Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Star Trek: Voyager - Elite Force

  • PC 65
No, musím uznat, že jsem měl nutkání hru odinstalovat hned po prvním levelu. Nakonec mě snad jen příběh udržel při aktivitě a dnes jsem úspěšně hru dotáhnul. Datadisk jsem už jaksi neměl sílu ani chuť zkoušet.

Jedná se o poměrně typický 3déčko, kde bez nutnosti nabíjení drtíte vlny nepřátel se zvířecí inteligencí, nicméně několik příjemných obměn oddaluje stereotyp, kterým akční pasáže bezesporu oplývají:

Mám na mysli jednu stealth misi a především nebojové procházení lodi, které hezky navozuje atmosféru a slouží i jako breafing před misí. Osobně jsem měl radši klábosení s kolegy, než nudné strafovaní v povětšinou nelogicky a prvoplánově rozvržených lokacích.

Největší neduh však spočívá v respawnu nepřátel. Sice ve Star Treku, kde oplývaj teleportem snad všechny rasy je toto řešení přísunu nepřátel nasnadě a navíc zcela logicky vysvětlitelný, ale sakra, tempo jakým se objevují - někdy jsem si připadal jak na tréningu pingpongu.

Toto objevování se nepřátel přímo před očima vás podvědomě ujišťuje, že pomalý důmyslný postup není na místě - stejně se vám v nejnevhodnější chvíli objeví dva nepřátelé za zády, tak proč tam radši rovnou nevběhnout jako John Matrix?

Příběh se mi ale celkem líbil a jeho typická startrekovská atmosféra (né, že bych byl ňákej Trekie) má své nesporné kvality. Příjemné je i to, že hráč bojuje i po boku známých postav ze seriálu třeba "7/9". Hudba taky jednoznačně vylepšuje celkovej dojem.

Pro Trekies jasná volba, pro hráče sci-fi akcí, kterejm rozhovor s Tuvokem neroztřese kolena je to ale jen lehce naprůměrná hra, kterou doporučit nemůžu. 65%

Pro: Příběh, Star Trek, nebojové pasáže, super hudba!

Proti: Respawn nepřátel, level design, UI

+16

Supreme Snowboarding

  • PC 85
Tak včera dohráno – 1.místo v 3.divizi. Žádnej "konec" teda nebyl, jen prostá tabulka, kde jsem zabral první pozici Jako poměrně vášnivej prknař jsem na tuto hru narazil už dříve, ale nějak jsem ji tehdy, ani nevím proč, odinstaloval dříve, než jsem ji stihl dohrát. A tak jsem se k ní teď, po 11 letech, vrátil.

Musím uznat, že mě hra velmi bavila: Grafika stále i po letech zkousnutelná (snad jen ta zobrazovací vzdálenost), zvuky jízdy naprosto odpovídající reálu (ledovka), pocit z rychlosti a megaskoků funguje. Ovládání mi potom sedlo do maxima – nemám co bych vytknul.

Možnost tvorby vlastního jezdce rozhodně potěšila, stejně jako neoficiální podpora kapely The Prodigy (BIG RESPECT!). Songy od nich sice, BOHUŽEL, neuslyšíme, ale zato si s Keithem můžete zazávodit.

Soundtrack je asi sednoucí k tématu, ale já si neoblíbil ani jeden song – to je ale způsobeno mým subjektivním vkusem, ostudu tento výběr nedělá, myslím si. Ti z Vás co holdují veselému nemastnému punkrocku od chlapeckejch skejťáckejch kapel, možná budou dokonce nadšeni. :)

Závodní svahy jsou sice často poměrně úzké a je těžké je předvídat, ale jsou také plné obřích skoků a klopených psychozatáček – celkově je musím pochválit.

Velkej plus je přitom možnost jízdy mimo závodní trať, přičemž se závod nepřeruší. Nejdřív jsem myslel, že se jedná o nedotaženost, kdy se dá takto beztrestně podvádět/zkracovat, až později jsem zjistil, že právě tohle autoři zamýšleli. Dobře udělali, protože potom už neustále koumáte, kde by se dalo skokem přistát o 100 metrů jinde na holé sjezdovce. Jednou jsem dokonce musel protijezdce pronásledovat, abych obkoukal kudy si to ten vyčůránek krátí – uvedené tak výrazně prodlužuje hrací dobu, poněvadž je vždy na výběr mnohdy i více alternativ než pouhé dvě. Některé zkratky můžete obloukat od AI jezdců, na jiné musíte přijít sami.

Hře lze vyčíst poměrně málo tratí a málo variabilní náplň hry, ale vše toto dohání chytlavá hratelnost a i dobrá znovuhratelnost. Za mě 85%, protože lepší hru věnující se tomuto tématu jsem dosud neobjevil. Pokud existuje, prosím doporučte.

