Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Abel (11.06.2013 15:24): To neříkám. V jednom aspektu však ano.

I tak vidím toto "přetexturované NWN" jako jednu z nejpřeceňovanějších her posledních let (což neplatí pro díl druhý).
@Phoenix (11.06.2013 14:39): Na to samozřejmě nezapomínám :). U Witchera by to bylo na déle, a za představení Onimushy (nikdy jsem nezkoušel, takže to může být tak dobré, jak tvá hodnocení naznačují :) díky - pro mě má totiž, zatím, význam pouze jako konkrétní označení prostoduché arkády.

S Blade & Sword, i Prince of Qin, souhlas - ale to myslím byly slabší díla na čínské poměry (jelikož ty kvalitní k nám neproniknou). Seal of Evil mám delší dobu v plánu, takže dobře, že to chválíš :). A to samé Anachronox, ale u toho jsou často zcela rozdílné názory, takže to zatím oddaluji.

A hrál si nějaké KF? Docela by mě zajímalo, zda u nás někdo sérii projel :). Nicméně od Fromů nelze nic než kvalitu očekávat - však i psxové adventuy Echo Night nejsou špatné.
JE je jako hra docela dobrá záležitost. Jen mě se*e to, že to má pouze "čínské" kulisy a tím to hasne... Asi jako když by se Korejci snažili zpracovat Vikingy...
@Drolin (11.06.2013 14:05): Tak ta přísná kritika, zvláště od Tebe a Tvé legendární "HalfLife nuly", opravdu sedí :-)) U [chybný odkaz na hru] jsem se bavil neporovnatelně lépe (a déle) než u Dragon Age: Origins, zejména u jedničky, na které bylo vidět ono garážové nadšení, které jsem u dvojky už trochu postrádal. Navíc slovanská mytologie a kvalitní knižní předloha samozřejmě udělaly své. Nezapomeň, že každý u her hledáme něco jiného ;-)

Co se týče série Onimusha, záleží na tom, jaký díl člověk hraje. Pořád se jedná o rubačku s RPG prvky spíše než o RPG s prvky rubačky, jako je tomu u JE. Jednička byla dost ovlivněna prvním dílem Resident Evil, jako jediná ze série je "survival" a IMHO s přehledem nejlepší díl. Dvojka byla pořád hodně dobrá, trojka mi nesedla směsicí Francie budoucnosti a feudálního Japonska (protože ono feudální Japonsko bylo přesně to, co se mi líbilo na předchozích dílech). Dawn of Dreams jsem ještě nehrál.

Samozřejmě je pravděpodobné, že asijskou tématiku uchopí lépe asiat a západní tématiku západňák. Nicméně u Jade Empire jsem se bavil rozhodně lépe než u Blade & Sword (který vyráběli borci z Číny), Prince of Qin už byl lepší a Seal of Evil se Jade Empire IMHO vyrovná. Jinak nedám dopustit na Anachronox, které je stále JRPG, ale v západních kulisách, ovlivněných Gateway a podobnými záležitostmi. Naproti tomu Silver nebo Septerra Core: Legacy of the Creator už byly slabší kusy, nicméně třeba Summoner nebo Revenant jsou IMHO velmi dobré západní RPG s východní tématikou. A opačný příklad je třeba série King's Field (a samozřejmě Demon/Dark Souls), která je západní (a výborně západní) až to bolí, třebaže vznikla v Japonsku.

Ono jde hodně o to, jestli bereme JRPG z hlediska mechanismů (to samozřejmě není problém vyrobit na západě) nebo z hlediska příběhu a lore (to už problém je, protože to hodně ovlivňuje východní styl myšlení a chování, který my západňáci celkem logicky moc nemáme).
@Phoenix (11.06.2013 13:52): :)

To jistě není, ale asijská tématika od západních tvůrců, a zvláště BioWare, nemůže z mého pohledu skončit jinak (nebo jRPG pokusy jako Silver nebo S Core).

DAO je pro mě tak o dvě třídy lepší hrou, a ta kritika mi přijde možná až příliš přísná - bytelné, dlouhé RPG s nezajímavými charaktery a příběhem, a vizuální zdařilou prezentací. A co se hratelnosti týče, tak Dragon Age je klasika cRPG poslední doby (imho daleko lépe hratelná než Witcher), kdežto JE je hodně nudný Onimusha nebo podobné "ptákoviny" :).
@Drolin (11.06.2013 13:13): Tak špatné Jade Empire zase není, nepřeháněj :-)

