Tak toto už je klasika, asi nejslavnější a nejlepší díl značky (určitě z původní série dílů 1-5), když EA oznámili "remake" Hot Pursuit převážná většina lidí doufala že to bude právě remake tohoto dílu a není se čemu divit. Hra byla znovu o notný kus vylepšena oproti předešlým dvěma dílům, standardem se už stala i podpora grafických karet , ale hra stále dokázala běhat i bez 3d karty. Technický stav hry byl na špičkové úrovni. Grafiku bylo možné si upravit přesně podle svých potřeb a zahrát si mohli i majitelé slabšího hardware. Pokud vám ale pc stačilo mohla být hra opravdu vyšperkována. Nejvyšší podporované rozlišení bylo tuším "až" 1152 x 864. Přibylo několik efektů jako je třeba odlesk na vozidlech a tp.
Největší novinkou a změnou oproti jedničce a dvojce tentokrát bylo zavedení policejních složek do hry. S tím byl přidán i speciální závodní mod se jménem Hot Pursuit, v něm hráč buď zastupoval stranu zločinu (ilegální závodník) či stranu zákona (policista).. Během režimu se policistům i závodníkům postupně odemykala nová lepší vozidla.
Úkolem závodníka bylo dojet závod a nenechat se 3krát během samotného závodu chytit, třetí zastavení totiž znamenalo konec hry. Policista pak musel pochytat všechny závodníky. K tomu měl krom vlastních řidičských schopností na pomoc omezené množství ostnatých "koberců" které bylo možno vhodit na silnici. Pokud se ten dostal do kontaktu s vozidlem ilegálního závodníka, způsobilo to u něj ztrátu ovládání nad vozidlem a závodník většinou končil mimo trať.
Tuším že možnost hraní za policisty byla jen u pc verze.
Ostatní mody hry byly klasické- od single race, tournament (za výhru bylo možno odemknout bonusová vozidla), knockout. V tomto tedy oproti dvojce nedošlo k výrazné změně. Samozřejmostí byl opět i multiplayer, stále ještě podporující možnost splitscreen hraní.
Závodní okruhy byly i tentokrát smyšlené což ale naprosto nevadilo, co jim bylo ubráno na realitě, to bylo přidáno na atraktivitě a zábavnosti. Tratí bylo 9 včetně bonusového Empire City.
Výběr vozidel byl opět plný exotických kousků. Celkem bylo ve hře 12 kousků+ 3 policejní vozy. Ovšem bylo změněno jejich třídění.. Hra nyní měla několik vozových tříd, nejslabší vozy byly vozy třídy C (například nějaký relativně obyčejný Mercedes Benz SL500, Aston martin DB7, Jaguar XK8) přes třídu B (Lamborgini Countach, Chevrolet Corvette, Ferrari 355 F1,), . Až po nejvyšší třídu A. Namátkou z této třídy třeba neuvěřitelně vypadajcí prototyp Italdesign Scighera (oficiálně známa jako Alfa Romeo Scighera), ta u mne z nějakého důvodu evokuje klauna :D. Lamborgini Diablo SV či bonusový Mercedes Benz CLK GTR, smyšlené El Ńino (které v konzolové PS1 verzi vypadalo mírně jinak než na PC), Ferrari Maranelo, Jaguar XJR atd.
+ na internetu je stále možnost postahovat si do hry spoustu dalších vozů
Policisté měli na výběr z Corvetty, Diabla a ElNina.
Vozidla bylo možné porovnávat a podívat se na jejich foto galerii, nejzajímavější ovšem byla možnost jejich "tuningu". Toto nastavení opravdu silně ovlivnilo vůz a jeho chování (dodnes nenávídím bratrovo nastavení Ferrari 355 F1 Spider kdy byl na tratích rychlejší než já s El Ńinem a jinými vozy o třídu lepšími :D). Nastavovat šlo od pneumatik, délku převodu, přes vyvážení a rychlost zavedení brzd až po aerodynamiku či třeba tvrdost odpružení.