Pro: Jízda mimo trať, znovuhratelnost, ovládání, pocit z rychlosti/skoků, zvuky

Proti: Málo tratí, malá zobrazovací vzdálenost, pár bugů, nic moc muzika

+10

Mafia: The City of Lost Heaven

  • PC 100
Napsat komentář ke hře, jako je Mafia je velmi snadné – hře totiž nelze téměř vůbec nic vyčíst. Abych to zkrátil a zbytečně se tak příliš neomílal již uvedené, napíšu jen stručný výpis subjektivně vnímaných největších kladů:

Bezchybná atmosféra Chicaga (teda aspoň myslím, že Chicago je předlohou) 30.let, výborná muzika (na té se nešetřilo a je to SAKRA slyšet!), fungující živý město, dechberoucí retrospektivní příběh, nejlepší český nadabování hry co jsem kdy slyšel, skvělej ovládací model aut s možností nastavení řazení včetně klávesy pro spojku (ty starší káry holt do kopce musely na jedničku! Tomu říkám příjemná změna!), hra skvěle simuluje i průběh doby (mimo změny aut i např. móda)

Pokud bych pátral v hlavě, co by se dalo hře vyčíst, tak vzpomenu na jedinou věc: Vím kde bydlel Paulie, vím kde bydlel Luigi, vím kde bydlel kdekdo, ale kde jsem v tom městě, co znám doteď zpaměti bydlel já (Tom) jsem bohužel zjistil až z přídavku- pozdě, což mě v průběhu hry dost mrzelo.

Jó to bylo tenkrát, když sem pravidelně jezdil na špeka k majáku na útes se žlutym kabrioletem… Už teď se těším, až si tam na něj zase jednou zajedu!

Opravdu kultovní dílo. 100% jako vyšitejch!

Pro: atmosféra, hudba, příběh, design, obtížnost, délka

Proti: absence vlastního bytu/domova

+33 +35 −2

Condemned: Criminal Origins

  • PC 80
Tak včera dohráno. Musím uznat, že se můj názor na hru v průběhu pokořování několikrát výrazně změnil. Když se nad tím ale vesměs zamyslím, musím říct, že to pozitivní převažuje.

Už při prvním kontaktu s nepřítelem je jasný, že nepůjde o běžnou střílečku, za což jsem byl poměrně rád – kosení nepřátel po desítkách není můj styl. Zaměřovací kříž jsem si vypnul a opravdu v této hře ho není potřeba – většinu hry vyplňují souboje na blízko, které však, uznávám, mají své kouzlo, ačkoli "fatality" (nebo jak to nazvat) na mě byly malinko moc tvrďácký, nevyužíval jsem je.

Trochu k podivení je, že hlavní hrdina sice vzdychá nahlas jak se patří, ale jeho kroky jsou neslyšitelné a to se nezmění ani v případě běhu. Proč to? Atmosféru taky malinko kazí fakt, že hlášky hry typu „seber sekeru“ se zobrazují přímo uprostřed obrazovky a ruší tak ve výhledu. Atmosféra hry celkově je však, uznávám i přes výše uvedené, velmi hutná a i zvuková stránka mě mile překvapila. Neustálý pocit boje o holý život má něco do sebe, ale pokulhávající logika příběhu uvedené trochu kazí:

Příběh sám o sobě by se dal zkousnout, ale nic extra, bohužel. A tak nějak jsem se ale neubránil pocitu přeplácanosti a nesouladů:

Třeba, že člověk, co je obviněn z vraždy dvou policistů nějak moc už neřeší, že ubil vlastníma rukama 30 bezdomovců v každym levlu. Taky onen instinkt, který hra vysvětluje jakousi snad genetickou modifikací či co, je myslím zhola zbytečná hloupost, co ubírá na už tak malé reálnosti a uvěřitelnosti příběhu.

Taky mě štvala jakási sebestřednost hlavní postavy – vždyť venku řádí skoro apokalyptický řádění – lidi mají halucinace a vraždí se navzájem. To je ale jaksi vedlejší – Proč? Aha, jasně ňáký nepřátele to chtělo… Abych pravdu řekl, raději bych pátral po příčině tohoto jevu než po ňákym úchylovi. Ten úchyl ale zase vyniká ve vyšetřování, to se musí uznat, jelikož je nejspíš nejúspěšnějším vyšetřovatelem identity masovejch vrahů v historii. Není to nakonec spíš hrdina, co bere spravedlnost do vlastních rukou? (Uff..)

A snad největší blbost: Hra neumožňuje vlastnit více zbraní naráz.

Příběh z praxe: Utíkám s nově ukořistěnou brokovnicí, která se cení zlatem – má dokonce v zásobníku 4 rány! (myslet si, že najdete například v trezoru bezpečně zamčenou brokovnici, která bude aspoň normálně plně nabitá je holé bláznovství) Hle- potřebuju rozseknout dveře sekerou řeknu si dobře. Utíkám zpět kamsi do sklepa pro sekeru. Po cestě změním brokádu za trubku, abych to něměl při pozdějším vracení se pro ni tak daleko. Vezmu sekeru, vylomím, vrátím se pro brokádu… Jak potom dokáže naštvat, když krve potu našetříte 2 rány z oné brokády a za rohem se potom válí úplně stejná se třemi náboji, náš profík z FBI ale neumí přebít munici – to opravdu nasere. Neříkám, že mi vyhovuje běžnej režim kanónů na klávesách 1-9, ale sakra aspoň 3 sloty pro pistoli, pušku a kontaktní zbraň autoři dotvořit mohli, myslím si, stejně jako možnost vybíjení/přebíjení zbraní.

