Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

Taky se přidávám: Šťastné a Veselé!
A dávejte pozor nejen na kosti, ale i majonezy atd. Pomalu tu s DH stárneme a žlučník je sviňa!
@BUMTARATA (16.12.2024 09:14): Argument se společným menu jsem použil jako důvod, proč jsou Soul Reaver remastery přidané spolu. Přiznám se, že jsem vůbec nestudoval, jestli tu mají vůbec být (tj. netuším, které podmínky splňují). A uznávám, že ona podmínka s výraznou grafickou stylizací je poněkud vágní.
@Marles (15.12.2024 20:12): No, ty hry jsou i graficky vylepšený, ale protože v požadavcích se píše „výrazně mění grafickou stylizaci hry“, tak je to nakonec na subjektivním posouzení, je-li to dostatečně výrazný, a tedy to je spíš „pocitový“ než „standardizovaný“. Mění Soul Reaver výrazně grafickou stylizaci, a co třeba takový Beyond Good & Evil? Uncharted jsem zmínil jen proto, že jsi argumentoval společným menu, což v požadavcích ale zmíněno není, to by naopak bylo velmi jasný pravidlo a vyřešily by se tím epizodický hry.
@BUMTARATA (14.12.2024 14:07): Ale změny v kolekci splňují jen jeden bod ("upravuje hratelnost a obtížnost, popř. přidává "Quality of Life" vylepšení"), takže podle mne to stále nesplńuje podmínky pro přidání.
Na DH byla před chvílí přidána letošní 2000. hra, kterou je trochu příznačně This War of Mine: Forget Celebrations :) Takže i my můžeme oslavit tento pozapomenutý milník. Jedná se o 3. nejhojnější přidávací rok v historii DH, tak pevně doufejme, že příště to bude ještě lepší ;)
Mikuláše jsem promeškal, ale tak opožděně náhrada za Vánoční nadílku tak trochu... Snad po stromkem najdete spoustu herních dárků, ideálně nové konzole a nějaké pixel-artové a japonské hry a tak, však to znáte. :) A pokud ne, tak:

https://www.steamgifts.com/giveaway/TobMz/snake-pass
https://www.steamgifts.com/giveaway/BoMKW/shatter
https://www.steamgifts.com/giveaway/P9MUp/glitch-busters-stuck-on-you
https://www.steamgifts.com/giveaway/XCPt0/karma-city-police
https://www.steamgifts.com/giveaway/PmhDe/dreamscaper
https://www.steamgifts.com/giveaway/yBgBV/pac-man-256
https://www.steamgifts.com/giveaway/ZNWcX/last-day-of-june
https://www.steamgifts.com/giveaway/9XDnX/size-matters
https://www.steamgifts.com/giveaway/2CDb4/retimed
https://www.steamgifts.com/giveaway/MXHX5/hammerting
https://www.steamgifts.com/giveaway/gLZY4/red-solstice-2-survivors
https://www.steamgifts.com/giveaway/9ePct/the-serpent-rogue
https://www.steamgifts.com/giveaway/ZWgkv/shotgun-king-the-final-checkmate
https://www.steamgifts.com/giveaway/GZXJ ... -dao-yan-jian-ji-ban

A rovnou teda hezké svátky a bohatého ježíška, když už tu píšu. :)

Noví uživatelé si nezapomeňte zažádat o členství v DH 100 Skupině. A staří uživatelé nezapomeňte na čepičku!
@BUMTARATA (13.12.2024 21:21): Ale to je kolekce, která (nejspíše) nesplňuje podmínky pro přidání remasteru.

Já to v zásadě chápu, proč to chcete mít rozdělené, ale přijde mi to jako čistě pocitové. Takhle mi to přijde aspoň nějak standartizované.
@Marles (13.12.2024 21:03): No pořád bych to jako hry rozděloval, díl 1, 2, 3 a nebral bych to jako jednu hru, i když to někdo poskládal dohromady.



