Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

@Adieu (27.11.2024 13:15): Já jsem na Sigil zavítal až v době, kdy už to tam bylo téměř mrtvé, ale na druhou stranu to mělo kouzlo internetové archeologie. :-D Když jsem pak zjistil, že většina ještě aktivních lidí migrovala sem, tak jsem se tu taky zaregistroval.
@Zero (26.11.2024 14:52): Sigilské phpBB bylo skutečně nejlepší, s odstupem času hodnotím i tu komunitu jako výjimečnou, protože tolerantně spojovala teenagery s vysokoškoláky. Ale část tvrdého jádra stále funguje zde a občas se i sejdeme osobně (jen mně to žel delší dobu nevychází).
@hatifnat (27.11.2024 07:24): Myslím, že pokud by za to nebyla žádná odměna, tak ten festival nemá ani poloviční úspěch. Vem si, že za tu dobu, co běží, se přidá několik stovek her, což by jinak byla práce na několik měsíců třeba. Navíc festivalů se účastni i lidi, kteří jinak hry vůbec nepřidávají. Pokud má databáze fungovat jako databáze, tak tady ty herní profily potřebujeme a jejich přítomnost nahrává i random návštěvám z vyhledavačů, které jsou pro zobrazováni reklamy nejzásadnější jak psal Memphis. A všichni se asi shodnem na tom, že i s festivalem ta frekvence přidávání není zrovna ideální.

Pokud těch peněz není dost na to, aby si admini sedli a pracovali, tak je imo fajn, že ty peníze použijí na to, aby si sedli a "pracovali" alespoň uživatelé.

V tomhle ohledu bych kritizoval akorát Vánoční nadílku, kde se rozdaly kupony za nic, databázi to nic nepřineslo a komunitě to nijak nepomohlo. Ale ta je už nějaký rok zrušená, tak nevidím problém.
Na okraj: vždycky když se v rámci hovoru o provozu databáze zmíní ceny do soutěží, tak mám pocit zmaru, že moje skromná podpora nemá žádný smysl, když se rozpustí v takovémhle vyhazování peněz oknem. Naprostá většina aktivních uživatelů DH jsou výdělečně činí lidé, kteří když nějakou hru chtějí, tak si ji koupí. Třeba jsem naivní a lidi opravdu fungujou tak, že je motivuje jen vidina získání zadarmo něčeho, co by si snadno mohli sami koupit. I když případy, kdy se výherci svých výher vzdávají, svědčí o opaku. Memphis píše, že akce, při kterých se hry rozdávají, považuje za esenciální, ale opravdu musí součástí Festivalu aktivity být získání her / dárkových kupónů?
@Zero (26.11.2024 15:16): Určitě mám taky radši tento typ diskuze, kde se člověk tak nějak víc zamyslí nad tím, než napíše příspěvek, ale to, co píšeš, tedy konzumace a scrollování může být pro někoho i zde. Naopak já si dovolím tvrdit, že konzumaci a scrollování na svém Discordu nemám a také mám diskuze přehledně rozděleny do sekcí. Je to opravdu jen o lidech. Pokud bych měl přisvědčit tomu tvému tvrzení, že samotné médium k něčemu vybízí, tak určitě třeba Tik Tok nebo Snapchat.