Vyšetřování pomocí udělátek je sice hezkou a originální zpříjemňující složkou, ale bohužel je naprosto tupé – vždyt ani nemůžeme sami volit který nástroj využijem, stačí jen chvíli bloumat okolo a hra sama upozorní, že jsem požadované nalezl. No aspoň si člověk odpočine od vymlacování mozků bezďákům.

Celkově tedy netvrdím, že to byl herní zážitek, kterej bych si nějak rád zopakoval, ale rozhodně netradiční počin, kterej rozhodně stojí za zahrání. 80%

Pro: Atmosféra, zvuková stránka, originalita

Proti: Logika příběhu pokulhává, jen jeden slot pro zbraně nutí probíhat levly a vracet se, příliš jednoduché

+21

Deer Hunter 2005

  • PC 50
Před časem jsem si koupil kuši vhodnou pro lov a tak sem si říkal, že tato hra bude ideální pro nácvik případnýho PA lovu. O:-)

Když jsem ignoroval mnou subjektivně nenáviděný country v menu, byl jsem příjemně překvapenej, jak si můžu navolit spousty vychytávek atp. První lov taky nebyl špatnej – pomalý důmyslný pohyb, zpracování směru větru, zvěř se chovala jako zvěř, ptáci cvrlikali, obtížnost ucházející, říkal jsem si - trefa do černýho, super relax! Spletl jsem se však.

Vše, co hra nabízí, na vás vybalí hned na začátku. Nevšiml jsem si, že by při splnění úkolů v dané lokaci přibyly nějaká vylepšení, nebo cokoli. Prostě brzo zjistíte, že nic vás vnitřně nenutí hrát dál a hru "pokořit". Jasně, říkáte si možná – "Chlapče, simulátor není akční arkáda." To si uvědomuju velmi dobře taky, ale přesto i simulátor by měl hráče nějak vhodně motivovat ke splnění dalších levlů, myslím si.

Prostředí je na první pohled krásný (dle roku vydání), ale hrozně mě zklamalo, když jsem posléze zjistil, že les je vysázen v naprosto přesné mřížce – když jdete okolo, dostavuje se stejnej vizuální efekt, jako když jedete autem okolo vysázenýho chmelu. Dohlednost je i na tu dobu velmi žalostná, na simulátor tohoto zaměření bych očekával alespoň 2x tolik!

Co však vnímám jako největší podpásovku je nemístně odfláknutá střelba právě z kuše, na kterou jsem se těšil. (střelbu z ostatních zbraní nemůžu až tak dobře posoudit) Změna záměrné dle vzdálenosti je zde nevyřčené tabu (a jak by se samozřejmě uvedené hodilo, nemusím snad ani psát), z metru kuše střílí asi půl metru NAD záměrnou (!!!), nabít reflexní typ kuše při běhu zde také není žádný problém! Šíp potom balisticky klesá obdobně jako u běžného luku už po cca 20 metrech, nicméně pokud se čistě náhodou trefíte, nezáleží na vzdálenosti a šíp srnu prostě sejme i na konci mapy razance-nerazance. Takovéto zásadní nedostatky simulátoru nepromíjím.

Na chvíli zabaví, potom rychle pryč!
50%

Pro: první lov, první dojem

Proti: pořád stejné, prostředí (mřížka lesa), střelba z kuše! , absence kampaně, celkově odfláknutej simulátor

+7

BioShock

  • PC 75
Bioshock jsem dohrál teprve nedávno. Hru jsem si sice nainstaloval už dříve, ale nějak jsem nebyl schopen začít hrát: To, že v menu nebylo nastavení tlačítko na walk mě zamrzelo, avšak tempo pohybu ze začátku nedosahovalo nějak závratných hodnot. Vše se změnilo, když jsem poprvé sebral zbraň – hasák. Pak náš hlavní hrdina sprintuje tak rychle, že sem se nikdy nedonutil pokračovat, pomalu mi činilo potíže trefit se do dveří, prostředí kolem mě jsem si ani nemoch při pohybu ani pořádně prohlídnout. Nedávno jsem však náhodou objevil patch, kterej možnost chůze přidává – teprve potom jsem uznal hru vhodnou k zahrání. (asi si říkáte, že jsem blbec, ale já to takhle prostě mám - uvádím v profilu, schovívavost!)

