Arcania je taková tragikomická záležitost. Skoro ve všech směrech je totiž naprosto otřesnou hrou, z nějakého důvodu ale dovede být hratelná.
Zatímco souboje nakonec na rozdíl od dema vypadají jakš takš odladěně (pořád je to ale jen primitivní klikačka) a i určitý příjemný pocit z prozkoumávání světa tu navzdory jeho relativně lineárnímu designu z původní série Gothicu zůstal, tak pokaždé, když je potřeba s někým mluvit, prostě nevím, jestli brečet, nebo se smát.
Dabing je totiž prostě hrozný. Až sprostě hrozný. A velkou měrou tomu přispívá i obsah dialogů - ten je totiž ukázkou retardovanosti hluboko pod úrovní pohádek pro 4leté haranty a s tím jdou ruku v ruce i naprosto primitivní questy. Jak jsem tak plnil questy na Stewarku, jen jsem si říkal, co všechno by se s nima dalo dělat, ale bohužel - na každém kroku je hlavně vidět jakých hovadin si tvůrci navymýšleli, jen aby nemuseli dávat dohromady komplikovanější skripty než něco na úrovni "panák se přemístí do bodu B, něco tam zabije a změní se mu dialog". Po stránce dialogů a questů je hra prostě totální odpad, až se to pomalu blíží hranici "kvality", kdy ze naprosté sračky svým zvráceným způsobem stává klenot (jistě znáte z ČSFD).
Graficky je Arcania... absolutně vzato ne vyloženě naprosto hnusná a při šťastné konstelaci hvězd dovede engine vykouzlit i docela pěknou scenérii. Relativně vzato je ovšem hra většinu času šeredná jak řiť, Gothic 3 vypadá mnohem líp a i když je G3 známý mizernou optimalizací, nepochybuju o tom, že jeho engine dovede na hráče vyplivnout zmíněné hezčí scenérie při vyšší framerate, protože i když jsem detaily Arcanie docela snížil, ta šeredná svině se pořád škude někde hluboko pod 20FPS. Kdysi jsem na Ati X1600 hrál Oblivion na max. při 13-15 FPS, ale ten aspoň hezky vypadal! Efekty v Arcanii jsou hnusné, textury rozplizlé tak, že bych u některých hledal jejich původ v Gothicu 2 a pak jsou tady modely.Nepřátelská fauna vypadá docela pěkně, s lidma už je to horší: Modely mužů jsou... dejme tomu průměrné, když pominu, že se na nich běžně střídá snad 5 obličejů a to možná ještě přeháním. Ženské modely, to je ovšem... hnus. Opravdu se nepamatuju, že bych někde viděl hnusnější ženské. Jsou vážně odporně tvarované, xichty mají jedině hnusné a jejich variabilita je snad ještě nižší, než u chlapů. Animace obecně pak už docela pochopitelně pokrývají jen nejnutnější pohyby, o nějakých maličkostech pro efekt si můžete nechat zdát.
O vývoji postavy v Arcanii snad škoda mluvit, myslím že i takové No One Lives Forever 2 bylo v tomhle směru ve výsledku bohatší na možnosti. Z toho pak už jen vyplývají absurdnosti, jako že jakoukoli zbraň i zbroj můžete bez problému začít požívat jakmile ji najdete, atd.
Srovnávat Arcanii s Gothicem je skoro až nesmysl, protože Arcania je v lepším případě jen blbější, v horším případě někde úplně jinde (každopádně v kvalitě směrem dolů). Zabijete cokoliv, heal itemů jsou všude mraky, svět je v podstatě (hodně široká) chodba, syslení XP nemá význam a realistické charaktery bez mluvy plné typického fantasy patosu vystřídal zástup retardů na kterých se demence a patos div nesráží. Jestli se v Arcanii podařilo z původní série něco alespoň částečně zachovat, tak je to ten pocit z prozkoumávání, kdy si vyhlídnete nějakou od pohledu zajímavou lokaci, vyrazíte na průzkum a něco zajímavého i najdete. Ale to je v podstatě všechno.
Hudba není vyloženě zlá, třebaže ji většinou úspěšně ignoruju a docela rozumná se zdá ergonomie ovládání, a to je asi tak všechno, o čem se dá říct, že není podělané. Arcania je primitivním a po stránce dialogů/questů/vývoje postavy vyloženě otřesným RPGčkem. Přesto nad ní ještě úplně nelámu hůl - dokud není potřeba s někým mluvit, tak kombinace průzkumu světa a občasného rubání totiž na zabavení funguje celkem uspokojivě. No a "kvalitě" dialogů se dá s Troškou sebezapření zasmát.
