Komentáře
Be Rich!
Cities: Skylines - Snowfall
V mírném nesněží, tedy ve hře ne. Za to tam prší, déšť je udělaný docela pěkně, je poznat, že je mokrý povrch terénu či silnice. V noci to působí velmi pěkně. Když prší, snižuje se teplota prostředí a musíte topit, jako v zimním klimatu, což je celkem nesmysl. Copak někdo doma v létě topí, jak přijde déšť?
Zimní mapy jsou docela odfláknuté, sněhu je málo, sypače jsou taky odfláknuté, po jejich průjezdu sníh zmizí ze všech pruhů, i když jede jen jeden sypač.
A teď chválení. Chválím vizuální vzhled. Animace deště, či sněžení jsou krásné a realistické. Nové budovy, tedy různé zimní parky jsou moc pěkné, a dokonce i animované. Do toho několik nových vyhlášek a tramvaje, které stejně vezmou pouze o 10 lidí více než autobusy. Naštěstí lze kapacita upravit modifikací.
PS: Tohle je můj jubilejní 80. komentář :)
Pro: Vizuální efekt počasí, tramvaje, zase něco nového, vyhlášky
Proti: Nesmyslné topení v dešti, odfláknuté zimní mapy a sypače, odfláknuté kapacity mhd, absence změn ročních období.
Counter-Strike
Hráli jsme tam de_dust a mě se hodně líbil štít od CT. Nevím proč, ale dal jsem tomu přezdívku lednička. A strašně jsem tím bavil kolektiv a občas si na to vzpomeneme i po letech. Doma jsem měl tehdy slabší pc a CS mě tam nešel.
Později, jsem získal lepší pc a já si vzpomněl na tu hru z herny. A chtěl si jí zase zahrát a zkusit on line. Kdysi fungovalo Soe a tam jsem začínal. Odjakživa mám v CS nick Gruntz, třeba jsme se někdy setkali. Hrál jsem classic a později i knife servery. Později jsem objevil server, který nevím jak se jmenoval původně, ale přejmenovali ho na Prysk. Bohužel je dnes mrtvý, ale tam jsem poznal CS jako takové.
Dalo se tam močit na mrtvoly, nebo dokonce ejakulovat, ozvalo se "headshot", "multikill", "ultrakill" a jiné hlášky. Po výhře hráli punkové songy a při načítání serveru hrála nesmrtelná písnička "Pošli mi jointa"
Hrál jsem tam mnoho let až do doby kdy mě CS přestával bavit. Tady se dostaváme k mínusku.
CS jsem tedy odložil a opět zapl, a odložil a zapl a většinou jsem zkoušel mody různé. Bavil mě fotbal, jailbreak ale i schovka (původní hide'n'seek, kde se měníte za poklop kanálu, kytku, krabičku od cigaret a podobně - to dodnes občas hraju).
Nesmím zapomenout na fun servery, a na mapy, které jsem už neviděl ani nemamatuji - fun_allinone a fun_coaster. Moc rád bych si tyto mapy zahrál :)
Hold diktatura Gamesites je ale nemá, a vlastně má samé VIP servery (krom snad dvou classic, kde je málo map). Nevím nevím, vip je fakt pro ty největší trosky co existují. Ale servery z toho těží penízky.
Musím vzpomenout mou touhu si zahrát i předešlé CS, zajímalo mě, jak vypadá CS 1.0. Byla tam mapa, co má tři planty (hraje se dodnes je to de_foption), plantovat se dalo za chůze a dost zbraní chybělo.
Díky CS jsem poznal i Half-Life.
Snad jsem na nic nezapomněl. CS je skoro jako droga. Baví vás, ale někdy prostě nudí a odpuzuje. Hra trpí silným stereotypem. Hrál jsem snad všechny mody co jsou, nejvíce mě tedy bavil Classic, fun, fotbal, zombie, jailbreak, hns (puvodni) a to je asi vše. Kdysi mě to i dobře šlo na knife serveru i dokonce na awp, ale už na to nemám odvahu :)
Pro: Hra je čistě o vašem skillu, zajímavá grafika, na nic si nehraje, zvuky zbraní a jejich fyzika
Proti: Bugy, stereotyp, boti
OpenRCT2
Začneme hodnotit normální hru. V praxi je všechno původní, doplněno o zrychlení času, které mě fakt chybělo, když zrovna nebylo co dělat a člověk jen čekal na novou atrakci a peníze.