Začátek je výbornej, atmosférickej. Říkal jsem si, že to bude něco pro mě: Zajímavá scifi zápletka, Rapture, tísnivá hororová atmosféra. Naneštěstí je vše jinak: Příběh nakonec hodnotím jako naprosto dementní a "zvrat" v něm mi hru dokonce natolik znechutil, že jsem se musel do pokračování vyloženě nutit. Tupě plníme úkoly jakéhosi kohosi, místo aby člověk myslel na logickou otázku jak se dostat ven atp.
Nepřátel je všude jako stromů v lese a strach z nich bohužel nemáte vůbec. Hororová atmosféra, která je přítomna v začátcích tak hodně rychle vyprchá. Vždyť monstra, co chrání sestřičky, jsou prostě k smíchu a sejmout je není vůbec problém, poněvadž oni po vás nejdou do chvíle, když se do nich sami pustíte a tak se náležitě připravíte (nebo je to tím, že jsem milosrdně nezabíjel sestřičky?). Systém ukládání (ty komory) jsem si samozřejmě vypnul, stejně jako debilní šipečku kam jít (takhle si kazit hru?) Nicméně design Rapture se rychle okouká a ke konci mi přišel už nerealisticky trapnej a neustále se opakující (furt stejný obchůdky, melodie, hlášky).
Plazmidy jsou podle mě kravina, co hru kazí a patří spíš do Fantasy RPGčka a to pouze za povování „kouzelník“. Snažil jsem se je nevyužívat vůbec, naštěstí to celkem šlo – nábojů bylo až na konkrétní okamžiky dost. Zaměřovací kříž bohužel nešel vypnout, tak se na přibližovací/zamíření režim v divokých face to face přestřelkách nedostávalo – hra očividně s bláznem, co hraje bez kříže nepočítala – škoda mohlo to bejt o poznání tužší.

Závěrem tedy shrnuju tento počin jako naprosto přeplácanou mozaiku různejch nápadů a motivů, kterej první hodinu hry (která otevírá skvělý možnosti) otupuje v hloupou 3d běhačku, kde jenom kosíte tuny směšnejch nepřátel. Uvedené zachraňuje hudba, občas i povedená atmosféra nicméně megatrapnýho příběhu.
Napoprvé se to dalo zahrát. Podruhé už nikdy více. 75%

Pro: atmosféra, zezačátku prostředí

Proti: příběh, žádnej strach, opakující se prostředí, plazmidy, dost jednoduchý, celková přeplácanost

+7 +12 −5

Land of the Dead: Road to Fiddler's Green

  • PC 75
Po druhém dohrání uznávám, že jsem si hru pamatoval o mnoho lepší, než ve skutečnosti je. Přesně vím co mi na této hře prvně před léty sedlo: sympaticky obyčejnej hlavní hrdina, ucházející příběh i atmosféra a hromada zombálů, zapomněl sem však na hloupý nedodělávky a bugy.

Co se týče nepřátel, chválím autory že nedošlo na zombíky s puškou, jak sme mohli vidět ve filmu (kterej je mimochodem skutečně horší než hra). Nicméně se zombie zasekávaj o dveře, nemaj pořádně zpracovaný sféry zásahu (ve většině případů je jedno jestli pálíte do břicha nebo do hlavy – stejně vás to stojí stejně munice) a to už zamrzí.

Příběh se mi v podstatě líbil a velmi mě tedy mrzelo, že ke konci úplně ztratil na tempu a finále jsem dohrával jen s pocitem jakoby bonusovýho kola navíc, v žádnym případě se nedá závěr vnímat i jako vrchol hry a to je velká škoda.

Délka hry je velmi úzkostná – maximálně dva večery. Na druhou stranu bez jiné herní složky by asi hra začala při delším trvání nudit, bohužel.

Střílení taky nic moc. Do brokády náš hrdina vždycky láduje všechny čtyři broky, ačkoli je z poloviny stále plná, zaměřovací kolečko je odporný a působí rušivě.
Zvukovou stránku zachraňuje sice béčkovej, ale nápaditej soundtrack, kterej je sice po zvukové stránce nemastnej, ale melodicky rozhodně ne nezajímavej a některý tracky dokonce zůstanou v hlavě i po dohrání.

Za slušnou atmošku a ucházející začátek dávám slabších 75%. Navíc musím uznat: do poslední mise mě to i přes uvedené neduhy celkem bavilo.

Pro: atmosféra, na začátku i příběh, slušnej soundtrack, tempo hry

Proti: zasekávající se zombíci, zóny zásahu, mnoho nedodělaností, délka, absence jiné herní složky, konec

+13

Dead Space

  • PC 95
Dead Space pokořen - už název téhle hry jasně předznamenával, že půjde o můj šálek kávy - nějak mám na survival-horory z vesmíru slabost. Když jsem se potom z recenze dozvěděl, ža hlavní hrdina není ultratvrďáckej bijec superspacemariňák s kanónem v ruce, nýbrž inženýr - opravář již jsem dopředu plesal. A hned dodám, že ne nadarmo.