@Strady (13.12.2024 18:11): Tohle je asi dost specifický případ, dle kterého se tady bude bundlovat, no mně to je ve své podstatě jedno, můj život na takové prkotině nestojí a nepadá, jen mi určitá zásadovost říká, že se tady můžeme začít bavit ne o databázi her, ale o katalogu komerčních herních edic. Stačí kopírovat nabídky STEAMu, EPICu a pod.
@Marles (13.12.2024 21:03): V Uncharted kolekci si taky spouštíš jednotlivý díly z menu a jsou tu vedený odděleně. Je frustrující, že remasterovaný Soul Reaver hry, kdy existuje přirozená potřeba hodnotit je odděleně, jsou pod jedním profilem, zatímco takový Life Is Strange, kde naopak přirozeně chceš hodnotit celou hru, je rozdělený do epizod jen proto, že se to tak prodává. Ale co už.
@Ringo (13.12.2024 17:17): Ale to nejsou doslova bundly her. To je ve skutečnosti jedna hra, která má v sobě obsah dvou (či více her). Zmatení dělá to, že to jsou remastery a původně ty hry byly samostatně, ale v nynější podobě nejsou. Například ve zmíněném remasteru Tomb Raidera más hlavní menu, kdy se překlikáváš z jednoho dílu na druhý.

Nepřijde mi to zas až tak odlišné od UFO 50, kde je těch her 50, ale jsou tady pod jedním záznamem, protože nevyšly samostatně.
@Ringo (13.12.2024 17:17): Teď si představ že Life of Strange Remastered už koupíš jako celek a nemáš to kde hodnotil jako celek. Pšt už v době kapitol jsem to hodnotil jako celek jen u pátého dílu.
Neberte DH nějak směrodatně, vždyť to tady Memphis nedávno psal. Je to blby ale tak to je
Tak teď jsem zmaten, měl jsem za to, že databáze her je o jednotlivých herních titulech, které každý hodnotí zvlášť jako jedinečné tituly, které vyšly, nikoliv o formě zboží, v jakém se prodávaly. Pokud se tedy začne přidávat zboží a různé bundle edice, tak lidi tady čeká spoustu práce, aby přidali všechny třeba i ty prastaré Classic edice od EA. Nebude se hodnotit zvlášť Populous 2 a Powermonger, ale bundle s těmito dvěma hrami v jewelové Classic edici, v které vyšly pohromadě, takže když se někomu Populous 2 bude líbit az 0% a Powermonger za 100%, dá tomu 50%? Za mě je to teda velký nesmysl, o čemž už tady ostatně psal ripper.
@ripper (13.12.2024 14:33)
@H34D (13.12.2024 14:09): Podstatné kritérium je, či je to jedna inštalácia/jeden program, ktorý sa púšťa spoločne, tak ako Command & Conquer Remastered Collection . Pokiaľ by boli v jednom balíku (áno, to je ten bundle), ale boli to samostatne spustiteľné aplikácie, tak sa jedná o samostatné profily.

V prípade remakov a remasterov je to vlastne celkom pochopiteľné oproti novým hrám. Hodnotí sa nový predávaný produkt ako celok.
@H34D (13.12.2024 14:09): Dobře. Zrovna nedávno jsem sem přidal Warcraft I: Remastered a Warcraft II: Remastered. Každá hra lze hodnotit zvlášť (a dobře tomu, ten první díl je kontroverznější než druhej). Blizzard je prodává odděleně, ale i spolu jako "Warcraft Remastered Battle Chest" (kde jsou zároveň i původní hry a Warcraft III: Reforged). Teď si představme velmi reálný scénář, že by ty remastery zvlášť neprodával, jen jako uvedený battle chest. Takže v tom případě by byl správný postup nevytvářet individuální profily, ale profil pro "Warcraft Remastered Battle Chest"?