Co se týče multiplayeru, ten funguje dost dobře. V praxi jste všichni majitelé jednoho parku a stavíte. Horské dráhy a jiné dráhy musíte stavět sami - tedy nejsou k dispozici předpřipravené dráhy. Samozřejmě si můžete stavět i normální atrakce a budovat park. Během stahování mapy (většina her je založena na mapě, kterou si zakladatel vytvořil - avšak jde hrát i na mapách ze scénářů a plnit je i v rámci hry s přáteli v multiplayeru) se vám stáhnou i nějaké nové atrakce, které byly použity, třeba jsem získal skateboardové rampy, nějaké nové druhy horských drah, 4D kino, westernové divadlo a nějaké atrakce z RCT3 převedene do formatu RCT2, které vypadají fakt pěkně.
Nevýhodou je, že je lepší vlastnit oba datadisky. Když je nemáte, málokde si zahrajete. Většina her je vyžaduje. Bohužel v seznamu založených místností o tom není zmínka. Takže se vám předem stáhne herní mapa a pak vám vyskočí hláška o chybě, že nemáte datadisk.
Velkou nevýhodou je, že v čechách to snad nikdo nezná ani nehraje. Ale tohle nemá vliv na hodnocení!
Pro: Multiplayer, zrychlení času, nové herní možnosti, lepší grafické rozhrání, český překlad všeho i MP
Proti: Předem nevíte jestli herní místnost vyžaduje datadisky
Pivo's Grand Adventures Episode 1: Pivo Go Home
I když je to česká hra s českým textem, přítomnost angličtiny Press Enter a Death mi vadila.
Pro: Příběh, srandovní zpracování
Proti: Krátké, angličtina, nejsem tam já :)
Cities: Skylines - After Dark
Co je na hře opravdu super, na 100% je noc. Denní cykly + různé simulace, jak rostoucí kriminalita, nefunkční solární elektrárna nebo rozpočet na den a noc. Do toho noční bary, kasína a hotely v komerčních zónách. Tohle se povedlo. A to osvětlení. Jako reálné.
No ale mínus 50% je za ten zbytek. Třeba taxíky. K čemu jsou? Odvezou jen málo lidí, moc nevydělají a přijdou mi zbytečné. Na cyklistiku jsem byl zvědavý, ovšem do doby než jsem zjistil, že obyvatelé stejně jezdí autama než na kole. I přes různé vyhlášky o cyklistice. Takže to se taky nepovedlo. Chválím cesty s pruhy pro autobus/taxi nebo s cyklopruhy. Chválím vězení a nové budovy a speciální stavby. Ovšem na konceptu hry to moc nezmění.
Jsem zvědavý co přinese nové dlc. Počasí a sníh jsem ve hrách tohoto druhu ještě neviděl a těším se :)
Pro: Noc je skutečně povedená, nové druhy silnic a budov
Proti: Taxíky, mohlo toho být v dlc více.
Cities: Skylines
Velikost herního světa je skvělý. Odemykání hranic je poměrně logické a ve hře je spousta věcí, co měly ve větší, nebo menší míře zmíněné hry výše. Ovšem tady jdou všechny věci jiným a propracovanějším rozměrem. Třeba mhd je ve hře propracované poměrně dost, možná by se našlo pár vylepšení, ale ono to funguje i tak minimalisticky jak to je.
Klasické dělení zon má svůj smysl, elektrárny jsou taky logické. Speciální stavby jsou v podstatě cíl každého města. Jejich odemykání se pojí s jinýma stavbama a tak se vlastně snažíte je otevřít. Je to soutěž sám se sebou.
Zajímavé je, že lidem nevadí, že vedle mrakodrapu mají krematorium. A ještě je šťastné celé okolí.
Ozvučení, grafy, grafika, optimalizace a dohlednost. Super, skvělé. Co více dodat? Hra se opravdu povedla.
Pro: Propracovaný herní systém, nové prvky, jako kanalizace, pohřbívání. Zvuky, efekty, grafy.
Proti: Ve své podstatě je to furt dokola.
Grand Theft Auto V
Začneme chválou, hra je velmi propracovaná, ty detaily se skutečně povedly a ty, dejme tomu ,minihry, (možnost přepadnou transport peněz náhodně, nebo ožralu odvést domů, nebo jak vás baba poprosí, že jí obtěžují muži a pak na vás všichni střílí a chtějí vás zabít, a poslední minihra fajná je, jak někdo prosí o pomoc, že byl okraden), byly skutečně dobré.
