asi větším problémem, než samotný překlad, bude technická stránka - na SNES a NES je těch překladů celá řada, na novější konzole (PSX, DC) již podstatně méně a jen Policenauts trvalo 10 let, Suikogaiden 5 a Moon jěště více.
A jsou, Lunar pouze v Japonsku a SII pouze v Čině.
@7c (11.06.2013 18:49): ME1 může bavit snad jen Curiosity crew.
A jsou, Lunar pouze v Japonsku a SII pouze v Čině.
@7c (11.06.2013 18:49): ME1 může bavit snad jen Curiosity crew.
@Phoenix (11.06.2013 13:52): Po dohrání Jade Empire se pro mě BioWare jako herní vývojář definitivně přesunulo do seznamu "vyhni se obloukem". Vlastně jsem ještě rozehrál po letech (proč vlastně? asi kvůli nějaké akci 2 za cenu jedné na Steamu?) Mass Effect (ano, chyba) a po 5 hodinách ho odinstaloval. Napadlo mě, jaká může být cílová skupina těchto "her", ale zřejmě bude pes zakopaný někde u George Carlina na zahradě...
@Richmond (11.06.2013 17:48): +1, to mě fakt rozsekalo
@Drolin (11.06.2013 17:03): Tak minimálně Xin Xianjian Qixia Zhuan si vybavuju podle obrázků, ale nikdy jsem to ani nezkoušel. Farland Story je IMHO japonská, nikoli čínská či korejská série. S těmi překlady to celkem chápu, japonština je přeci jen pro obyvatele západu snadnější na naučení než čínština (to "snadnější" je pravda dost relativní :-), pořád je to pro nás z lingvistického hlediska problém, evropské jazyky se laspoň trochu prolínaly).
Že vyšly Lunar a Suikoden na PC (byť neoficiálně) slyším prvně, mrknu na to.
Že vyšly Lunar a Suikoden na PC (byť neoficiálně) slyším prvně, mrknu na to.
@Red (11.06.2013 17:20): Není to zrovna typický příklad, to každopádně. Ale přišlo mi, že vzezření postaviček, ale i brnění nebo meče byly inspirovány dálným východem. O protivnících typu ninjů nemluvě.
@Abel (11.06.2013 15:24): No von Witcher 1 zas nějak velkej nadprůměr nebyl (ale je fakt, že DA:O jsem okamžitě odinstaloval po několika dialozích hned na začátku, to byl extrém).
Mohu se zeptat co je na Revenantovi asijského?
@Phoenix (11.06.2013 16:44): Z čínských předně Xuanyuan Jian sérii, ale vlastně počítám i velmi podobně laděné korejské RPG (Farland Story série a další, na jejichž názvy si již momentálně nevzpomenu). Na snesoramě jich byl jeden čas tuny, a vypadaly a hrály se dobře - leč drtivá většina je nepřeložena, což je u RPG problém. Momentálně velmi sháním remake Xin Xianjian Qixia Zhuan i s (existujícím) překladem, ale zatím se to nepodařilo nelézt.
A o pc verzi Onimushy vím (ono, takovéto "jedna země" vydání pro pc má např. i Suikoden II nebo Lunar SSS), asi časem zkusím. A KF bych také rád zkusil, avšak nemám zatím dohrán ani jeden UU... takže se k tomu dostanu asi za dlouho :).
A o pc verzi Onimushy vím (ono, takovéto "jedna země" vydání pro pc má např. i Suikoden II nebo Lunar SSS), asi časem zkusím. A KF bych také rád zkusil, avšak nemám zatím dohrán ani jeden UU... takže se k tomu dostanu asi za dlouho :).
@Drolin (11.06.2013 14:58): Onimusha jednička je hratelná i na PC (přeložená čínská verze), trojka vyšla na PC normálně (i když PS2 verze je asi lepší), dvojka a čtyřka pouze přes PCSX2. V jedničce byl výborný prvek vývoje postavy (on je v každé Onimushe, ale v jedničce mi sedl nejvíc) a má ze všech dílů nejlepší atmosféru.
Nevím, jaké kvalitnější čínské hry máš na mysli, faktem je, že PoQ a SoE byly spíše čínské variace na BG než stylové JRPG. Hodně se mi u obojího líbil zejména systém tvorby předmětů a magie, obojí založené na kombinaci pěti základních elementů (každý fungoval jako podpora jedněm elementům a protiváha jiným).
KF jsem zatím nehrál, jednu dobu jsem vlastnil dvojku (to, co vyšlo v USA jako jednička) a čtyřku (Ancient City), následně jsem obojí prodal, ale přes e-bay to není problém sehnat znovu. O celé sérii jsou výborné stránky na Hardcore Gaming 101, nechybí tam ani další podobné počiny (Ethernal Ring a série Shadow Tower). Jinak hrát King's Field jedničku lze bez problémů s fandovským patchem, Shadow Tower Abyss taktéž (dvojka je dost jiné než jednička).
Nevím, jaké kvalitnější čínské hry máš na mysli, faktem je, že PoQ a SoE byly spíše čínské variace na BG než stylové JRPG. Hodně se mi u obojího líbil zejména systém tvorby předmětů a magie, obojí založené na kombinaci pěti základních elementů (každý fungoval jako podpora jedněm elementům a protiváha jiným).
KF jsem zatím nehrál, jednu dobu jsem vlastnil dvojku (to, co vyšlo v USA jako jednička) a čtyřku (Ancient City), následně jsem obojí prodal, ale přes e-bay to není problém sehnat znovu. O celé sérii jsou výborné stránky na Hardcore Gaming 101, nechybí tam ani další podobné počiny (Ethernal Ring a série Shadow Tower). Jinak hrát King's Field jedničku lze bez problémů s fandovským patchem, Shadow Tower Abyss taktéž (dvojka je dost jiné než jednička).