Je toho tolik, co bych chtěl o Risen 2 napsat. Miliardy bugů, blikajících textur a morfující flóry, zkažených herních principů, nepřirozeně řešitelných questů, špatné koncepci cestování mezi ostrovy a „najímání“ posádky, mizerné motivaci v hraní, spousty zbytečných nepodstatných novinek, málo NPC k rozhovorům, malý svět k prozkoumání a zároveň nevyužitý potenciál…
Piráti jsou fajn, voodoo oproti klasické magii taky. Muškety jsou taky fajn, ale hraní s nimi je příliš jednoduché a potom, co se mi dostala do ruky dvouhlavňová mušketa, byl veškerý challange v tahu.
Bouřka není fajn. Trvá někdy i 3 dny a musel jsem se z ní jednoduše vyspat, protože při bouřce bouří a nejdou slyšet rozhovory. A taky po dvou dnech začne lézt na nervy, protože neslyším cvrlikání cvrlíků a džunglí.
Některé questy snad ani jakoby neměly normální řešení – prostě je potřeba všechny zpráskat na hromadu, splnit quest a pak se se zpráskanými zase normálně bavit, jako by se nic nestalo (sabotáž děl ve Sword Coast). Nejde zabíjet. Pomocí schopnosti Nuff Said! někomu střelím do hlavy, ten lehne, drží se za břicho a po chvilce vstane a nebaví se se mnou. Nejde propichovat na zemi! Bohulibá to činnost ze všech Gothiců.
Otevírání zámků jsem asi do poloviny hry nechápal, i přesto jsem vždy bez problémů otevřel vždycky a všechno. Jenže otevírat všechno je k ničemu, protože loot je naprosto mizerný, zbytečný, nepodstatný a nedůležitý. Jediný loot, který má nějaký význam, je ten v pokladech, které musím hledat podle mapek a které nejsou nikdy zamčené. Tomu ještě předchází nejvíce funny animace ever.
Nevyvážený a vůbec překomplikovaný a nedotažený vývoj postavy. Je hodně nákladný, protože i blbé kopnutí se musím naučit za 500, skilly se nedají rozumně využít (např. thievery na 100 – všehovšudy jsem potřeboval 1x na pickpocket), výroba a oprava zbraní totálně nevyužitá (na co proboha?), na ostrovech chybí učitelé toho co zrovna potřebuju a asi tak od poloviny hry už leveluju jen ze setrvačnosti, aniž bych to potřeboval. Protože jsem prostě kick asser s dvouhlavňovou mušketou a kapsou plnou peněz.
Finální část, která v Risen zkazila dojem snad každému, je v Risen 2 dovedena do absurdna. Ostrov Mrtvých je něco tak odporného, nudného a dementního, že to ani nestojí za další rozjímání.
A DLC? Za ty by Piraně zasluhovaly tak akorát nakopat do prdele.
*/5
Piráti jsou fajn, voodoo oproti klasické magii taky. Muškety jsou taky fajn, ale hraní s nimi je příliš jednoduché a potom, co se mi dostala do ruky dvouhlavňová mušketa, byl veškerý challange v tahu.
Bouřka není fajn. Trvá někdy i 3 dny a musel jsem se z ní jednoduše vyspat, protože při bouřce bouří a nejdou slyšet rozhovory. A taky po dvou dnech začne lézt na nervy, protože neslyším cvrlikání cvrlíků a džunglí.
Některé questy snad ani jakoby neměly normální řešení – prostě je potřeba všechny zpráskat na hromadu, splnit quest a pak se se zpráskanými zase normálně bavit, jako by se nic nestalo (sabotáž děl ve Sword Coast). Nejde zabíjet. Pomocí schopnosti Nuff Said! někomu střelím do hlavy, ten lehne, drží se za břicho a po chvilce vstane a nebaví se se mnou. Nejde propichovat na zemi! Bohulibá to činnost ze všech Gothiců.
Otevírání zámků jsem asi do poloviny hry nechápal, i přesto jsem vždy bez problémů otevřel vždycky a všechno. Jenže otevírat všechno je k ničemu, protože loot je naprosto mizerný, zbytečný, nepodstatný a nedůležitý. Jediný loot, který má nějaký význam, je ten v pokladech, které musím hledat podle mapek a které nejsou nikdy zamčené. Tomu ještě předchází nejvíce funny animace ever.
Nevyvážený a vůbec překomplikovaný a nedotažený vývoj postavy. Je hodně nákladný, protože i blbé kopnutí se musím naučit za 500, skilly se nedají rozumně využít (např. thievery na 100 – všehovšudy jsem potřeboval 1x na pickpocket), výroba a oprava zbraní totálně nevyužitá (na co proboha?), na ostrovech chybí učitelé toho co zrovna potřebuju a asi tak od poloviny hry už leveluju jen ze setrvačnosti, aniž bych to potřeboval. Protože jsem prostě kick asser s dvouhlavňovou mušketou a kapsou plnou peněz.
Finální část, která v Risen zkazila dojem snad každému, je v Risen 2 dovedena do absurdna. Ostrov Mrtvých je něco tak odporného, nudného a dementního, že to ani nestojí za další rozjímání.
A DLC? Za ty by Piraně zasluhovaly tak akorát nakopat do prdele.
*/5