Mise, což je pilíř hry byly různorodé. Myslím, že tady není co vytknout, přepínat mezi postavami bylo dobré, nejvíce se mi líbil Trevor. Bylo mi líto, jak ho na konci hry zabili, tak jsem opakoval misi aby neumřel ani jeden hrdina :)
První pohled jsem vůbec nevyužil. V autě to vypadalo jako Driver: San Francisco, při střelbě to vypadalo taky dobře, ovšem to už nebylo ono.
Ještě ty detaily, ty blesky a nebe, jako skutečné. To se fakt povedlo :)
Teď ty stinné stránky hry. Nějak mě to ježdění a střílení nebavilo. Nevím, nějak jsem to nežral jako třeba Vice City nebo San Andreas. Přesto pětka měla jisté kouzlo. Bylo tu pár much na kráse, třeba kapota. Prostě jak byla v pravém úhlu, odletěla. Jen tak, při pomalé jízdě. To myslím ani ve Čtyřce nedělalo. Pak přívěs pro auto. Jak ho máte vy, stačí se jen dotknout překážky a náklad je vysypaný. Ovšem jak uvidíte auto před váma, které veze svůj vozík a po tvrdém nárazu, kdy se vám rozpadne předek auta, se věci ve vozíku ani nepohnou. Tak kde to jsme?
Pak se již objevovaly klasické herní chyby, tedy končetiny v předmětu (zábradlí, zdi) a podobně.
A nejvíce mě naštvala ai demence. Při poslední Velké loupeži, kdy vás přepadne komando žoldáků, se to nedalo dohrát. Nastavím Trevorovi Akáčko (nechápu, proč rotačák byl zakazaný) a přepnu se na Michaela, kteremu dám taky Akáčko. No a vratím se na Trevora a měl jiný samopal a Michael pak taky. O Franklinovi ani nemluvím.. Proč ti gizdi nemají tu zbraň, co chci?
Jsem zvědavý co přinese GTA VI..
Pro: Neuvěřitelná grafika plná efektů, pěkný příběh, skvělé postavy, punk radio, vozový park, minihry, různá překvapení, blesky
Proti: Chyby na kráse, zavládl stereotyp, občas ai...
Knights and Merchants: The Shattered Kingdom
Hru mám dodnes v počítači + datadisk a + remake. Tento komentář se nevztahuje na remake verzi. Nedávno jsem dostal chuť si hru znovu zahrát a byla to jízda. Úspěšně jsem pobil ty barbary a sekerníky protivníka, semtam mi pochcípala hladem celá ves, semtam mě dobili oni.
Hodně mě potěšilo, že i v misích od TSK jsou jednotky a budovy z TPR. Takže můžete mít ryby a hlavně obléhací stroje. Když je dobře rozmístíte s když dobře nastavíte priority pro dodávku prken a železa, můžete se dočkat až osmi strojů, které ale musíte chránit. Hodně mi pomohly v některých misích, stačí sekunda a je každá budova nepřítele dole. A i proti vlně vojáků jsou tyto stroje jak tanky.
Hra je velmi dobrá, najdou se nějaké chyby, ale dá se to přežít. Můžu jen všem doporučit.
Pro: Taktika soubojů, grafika, nutnost jíst, středověk, příběh.
5 Spots II
a řeknu vám, že i po těch dvanácti letech od vydání to je pořád výzva. Autoři hry jsou asi dobří v Photoshopu :)
Co se týče hratelnosti, hra je na vysoké úrovni. Hledat rozdíly pod zvětšujícím se časovým tlakem dá zabrat. Je to velká výzva a dá se u toho zabavit na pár minut i hodin. Některé rozdíly jsou vtipné, jde vidět, že autoři mají smysl pro humor.