Příběh jsem až na malý drobnosti (je nutná zrada vašeho kolegy v každé hře?), prosím pěkně, SEŽRAL. Opravdu u mě DEAD SPACE v tomto aspektu boduje v maximální výši. (kolikrát jsem skutečně zapochyboval o osudu Nikole a několikrát mě autoři dokázali zase zviklat zpět k názoru původnímu - skvělá práce)
Atmosféra je potom doslova dechberoucí: Výbornej design lodi, temný textury, dobře zpracovaný pohyby hlavní postavy (když jsem z posledním dílkem života uháněl k obchodu koupit lékárnu, Isac se realisticky pomotával a povzdychával!), bezchybná zvuková stránka. Toto vše dohromady s příběhem dává hře neuvěřitelně tísnivou atmosféru, kdy bojujete neustále o holej život a v podstatě všechny "úkoly" jsou spíše jediný naděje na vaši záchranu - survival horor jak má bejt a tempo zdaleka neztrácí, ale nabírá až do poslední scény!

Poslední boss mi snad jako u první hry vůbec přišel vceku COOL (S takovym monstrem jsem snad ještě neměl tu čest) a závěr vůbec patří k tomu nejlepšímu co hra nabízí.

Výběr zbraní mi moc nesedl, ale naštěstí je plně na hráči, který kousky bude/nebude využívat a vylepšovat. Zůstal jsem tak u základní nejuniverzálnější plazmové řezačky a sympatické pulzní pušky - více jsem za celou nepotřeboval. Naštěstí se náboje v naproté většině generují podle toho, co máte u sebe, takže jiné náboje než se vám zrovna hodí pomalu ani nenacházíte - sice neralistické, ale rozhodně user-friendly.

To, že máte k dipozici inventář jisté velikosti jsem přijal s upřímným povděkem, avšak stejně se to potom zvrhlo v "beru všechno at je to co chce" a nedostatek místa jsem pocítil asi jen 2x. Takže škoda, že tuto stránku autoři nepropracovali detailněji, aby člověk musel u sběru předmětů skutečně přemejšlet a ne jen automaticky pomačkávat tlačíkto USE.

Moc mi osobně nepadla do oka ani stáze. Nicméně, tyto šlo při soubojích zcela ignorovat a tak jsem ji používal jen na předměty a v situacích, kde to hra přímo vyžadovala, takže mi příliš nakonec nevadila. Stejně jako debilní tlačítko navádějící tupé hráče po lince kam má přesně jít jsem nevyužil ani jednou. Proč si kazit hru???

Ačkoli mi na hře nesedlo tak úplně všechno, mě zajímá především atmosféra, design a příběh - jak uvádím ve svém profilu - a v těchto aspektech DEAD SPACE vítězí!
Strhávám tedy závěrem symbolických 5% z maxima, za přílišnou jednoduchost v oblasti postupu - hra příliš vede hráče za ručičku a ani nepoužívání tlačítka pro ukázání správného směru hru v tomto směru příliš neztíží, bohužel.

Pro: Atmosféra, zvuková stránka, gradující příběh, strach, design, absence HUDU, RPG prvky, bezgravitační fáze hry

Proti: Pohyb nešel přenastavit na šipky! (ano opravdu - WSAD jsem použil prvně a doufám naposled), mohlo být delší, příliš jednoduchý postup hrou

+19

Hitman: Blood Money

  • PC 100
Mám za sebou všechny Hitmany, když pominu nejnovější přírůstek "Absolution", kterej mám aktuálně ve frontě.

V Blood Money se vše dobré z předešlých dílů spojilo v 100% zážitek. Výborné a zajímavé lokace (zvlášť třeba vánoční party, nebo Heaven vs. Hell, opera),
skvělý design levelů. Náš pan 47 se naučil nový triky, který jsem hojně využíval a hra s nimi má něco více do sebe.(třeba lidský štít s následnou možností OMRÁČENÍ oběti)

Převleky, které nás nutí autoři užít k tichému procházení mise jsou správně bizardní (klaun, karnevalové převleky, Santa!). Osobně jsem si moc užíval opartné pomalé procházení levlů v těchto propůjčených identitách.

Celou hru jsem prošel, aniž bych usmrtil někoho jiného, než vlastní cíl (v poslední misi, je vše jinak - jasně) a to bez užití mapy a jiných zbytečných nápověd a tímto jsem si hru vyladil na odpovídající obtížnost pro veterány.
Na každej level mi stačil jeden zásobník pistole, málokdy jsem vystřelil více jak jednou, max dvakrát. Žádný samopaly nic dratickýho - krása.

Výbornej nápad je článek v noninách jako výsledková listina po misi. Stejně jako postupná modifikace vašich zbraní. Dokonce mi hra dovolila nepoužívat obou silverballerek naráz (v ostatních dílech to nešlo - buď obě nebo nic), což mi vždy přišlo zbytečný a přehnaně holywoodsky trapný.