Zatím jsem každopádně jen kousek za Stewarkem, tenhle komentář je výsledkem vystavení autora nadměrné dávce Arcania dialogů a taky mám pochyby jak dlouho ještě vydržím pokračovat :)
Zatímco souboje nakonec na rozdíl od dema vypadají jakš takš odladěně (pořád je to ale jen primitivní klikačka) a i určitý příjemný pocit z prozkoumávání světa tu navzdory jeho relativně lineárnímu designu z původní série Gothicu zůstal, tak pokaždé, když je potřeba s někým mluvit, prostě nevím, jestli brečet, nebo se smát.
Dabing je totiž prostě hrozný. Až sprostě hrozný. A velkou měrou tomu přispívá i obsah dialogů - ten je totiž ukázkou retardovanosti hluboko pod úrovní pohádek pro 4leté haranty a s tím jdou ruku v ruce i naprosto primitivní questy. Jak jsem tak plnil questy na Stewarku, jen jsem si říkal, co všechno by se s nima dalo dělat, ale bohužel - na každém kroku je hlavně vidět jakých hovadin si tvůrci navymýšleli, jen aby nemuseli dávat dohromady komplikovanější skripty než něco na úrovni "panák se přemístí do bodu B, něco tam zabije a změní se mu dialog". Po stránce dialogů a questů je hra prostě totální odpad, až se to pomalu blíží hranici "kvality", kdy ze naprosté sračky svým zvráceným způsobem stává klenot (jistě znáte z ČSFD).
Graficky je Arcania... absolutně vzato ne vyloženě naprosto hnusná a při šťastné konstelaci hvězd dovede engine vykouzlit i docela pěknou scenérii. Relativně vzato je ovšem hra většinu času šeredná jak řiť, Gothic 3 vypadá mnohem líp a i když je G3 známý mizernou optimalizací, nepochybuju o tom, že jeho engine dovede na hráče vyplivnout zmíněné hezčí scenérie při vyšší framerate, protože i když jsem detaily Arcanie docela snížil, ta šeredná svině se pořád škude někde hluboko pod 20FPS. Kdysi jsem na Ati X1600 hrál Oblivion na max. při 13-15 FPS, ale ten aspoň hezky vypadal! Efekty v Arcanii jsou hnusné, textury rozplizlé tak, že bych u některých hledal jejich původ v Gothicu 2 a pak jsou tady modely.Nepřátelská fauna vypadá docela pěkně, s lidma už je to horší: Modely mužů jsou... dejme tomu průměrné, když pominu, že se na nich běžně střídá snad 5 obličejů a to možná ještě přeháním. Ženské modely, to je ovšem... hnus. Opravdu se nepamatuju, že bych někde viděl hnusnější ženské. Jsou vážně odporně tvarované, xichty mají jedině hnusné a jejich variabilita je snad ještě nižší, než u chlapů. Animace obecně pak už docela pochopitelně pokrývají jen nejnutnější pohyby, o nějakých maličkostech pro efekt si můžete nechat zdát.
O vývoji postavy v Arcanii snad škoda mluvit, myslím že i takové No One Lives Forever 2 bylo v tomhle směru ve výsledku bohatší na možnosti. Z toho pak už jen vyplývají absurdnosti, jako že jakoukoli zbraň i zbroj můžete bez problému začít požívat jakmile ji najdete, atd.
Srovnávat Arcanii s Gothicem je skoro až nesmysl, protože Arcania je v lepším případě jen blbější, v horším případě někde úplně jinde (každopádně v kvalitě směrem dolů). Zabijete cokoliv, heal itemů jsou všude mraky, svět je v podstatě (hodně široká) chodba, syslení XP nemá význam a realistické charaktery bez mluvy plné typického fantasy patosu vystřídal zástup retardů na kterých se demence a patos div nesráží. Jestli se v Arcanii podařilo z původní série něco alespoň částečně zachovat, tak je to ten pocit z prozkoumávání, kdy si vyhlídnete nějakou od pohledu zajímavou lokaci, vyrazíte na průzkum a něco zajímavého i najdete. Ale to je v podstatě všechno.
Hudba není vyloženě zlá, třebaže ji většinou úspěšně ignoruju a docela rozumná se zdá ergonomie ovládání, a to je asi tak všechno, o čem se dá říct, že není podělané. Arcania je primitivním a po stránce dialogů/questů/vývoje postavy vyloženě otřesným RPGčkem. Přesto nad ní ještě úplně nelámu hůl - dokud není potřeba s někým mluvit, tak kombinace průzkumu světa a občasného rubání totiž na zabavení funguje celkem uspokojivě. No a "kvalitě" dialogů se dá s Troškou sebezapření zasmát.
Zatím jsem každopádně jen kousek za Stewarkem, tenhle komentář je výsledkem vystavení autora nadměrné dávce Arcania dialogů a taky mám pochyby jak dlouho ještě vydržím pokračovat :)
Proti: skoro všechno