Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Návrhy na nové funkce

Před odesláním vlastního návrhu si prosím přečtěte seznam plánovaných funkcí a rozšíření.
Nekonečný spor realismu a nominalismu v rámci škatulkování opět pokračuje, jak tak koukám :-)

Ale abych si rejpnul - není takový The Binding of Isaac taky rogue-like? Často se totiž tak prezentoval. A tam už je specifikace žánru vcelku obtížná.
@MickTheMage (19.07.2012 13:03): Ok. Znova ti to zopakuji. I v rámci ASCII dochází k posunu a vývoji jeho prezentace, není to statická záležitost. ASCII současných Roguelike není stejná jako ASCII roguelike 90. let. Porovnej si ASCII ADOMu a Legerdemain (nebo dokonce The Chronicles Of Doryen - to je navíc zajímavý pokus o netahovou roguelike). Pochopitelně nepopírám, že pro vývojáře je ASCII zjednodušení při vytváření hry. Tomu se ale říká z nouze ctnost! :-)

Já mám ale pořád nějak pocit, že mluvíš o něčem, co pořádně neznáš... No, nerad bych ti křivdil (což myslím vážně - proto jsem se ptal, jaké máš s roguelike zkušenosti), ale člověk, který hraje roguelike v ASCII moc dobře ví, proč si jej zvolil nad běžnou grafikou. To je právě důvod, proč jistá část lidí nechce grafické tilesety. Já také nehraju v ascii proto (a ADOM jsem hrál několik měsíců), abych si připadal dost oldschool. No nic. Nechme toho prosím.

Nicméně pro zavední tohoto konkrétního subžánru bych byl. Howgh.
@Artran (19.07.2012 12:46): Ne, nejde o funkci, ide o akusi "tradiciu", ktoru sa autori RL hier rozhodli dodrziavat. Kedze ako ukazuju aj ine priklady (vid. Dredmor napriklad), funguje to bez problemov aj bez ASCII. Len tradicia, a jednoduchost tvorby. Ked mas ASCII nepotrebujes klasicku grafiku, ze. Nepoznam ziadnu RL hru, kde by sa nahradenim ASCII zobrazenia grafikou nieco zmenilo. Cize nemozes hovorit o funkcii, pretoze ziadnu nema.
@MickTheMage (19.07.2012 12:33): Já mám dost dobré povědomí, co je odschool, buď bez obav :) To, proč tvrdím, že ASCII není oldschool, je z toho důvodu, že ASCII se v roguelike používá nikoli pro vyvolání tzv. "oldschool" herního ducha jako mají třeba Spelunky, Doukustu Monogatari nebo La-Mulana, ale protože plní svoji funkci. Je to totéž, jako když se v některých strategiích používají symboly NATO. Ve výsledku to zpřehledňuje a urychluje hraní.

EDIT: Mimochodem o oldschool by se dalo mluvit i u ASCII. A to tehdy, pokud by se ASCII snažilo co nejvíce napodobovat původního Rogue. Jenže i v ASCII dochází k modernizaci, viz např. ta Infra Arcana, která zjevně používá rozšířené ASCII (možná i UNICODE) pro docílení bohatších efektů (tohle je např. i případ Dwarf Fortress).

Jinak pořád opakuješ dokola tentýž argument. Vyplývám mi z toho jediné: jsi pro zrušení žánrů úplně a nahrazení tagy. Což popravdě není špatný nápad, jen mám trochu obavu, že se v tom množství tagů bude špatně orientovat. Ale budiž..... :)
@Artran (19.07.2012 12:26): No, já v tom pořád vidím obyčejné RPG, ne moc odlišné od všech ostatních. Tož ale v cestě vám stát nebudu, celý ten systém žánrů je stejně rozbitý a třeba strategie mají taky podobně nespecifické subžánry. :)
@Artran (19.07.2012 12:04): To je tvoj problem - vsetko co mam vo svojej zbierke som minimalne hral. A skusenosti su dobre vseobecne. Ale aj tak som proti zavedeniu sub-zanrov pri RPG. A evidentne nemas tusenia co znamena oldschool ;) Ale budiz.

