Aktivně a docela určitě zcela záměrně se kurvící kamera, Lara si občas ráda skočí kamsi do prdele, namísto jediné římsy v okolí.
Otřesný historický level-design - hlavně v mexiku stačí přehlídnout pohozenou hlavu od páky ven a nemáte šanci se bez návodu pohnout dál. Nebo v samotné místnosti s Thorovým pásem - musel jsem se dvakrát vrátit dolů, protože něco bylo špatně, samozřejmě za neustálého dorážení respawnujících se zombíků. Slušná hra je dneska designovaná tak, že nepustí hráče dál, dokud v lokaci neudělá, co má, ale na to TRU kašle a klidně vás nechá tápat a kdyby vás to snad dostatečně nenasralo, předhodí vám ještě pár slepých uliček, na jejichž koncích můžete vesele tápat, jestli v ní jste, nebo jen nevidíte cestu dál. V některých lokacích pak Lara přímo zbožňuje zaseknout se do harampádí na zemi.
Ze zbraní má smysl jen brokovnice, všechno ostatní působí pateticky a právě tak to zastoupí základní dvojice pistolek. Každopádně souboje jsou taky vcelku o ničem. Příběh bez znalosti předchozích dílů působí jako totální slátanina. Řada bugů - jednou například při souboji vypadla z ruky tyč a propadla se bůhvíkam, naštěstí se v okolí válely (bůhvíproč) další dvě. V jednom místě mě hra donutila použít vlastnost, kterou jsem za celou hru jinak nepotřeboval a ani v tu chvíli nevěděl, že existuje, ale ani omylem jsem se tu nedočkal kontextové nápovědy "zmáčkni tohle abys udělal tohle", která se tu jinak běžně vyskytuje. No, hlavně že si můžu vybrat v jakých hadrech půjde Lara rozkopávat vázy.
Pochválil bych snad jen hudbu a několik málo hopsacích sekvencí díky kterým jsem se místama i bavil... ještě Thorovo kladivo byla celkem fajn hračka. Každopádně už hodně dlouho jsem u hry tolik nenadával. "Kam ta píča skáče", "proč tam ta píča skáče", "co tam ta píča zas dělá", "to si snad dělá prdel", "kterej čurák tohle navrhoval", "kurva kurva kurva, co jsem komu udělal" a mnohé další veselé fráze bohatě vyrovnaly množství nadávek, které jsem při hraní vypustil z úst za několik posledních let, neb v první řadě nemám ve zvyku se při hraní hlasitě projevovat.
A abych nezapomněl, důraz na podvodní dobrodružství tu není zdaleka takový, jak jsem čekal. Ale to je každopádně dobře, bo pod vodou je blbě vidět, pomalu se tam pohybuje a bývá tam mrtě místa, kam se dá schovat cesta dál, navíc prakticky ve všech směrech.
Otřesný historický level-design - hlavně v mexiku stačí přehlídnout pohozenou hlavu od páky ven a nemáte šanci se bez návodu pohnout dál. Nebo v samotné místnosti s Thorovým pásem - musel jsem se dvakrát vrátit dolů, protože něco bylo špatně, samozřejmě za neustálého dorážení respawnujících se zombíků. Slušná hra je dneska designovaná tak, že nepustí hráče dál, dokud v lokaci neudělá, co má, ale na to TRU kašle a klidně vás nechá tápat a kdyby vás to snad dostatečně nenasralo, předhodí vám ještě pár slepých uliček, na jejichž koncích můžete vesele tápat, jestli v ní jste, nebo jen nevidíte cestu dál. V některých lokacích pak Lara přímo zbožňuje zaseknout se do harampádí na zemi.
Ze zbraní má smysl jen brokovnice, všechno ostatní působí pateticky a právě tak to zastoupí základní dvojice pistolek. Každopádně souboje jsou taky vcelku o ničem. Příběh bez znalosti předchozích dílů působí jako totální slátanina. Řada bugů - jednou například při souboji vypadla z ruky tyč a propadla se bůhvíkam, naštěstí se v okolí válely (bůhvíproč) další dvě. V jednom místě mě hra donutila použít vlastnost, kterou jsem za celou hru jinak nepotřeboval a ani v tu chvíli nevěděl, že existuje, ale ani omylem jsem se tu nedočkal kontextové nápovědy "zmáčkni tohle abys udělal tohle", která se tu jinak běžně vyskytuje. No, hlavně že si můžu vybrat v jakých hadrech půjde Lara rozkopávat vázy.
Pochválil bych snad jen hudbu a několik málo hopsacích sekvencí díky kterým jsem se místama i bavil... ještě Thorovo kladivo byla celkem fajn hračka. Každopádně už hodně dlouho jsem u hry tolik nenadával. "Kam ta píča skáče", "proč tam ta píča skáče", "co tam ta píča zas dělá", "to si snad dělá prdel", "kterej čurák tohle navrhoval", "kurva kurva kurva, co jsem komu udělal" a mnohé další veselé fráze bohatě vyrovnaly množství nadávek, které jsem při hraní vypustil z úst za několik posledních let, neb v první řadě nemám ve zvyku se při hraní hlasitě projevovat.
A abych nezapomněl, důraz na podvodní dobrodružství tu není zdaleka takový, jak jsem čekal. Ale to je každopádně dobře, bo pod vodou je blbě vidět, pomalu se tam pohybuje a bývá tam mrtě místa, kam se dá schovat cesta dál, navíc prakticky ve všech směrech.
Pro: slušná hudba, několik lépe poskládaných lokací, Thorovo kladivo
Proti: skákání postavy do hajzlu běžnou záležitostí, kamera namířená do hajzlu běžnou záležitostí, zastaralý level-design, mizerné zbraně, wtf příběh, slušná řádka bugů