Zvláštní odstavec věnuju zvukové stránce: Výbornej dabing (hlas pana 47 jsem si velmi oblíbil už v předchozích dílech), i zvuky okolí skvělý.
Co si ale zaslouží bez debat 10% nahoru je hudební orgie, kterou zplodil můj kůň - Jesper Kyd. Ta atmosféra, která přímo čiší z jeho skladeb je bezkonkurenční! Uvedené platí jak pro orchestrální, tak pro elektronické skladby. Přiznám se, že jsem mnoho minut bezclíně jen vyhlížel z balkónu v "Rocky mountains" a vychutnával si muziku samotnou s výhledem na oceán. Škoda jen, že některé skladby se spustily až ve chvíli, kdy se spustil i poplach stráží, což se opatrnému hráči často nestávalo.

U mě 100% hra, která se hraje jedním dechem. Méně schovívaví hráči zajisté prominou krvavě vysoké ohodnocení...

Pro: HUDBA, HUDBA, HUDBA, zvuková stránka celkově, design, atmosféra, hratelnost, tempo hry

Proti: mohlo to bejt delší...

+30

Rome: Total War - Alexander

  • PC 80
Alexander pokořen.

Na rozdíl od předchozího nepříliš vydřeného "barbarského" přídavku je tento druhý, podle mého názoru, mnohem zajímavější:
Máme zde novou mapu, která se rozpíná mnohem dále na východ než v původní hře. Samozřejmostí jsou nové jednotky a frakce. Hlavní změnou je zde ale časový tlak (musíte vše stihnout v Alexandrově životě – 50ti letech=100 tahů). To znamená, že okamžitě po startu musíte vyrazit ihned do nepřetržitého boje a nezastavit se až do zdárného závěru. (já to dokončil 6 tahů před koncem, tedy za 94 tahů)

Jednoznačným plusem je urychlení hry tím, že autoři zcela oprostili hráče od diplomatických jednání (nač vyjednávat, když musíte obsadit všechna města na mapě) a i nepokoje v jednotlivých městech nemusíte řešit zdaleka tak často jako v původní kampani.

Dalším pozitivem je, že tentokráte hráč musí vystačit s jednotkami, které měl sám Alexander k dispozici. Páteř vaší armády tak tvoří falangy, se kterými sem si já osobně užil mnoho zábavy – pomalá jednotka, kterou lze přirovnat k živému obrněnci s neprorazitelnou frontální silou. Absence lukostřelců nebo obléhacích strojů zcela nutí změnit taktiku, kterou se hráč naučil v původní hře a předešlém datadisku.

Na druhou stranu, abych jenom nechválil : frakcí mohlo být víc nemusely být všechny nutně nepřátelské, mapa je místy chybná (třeba řeka teče do prudkého kopce).

Pro: Nová mapa, nutná změna taktiky v bitvách i na strategické mapě

Proti: Chyby na mapě, stále občasné chyby UI

+7 +8 −1

ArmA: Armed Assault

  • PC 80
Tak dnes konečně dohráno.

Tohle není hra jen tak pro někoho. Jsou lidi kterejm to přijde nuda - plížit se někam 10 minut v podstatě neměnným prostředím a pak kulka a čáááu. Mě to tak jaksi vyhovuje :)

Ujal jsem se své pozice vojáka v naprosto nemastné kampani. Už od první mise jsou úkoly naprosto debilní. Některé vedlejší mise jsem nakonec dotáhnul do konce jen s nemalým sebezapřením - ne ani tak kvůli obtížnosti jako takové, ale hlavně kvůli nesmyslnosti dané akce, která mě rozčilovala. Třeba když máte chránit inženýry, co staví základnu. A to ji prosím začnou stavět v nepřátelském strategicky zcela nezajímavém území, kde vyráží z lesa jeden útok za druhým. O misi, kde nemáte spustit poplach a úkolem je zničit dva Uraly raději ani nemluvím. - vše by řešil jeden výstřel z raketometu - místo toho nás vybaví sniperkami bez možnosti výběru! Tímto se Arma k Flashpointu nedá ani přirovnat. To je velká škoda, naprosto to kazí atmosféru celé hry!

Grafika sice ujde, ale engine je neskutečně zastaralej - už na starym Flashpointu mi vadil - zde zůstal prakticky nezměněn. Například strafem napoprvé vběhnout do úzké mezery mezi plotem se dá považovat za čiré bláznovství. A to nemluvím o plížení - to už je panečku umění plížit se kdekoli jinde než na zelené louce!

Abych zase jenom neremcal: Ty hory na horizontu nejsou nikdy kulisy - to mě jaksi vnitřně uspokojuje - ale skutečný hory, kam se můžete zajít podívat. Her, kde se musíte (hrajete-li na hardcore) na mapě orientovat dle světa a "skutečných" orinentačních bodů je sakra málo. Navíc hra obsahuje celkem slušnej editor na celý kampaně. To zas není jen tak leckde...