@Ringo (26.11.2024 19:13): Ve zvýšení popularity DH bych právě viděl lepší propagaci prostřednictvím FB, twitteru, instagramu apod, ale vztáhnout to na zajímavé věci tady na DH. Když se někde rozjede zajímavá debata, tak to hned promovat, aby to přilákalo další čtenáře. Obdobně když se někde objeví zajímavý komentář apod. Ale i tomu by se musel někdo soustavně věnovat, kdo by se o to staral.
@Pluto (26.11.2024 18:01): Samozřejmě Discord nemůže nahradit zdejší kategorie a jednotlivé hry, pod kterými se diskutuje, na to stavěný není. Je to spíše komunikační kanál, kde se jen tak sejdou lidi, kteří se potkávají u nějakého projektu a pokecají si i tam. Beru to jen jako takovou sociální platformu, tak jako je Twitter a Facebook, akorát že bez těch nucených reklam mezi příspěvky nebo doporučenými příspěvky, kdy ti socky dohazují další uživatele, aby sis je dal do přátel. V této souvislosti se tu mluvilo o prezentaci DH, která je na Twitteru i FB se mi zdá prakticky nulová a ono jak se říká, sejde z očí, sejde z mysli tam dost funguje.
Já si teda taky myslím, že přesouvat komunitu na nějakou sociální síť DH samotné jen uškodí. Místo diskuze zde se povede diskuze jinde. Klesne zde aktivita i návštěvnost a Memphisuv problém to jen prohloubí. Sociální sítě mají sloužit jen pro reklamu, nic víc.
@Vivaldi (26.11.2024 18:17): Ale DH už discord má. Řadu let. A je prakticky mrtvý. A osobně jsem za to rád. Protože kdyby fungoval, tak by se tříštily příspěvky mezi tím, co se objeví tady na fóru a co by se objevilo tam...
@Pluto (26.11.2024 18:01): Ako inak aby mala DH Discord kanál mi nepríde ako úplne uletený nápad. Možno by to dokázalo aj samotných užívateľov viac spojiť, prípadne to využiť na možnosť hrať v skupine online hry. Ako všetci majú iný vkus, ale dalo by to určite niečomu potenciál. Discord ja v mnohom vnímam ako skvelú sociálnu sieť v porovnaní s mnohými inými... ale tiež je pravda, že sú tam aj kanály, ktoré sú kopec nezmyslov. Ale zase tie pozitíva to určite má.
@Ringo (26.11.2024 16:53): Tak on zrovna ten tvůj discord má zatím rozumné množství příspěvků a většina obsahu je k věci. Ale jak tak sleduju některé jiné, hodně často je to tam snůška nesmyslů a nejsou moc sledovatelné... Obzvlášť, když to nesleduješ každý den a přijdeš jenom jednou za čas. To tady mi vyhovuje, že si můžu označit hry, které mě zajímají a když se u nich cokoliv objeví, tak se mi to zvýrazní. Takže i když jsem třeba dva týdny mimo, tak vím, že můžu jednoduše dohledat vše, co mě zajímá.
@H34D (26.11.2024 14:59): Určitě je to primárně o lidech, ale zároveň ta forma/médium pobízí k určitému způsobu fungování, což je v dnešní době převážně konzumace a scrollování. I na tom Discordu to bývá stylem "přečtu si nové příspěvky a jedu dál", zatímco na fóru je to přehledně rozdělené do topiců a člověk si tak nějak rozmyslí, co tam napíše, protože to (pravděpodobně) nebude zaspamované dalšími stovkami příspěvků ve stejném kanále.

