Všechny výtky k singleplayeru jsou správné, jenže je potřeba připomenout jeden základní fakt - NWN byla odzačátku prezentována jako hlavně multiplayerová záležitost, jehož hlavní devizou je vytváření vlastního dobrodružství. I kvůli tomu hra nemohla ani nechtěla být nástupcem Baldur's Gate II: Shadows of Amn, ačkoliv bych si to nejen já přál;)
Neúspěch hry by byl patrný, pokud by hra byla po roce mrtvá a bez komunity. Nestalo se, pořád se v ní vytvářejí offline dobrodružství a hraje se online. V tomto ohledu se jedná o výjimečný úspěch.
Singleplayer mohl být bezpochyby lepší a mohl lépe přilákat davy...bohužel příběh je omšelý, a hra v jednom, i když s henchmanem, neskrývá žádný strategický potenciál podobný hrám v infinity enginu. Grafika není úplně top. Ovšem genericky vytvářená prostředí nikdy nemůžou být stejně kvalitní jako ty manuálně vytvářená. Některé efekty se světlem a stínem jsou však na svou dobu ojedinělé. Za zvuky a hudbu se hra stydět nemusí, možná se melodie tolik nezaryje do mozku jako BG, stále je to však atmosférická hudba.
Základem RPG je kvalitní vývoj postavy. Zde opravdu NWN patří k absolutní špičce. Možným problémem však je, že jisté vlastnosti využijete na všech možných mapách, jiné jsou však už dost specifické a dobrodružství tak musí patřit k těm opravdu vypiplaným aby bylo možné všechny vlastnosti adekvátně využít. Ovládání je příjemné, hra nesklouzává k akčnímu pojetí - vše je zde na tahy i když realtimově.
Editovací možnosti zde jsou opravdu nevídané, znám i pár lidí co hru nikdy fakticky nehráli, jen si vytvářejí své vlastní dobrodružství a kochají se s ním:)
Oba pozdější plnohodné datadisky (Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark a Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide) Základní hru výrazně zlepšují a i singleplayer je zde zábavnější;)
Suma sumárum NWN byla ve své době ojedinělá díky svému skvělému editoru a i proto si zaslouží respekt. I když kdyby měl infinity engine pěkný user-friendly editor tak by se možná vlk nažral a koza zůstala celá.
Neúspěch hry by byl patrný, pokud by hra byla po roce mrtvá a bez komunity. Nestalo se, pořád se v ní vytvářejí offline dobrodružství a hraje se online. V tomto ohledu se jedná o výjimečný úspěch.
Singleplayer mohl být bezpochyby lepší a mohl lépe přilákat davy...bohužel příběh je omšelý, a hra v jednom, i když s henchmanem, neskrývá žádný strategický potenciál podobný hrám v infinity enginu. Grafika není úplně top. Ovšem genericky vytvářená prostředí nikdy nemůžou být stejně kvalitní jako ty manuálně vytvářená. Některé efekty se světlem a stínem jsou však na svou dobu ojedinělé. Za zvuky a hudbu se hra stydět nemusí, možná se melodie tolik nezaryje do mozku jako BG, stále je to však atmosférická hudba.
Základem RPG je kvalitní vývoj postavy. Zde opravdu NWN patří k absolutní špičce. Možným problémem však je, že jisté vlastnosti využijete na všech možných mapách, jiné jsou však už dost specifické a dobrodružství tak musí patřit k těm opravdu vypiplaným aby bylo možné všechny vlastnosti adekvátně využít. Ovládání je příjemné, hra nesklouzává k akčnímu pojetí - vše je zde na tahy i když realtimově.
Editovací možnosti zde jsou opravdu nevídané, znám i pár lidí co hru nikdy fakticky nehráli, jen si vytvářejí své vlastní dobrodružství a kochají se s ním:)
Oba pozdější plnohodné datadisky (Neverwinter Nights: Hordes of the Underdark a Neverwinter Nights: Shadows of Undrentide) Základní hru výrazně zlepšují a i singleplayer je zde zábavnější;)
Suma sumárum NWN byla ve své době ojedinělá díky svému skvělému editoru a i proto si zaslouží respekt. I když kdyby měl infinity engine pěkný user-friendly editor tak by se možná vlk nažral a koza zůstala celá.
Pro: editor, multiplayer, rpg systém, zvuky a hudba
Proti: oficiální příběh, grafika