@Bodkin (19.07.2012 12:18): rougelike hry su relativne jasne, ale za chvilu sem pride niekto, kto bude ziadat pridat hack&slash, dungeon crawelr, story driven RPG, action RPG, turn-based story driven rougelike half-action RPG (uhm) a jedine co z toho vznikne bude zase typicka, internetova hadka o fazulky :) Do pekla, ved sa nete nedokazu ani dvaja ludia zhodnut na tom, co je vlastne RPG :) Ako hovori Nate, chce to tagy!
@NateLogan (19.07.2012 12:15): Jak už jsem psal. Je několik prvků, které vyčleňují většinu Roguelike zcela jednoznačně.

1. Většina Roguelike je ASCII (a případně je možnost hrát i v grafice), což není oldschool, ale poměrně specifické zobrazení skrze symboly.
2. Většina Roguelike je zcela tahových (tj. hráč se pohybuje po čtverečcích a dokud se nepohne, tak celý svět stojí)
3. Většina roguelike je při každém hraní jiná, tj. mapy jsou generované náhodně
4. Většina roguelike obsahuje tzv. permadeath. Pokud jsi zabit, tak se ti smaže pozice a musíš hrát od začátku. Neexistují funkce Load a Save. Savuje se pouze tehdy, když hráč opuští hru.

Podívej, zahraj si některé známé roguelike jako ADOM, Dungeon Crawl, DoomRL, NetHack nebo Angband, hraj je aspoň tejden a vyhneme se tomhle vysvětlování. Pochopíš. Kdybys neznal žánr strategie, tak tě mám také přesvědčovat? :-)
@Bodkin (19.07.2012 12:18): Tohle mě nepřesvědčí, já v tom vidím pořád jen další RPG :). Jen s absencí příběhu a se specifickou stylizací.

BTW tu definici by dobře splňoval i Minecraft, kdyby tam někdo dodal tahový systém soubojů/pohybu :P
@Bodkin (19.07.2012 12:18): Lehce OT - Jak si to tak čtu: moc krásné definice, ale trnem v oku je mi ASCII grafika. Když vidím, jak se dneska hry dají vyšperkovat po výtvarné stránce, zkrátka se nejsem schopný bavit u něčeho s tak mizerným vizuálnem. (I když Dwarf Fortress mi chvíli vydržel :-)) A pak je mi smutno, že se dneska nedělají "velké" hry s takovými vlastnostmi.
@NateLogan (19.07.2012 12:15): http://www.roguetemple.com/roguelike-definition/
http://roguebasin.roguelikedevelopment.org/index.php/What_a_roguelike_is

Edit: Dungeonů bych se asi bál (Dungeon master vs Wizardry 8), ale jRPG a rogueliky jsou dostatečně výrazné. I když Anachronox, Penny Arcade Adventures: On the Rain-Slick Precipice of Darkness: Episode One/Penny Arcade Adventures: On the Rain-Slick Precipice of Darkness: Episode Two považuji za jRPG. Ksakru, i ten Albion by splňoval nějaké podmínky... Takže akorát ty rogueliky?
@Artran (19.07.2012 12:04): Na žánry bych moc nesahal. Obecně u her to je dost chabá škatulkovací metoda, která moc nefunguje. Proč? To je na delší diskuzi. Řekněme, že tenhle systém měl zůstat u filmů, knih, muziky a dalších neinteraktivních médií.

