Trine je hopsačka částečně o rubání, částečně o řešení puzzlů. Mezi třemi hlavními hrdiny - zlodějkou, mágem a rytířem lze libovolně přepínat a kombinací jejich schopností překonávat překážky. Na tom se mi hodně líbilo, že přes většinu z nich se lze dostat více způsoby a tudíž smrt jednoho neznamená nutně problém. Smrt tady celkově nepředstavuje moc velký problém - u každého checkpointu jsou všechny postavy oživeny a jejich zdraví doplněno na polovinu a kdyby vám snad náhodou umřeli všichni, prostě pokračujete od toho posledního a vše co jste mezitím napáchali zůstává napácháno.
Skrz celou hru sbíráte zkušenosti a levelujete, přičemž za každý level dostanete bod na vylepšení některých vašich schopností. I schopnosti jako takové časem přibývají a skrz hru lze nalézt řadu ukrytých truhel s artefakty které dál vylepšují vaše postavy.
Souboje nijak nepřekáží a dají odpočinout od řešení puzzlů, jen se respawnováním se imho mohlo víc šetřit. Nepřátelské řady tvoří různě odolní i různě vybavení skeletoni a dvě poněkud větší potvory pak slouží jako menší bossové. V pozdějších částech hry ale už chcípají i ti celkem rychle. A netopýři, ti jsou v prví řadě neskutečně otravní a imho by hra byla lepší bez nich. Celkově vzato není potvor moc, ale zvuk křupání kostí je na druhou stranu celkem uspokojivý :)
Stavba úrovní je velmi účelová, ale to u puzzle skákaček vůbec nevadí. Hra navíc vypadá opravdu pohádkově krásně - všude samé barvičky, světýlka, kytičky, efekty, a bůhvíproč ozubená kolečka. Hra průběžně servíruje různé novinky, takže celkem spolehlivě drží pozornost až do konce. Nicméně některé puzzly dokážou docela otrávit. Sice nakonec buď přijdete na jiné, jednodušší řešení, nebo se to prostě nějak dá, pravdou ale je, že úplně stoprocentní radost postup hrou není.
Příběh je takové primitivní fantasy klišé, je na něm jasně vidět, že tu je prostě jen tak aby nějaký byl a zdůvodnilo se proč hráč dělá to, co dělá. Hudba neurazí, ale je tak trochu pořád na jedno brdo, takže tu taky nepochálím.
V zásadě 80% + 5% za originalitu.
Pro fanoušky Lost Vikings, případně všeobecně puzzlovitých plošinovek povinnost a myslím že ani jinak Trine neurazí.
Skrz celou hru sbíráte zkušenosti a levelujete, přičemž za každý level dostanete bod na vylepšení některých vašich schopností. I schopnosti jako takové časem přibývají a skrz hru lze nalézt řadu ukrytých truhel s artefakty které dál vylepšují vaše postavy.
Souboje nijak nepřekáží a dají odpočinout od řešení puzzlů, jen se respawnováním se imho mohlo víc šetřit. Nepřátelské řady tvoří různě odolní i různě vybavení skeletoni a dvě poněkud větší potvory pak slouží jako menší bossové. V pozdějších částech hry ale už chcípají i ti celkem rychle. A netopýři, ti jsou v prví řadě neskutečně otravní a imho by hra byla lepší bez nich. Celkově vzato není potvor moc, ale zvuk křupání kostí je na druhou stranu celkem uspokojivý :)
Stavba úrovní je velmi účelová, ale to u puzzle skákaček vůbec nevadí. Hra navíc vypadá opravdu pohádkově krásně - všude samé barvičky, světýlka, kytičky, efekty, a bůhvíproč ozubená kolečka. Hra průběžně servíruje různé novinky, takže celkem spolehlivě drží pozornost až do konce. Nicméně některé puzzly dokážou docela otrávit. Sice nakonec buď přijdete na jiné, jednodušší řešení, nebo se to prostě nějak dá, pravdou ale je, že úplně stoprocentní radost postup hrou není.
Příběh je takové primitivní fantasy klišé, je na něm jasně vidět, že tu je prostě jen tak aby nějaký byl a zdůvodnilo se proč hráč dělá to, co dělá. Hudba neurazí, ale je tak trochu pořád na jedno brdo, takže tu taky nepochálím.
V zásadě 80% + 5% za originalitu.
Pro fanoušky Lost Vikings, případně všeobecně puzzlovitých plošinovek povinnost a myslím že ani jinak Trine neurazí.
Pro: pohádková grafika, možnost překonat překážky více způsoby, vylepšování hrdinů, originální koncept
Proti: řada maličkostí dokáže naštvat, hudba by mohla být rozmanitější, příběh o ničem