Pro: Svět, volnost, obtížnost, simulace, taktika, skutečná vojenská technika

Proti: Tupá kampaň, nedodělanost, zastaralost, bugy

+12

Rome: Total War - Barbarian Invasion

  • PC 80
Původní hra je výborná. (u mě 100%)

Datadisk mění frakce, rozmístění měst a přidává nové jednotky do hry. Krom jediné novoty "Lidé na útěku", což je jakási simulace stěhování národa, se to ale hraje úplně stejně. Chyby UI původní hry vesměs nezmizely a to už zamrzí.

Bohužel musím vyčíst autorůmi to, že nezpracovali barbarské kmeny pořádně a stavění je tak zbytečně omezeno třeba jen na tři stupně vylepšení, což je skutečně málo.
Dávám slabejch 80%

Pro: "Lidé na útěku"

Proti: stále chyby v UI, nepropracované frakce

+4

Far Cry

  • PC 80
První díl je celkem slušný 3d, ve své době sem ho sežral jedním dechem. Zajímavé prostředí tropickejch ostrovů, sci-fi zápletka a inteligentní nepřátelé, ke konci dokonce i celkem slušná atmosféra.

Příběh je spíše béčkovej, nic co by stálo až tak za to, ale udržel mou pozornost. Ačkoli konec mi přišel trochu moc natahovanej.

Před časem jsem zkusil rozject hru odznova - měl jsem pocit, že by to ještě jednou za to stálo. Nicméně skončil jsem hned v první misi. Nějak jsem neměl chuť zabíjet tuny vojáků v podstatě bez důvodu. Asi stárnu :(

Pro: prostředí, UI, více možností postupu, slušná akce

Proti: tlačítko WALK téměř nezpomalí pohyb, neustálé zabíjení bez jiné výraznější herní složky

+15 +17 −2

SWAT 3: Close Quarters Battle

  • PC 95
Když vyšel SWAT 3, moc jsem mu nevěřil - dvojka byla naprostá hloupost. Nakonec jsem mu dal šanci neprohloupil:

Prostředí jednotlivých misí je velmi variabilní (rodinný dům, letiště, kostel, kanály) a na svou dobu neskutečně detailní - na stole leží mnoho věcí, na zemi se válí hromada špinavejch triček, ve skříni visí oblečení, v popelníku jsou típlý cigára - krása (a to jsem popsal jeden pokoj).
Atmosféra policejního zásahu je zcela bezkonkurenční. Krom výše popsaných detailů k ní nemálo přispívá skvěle zvládnutá zvuková stránka: hlášky z vysílačky, napínavá a perfektně se hodící hudba.

UI dosahuje slušné úrovně. Podezřelí jsou na tom o něco líp, asi nejsou svazováni příkazy hráče a můžou se tak individuálně projevit.
Slovo individuálně jsem použil záměrně - každej se chová trochu jinak - jeden se po vybídnutí ihned vzdá, druhej hystericky utíká třetí do poslední kapky krve pálí po vašem teamu/rukojmích.
Vaši kolegové policisté se sice občas někde zaseknou a nereagují (stalo se mi asi 3x), ale stačí si pro ně dojít a tváří v tvář mě pak už vždy svorně následovali.

Hra se vyznačuje poměrně pomalým pohybem po mapě, což jsem osobně přijal s upřímným povděkem (nesnáším, když musím probíhat levly rychlostí vrcholového sprintera) - hře to dodává na atmosféře a navozuje více rozhvahy při řešení bojových situací.

Pomoc Vašich parťáků (4) je nenahraditelná a pokud se nepovažujete za herního boha, nemusíte vůbec uvažovat o tom, že byste hru prošli sami bez nich (do páté mise by to asi šlo..).

To, že nejde savevovat v průběhu mise může zamrzet, ale věřte, že teprve potom je to to pravý napětí - jedna dobře mířená a odznova. :)
To by mě normálně taky štvalo, jenomže tady vás strereotyp nepotká. Na nepřátele a rukojmí skoro nikdy nenarazíte na stejných místech (nemluvě o jejich vlastním indiviuálním pohybu v průběhu mise), nikdy nevíte co vás čeká za dveřmi (tedy už třeba víte, že je to koupelna, ale ne kdo je uvnitř) a to umožňuje úžasnou znovuhratelnost jednotlivých levelů.

Hře bych napařil plnejch 100%, nebýt jedné věci, která mi celou dobu hrozně vadila: Ve vašem pohledu chybí náhled zbraně - to, že máte místo brokády karabinu zjistíte pouze tak, že se výrazně změní zaměřovací kříž. Pocit ze střelby je tak velmi ochuzen.

Pro: Atmosféra, napětí, realismus, zvuky/hudba, taktika, znovuhratelnost, individuální UI

Proti: chybí náhled zbraně

+11

Fallout 2

  • PC 100
Dvojka sice vypadá stejně jako jednička, ale jen na první pohled. Nejen, že herní svět je o mnoho větší, ale i celkově propracovanější. Mnoho questů, které se postupně otevírají získáváním zkušenostních bodů nutí hráče procházet lokace vícekrát, což není v tomto případě vůbec na škodu.