Navíc to jsou strašní žrouti času, protože to funguje tak napůl jako fórum, napůl jako chat, a svádí to k tomu, aby tam člověk lelkoval a sledoval nové zprávy, aby mu nic neuniklo.
@Ross (26.11.2024 12:37): Nebuď blázen. Tak běž sám programovat cizí projekt bez nároku na peníze, jen pro čest. :)

@Zero Zkus se připojit na můj Discord, tam se taky vedou hluboké diskuze a necenzuruji ani politiku. :) Je hloupost odsoudit nějaké komunikátory nebo sociální sítě jen proto, že před 20 lety se ti líbila komunikace jiná. Je to o lidech.
@Ross (26.11.2024 09:54): Souhlasím. Discordy a další "moderní" sociální sítě mě moc neberou, zatímco s nostalgií vzpomínám na stará diskuzní fóra (jako Sigil), kde proudily o dost hlubší diskuze než klasický shitposting atd. Proto teď taky začínám být více aktivní na DH, přijde mi, že tady je ještě běžné se normálně bavit. :-D Ale možná už jsem boomer.
@Ross (26.11.2024 12:37): Mladých, co třeba ještě studují, nebo čerstvě vystudovali, ano, byla to pro ně forma určité realizace a krůček k uplatnění se, brali to jako koníček, nebyli pod tlakem uživit se, protože byli živeni. Takoví samozřejmě byli. Dnes takoví asi ve většině zevlují ve volném čase u videí na youtube, psaný text je pro ně přežitek. A ze starších může něco takového dělat člověk finančně zajištěný s tím, že je to pro něj koníček jako třeba modelařina, ale bude to dělat jen když se mu chce, nezávisle a nebude to dělat, když to na něj bude vyvíjet jakýkoliv tlak. Jakmile se z toho stane pracovní rutina, bude ji chtít mít buď zaplacenou anebo se na to vykašle. Naivita mladých typu - tvl. teď jsem admin tohoto projektu, koukejte (a být tím adminem je pro ně vlastně ta odměna), ta vyprchá poměrně brzy.
@Ringo (26.11.2024 11:06): jsem si vzpomněl na doby, kdy spousta mladých lidí chtělo být adminem nebo moderátorem na některých webech či fórech. Někomu se to dokonce splnilo (třeba mě minimálně 2x :D ).
Za tuhle činnost přece nechceš plat. Spíše je to cest, že tě zrovna vybrali.
@Ross (26.11.2024 10:49): Kdo se hlásí, že se bude pracně pachtit s detaily, které si žádají uživatelé nějakého webu, a to ve svém volném čase a zdarma, místo toho, aby se věnoval rodině, koníčkům, nebo dalšímu sebevzdělávání.....no nemyslím si, že se někdo přihlásí:-)
Mám to stejně, discord používám vzácně, když se potřebujeme třeba bavit, ale na příspěvky ne. Kdysi jsem DH Discord založil, pár členů se přidalo, ale je tam mrtvo, není důvod tam něco psát.
Za mě nové funkce netřeba, chodím tu díky komunitě. Vím, že dnes jsou pro tyto účely asi spíš Discordy apod.. ale vyhovuje mi to tu. Je to takové správné retro - vrací to vzpomínky na malou komunitu na Scorpions fóru.
Jak budu míň hrát, tak tu zas budu brečet že nehraju a diskutovat o hrách víc. Třeba konečně rozlouskneme definici RPG.
@Gordon (26.11.2024 08:45): Možná že začala převažovat ta pracná část a to, co bylo koníčkem, začalo být na celém tom projektu pro ty, kteří to nějak technicky tvoří, natolik v menšině, že úvaha zaplaceného času a námahy začala být na místě.
@Memphis (25.11.2024 14:07): Stejně mě to nepřestane fascinovat, nejsou prachy, tak nic nebude. To se dá pochopit, pokud je člověk chudý, moc to nechápu, když je osoba nadprůměrně ohodnocená. Tak to se nabízí otázka, co je vlastně účel tohoto webu, vydělat si na sebe, být výdělečný, nebo to je(byl) soukromý projekt z nadšení? Není čas? Jak je to vůbec možné? Nejsme přece japonci, abychom do půlnoci ještě z tradice chlastali se šéfem z práce, tak je to vůbec něco, co váš těší a baví? Nevzniklo to snad jako volnočasová aktivita?

Kdybych stejnou filosofii aplikoval na svůj MC server, kterej za dva roky vydělal přesně 0 korun, tak už je dávno v zapomnění, vůbec nevznikne ta malá komunita přátel a srazů, co jsem za ty roky zažil. Podle takové filosofie bych ho měl ukončit, když si na sebe ani nevyděla ba co, je dokonce ztrátovej, ovšem má filosofie je taková, že mě to baví ho mít a i přesto, že na něj prakticky nemám čas, tak mu věnuju nějakou pozornost a volný čas, protože to není komerční projekt, není to práce, je to koníček, zábava, opravdu za to nepotřebuji mít zaplaceno, když jsem to nezakládal za tím účelem.

Jen taková myšlenka, co mi tenhle post vnuknul.

