@
Drolin (11.06.2013 14:05): Tak ta přísná kritika, zvláště od Tebe a Tvé legendární "HalfLife nuly", opravdu sedí :-)) U [chybný odkaz na hru] jsem se bavil neporovnatelně lépe (a déle) než u
Dragon Age: Origins, zejména u jedničky, na které bylo vidět ono garážové nadšení, které jsem u dvojky už trochu postrádal. Navíc slovanská mytologie a kvalitní knižní předloha samozřejmě udělaly své. Nezapomeň, že každý u her hledáme něco jiného ;-)
Co se týče série Onimusha, záleží na tom, jaký díl člověk hraje. Pořád se jedná o rubačku s RPG prvky spíše než o RPG s prvky rubačky, jako je tomu u JE. Jednička byla dost ovlivněna prvním dílem Resident Evil, jako jediná ze série je "survival" a IMHO s přehledem nejlepší díl. Dvojka byla pořád hodně dobrá, trojka mi nesedla směsicí Francie budoucnosti a feudálního Japonska (protože ono feudální Japonsko bylo přesně to, co se mi líbilo na předchozích dílech). Dawn of Dreams jsem ještě nehrál.
Samozřejmě je pravděpodobné, že asijskou tématiku uchopí lépe asiat a západní tématiku západňák. Nicméně u Jade Empire jsem se bavil rozhodně lépe než u
Blade & Sword (který vyráběli borci z Číny),
Prince of Qin už byl lepší a
Seal of Evil se Jade Empire IMHO vyrovná. Jinak nedám dopustit na
Anachronox, které je stále JRPG, ale v západních kulisách, ovlivněných Gateway a podobnými záležitostmi. Naproti tomu
Silver nebo
Septerra Core: Legacy of the Creator už byly slabší kusy, nicméně třeba
Summoner nebo
Revenant jsou IMHO velmi dobré západní RPG s východní tématikou. A opačný příklad je třeba série King's Field (a samozřejmě Demon/Dark Souls), která je západní (a výborně západní) až to bolí, třebaže vznikla v Japonsku.
Ono jde hodně o to, jestli bereme JRPG z hlediska mechanismů (to samozřejmě není problém vyrobit na západě) nebo z hlediska příběhu a lore (to už problém je, protože to hodně ovlivňuje východní styl myšlení a chování, který my západňáci celkem logicky moc nemáme).