Pro: Hratelnost, je to výzva, zvuky a hudební stránka, vtip
3D Ultra Pinball: Thrillride
Jedná se o klasický pinball se vším, co k tomu patří. Jenže to prostředí - zábavní park, to mě natolik uchvátilo, mě hráče RollerCoaster Tycoon to doslova nadchlo. Vše podstatné jsem napsal do popisu hry. Nyní se vrhneme na osobní hodnocení hry. Grafika, ozvučení i efekty jsou na vysoké úrovni. A po těch letech - téměř 20 let - to pořád neomrzí. Třeba noční prostředí je fakt krásné, celé pozadí je i krásně osvětleno. Další kladnou stránku hry je multiplayer. Hraje se na střídačku, až vám spadne kulička hraje další. Soupeříte hlavně o celkový výsledek. Ve hře není problém hned po prvním spuštění nahrát až milion bodů. Na lehkou úroveň.
A nyní se koukneme na zápory. Některým prvkům hry ne vždy rozumím, vyvolat nějaký tu minihru je někdy umění. Umění je i seskládat slovo "Thrillride". Písmenka se na hracím stole objevují postupně po určitém dění na celém stole. Ale jak přesně to funguje vážně netuším. Dokázal jsem jednou složit pouze "Thrillri".
Všem, co máte rád pinbally a zábavní parky hru doporučuju. Je to vážně dobrá hra, téměř zapomenuta.
Pro: Herní prostředí, grafka, soundtrack a zvuky, proměnlivost prostředí, minyhry
Proti: Někdy nepřehlednost, rychle omrzí
Mou
Pro: Hry, vzhled moua je vtipný.
Proti: Zvuky, nedodělanost, nefunkčnost.
Neighbours from Hell
No přece proto, že zde škodíte sousedovi za to, že je na ostatní lidi zlý i na vás. Jeho každodenní život mu narušíte v podobě různých triků a upravováním jeho předmětů. Třeba namazání lepidlem dalekohled, nebo ucpáním záchodu, vylepšením krému na opalování medem - který mají rády včely :) A podobné vylomeniny. Pravda, některé vtípky se opakují a téměř v každé epizodě soused spadne na zem.
Zpracování hry je opravdu krásné. Byt je udělán opravdu detailně. V každém díle má v bytě něco nového. Je to kombinace 2D a 3D grafiky. Zvuky jsou taky dobré. Velmi věrohodné prdění či zvracení a nebo sousedovo řvaní :) No a spousta domácích zvuků.
Libí se mi, jak Woody čeká a je nervozní, tak klepe na monitor :) A zvuk je jak by klepal do skla.
Na druhou stranu je hra hodně krátká. Nabízí se otázka, jestli by delší hra byla taky takto zábavná. Těžko soudit.
Pro: Vydařená grafika, animace, zvuky. Pěkně zpracovaný byt. Originalita.
Proti: Krátké.
Asphalt 8: Airborne
Hra se hraje dost dobře, je rychlá, a hodně akční. Vozidla mají poškození, které je bohužel viditelné jen v tzv crash kameře. Když srazíte třeba lampu, tak se vaše auto nepoškodí. Ale při sundání soupeře nebo civilního vozidla se jejich auto poškodí (vaše ne). Škoda.
Rozmanitost tratí a vozidel je hodně na vysoké úrovni. Každá mapa má spoustu možností jak jí projet. Každá mapa je zničitelná. Každé vozidlo se jinak řidí a dá se tuningovat.
Co se týče zvuků, ty se celkem opakují. Soundtrack mi vůbec nesedl.
Na takových mobilech nebo tabletech by tato hra těžko našla konkurenci. A určitě by měla i vyšší hodnocení. Na PC jsme zvyklí na něco jiného, ale musím uznat, že tohle se povedlo.
Pro: Licencovaná vozidla, grafika, efekty, hodně tratí i vozidel, divoká jízda, herní mody
Proti: Absence pořádného poškození, zvuky a hudba
Monster Jam
Různé dech beroucí úkoly v aréně nebo různé fajné závody mimo stadion jsou dost dobré. Na každé trati je spousta překážek a všechny jdou prorazit a zničit. Vadu na kráse mělo pouze to, že zničené objekty prošly často skrz sebe.
Musím podotknout, že během hry uslyšíte metalové a rockové skladby různých interpretů. S takovým nářezem se taková hra hned lépe hraje.
Pro: Grafická stránka, tratě, stadiony, ovladání, zvuková stránka, sountrack
Proti: Objekty procházejí zkrz sebe
Construction Destruction
Pro: Demolice, originalita, mapy a vozidla
Proti: Stereotypní a nudné
Polda, aneb s poctivostí nejdřív pojdeš
Polda je poctivá česká hra. Plná našeho českého humoru, který neomrzí.