Já si tu nechci dělat patent na rozum, a netvrdím že znám perfektní řešení. Nejvíc mě na tom asi prudí, že nemůžu hodnotit jednotlivé hry (a že hodnocení za celý bundle je takové nicneříkající), používat individuálně "Chci si zahrát", "Dohráno", atp. Na druhou stranu je pravda, že lidi na Steamu atd to taky nemohou hodnotit a tagovat individuálně. Jen z herního "databázového" hlediska je to takové... meh. Ideálně bych ty balíky rozseknul a pak udělal zastřešující "skupinu" jakože ten bundle (ale to DH neumí). Dívám se ale teďka na MobyGames a ti to taky nedělají (minimálně u Kaina a Tomb Raideru). Takže... asi je současný stav nejlepší ze špatných řešení, nevím.

Pravidla přidávání her o tomto nijak explicitně nemluví, takže jsem to tu chtěl prodiskutovat.
@ripper (12.12.2024 23:41): Přidává se to, co je jako release. Když se řekne bundle ve smyslu nějaký balík her, je to něco jiného, pokud ty hry můžeš koupit samostatně. Např. jednotlivé hry z Orange Box jsou distribuovány i samostatně. To, co si linkoval, tedy Tomb Raider I-III Remastery a Legacy of Kain 1&2 remastery nejsou distribuovány samostatně, proto jsou takto přidány do databáze. Tedy alespoň tak jsem to pochopil.
@H34D (12.12.2024 17:46): Já to pochopil moc dobře, vždyť jsem to popsal. Problém nevidím v přidání remasterů, ale v přidání bundlu remasterů (nebo prostě bundlů obecně, to je jedno, jestli to je nebo není remaster). Koneckonců The Orange Box tady taky nemáme, ačkoliv tak Valve kdysi vydal HL2+Portal+TF2. Protože to nedává smysl z pozice hodnocení her.
Tvl, tohle téma je jako bumerang.

@ripper (12.12.2024 10:56): Ty si asi nepochopil, že nejde o bundle, ale v prvé řadě o remaster. A požadavky na přidání remasterů jsou už poměrně srozumitelné.
Je to takové trochu zvláštní, zavádět samostatné profily pro bundly her (ne že by byl první, i když třeba Mass Effect Legendary Edition tu jako bundl není). Jakože chápu že se to prodává společně, a je tam nějaký obsah navíc, ale co potom vlastně hodnotím, když k tomu bundlu dám číslo? První hru, druhou, obě dohromady, nebo jen kvalitu remasteru? Je to takové... rozplizlé. Přišlo by mi systémovější buď nechat jen původní profily (aktualizovat popisek, přidat alternativní název), nebo udělat pro každou hru nový separátní profil (oba by odkazovaly na ten stejný prodejní bundle, to přece nevadí). Aktuálně něco-mezi přístup mi přijde zvláštní. Moby na to má vytvořený systém, ale DH ne, a ohýbáme to na zdejší profily, protože nemáme žádnou možnost "grupování dohromady". Jsem jedinej, komu to tak přijde?
@Memphis (28.11.2024 20:34): Díky. Budu se těšit na výsledek. :) V tento moment je ideální spolehnout se na DH komunitu.

Stran publikování přes DH články... Tohle už zkušenost ukázala jako málo využívané, byť jsi to už zdůrazňoval vícekrát. Mít tu vlastní "blogy" by dalo větší kreativní kontrolu než to řešit přes tebe. A článek/blog/příspěvek by byl dohledatelný přes profil uživatele.
@Memphis (28.11.2024 20:34): Jsou statistiky ohledně například nových uživatelů/komentářů/příspěvků podle let? Tyhle jednoduchý počty by byly dobrým indikátorem, jak na tom DH je. Podle mého je možné, že začne poptávka po DH růst jak začnou snižovat počty klasická média, vzroste AI obsah atd.
@pipboy (25.11.2024 21:04): Rozumím, moc jsem se dalšími možnostmi nezabýval, počítám že legislativně vše splňuje (když je to default od Google), možná nějaký přívětivější existuje, ale ten základní princip, že se reklama nezobrazí, dokud to uživatel neschválí, je hádám všude stejný. Možnost "Reject" hned na začátku jsem ale aktivoval. Že to adblock blokuje asi zásadní není, protože ten pak bude blokovat i ty reklamy.