Ještě za sebe mohu říct, že mi přijde škoda, že ve vláknu na nové funkce často padne i ode mě dobrý nápad a pak v té diskuzi zapadne, nikam se to nenapíše, nikde není žádná nástěnka s dobrými nápady ani reakce, jen odkaz na plánované funkce, které se obsahově prakticky nezměnily po mnoho let. Ale je to asi úplně jedno vzhledem k tomu, že se to "musí nejdřív zaplatit".
@Pluto (26.11.2024 02:21): Já můžu mluvit jenom za sebe, ale mě by třeba zajímal článek od Pluta jak vznikl web raj adventur, jeho zkušenosti s děláním češtiny nebo hry co zformovaly jeho vkus. S proaktivním přístupem, kdy by lidé nežádali vedení, ale vedení oslovovalo konkrétní lidi, by zde opravdu mohly být zajímavý obsah, který by neparazitoval, ale spojoval herní weby a uživatele bez vlastní platformy a byl zdrojem pro další media. Nakonec uživatelů DH je násobek jakékoliv redakce.
@Red (26.11.2024 02:16): Tak to je samozřejmě něco jiného, při čtení mi ta poslední věta vyzněla jinak. Každopádně jsem přemýšlel i nad zde zniňovaným blogem či nějakými články. Je otázkou, jak to pojmout. Většina zdejších přispěvatelů je ráda, když se zmůže na komentář ke hře (a případně diskuzi). Když už se někdo odváží psát něco jiného, tak na to má už vlastní blog nebo na nějaký přispívá - a většinou jde o blogy či stránky konkrétně zaměřené na daný žánr. A pak tu je i pár těch, co píšou články pro jiná média a sem si odskakují "pokecat". Nevím, jaká by měla být nejlepší forma blogu, aby byla zajímavá jak pro autory, tak i pro případné čtenáře...
@Pluto (26.11.2024 02:09): Já nemyslím odkazy v profilu hry, ale odkazy v diskuzi. Ve všeobecně o hrách nejčastěji, člověk si projde kvíz a akorát napíše svůj výsledek, ten kvíz má velký dosah i když jde o blbůstku. Podobně třeba na youtube jsou pořád nějaký top ten apod. Moje pointa je v tom, že kdyby něco takovýho vznikalo na DH tak by si to posílali lidi v diskuzích jiných herních webů.
@Red (26.11.2024 01:50): Já bych se trochu ohradil proti té poslední větě. Já třeba dávám odkazy na jiné weby (na důležité články nebo recenze) proto, abych až se budu znovu zajímat o danou hru, tak u ní našel relevantní odkazy na články jí se týkající. Jasně, můžu to zadat do vyhledávače, ale právě tady by to mělo být předvybrané na kvalitní a zajímavé odkazy. Neměl by právě tohle být hlavní účel databáze?
@Zero (26.11.2024 00:04): To dává to smysl. Když vedení nemůže už stránky rozvíjet mělo by dát větší zodpovědnost a možnosti obsahu komunitě, aby to aspoň pokračovalo jako platforma. Spiš bude problém uživatele povzbudit k aktivitě než že by to někdo zneužíval. Z tohoto problému bych zvážil, jestli nerozdělit blog na oficiální a neoficiální. Sice už jde o vývoj, ale podle mého by se vyplatil. Současná podoba může být pro novou generaci poněkud odstrašující. Hodně odkazů na jiné herní weby jako bonusweb či games,cz je tady čiště kvůli nějaký "hloupý" anketě, kvízu či osobnímu zážitku, proč by to nemohlo fungovat obráceně?
@Fritol (25.11.2024 22:36): Dávalo by mi smysl udělit práva k blogu podle počtu bodů, stáří účtu či něčeho takového. Cokoliv, o co se musí spešl prosit, je tak trochu opruz, i když to ve skutečnosti není nic složitého.

Myslím, že je tady spousta zajímavých lidí, kteří mají co říct k různým tématům, a mít tady automaticky k dispozici tlačítko "blog" by je třeba mohlo namotivovat.
@Fritol (25.11.2024 15:11): jak mohu psát články na blog?

Jinak k tématu:
Mě je způsob myšlení "nemáme na to čas a ono je to stejně dostatečný tak jak to je, takže to ani moc nevadí" cizí. Vadí. I kdyby se ukázalo, že každá případná změna by nebyla k lepšímu a třeba by se i vracelo do původního stavu, tak právě vývoj platformy by rozdmýchával aktivitu komunity, zatímco stagnace povede po letech k úpadku. Naprosto chápu, že už to vedení nemůže hrotit jak ve dvaceti, ale vidím v tom jen potřebu najít schopné dvacetileté, co to chtějí hrotit a ten čas a energii tomu věnovat.

Pro mě je to signál, že web má dobu expirace a nemá smysl se mu tak věnovat. Doufala jsem, že ten loňský příspěvek něco změní. Není tomu tak, takže tomu dám ještě jeden rok a pak případně svoje působení zde ukončím. Jak se znám, tak bych ho nedokázala jen značně omezit a přestat přispívat, nerozpracovávat si komentáře dopředu během hraní atd. To by mi nedalo.
@Memphis (25.11.2024 20:44): U hráčů je větší pravděpodobnost, že budou používat adblock než u diváků filmů, neb csfd používá každá Máňa co internety jinak neovládá. Takže mi to nepřijde tak překvapivé. Když jsme ale u Máni, tak je zajímavé, že csfd a databázi knih zná a používá každý, ale DH nikoliv. Přitom hráč je každý druhý dnes a už to není zábava pro nerdy jako dříve. Tady to ukazuje na problém, že DH nikdo nezná, ne že by ji nechtěl používat.