Celý děj je hodně zajímavý. Hra má poctivý a dost tajuplný složitý příběh plný různých hádanek, složitých úkolů a zas plná humoru a to i černého.
Celá hra vypadá pěkně roztomile, taková grafika je úžasná a na adventury se dokonale hodí.
Škoda, že je ta hra docela krátká.
Pro: Grafika, dokonalý dabing, český humor, dialogy, zvrácenosti
Proti: Poměrně krátké
Toybox Turbos
Hra se hraje dost dobře, má pěknou grafiku i hratelnost. Každým závodem a kategorií vozů roste i obtížnost.
Každé autíčko má svůj specifický klakson a každé se jinak řídí a mají rozdílné vlastnosti.
Tratě jsou celkem rozmanité a dost dobře vypadají. Tvůrci si pěkně pohráli. Jsou i hezky ozvučené i hudba v pozadí je fajná.
A teď jdeme kritizovat. Semtam se objeví nějaký malý grafický bug, který nemá vliv na hratelnost. Další neduh je, že hra je poměrně krátká. Hrací dobu prodlužuje multiplayer.
Pro: Dobře provedená hra, pěkná grafika,, hodně různých aut, ozvučení, obtížnost
Proti: Poměrně krátké
Ballance
Existuje i verze se 13 levely, ale tu jsem nehrál.
Pro: Výborný nápad, fyzika, hratelnost a grafické zpracování
Proti: Jen 12 levelů
Train Fever
Odpovědět je ale těžké. Na jednu stranu ano, na druhou ne. Co se hře opravdu povedlo je grafika a široký výběr vozidel. Od kočárů taženými koňmi, přes parní trakci až k elektrickým lokomotivám. Na první pohled vypadá hra velmi pěkně. Příjemné jsou efekty, grafika, animace (až na vyjímky, ale k tomu se dostanu), odrazy i stíny.
Hratelnost je na velmi vysoké úrovni. Stále stavíte i modernizujete své tratě a vozový park. Stále je co dělat a ne a ne to skončit. Stereotypem hra rozhodně netrpí. Stavba železničních tratí je na velmi vysoké reálné úrovni. Tratě totiž nekopírují terén a je třeba stavet náspy či zářezy, které jsou několika násobně dražší než mosty či tunely. Stavba tratí je teda docela oříšek. Ale s výsledkem budete spokojení, příjemně se na to kouká, když vidíte vláčky jak jedou kolem sebe a tak.
Teď se vrhneme na neduhy, kterých je celkem dost a docela to kazí to příjemné hrani. Nakousl jsem animace. Mechanická návěstidla nemají žádnou animaci. Vyhýbky nemají jazyky, tudíž vypadají divně a asi by stejně animaci neměly. Průmyslové stavby také nemají animaci. Ty jeřáby, kotle, nic, ani ťuk.
Další neduh je tři druhy průmyslu. Jen rafinérie, dřevařský a hutní. Přepravního materiálu je tež málo, ropa, zboží, uhlí, železná ruda a dřevo. Samořejmě lidé.
Nákladní vagony taky nemají animaci. Vagon je už částečně ložený už v depu. Hromádka uhla nebo rudy prostě neroste. Vícekolejné stanice jsou velký problém. Hra totiž neumí složité zhlaví stanic, žádné anglické vyhýbky nebo X vyhýbky nečekejte. Prostě jen obyčejné. Chválím ale úhel vyhýbky, který si můžete určit sami. Ostrou a nebo koridorou. Chybí možnost stavět silnici přes koleje (naopak koleje přes silnici lze).
Samotná hra je celkem náročná na HW. Spousta lidí má problémy se spuštěním. Ale už vyšel patch, který chybu léčí. Další neduhy prý tvůrci napraví.
Je třeba i uvědomit, že to je zcela nové herní studio a lidé na TF stále pracují.
A na závěr vám chci říct, že hra má obrovskou fanouškovskou základnu a vzniká spousta modelů, takže stím roste i hratelnost i prohraný čas.
Pro: Spousta možností, hratelnost, grafika, obtížnost, efekty, animace
Proti: Nedodělané animace, holé mapy, málo průmyslu, ložené vagony už z depa, absence složitých vyhýbek a křízení.
Pro: Grafická stránka, zabaví, úkoly
Proti: Přílišná jednoduchost, krátké