Jasně, počínaje zrovna touto hrou započal sešup Bioware, ale pořád se oproti Dragon Age: Origins jedná o naprosté veledílo. Samozřejmě hodně těží z neokoukaného orientálního prostředí, ale herní mechanismy nejsou vůbec špatné (kombinaci "Fallout" herních mechanizmů, východních bojových umění a "Planescape Torment" like lore z buddhistického prostředí bych mnohem raději, ale to by nejdříve musel někdo něco podobného vyrobit, že :-)) ).
@Hamster (19.07.2012 22:31): Cloveka pobavi, kdyz nekdo sam sebe urazi.:-) Ja jsem tady nikoho nenapadal, nikoho jsem nepresvedcoval o tom, ze to hral spatne nebo tak neco. Mel bys prestat byt tak vztahovacny. Ale kdyz uz, mel bys byt presnejsi. Vy, omezeni zabednenci jak jsi vas sam nazval, jste pouzivali jednu moznost a zavrhli deset dalsich. Ja, hrac, ktery si chce odnest z kazde hry tolik, kolik jen jde, jsem pouzival tolik moznosti, kolik jsem jich mel k dispozici.

@Jab (19.07.2012 23:41): Pri druhem hrani jsem chtel hrat smerem k sevrene pesti, ale ta velka rozhodnuti jsem tak smerovat nemohl (jednoduse proto, ze jsou skutecne odporna) a splneni vetsiny ukolu vede automaticky k otevrene dlani. Ale i stone immortal stoji za to.

A je fakt, ze je trochu skoda, ze se Bioware neodvazili nejak vice zpracovat kombinovani bojovych stylu. To by bylo docela zajimave.
@Jab (19.07.2012 23:41): Mně nejvíc vyhovovaly ty meče, co hráč získá po nějakém boji v aréně, na blízká setkání jsem užíval skákajícího tygra. Krádeže či a úskoky přišly na řadu při delších soubojích. Zpomalení času a či údery na bossy.
Já používal nejraději meč (super dosah i dmg). Na duchy jsem tam měl nějaký útok (thousand cuts či tak něco), ale jinak byl celkem na houby. Prý je super ten útok, který dostanou následovníci closed fist.

Ale možností je určitě více. Nicméně v základu jde o takový remake automatové mlátičky. Ergo je fakt, že vymyslet účinnou kombinaci není zase tak těžké. Magii jsem nepoužíval. Ale v jiné hře se na to chystám.
@marwel (19.07.2012 22:00): Njn. My, omezení zabedněnci, jsme používali první možnost a pohrdli druhou, zatímco ty, svérázný experimentátor, jsi zavrhl první možnost a používal druhou. Neuděláš nic.
@Garion (19.07.2012 20:57): Mec je k nicemu vuci duchum a bojova umeni maji podle me strasne kratky dosah a jsou tudiz desne otravna na pouzvani. Magie je v tomto mnohem ucinnejsi a pohodlnejsi. Ja rad experimentuji. Pro me by bylo nemyslitelne vyuzivat tak mala moznosti. Ostatne experimentovani se styly byl duvod, proc jsem hru rozehraval hned po prvnim dohrani znovu.
@marwel (19.07.2012 20:41): Prvni dohrani 22 hodin a splnil jsem snad vsechny ukoly, ktere jsem nasel (myslim, ze mi chybela jen nebesa, protoze jsem se do nich nestihnul vratit, dokud to slo), coz mi vzhledem k tve herni dobe neprijde jako kdovijake protahovani. Ono kdyz namaxujes treba mec, uz jeho pouzivani nestoji zadne Chi a damage ma slusny, na par ran da skoro vsechny, takze neni treba nejak slozite kalkukovat.

A jinak jo, docela me to bavilo, relativne zajimave prostredi a na dnesni dobu i slusnejsi pribeh, ktery nekoncil za 3 hodiny, i kdyz necekanych zvratu pramalo :) A taky se to dalo slusne hrat na gamepadu a to i vecer pred spanim, ja byl spokojen (za 200,-).
Pokud vas bavilo si souboje zbytecne protahovat, prosim. Ja pouzival Chi na vsechno na co se dalo, tedy posilovani utoku, magii a transformace. Lecil jsem se prubezne, ale spis az "ukradenym" Chi z nepratel. Kazdopadne pri pouzivani dvou bojovych stylu se divim, ze 80%. To musela byt naramna zabava.
@Hamster (19.07.2012 16:52): Ja manu taky pouzival jen kvuli zivotum. Na druhou stranu stacilo prakticky do nekonecna mlatit a potom se uzdravit z many. Slozitejsi strategie byla potreba jen na posledni bosse.
Já tu manu používal akorát jako sekundární zásobník hit pointů, ale nejvíc se mi osvědčilo kombinování pěstí (/zbraní) a znehybňujících útoků. Stačilo si zvyknout na tempo a jakmile pak člověk začal, tak už si nepřítel nevrzl.
@Garion (19.07.2012 10:18): Ja jich aktivne pouzival sest nebo sedm pri druhem hrani. Nejvic samozrejme zbranovy styl (konkretne mec), protoze je nejsilnejsi, ale obcas i magicky (stone immortal), transformacni (horse demon v pripade, ze se magicky miji ucinkem), jeden podpurny a pak ten na vysavani chi z nepratel (coz je v dlouhych bitkach potreba, zvlaste pak na tezkou obtiznost). A spoustu toho pri prvni hrani vyresila podoba Jade golema (pri druhem hrani jsem ho uz nepouzil).
Pazaak jsem našel na netu jako samostatnou hru a hrál ji místo solitairu.
Fingon: Podle mého to naprosto zdárně kopírovalo ony staré trháky (Tyrian atp.). Ergo mě to i bavilo.
Pazaak i swoop races mě spíše vyloženě štvaly. To druhé méně a byl jsem rád, že v druhém díle mohu obé vynechat.
Mně se naopak letecké mezihry líbili moc. Považoval jsem to za dobrý nápad a byly i přiměřeně obtížné. :)
Ach jo, tohle se fakt nedá brát vážně, páč každému musí být jasné, že třeba "šablonovité prostředí bez špetky intarakce" je prostě jen slepování pěkných slov pro upoutání pozornosti.