Nejdrsnější ale byl Žeryk - při kritickém zásahu letí pankáč přes celou obrazovku :)

Jednička dovedená do dokonalosti.

100% !!!

Pro: herní svět, design, znovuhratelnost, dialogy, atmosféra, vývoj postavy, odlišná hra za různé typy postav, Žeryk

Proti: systém na kola není moje parketa, postava stále nemohla jít přímo nahoru (cik-cak)

+18 +20 −2

Half-Life

  • PC 100
Kdo nehrál half-life, žil jen napůl!
Tuhle hlášku jsem si kdysi přečet na bonuswebu a musím říct, že recenzent mi promluvil z duše.
První Half-life posunul 3d akci někam úplně jinam, než sme do té doby byli zvýklí. Black Mesa byla nadesingovaná výborně - skvělá atmosféra vytihující nezdařený pokus v tajných laboratořích.
Na některý scény (např. opravdu velkej větrák, silo, nebo samotná nehoda test chamberu) nelze zapomenout.

I po letech stále super hra, kde holt musíme zkousnout méně polygonů u objektů a čtverečkovaný textury. To mě ale osobně nemůže připravit o skvělej herní zážitek.

100% jen to švihne!

Pro: Atmosféra, design Black Mesa, UI, zvuková stránka, hratelnost

Proti: Xen už nebyl to pravý ořechový i když obzvlášť ostudu taky nedělal...

+21 +23 −2

Fallout

  • PC 95
Falloutovskej svět, kterej nám v této hře prvne předestřeli, mě v té době naprosto pohltil. Skvělej systém vývoje postavy, herní svět reagující na činy postavy, ohromná znovuhratelnost, super dialogy.
Souboje na kola sice není to, co bych nějak vyhledával, ale ve Falloutu to prostě mělo něco do sebe. Moc rád jsem četl herní hlášení - občas i vtipný - např.: kriticky jsi minul a přitim náhodně zasáhl :)

Nakonec dám výbornejch 95%, protože na absolutní hodnocení, přecejenom dsáhla až vymazlená dvojka.

Pro: herní svět, design, znovuhratelnost, dialogy, atmosféra, vývoj postavy, odlišná hra za různé typy postav

Proti: systém na kola mi tak úplně nesedl, postava by mohla být schopna pohybovat se přímo nahoru/dolů - ne "cikacak", nemožnost běhání někdy otravovala.

+17 +18 −1

Aliens versus Predator

  • PC 90
Na svou dobu to byl trhák - to si přiznejme. Kdo zažil dobu, když avp vyšel, ví o čem mluvím. Opravdu horror jak má bejt. Vždy, když jsem slyšel ten divnej zvuk co vydává facehugger, zmocňovala se mě panika. Samozřejmě že jsem už moc dobře věděl jakej pohled mě čeká, když se mu zadaří, přesto sem se pokaždé neskutečně leknul.

Na druhou stranu rozhodně bych hře vyčetl i na tu dobu některý prvky. Například absence baterky (celou hru nic pořádně nevidět - to zamrzí), nebo automatickej respawn vetřelců, kterej sice na jednu stranu vzbzoval ještě větší úzkost, na druhou stranu podvědomě nutil celý levly proběhnout "s nohama na ramenou" což mi dost kazilo atmosféru a zbytečně posouvalo hru od survival horroru k zběsilé běhačce.

Nakonec dám slušnejch 90%. Už kvůli kooperaci v multiplayeru (Mariňáci proti alienům), které sme si na střední užili až až.

Pro: Atmosféra, 3 kampaně, design, strach

Proti: Neustálej respawn vetřelců, absence baterky, jedmotlivý kampaně nejsou navzájem provázaný do jednoho celku

+24

Rome: Total War

  • PC 100
Nakonec musím dát 100% (dnes dohráno za Brutovce na very hard / very hard) Sice se občas chybička najde, ale je jich po čertech málo. Když srovnám délku hrací doby s ostatními strategiemi, musím zaplesat. Výborná muzika, atmosféra. Neskutečně grandiózní kampaň :)

Pro: Velká mapa, strategicko taktické prvky, rodokmen, hudba, atmosféra, délka, provázanost herních prvků..

Proti: některé prvky časem začnou otravovat: neustálé řešení nepokojů, neustálí bandité, někdy chyby u UI jak na velké mapě tak v bitvě (most přes řeku)

+12

Aliens versus Predator 2

  • PC 100
Oproti jedničce je u mě AVP2 100%. Především kampaň pro mariňáka je výborná (když zapomenu na trapnýho robota na konci.

Jak já se bál, když jsem uháněl z hnízda. Opravdu jedna z mála z her, kde se člověk bojí otevřít dveře a moc rád je za sebou naopak zavírá.

Pro: atmosféra, hudba, 3 kampaně, příběh, design, strach

Proti: délka, trapnej robot v předposlední misi mariňáka

+16