BTW co přesně definuje teda Rougelike žánr? Dle té wiki jde o sandboxové RPG s turn-based mechanikami v oldschool grafice. Jo, chce to štítky/tagy :)
@MickTheMage (19.07.2012 11:45): No tak to s prominutím nemáš fuk. Já beru protiargumenty, ale nesmí to být demagogie. Zavedení subžánru není paušální a ne všechny tzv. subžánry mají stejné právo na vznik. Je třeba se bavit o každém jednotlivě (pokud na něj dojde). To bychom žánry mohli zrušit úplně a bavit se jenom o hrách (o tom je ten tvůj argument?). Že navrhuju zrovna roguelike, není proto, že se mi to zrovna líbí, ale proto, že jsem přesvědčen, že je to věc natolik specifická, že se to obvykle okamžitě vypichuje v popisku (ascii, permadeath, náhodně generovaná bludiště, tahy, pohled svrchu). Jak jsem psal, tak konkrétně u Dungeonů bych byl spíše proti tomu (a také je mám rád). Na roguelike je nabalená celá komunita. Existuje Roguelike rádio, wiki atd.

A že jsi vlastníkem reedice ještě nic neznamená. Mně zajímá, jaké máš s roguelike herní zkušenosti, Já mám doma taky od Heiddegera Bytí a čas a ještě jsem ho nečetl :)
@Artran (19.07.2012 11:34): To mas fuk, povolis jednu subkategoriu nahrnie sa kopec ludi, co budu chciet svoje vlastne. Staci, ze uz medzi RPG tolerujem Diablo ;) (a co sa tyka skusenosti, som vlastnikom originalky Rogue, resp. Mastertronic reedicie z 88 :) )

Na druhej strane, ja nastastie (bohuzial? :)) o veciach nerozhodujem, len vyjadrujem svoj vlastny nazor. A ten by sa dal zhrnut jednoducho: okolo definovania RPG a urcovania jeho subzanrov bude vzdy panovat velky bordel.
@Drolin (19.07.2012 11:18): Už jsem nad tím přemýšlel tuhle. Osobně jsem si zavedl štítky, ale zovna štítek Dungeon se ukázal jako celkem problematický. U takových her jako Eye of the Beholder nebo Dungeon Master to je snadné, ale pak je spoustu her, které obsahují jak otevřený svět typický pro RPG, tak i klasické dungeony plné hádanek. Nakonec člověk zjistí, že dungeony obsahuje téměř každá RPG, takže se to opravdu hodně stírá.

Pro jRPG bych byl ale asi také. Tam těch zřejmých rozlišovacích prvků je poměrně hodně. Co se týče těch roguelike, tak tam by problém být také moc neměly. To je obecně hodně vyhraněný žánr.

@MickTheMage (19.07.2012 11:25): Ten výkřik je konkrétně na co?
@Borghal (19.07.2012 11:21): Tak to je práce pro pár uživatelů na nanejvýš pár hodin - to podle mě není žádný problém. Navíc to nemusí být ihned vše rozřazené. Výsledek, a tudíž zase o něco přehledenější databáze, za to jistě stojí.
@Artran (19.07.2012 10:00): Také jsem pro specifikaci rpg žánru. Nicméně kvůli nejasnému pojetí to minule neprošlo (já bych například přidal podžánry dungeon, rogue-like a jRPG, a zbytek rpg her od Ultimy po Mass Effect bych nechal v "nazařazeno").
Mohli byste, prosím, přidat jako subžánr RPG tzv. roguelike? Je to dost specifický žánr, který by bylo dobré nějak vyčlenit.
@Borghal (18.07.2012 13:43): Jo takhle, takže programátor.

No že mně to právě přijde logické - hlavně já někdě něco sem tam plácnu a dál se o to nestarám :) Ale je pravda, že už se mi sem tam stalo, že jsem myslel, že něco sleduji, ale nebylo tomu tak.
@Walome (18.07.2012 13:38): Přispívám do diskuze u her, o které jsem předtím ani nezavadil, ergo je nemám ve sledovaných. ;-)