Ve hře se příliš moc bojuje, ale dialogy jsou pouze zbytečně nastavovanou kaší? Ano, taky doufám že sequel bude mít více háčkování. Tohle autoři skutečně zanedbali.
Neříká, že každá jeho hra bude lepší? přitom Fable 3, co jsme slyšel, je propadák i pro konzolisty.
Pipboy: Tak to máš fajn. :D Pretože to čo Molyneux sľuboval bola úplne iná hra a ten magor nakoniec len povie, ako je mu strašne ľúto, že stromy tam nerastú a nepodliehajú ročným obdobiam. To bolo posledný raz, čo som mu i zčasti naletel. :D
Ale však i pri pc môžeš mať pohodový posed a niečo do toho uskrávať. :D Nemyslím si, že je tam až taký diametrálny rozdiel v tom, čo je na jednom zábavné a na druhom nie, jedine ako pre zlé ovládanie. Tak tie bojovky sú niektoré dobré a niektoré zlé, práve Onimusha je jedna z tých horších. :) + v Jade Empire to nie je až taký extrém čo sa týka tých bojov.
Hmmm ale + ti dám, celkom pekne je spravený ten výčet toho, prečo ťa to nebavilo, len by to možno chcelo viac dávať do kontextu svojej osoby, nech to nevyznieva nejak všeobecne a definitívne.
Ležíš v gauči, kvedláš gamepadem, do toho usrkuješ mojito... tam i sebe horší boje projdou, viz celá řada bojovek po vzoru Devil may cry nebo Želví nindžové.

Kdežto u pc, kde si hráč zvykl na jinou kvalitu, si bude (může) zákonitě stěžovat.


Pipboy: Radšej si na osvieženie pamäti prečítaj nejaké preview, kde Molyneux sľuboval, že hra bude plná zásadných rozhodnutí, ktoré budú mať veľký vplyv na herný svet, kopec možností etc...

Drolin: "polovinu času strávíte bojem, který u televize a s gamepadem může fungovat, ale u pc ne" To by ma zaujímalo, čo je ten ovplyvňujúci faktor, že prečo tam funguje a na pc nie. :D
Teda, uz jen skutecnost ze nekdo porovnava Fable a Jade Empire...
(Ale kdyz uz... Fable mi prijde prave takove, jake se slibovalo ze bude, mechanismy funguji, takze s nim problem fakt nemam. Jade Empire oproti tomu...)
Say: Neni to spíš úplný konec hry ? Pokud tedy tím soubojem neměl na mysli to jak ho sejmul v té cut scéně to by byly ty dvě třetiny
Drolin: Tak je to ta moderní odrůda RPG, za klasické RPG to rozhodně považovat nelze, ale v jistých ohledech se mi líbil (vývoj postavy, grafické prostředí, optimalizace). Oproti JE měl i záživnější souboje.
Say: Tak já považuji Fable za možná to nejhorší ehm, RPG :) (radši jsem smazal jeho hodnocení aby mi nakazil žebříček). Navíc to má stejné jméno jako jedna adventura. Nemyslitelné!
Garret: Spíš skoro na konci.

Drolin: Lepší než Fable? Ani náhodou. U mě na stejné úrovni, možná spíš Fable krapet lepší.
kdysi jsem to zapíchl při souboji s tím mým mistrem. jak daleko od konce jsem byl?
Drolin: Trochu zvláštní že hře dáš 30 ale dohrál jsi ji, u takového hodnocení by jsi hru nejradši neviděl a zatratil ji, přesto ji ale doporučíš a řekneš že to není to nejhorší volba. Beru tvůj názor, jen to hodnocení a celkové vyznění mi nejde dohromady.
Ono je celkom vtipný aj fakt, že vzhľadom na dosť silnú lineárnosť a veľkosť lokácii sa človek musí viac snažiť, aby tie sidequesty obišiel.