Naprosto chápu, že reklama stojí peníze a upřímně mě nenapadá, jak ji dostat efektivně zadarmo. Před lety jsi docela pěkné rozjel fb stránky DH. Postoval si tam výročí her apod. Mělo to docela dost liků. Mělo to nějaký dopad na návštěvnost DH? Nebo proč si s tím přestal? A ano, reklamu ve skupinách jsem myslel po domluvě s adminem. Ve skupinách jde označit všechny členy a všem přijde oznámení. Má to pak větší dopad než random promo na fb řekl bych.

Toho Humble je škoda. Nenabízí tohle někdo další? Fanatical nebo GMG třeba?

Čtenost článku by mě osobně nemotivovala, já tam píšu věci u kterých čtenost není zásadní, ale jak jsem psal, že by se blog mohl využít pro osobní prezentaci, tak by to mohlo motivovat nové autory. Nikdo nechce psát článek pro 10 lidí, že jo. Pokud tam uvidí nějaký tisíc, tak už je to jiná. Plácnu, Ringo píše třeba pěkný blog o starých hrách a třeba by ho lákalo ho tu odprezentovat. Komunita by třeba zas ocenila že by se dozvěděla něco o zdejším dlouholetém uživateli. Jen příklad ofc. Taky by se tam mohl dat prostor českým vývojářům aby odprezentovali své chystané hry. Nějaký indie vývojář by třeba takovou příležistost zdarma mohl ocenit imo. Tady bych je třeba aktivně oslovil, zda si tu nechtějí udělat reklamu.

Jinak jak psal níže Head, je fér, žes to takhle narovinu napsal. Je jasné, že v momentě, kdy máš děti, už to nepůjde jak dřív a ty štítky reálně nejsou podstatné. Za mě by bylo super, kdyby ses víc angažoval komunitě. Kdyby ses víc vyjadřoval v diskuzi o DH. Psal věci prostě jasně tak jak jsou. Jako teď. Ono i pro komunitu je imo trochu frustrující když tu někdo o něco žádá a při troše štěstí mu odpoví moderátor, který stejně nic nezmůže a jen se odkazuje na to, že Memphis něco slíbil a možná někdy…

Jinak návrh od Jaba níže mi přijde fajn. Pokud je to lehce proveditelné a nebude to běh na dlouhou trať jako štítky.
A co ta možnost psát na DH přes vlastní profil články k hrám, které by se objevily i v patřičné/nové (dle volby vedení) sekci na DH? Tj. udělat v podstatě "uživatelský blog". Někdo by psalo hudbě ve hrách. Někdo o vývoji fyziky v leteckých simulátorech. Někdo nedejbože o počátcích dungeonů a důvodu pro čtverečekový pohyb atp. Důležité by bylo, že by nad tím měl autor kreativní kontrolu přístupem přes svůj profil.
@Memphis (25.11.2024 20:45): Osobně mám zkušenost jen s OneTrust, ale to používá Škodovka a něco mi říká, že nemaj řešení pro malý weby.

Anyways, to současný:
- Nenabízí Reject All a Accept All na stejný úrovni - ty možnosti by měly být uživateli nabízený jako rovnocenný. (Taky jsme museli řešit, že tlačítko pro změnu nastavení musí být vždy vidět, ale nevím jak moc je to v ČR relevantní - afaik s tím požadavkem přišli právníci v ŠA UK.)
- Blokuje mi to default adblocker (za mě jako uživatele super fičura, pro vás asi moc ne)
- Když to rozkliknu, čtu tam věci jako "poskytnout souhlas 119 dodavatelům" - wtf? tolika? s čím přesně souhlasím a k čemu to reálně potřebujou?
- Když budu klikat dál, narazím na "legitimate interest", což na jednu stranu je optional šoupátko, takže to můžu odmítnout, na druhou stranu i když se všechno bez rozkliknutí tváří odmítnutě, tak tohle není? A zase je z toho prd vidět s čím vlastně souhlasím + šílený množství subjektů, kterým ten souhlas poskytuju. Navíc docela pochybuju, že opravdu mají legitimate interest pro cokoliv, kdybych to chtěl tlačit a nejspíš to jen bullshituje souhlas pro ad targeting/user tracking.
Ale tl;dr je to extrémně nepřehledný a těžce to zneužívá neochotu uživatele se v tom hrabat.
@Fritol (25.11.2024 15:11): Díky za upřímný feedback.

