Tak u RE5 jsem si nejednou pomyslel "bože to je ale p*čovina". A nakonec jsem stejně musel uznat, že mě to bavilo.
Koridorové kosení zombáckých negrů, kde každý povedený zásah protivníka vyvolá pocit zadostiučinění. To je cca shrnutí toho, co je na RE5 dobré. Teda taky ještě grafika je dobrá - technicky, hlavně co se týče hlavních postav a efektů - díky všemožným filtrům vypadají cut-scény opravdu filmově. Tím spíš mě ale štvaly některé rozplizlé textury a hlavně fakt, že prostředí je drtivou většinu času je zkurvený šedo-hnědý hnus.
Nelíbila se mi ani kombinace snahy o filmové, "seriózní" pojetí při zachování "arkádové" hratelnosti ála RE4 a příběhu plném hovadin, který jednoduše smrdí japoncem.
Ovládání je opět těžkopádné, ale to už tak nějak k sérii asi patří a je třeba uznat, že jeho rozšíření na myš dopadlo zdárně. Zatímco v RE4 to podle mě pomáhalo udržet atmosféru napětí, tady se nedá o napětí nebo strachu vůbec mluvit - nábojů je prakticky pořád dostatek, ve druhé polovině většinou vyloženě mrtě a jen málokdy je problém příval nepřátel kosit. Tohle už je doopravdy spíš arkádové kosení s pár survival prvky, o hororu by pak mluvil leda blázen.
Společnice mě ze začátku nehorázně lezla na nervy, ale když jsem se ji naučil používat jako nosiče léčiv a přebytečné munice, dalo se říct, že byla i ce- ehm... nepřekážela tolik. Mnohem užitečnější by ale rozhodně byl pořádný inventář a ne ta hrůza, s kterou přišel nějaký sadomasochistický úchyl. Kdo hrál, chápe - můžete s sebou tahat jen pár krámů, každou chvíli je potřeba řešit co vyhodím teď, manipulace s čímkoli je otřesná, obzvlášť předávání předmětů uprostřed boje, bo ta nebetyčná pí*a furt někam odbíhá. Zlatej kufřík ze čtyřky. Kufřík ze čtyřky taky držel hubu, což je pro mě další plus, protože přízvuk a styl vyjadřování téhle "afričanky" je pro mě i díky kontextu dění další WTFOMG prvek. Alespoň ta mrcha jakš-takš zvládá léčit když je třeba, jen kdyby ještě neměla tendence střílet ze zbraní, které si u ní občas odložím.
Takže jo - je to blbost, hovadina, trapný béčko, společnici bych bez mrknutí oka vyměnil za kufřík ze čtyřky (stejně tak obchodníky), inventář a jeho správa jsou bez debat trestuhodným zločinem, ale co se týče toho kosení zástupů negrů a sledování cutscén plných hovadin, tak prostě baví a vzhledem ke všem těm chybám baví dost.
S RE4 se sice nemůže rovnat a hlavně ze začátku jsem přemýšlel spíš o 75, když se hra přesunula do laboratoří a podzemních měst, dalo mi to zapomenout na hnusné úvodní lokace a pošoupnul jsme hodnocení na 80. Nicméně je to slabých 80. Pro příště bych uvítal BUĎ hovadiny, NEBO AAA prezentaci - ne oboje dohromady, slušný inventář a pokud už spolubojovníka, tak ne emancipovanou modelku s haldou blbych keců.
Koridorové kosení zombáckých negrů, kde každý povedený zásah protivníka vyvolá pocit zadostiučinění. To je cca shrnutí toho, co je na RE5 dobré. Teda taky ještě grafika je dobrá - technicky, hlavně co se týče hlavních postav a efektů - díky všemožným filtrům vypadají cut-scény opravdu filmově. Tím spíš mě ale štvaly některé rozplizlé textury a hlavně fakt, že prostředí je drtivou většinu času je zkurvený šedo-hnědý hnus.
Nelíbila se mi ani kombinace snahy o filmové, "seriózní" pojetí při zachování "arkádové" hratelnosti ála RE4 a příběhu plném hovadin, který jednoduše smrdí japoncem.
Ovládání je opět těžkopádné, ale to už tak nějak k sérii asi patří a je třeba uznat, že jeho rozšíření na myš dopadlo zdárně. Zatímco v RE4 to podle mě pomáhalo udržet atmosféru napětí, tady se nedá o napětí nebo strachu vůbec mluvit - nábojů je prakticky pořád dostatek, ve druhé polovině většinou vyloženě mrtě a jen málokdy je problém příval nepřátel kosit. Tohle už je doopravdy spíš arkádové kosení s pár survival prvky, o hororu by pak mluvil leda blázen.
Společnice mě ze začátku nehorázně lezla na nervy, ale když jsem se ji naučil používat jako nosiče léčiv a přebytečné munice, dalo se říct, že byla i ce- ehm... nepřekážela tolik. Mnohem užitečnější by ale rozhodně byl pořádný inventář a ne ta hrůza, s kterou přišel nějaký sadomasochistický úchyl. Kdo hrál, chápe - můžete s sebou tahat jen pár krámů, každou chvíli je potřeba řešit co vyhodím teď, manipulace s čímkoli je otřesná, obzvlášť předávání předmětů uprostřed boje, bo ta nebetyčná pí*a furt někam odbíhá. Zlatej kufřík ze čtyřky. Kufřík ze čtyřky taky držel hubu, což je pro mě další plus, protože přízvuk a styl vyjadřování téhle "afričanky" je pro mě i díky kontextu dění další WTFOMG prvek. Alespoň ta mrcha jakš-takš zvládá léčit když je třeba, jen kdyby ještě neměla tendence střílet ze zbraní, které si u ní občas odložím.
Takže jo - je to blbost, hovadina, trapný béčko, společnici bych bez mrknutí oka vyměnil za kufřík ze čtyřky (stejně tak obchodníky), inventář a jeho správa jsou bez debat trestuhodným zločinem, ale co se týče toho kosení zástupů negrů a sledování cutscén plných hovadin, tak prostě baví a vzhledem ke všem těm chybám baví dost.
S RE4 se sice nemůže rovnat a hlavně ze začátku jsem přemýšlel spíš o 75, když se hra přesunula do laboratoří a podzemních měst, dalo mi to zapomenout na hnusné úvodní lokace a pošoupnul jsme hodnocení na 80. Nicméně je to slabých 80. Pro příště bych uvítal BUĎ hovadiny, NEBO AAA prezentaci - ne oboje dohromady, slušný inventář a pokud už spolubojovníka, tak ne emancipovanou modelku s haldou blbych keců.
Pro: vypadá to hezky, střílení zombíků/negrů is phun.
Proti: naprosto příšerná práce s inventářem, míchání arkádové hratelnosti ála RE4 a rádoby seriózní pojetí story dává těžce trapně béčkový výsledek, mě nesympatická parťačka, GfWL