Ozvučení hry se podobá předešlým dílům, styl hudby je zatím stále nezměněn (jakési techno)
Hra ani dnes není špatná i přes svou celkovou zastaralost, pokud bych měl říci které 4 díly celé série jsou nejvýznamnější pro značku NFS a tedy i nejzajímavější pro hráče kteří se zajímají o historii značky Need For Speed, bude to tento + NFS4 Road Chellenge (poprvé je tu poškozování vozu) a poté až NFS Underground 1 či 2 který byl další výraznou změnou v sérii+ NSF Shift.
Největší novinkou a změnou oproti jedničce a dvojce tentokrát bylo zavedení policejních složek do hry. S tím byl přidán i speciální závodní mod se jménem Hot Pursuit, v něm hráč buď zastupoval stranu zločinu (ilegální závodník) či stranu zákona (policista).. Během režimu se policistům i závodníkům postupně odemykala nová lepší vozidla.
Úkolem závodníka bylo dojet závod a nenechat se 3krát během samotného závodu chytit, třetí zastavení totiž znamenalo konec hry. Policista pak musel pochytat všechny závodníky. K tomu měl krom vlastních řidičských schopností na pomoc omezené množství ostnatých "koberců" které bylo možno vhodit na silnici. Pokud se ten dostal do kontaktu s vozidlem ilegálního závodníka, způsobilo to u něj ztrátu ovládání nad vozidlem a závodník většinou končil mimo trať.
Tuším že možnost hraní za policisty byla jen u pc verze.
Ostatní mody hry byly klasické- od single race, tournament (za výhru bylo možno odemknout bonusová vozidla), knockout. V tomto tedy oproti dvojce nedošlo k výrazné změně. Samozřejmostí byl opět i multiplayer, stále ještě podporující možnost splitscreen hraní.
Závodní okruhy byly i tentokrát smyšlené což ale naprosto nevadilo, co jim bylo ubráno na realitě, to bylo přidáno na atraktivitě a zábavnosti. Tratí bylo 9 včetně bonusového Empire City.
Výběr vozidel byl opět plný exotických kousků. Celkem bylo ve hře 12 kousků+ 3 policejní vozy. Ovšem bylo změněno jejich třídění.. Hra nyní měla několik vozových tříd, nejslabší vozy byly vozy třídy C (například nějaký relativně obyčejný Mercedes Benz SL500, Aston martin DB7, Jaguar XK8) přes třídu B (Lamborgini Countach, Chevrolet Corvette, Ferrari 355 F1,), . Až po nejvyšší třídu A. Namátkou z této třídy třeba neuvěřitelně vypadajcí prototyp Italdesign Scighera (oficiálně známa jako Alfa Romeo Scighera), ta u mne z nějakého důvodu evokuje klauna :D. Lamborgini Diablo SV či bonusový Mercedes Benz CLK GTR, smyšlené El Ńino (které v konzolové PS1 verzi vypadalo mírně jinak než na PC), Ferrari Maranelo, Jaguar XJR atd.
+ na internetu je stále možnost postahovat si do hry spoustu dalších vozů
Policisté měli na výběr z Corvetty, Diabla a ElNina.
Vozidla bylo možné porovnávat a podívat se na jejich foto galerii, nejzajímavější ovšem byla možnost jejich "tuningu". Toto nastavení opravdu silně ovlivnilo vůz a jeho chování (dodnes nenávídím bratrovo nastavení Ferrari 355 F1 Spider kdy byl na tratích rychlejší než já s El Ńinem a jinými vozy o třídu lepšími :D). Nastavovat šlo od pneumatik, délku převodu, přes vyvážení a rychlost zavedení brzd až po aerodynamiku či třeba tvrdost odpružení.
Ozvučení hry se podobá předešlým dílům, styl hudby je zatím stále nezměněn (jakési techno)
Hra ani dnes není špatná i přes svou celkovou zastaralost, pokud bych měl říci které 4 díly celé série jsou nejvýznamnější pro značku NFS a tedy i nejzajímavější pro hráče kteří se zajímají o historii značky Need For Speed, bude to tento + NFS4 Road Chellenge (poprvé je tu poškozování vozu) a poté až NFS Underground 1 či 2 který byl další výraznou změnou v sérii+ NSF Shift.
Pro: Vozidla,tuning, pohled z vozů, tratě, zábavný multiplayer, technické zpracování (v té době)
Proti: V podstatě mne žádný zápor nenapadá