1) Fair point. Já už se těch pevných slibů trochu bojím, ale asi je občas potřeba trochu větší odvaha. Každopádně by to musely být násobky toho, co tam je dnes. Pro mě ten experiment byl v první fázi primárně o tom, jak jde škálovat reklama - a v tomhle ohledu to nedopadlo vůbec dobře. Že web s návštěvností DH není schopen zaplatit z reklam ani své náklady na provoz (a to ani z 50%) je pro mě docela zarážející, v opačném případě by se hned s podporovatelstvím dalo nakládat jinak, kdyby vlastně bylo "navíc".

2) "Co přesně vám generuje nejvíc prokliků?" - to jsem naznačil, jsou to návštěvy od náhodných uživatelů, tedy primárně z vyhledávačů. Pravidelní uživatelé DH, což je cílovka třeba článků a všech zmíněných akcí, na reklamy prostě neklikají, nebo minimálně. Proto jsem psal, že jsou akce esenciální pro komunitu, ale na příjmy z reklam mají fakt minimální vliv - tedy kromě nějaké anomálie, že by daná akce/článek přilákala masu nových lidí (opět třeba přes vyhledávače).

3) Všechny linky z DH na Humble jsou automaticky změněny na affiliate linky, ale věnovat jim dedikovaný prostor na homepage za to podle mě nestálo. A píšu v minulém čase, protože jsem právě zjistil, že Humble partner program zcela zrušilo bez jakéhokoliv oznámení (psali tedy prý nějaký e-mail na nějak speciální newsletter, který moc nikomu nedošel), takže tohle je už ze hry úplně.

Na reklamy na FB upřímně nebyly prostředky, tam ty investice (z mé zkušenosti) musí být v tisících, aby to mělo nějaký impact (myslím promované příspěvky), a dosah bez proma už je tam minimální. Ve skupinách myslíš domluvit se s adminy těch skupin na nějaké propagaci? Nevím zda jde cílit promo příspěvek do nějaké konkrétní skupiny, spíše ne?

4) Souhlas. Aktivní uživatelé tom asi vědí, ale dát o tom častěji vědět / vyzvat je dobrý nápad. Btw jestli by tě motivovalo vidět čtenost článků, tak to tam rád dodám, to není velký problém.

@M.a.t.t. (25.11.2024 18:46): Tak ty QoL věci jsem zmínil, že na ně nechci rezignovat. Stejně tak na aktivity, které by mohly nalákat více nových uživatelů.
Už jsem tady déle než 16 let a pořád mě Databáze baví. Je tu skvělá komunita, web jako takový je na vysoké úrovni a jsem tady spokojený. Souhlasím s tím co psal Fritol a upřímně je opravdu škoda, že příliš nereagujete. Fritol má pravdu, byl tu roční prostoj.

Ještě bych měl jeden nápad na propagaci webu, který nezazněl. Spojit síly, nebo aspoň oslovit československé herní média, co se reklamy týče. Propojit síly s herními weby (většinou se tak děje pouze při Herní výzvě), dále by šlo propojit síly třeba s nějakými herními spolky typu Arcade hry nebo Muzeum her.
Dále by šlo oslovit i herní vývojáře, nějaký nenápadný DH banner umístit do random hry.
Já za sebe můžu říct, že Memphise plně chápu a jeho oznámení mi přijde nejen fér, ale vlastně i úplně v pohodě. Nedovedu si představit, že bych já teďka v 36 letech udržoval zadarmo projekt, který jsem rozjel, když mi bylo 20. Podle mě to oznámení není žádná tragédie hlavně proto, že z mého pohledu DH žádná vylepšení nepotřebuje. Vím, že se tu mluví o štítkách a já nevím o čem ještě, ale podle mě to prostě není třeba. DH je daleko před weby jako csfd.cz, já si upřímně myslím, že to stačí tak jak to je.