@Jab (25.11.2024 22:13): Nad tím blogem se zamyslím, jak by to šlo nejsnáze udělat. Každopádně kdokoliv by chtěl na DH publikovat článek, dejte mi vědět a přístup do rozhraní budete mít obratem.

@Fritol (25.11.2024 22:26)
- dopad FB postů nebyl kdovíjaký, ale určitě to bylo lepší než nic, jen zrovna FB začal být dost demotivující v tom, jak omezil dosah neplacených postů. Ale třeba výzvu se vždy snažím tlačit všude, to je jeden z mála dobrých marketingových beatů, co DH má. :)
- kdybys měl chvilku, hodil bys mi prosím do pošty odkazy na nějaké takové větší skupiny, kde by to dle tebe mělo smysl?
- Fanatical linky se nám také automaticky mění na affiliate, ale tam lidi hlavně kupujou ty věci za dolar či dva, tak z toho není prakticky nic 

@Peach (25.11.2024 22:34): Tak já budu doufat, že za rok uvidíš, že k úpadku nedochází. :)

@Gordon (26.11.2024 08:45)

"Není čas? Jak je to vůbec možné?" - to mě fakt pobavilo. :) Možné je toho v životě dost, a za 16 let se dokáže proměnit docela dramaticky (jak už naznačili ostatní). Cílem bylo ten projekt alespoň z části profesionalizovat, což se sice zatím nepodařilo, ale také nikdo nic nepsal o nějakém ukončování, pozornost a čas se projektu musí věnovat i v případě, že by už nikdy žádná další velká funkce nevznikla.

"není to práce, je to koníček, zábava" - I tohle se v průběhu času mění, já třeba dělám svou vysněnou práci (zatím, i to se může změnit), která je pro mě daleko větší zábava, než technická část vývoje webu, který za ta léta "vývoje z nadšení" nabral i spoustu technického dluhu, a věřím že @MCZ to má podobně. Což nic nemění na tom, že mi na něm záleží, a byl bych ochoten tomu programování nějaký ten pracovní čas věnovat. Čas na úkor rodiny či spánku už nikoliv, a nevnímám to jako něco, za co bych se měl stydět.

@hatifnat (27.11.2024 07:24): Díky za zpětnou vazbu, byť to vidím podobně jako tady @Fritol (27.11.2024 08:27), tak tento pohled dokážu pochopit.

@Kwoky (27.11.2024 19:18): Já jsem se domníval, že nejsem pod časovým limitem. :D
@Adieu (27.11.2024 13:15): Já jsem na Sigil zavítal až v době, kdy už to tam bylo téměř mrtvé, ale na druhou stranu to mělo kouzlo internetové archeologie. :-D Když jsem pak zjistil, že většina ještě aktivních lidí migrovala sem, tak jsem se tu taky zaregistroval.
@Zero (26.11.2024 14:52): Sigilské phpBB bylo skutečně nejlepší, s odstupem času hodnotím i tu komunitu jako výjimečnou, protože tolerantně spojovala teenagery s vysokoškoláky. Ale část tvrdého jádra stále funguje zde a občas se i sejdeme osobně (jen mně to žel delší dobu nevychází).
@hatifnat (27.11.2024 07:24): Myslím, že pokud by za to nebyla žádná odměna, tak ten festival nemá ani poloviční úspěch. Vem si, že za tu dobu, co běží, se přidá několik stovek her, což by jinak byla práce na několik měsíců třeba. Navíc festivalů se účastni i lidi, kteří jinak hry vůbec nepřidávají. Pokud má databáze fungovat jako databáze, tak tady ty herní profily potřebujeme a jejich přítomnost nahrává i random návštěvám z vyhledavačů, které jsou pro zobrazováni reklamy nejzásadnější jak psal Memphis. A všichni se asi shodnem na tom, že i s festivalem ta frekvence přidávání není zrovna ideální.

Pokud těch peněz není dost na to, aby si admini sedli a pracovali, tak je imo fajn, že ty peníze použijí na to, aby si sedli a "pracovali" alespoň uživatelé.