Není to velká otrava, ale je to zkrátka něco, u čeho nerozumím, proč to musím vždycky dělat ručně. Vznikání takových pocitů se při programování snažím vyhnout...
Nešlo by udělat (asi jako volitelné nastavení, kdyby to někomu vadilo), ať se automaticky nastaví sledování diskuze ke každé hře, ke které poprvé člověk napíše do diskuze?
@GodOfTheSick (18.07.2012 10:41): Tak nikde není psáno, že se tu většina z nás bude logovat do konce života. Někoho to přestane bavit třebas, nebo prostě bude mít už jiné zájmy a byla by škoda, aby jeho hodnocení her, či komentářů zaniklo.
@MartinezZ (17.07.2012 20:52): Komentáře píšu jednak proto, abych si utřídil dojmy a jednak proto, že mě to baví. Když to někdo čte a líbí se mu to, tak mě to samozřejmě hodně potěší a jsem za plusko rád. Spíš mě vadí, když dostanu k 10 komentářům 10 mínusů v řadě. To už smrdí zaujetím a to mě dokáže nakrknout.
pipboy: "eh, urcite je to hezka vec, ale do nejakeho obhajovani si nazoru a stani si za nim nemas lidi co nutit."
-------->
Nevšiml jsem si, že by chtěl Artran nutit uživatele k odůvodňování, proč či jak někomu ohodnotili komentář - či vůbec k odůvodňování čehokoli jiného nebo ke stání si za svým. Bylo by na uvážení každého uživatele, zda a jak odpoví na vzkaz jiného uživatele, který bude mít připomínky k jím udělenému hodnocení komentáře. Artran upozornil toliko na to, že když někdo projeví svůj názor (v tomto případě ohodnocením komentáře jiného uživatele), musí přijmout zpětnou vazbu ke svému projevenému názoru. To je zcela přirozené: člověk pociťuje následky svých činů.
Možná by pomohla následující funkce, ale nevím, jak by to šlo dobře naprogramovat.

Např: pokud je uživatel 100 dnů neaktivní, tak se jeho hodnocení her, udělené +/- nebudou prostě zobrazovat v databázi a obnoví se, až se uživatel - pokud tedy vůbec někdy - znovu přihlásí.
Možnost hodnotit komenty od určitého počtu bodů je podle mě jedině ku prospěchu věci. 50 je sice vcelku dost, stačilo by i 20, protože by se zamezilo duplikování účtů nebo výskyt těch tydýtů, co se tu registrujou, rozdají milion mínusů a už je tu nikdy neuvidíme.
@MartinezZ (17.07.2012 20:52): Já se seberealizuju :) Na plusech mi nezáleží, ale potěší. Ale že bych chtěl hru hráčům přiblížit, to většinou ne, protože to udělalo množství lidí přede mnou.

Ačkoli snažím se vypíchnout věci, které zmíněné nejsou a které by se mohly líbit nebo vadit.
@GodOfTheSick (17.07.2012 08:44): ámen + 15 000 xp

@Daemon (17.07.2012 15:11): ámen + 5000 xp

@MartinezZ (17.07.2012 20:52): ámen + 5000 xp, jak kdy, někdy si honím ego, někdy i přidám něco víc ze sebe.

Co se týče komentů, na délce komentů přeci nezáleží!!!!! a to jako převážně my muži víme!!! a je to pravda! Avšak pokud je koment hodně dlouhej a kvalitní, jistě mi dáte za pravdu, že se vaše oči chytnou a dočtete jej bez ohledu na zbývající odstavce. Pokud není kvalitní je zbytečně dlouhý i odstavec :D

Na druhou stranu nechápu pány estébáky a další Keliše a Kelišky, proč touží po tak detailním rozbředávání plusek a mínusek do podrobných detailů. Já osobně tomu žádnou váhu nedávám + a - jsou pro mě asi stejně tak přínosné, jako hodnocení filmů od uživatelů na ČSFD.

PS: Mám rád Gunárovi komenty, jednoho dne budou součástí herních encyklopedií.
@MartinezZ (17.07.2012 20:52): Pluska i mínuska považuju za takovou zpětnou vazbu. Jako běž s tím někam nebo jo zajímavé. Kdybych tvrdil, že je mi to úplně jedno, lhal bych. Ale nebazíruju na nich, sem tam mrknu jestli někdo mé komentáře četl - což se dozvím díky +/-