Jediný protibod, s kterým souhlasím a který napsal Fritol je, že by pomohlo stanovit nějaký ten cíl s přesně vymezenou částkou, která kdyby se splnila, tak by se něco stalo. To je dobrý nápad.
@Fritol (25.11.2024 15:11): Najviac ma na tom oznámení mrzí, že sa v podstate nič neskúsilo, iba sa nechala DH bežať voľnobehom a následne sa všetko odpísalo. Takto sa to podľa mňa skutočne nerobí, ale dobre, očividne sa názor vedenia rozchádza s názorom zvyšných ľudí (a Fritol to rozpísal viac než dobre).

DH je už aktuálne sebestačný projekt a ako taký funguje, no stále je tu potenciál na množstvo quality of life vylepšení (a skutočne nenarážam na štítky, tam je už pár rokov jasné, že sa ich nedočkáme a je to aj funkcia, ktorú reálne nik nepotrebuje).
Taky díky za oznámení :-)

já přispívám (krom touhy po tričku :) ) hlavně, aby to mohlo zůstatek tak, jak to je, takže moje očekávání nejsou velká. Pravděpodobně tier snížím, ale přispívat budu dál. Poslední příspěvek v Radě DH je víc jak rok starý, ale nevadí no :-)

Co se týče reklamy, třeba by se dalo procpat do nějakého populárnějšího podcastu na rozhovor a tak, ale v tomhle jsem nikdy nebyl dobrý, tak to asi neporadím. Nové lidi by to chtělo, Ale mám pocit, že se tu celkem nové tváře začaly objevovat více, než dřív. Nemáte ten pocit? Samozřejmě ale nové tváře nebudou přispívat na patreonu no. Jestli chcem mladý, musíme na instagram a tik tok :-) účelnější je určitě reklama na facebooku. Tam je to tak snadné...ale mně třeba nikdy nevyjela stránka databaze-her, až teď jsem dal stránce na facebooku sledování (je taky teda dost neaktivní no), když jsem si ji vyhledal ručně.

Asi by to chtělo primárně kvůli reklamě zvýšit množství neregistrovaných uživatelů, kteří sem chodí čistě pro info.
@Memphis (25.11.2024 14:07): Díky za zprávu. Aspoň je trochu jasněji. Osobně mi tenhle přístup nevadí, ale na druhou stranu se trochu bojím, že když web ustrne, tak se zakonzervuje a bude pomalu vymírat. Každopádně Fritolovy postřehy stojí za zvážení. Na tom blogu by se opravdu mohlo něco dít a klidně i to, co s DH souvisí jen okrajově = bude se to týkat videoher.
@Memphis (25.11.2024 14:07): Měl bych k tomu pár věcí:

1. Nikdy jste neřekli, jaká je ta úroveň pravidelných příjmů, aby jste si udělali čas na vývoj databáze. To je pro mě zásadní problém, lidi to tu i psali už když jste o té potřebě zvýšit příjmy psali posledně. Navrhovaly se tu nějaké dané "goals", aby to lidi motivovalo apod, ve výsledku by ale stačilo říct "Hele, potřebujeme 5k měsíčně a štítky máte do půl roku". To je třeba důvod, proč nepřispívám já. Od minule se vám příjmy na patreonu zvedly, ale stejně jste přes rok mlčeli. Jak mám vědět, že se fakt něco změní, když vlastně nekomunikujete. Přispívat na něco, kde není cíl, nedává hodně lidem smysl imo. Proto má každá sbírka cílovou částku, proto takhle funguje kickstarter atd.

2. Příjmy z reklam klesly, tak co je zkusit trochu nakopnout? Co přesně vám generuje nejvíc prokliků? Já i když napíšu blogový článek, tak nevidím, jak moc je čtený. Nemůžu si ani jako uživatel udělat statistiku návštěvnosti profilů. Tipl bych si, že třeba díky Vánoční nadílce bylo zobrazování reklam nejvyšší, protože se v článku spouštěly giveawaye každý den, tzn. každý den na to lidi klikali. Píšeš, že Herní výzva nebo Retro klub považuješ za esenciální pro udržení komunity, s čímž naprosto souhlasím, ale taky by bylo fajn koukat na tu finanční stránku. Herní výzva hádám od února do listopadu nikoho nezajímá a zisk negeneruje, Retro Klub je věcí sotva 10 lidí měsíčně. Možná by bylo fajn se mrknout, co na blogu nejvíc frčelo a zkusit se na to zaměřit? Vím, že Vánoční nadílka stála spoustu peněz, ale upřímně, lidi ji s nadšením přijmou i pro darované bundle hry, není potřeba do toho investovat tvé peníze.