V tomhle ohledu bych kritizoval akorát Vánoční nadílku, kde se rozdaly kupony za nic, databázi to nic nepřineslo a komunitě to nijak nepomohlo. Ale ta je už nějaký rok zrušená, tak nevidím problém.
Na okraj: vždycky když se v rámci hovoru o provozu databáze zmíní ceny do soutěží, tak mám pocit zmaru, že moje skromná podpora nemá žádný smysl, když se rozpustí v takovémhle vyhazování peněz oknem. Naprostá většina aktivních uživatelů DH jsou výdělečně činí lidé, kteří když nějakou hru chtějí, tak si ji koupí. Třeba jsem naivní a lidi opravdu fungujou tak, že je motivuje jen vidina získání zadarmo něčeho, co by si snadno mohli sami koupit. I když případy, kdy se výherci svých výher vzdávají, svědčí o opaku. Memphis píše, že akce, při kterých se hry rozdávají, považuje za esenciální, ale opravdu musí součástí Festivalu aktivity být získání her / dárkových kupónů?
@Zero (26.11.2024 15:16): Určitě mám taky radši tento typ diskuze, kde se člověk tak nějak víc zamyslí nad tím, než napíše příspěvek, ale to, co píšeš, tedy konzumace a scrollování může být pro někoho i zde. Naopak já si dovolím tvrdit, že konzumaci a scrollování na svém Discordu nemám a také mám diskuze přehledně rozděleny do sekcí. Je to opravdu jen o lidech. Pokud bych měl přisvědčit tomu tvému tvrzení, že samotné médium k něčemu vybízí, tak určitě třeba Tik Tok nebo Snapchat.
@Ringo (26.11.2024 19:13): Ve zvýšení popularity DH bych právě viděl lepší propagaci prostřednictvím FB, twitteru, instagramu apod, ale vztáhnout to na zajímavé věci tady na DH. Když se někde rozjede zajímavá debata, tak to hned promovat, aby to přilákalo další čtenáře. Obdobně když se někde objeví zajímavý komentář apod. Ale i tomu by se musel někdo soustavně věnovat, kdo by se o to staral.
@Pluto (26.11.2024 18:01): Samozřejmě Discord nemůže nahradit zdejší kategorie a jednotlivé hry, pod kterými se diskutuje, na to stavěný není. Je to spíše komunikační kanál, kde se jen tak sejdou lidi, kteří se potkávají u nějakého projektu a pokecají si i tam. Beru to jen jako takovou sociální platformu, tak jako je Twitter a Facebook, akorát že bez těch nucených reklam mezi příspěvky nebo doporučenými příspěvky, kdy ti socky dohazují další uživatele, aby sis je dal do přátel. V této souvislosti se tu mluvilo o prezentaci DH, která je na Twitteru i FB se mi zdá prakticky nulová a ono jak se říká, sejde z očí, sejde z mysli tam dost funguje.
Já si teda taky myslím, že přesouvat komunitu na nějakou sociální síť DH samotné jen uškodí. Místo diskuze zde se povede diskuze jinde. Klesne zde aktivita i návštěvnost a Memphisuv problém to jen prohloubí. Sociální sítě mají sloužit jen pro reklamu, nic víc.
@Vivaldi (26.11.2024 18:17): Ale DH už discord má. Řadu let. A je prakticky mrtvý. A osobně jsem za to rád. Protože kdyby fungoval, tak by se tříštily příspěvky mezi tím, co se objeví tady na fóru a co by se objevilo tam...
@Pluto (26.11.2024 18:01): Ako inak aby mala DH Discord kanál mi nepríde ako úplne uletený nápad. Možno by to dokázalo aj samotných užívateľov viac spojiť, prípadne to využiť na možnosť hrať v skupine online hry. Ako všetci majú iný vkus, ale dalo by to určite niečomu potenciál. Discord ja v mnohom vnímam ako skvelú sociálnu sieť v porovnaní s mnohými inými... ale tiež je pravda, že sú tam aj kanály, ktoré sú kopec nezmyslov. Ale zase tie pozitíva to určite má.