3. Pamatuju si, že jsme ti navrhovali věci, jak DH příjmy trochu nakopnout, ale nic z toho si nezrealizoval. Osobně jsem ti třeba navrhl tlačit víc Humble ref link s tím, že by DH měla odkazovat na bundly na hlavní stránce s tím, že uživatel koupí bundlu podpoří DH. Jsem přesvědčený, že ti lidi dají 5 dolarů když za to budou mít 5 her, než když za to nebudou mít nic. Vím, že si tehdy reagoval s tím, že přijmy z Humble nejsou žádný zázrak, no stále jsem přesvědčený, že tomu tak je proto, že většina DH uživatel o tom ani neví. Ani jste to nezkusili abyste mi to mohli vyvrátit.

Pak jsme taky navrhovali reklamy v úzce zaměřených skupinách na fb. Děláte DH vůbec nějakou reklamu? Vím, že jsi byl u Modráka v podcastu, ale co si budem, tím si spíš udělal reklamu ty Modrákovi než on Databázi. Chce to nějakou skutečnou reklamu. Ten web se sám neprodá.

4. Jak si zmiňoval, pro komunitu je podstatnější to, co se na DH děje, než její funkce. Já sám bych raději třeba viděl živější blog nebo komunitní akce (nemyslím srazy) než ty bájné štítky. Vědí třeba uživatelé vůbec, že mohou psát články na blog? Co takhle přímo oslovit někoho, kdo má za sebou něco herně zajímavého, zda by mohl něco sepsat? Myslím, že uživatelů, kteří mají o čem vyprávět, tady máme hodně a DH samotné to vůbec neuškodí, když bude sloužit jako prostor pro osobní reklamu. Bude to win win situace.

tldr: Málo komunikujete, chybí vám cíl, chybí vám reklama.
@Ross (21.11.2024 10:40): Pokud se to ofiko prodává a ke spuštění potřebuješ původní hru, tak je to DLC. Totální konverze jsou fanmade a vývojáři původní hry s nimi nemají nic společného.
Nemám problém upravovat komentáře klidně po deseti letech. Datum úpravy mi vyhovuje. Alespoň díky tomu vím, kdy jsem to naposledy upravoval a zda se má cenu k tomu ještě vracet.
@Tulareanus (13.11.2024 18:28): Je, no. Ale zeptat jsem se musel! Protože mně je nakonec jedno, že někdo uvidí, že jsem komentář upravil, o to mi nešlo, mně jen vadí, jak to tam smrdí a ruší, jak ohyzdně to vypadá. Navíc, jak jsem už řekl předtím, bez historie úprav je to stejně informace k ničemu.
no ale vy to všichni řešíte pouze z pohledu toho píšícího.

nikomu teda asi nevadí, že dá plus, a je to de facto bianco plus, protože to může píšící kdykoliv z gruntu změnit a není zpětná kontrola toho, co změnil.

Sám edituju z 95 % vyloženě chyby nebo špatnou stylistiku. Ale párkrát jsem smazal třeba celý odstavec nebo tam naopak odstavec přidal už v situaci, kdy komentář prodělal svůj pozornostní peak a většina lidí si ho už přečetla. A měl jsem svým způsobem výčitky svědomí, že své plusaře tak trošku podvádím :D

ale jasně, že je to first world problem, jen si říkám, jestli jsme vůbec na DH někdy řešili něco, co by first world problem nebyl :D
@BUMTARATA (13.11.2024 18:23): Však jasné, nikto nie je neomylný, ale je to taký first world problem deluxe.

No keď má človek nízke sebavedomie, tak nechce dávať najavo svoju omylnosť, ktorú vníma tým, že "musel" príspevok editovať" a naopak pri egu zas nechce ukázať omylnosť v tom, že svoj "dokonalý príspevok" editoval alebo, že mal niečo, čo môže on považovať za zlyhanie, neuvedomujúc si, že ostatným je to vlastne jedno.

@Pluto (13.11.2024 18:16): A zabudol si dodať, že tráva bola zelenšia.