Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Zdar parmeni,hraje nekdo tu jeste stale hru The Movies:Stunts and effects ? :) Pripomenu,strategie,kde se tocili filmy :) )
Více méně s Drolinem souhlasím, zcela jistě by se dali najít příklady pro a proti, jeden pro mě napadá se podívejte co ty kurvy zasraný udělali z Fallouta!!!!!!
Tak toto nevyjde, tady u těch starých her je to na mě moc čtení, na to nemám čas ani chuť.
@MCZ (11.09.2013 15:11): Jasně, jasně, já to myslel hlavně tak, že Drolin to vidí sympaticky naivně, ale systém funguje jinak. Takovýty myšlenky "jak by to mělo být" jsou hezký a já s nimi vlastně souhlasím - ale věci fungují jinak. Spíš jsem chtěl s úsměvem poukázat na různá smýšlení uživatelů DH, nedělal bych z toho jinačí debatu.

edit: chtěl jsem Ti postnout obrázek k tématu, ale když Ty je nemáš rád... :)
@mazar1234 (10.09.2013 22:53): To, že je Wizardry VII na Steamu, má minimálně jedno pozitivum. Konečně bude jasno v tom, jak je to přesně s herní dobou.

Koukám ale, že je to bohužel ta verze Gold.

Mimochodem, vtipné jsou doporučené požadavky na výkon:
Processor: 1.5 GHz Procesor
Memory: 1 GB RAM
Graphics: 3D graphics card or or onboard graphics compatible with DirectX 9.0c
DirectX: Version 9.0c

:))
@Walome (11.09.2013 11:48): Ty to taky vidíš trochu zvláštně - troufám si tvrdit, že spousta uznávaných vývojářských osobností by se dala sotva označit za 'správné kapitalisty'. Takové lidi najdeš ve vedení současných EA, Activisionů, BioWarů atp. a já se zdráhám souhlasit s tím, že takhle by to mělo být; vždyť právě jejich způsob uvažování vedl k tomu, kdy náklady stoupají do výšin, že mají co dělat, aby se jim vývoj nakonec zaplatil, každá nová hra musí byt větší a přístupnější, kreativita je podmíněna marketingu atd. Nakonec pak sami pomalu klesají do propasti, kterou si léta hloubili.

Samozřejmě každý chce dostat za svou práci zaplaceno, ale to určitě není vynález kapitalismu.
@Arcee (11.09.2013 12:52): Planescape Torment, Age of empires 1 + 2 (možná i age of mythology), Heroes of Might and Magic 3 nebo 2, Might and Magic 6, 7, případně 8, The Longest Journey, Need For Speed 5, Tomb Raider 2 - 4. Stačí? :-)
Může mi někdo doporučit nějakou dobrou hru, která by mi jela na netbooku Acer Aspire One D260? Upozorňuji že Gothic 1 nebo Warcraft 3 na tom byl nehratelný
@Drolin (11.09.2013 11:14): Takze ta hra uz se teda nema nikdy prodavat, protoze puvodni autor uz za ni nedostava penize? To jako vazne?

Nehlede na to, ze to je vec samotnych smluv, jestli za to autori dal budou dostavat penize. U her to mozna jeste neni tak propracovane jako u filmu (kde se i scenarista muze dockat prvni odmeny z cistyho zisku filmu, az po dvaceti letech od premiery), ale to je snad jejich problem.

A zrovna Night Dive ma prece v planu svoji vlastni hru. A dle vseho penize take investuje do ziskani prav na dalsi hry, coz je neskutecne komplikovany proces. I presto, ze ted maji prava na SS2, tak je to pry porad pravne hrozne zamotany.
Nono, řešit etiku v byznysu je občas docela důležité a smysluplné.

Na druhou stranu nevidím nic neetického v tom, když někdo sežene práva na hru kterou všichni ignorují a vytáhne ji z právního limba do světla Božího a umožní, aby si ji lidé, kteří ji nemohli sehnat, konečně koupili.
@ViRus (11.09.2013 11:53): Kdoví, jestli to tak bylo - jak je známo, minulost všichni vidíme v lepším světle. Já Drolina chápu jak to myslí, ale tohle uvažování je prostě mimo mísu. Řešit etiku v byznysu je prostě zbytečný.

Mimochodem doufám, že aspoň Ty se na nás na srazu nevykašleš ;)
Úsměvná debata :) naiva plný ideálů (nic ve zlým) a kapitalisticky (naprosto správně) uvažující obec :) za sebe mohu říct jednu věc - podle mě ty hry dělali, že je to bavilo - a ty prachy jsou samozřejmě potřeba a samozřejmě je chtěj. Dneska je to podle mě větší byznys než dřív, ale neznamená to, že ti lidi nechtěj odvést dobrou práci.
A tímto zase vypluji z téhle debaty :)
@Drolin (11.09.2013 11:17): Ah tak zrovna toho by som sa nebal, aj keby sa v distribucii objavil tak zrovna desiatky hracov by ho aj tak nedohrali.... minimalne nie v prvom desatroci od uvedenia :-).

Co sa tyka greenlightu tam je to podla mna jasne, nejedna sa o "nezname vody" ale o hry, ktore maju desiatky roznych recenzii, reviewov, kultovne statusy atd. atd, takze distributor viac menej vie do coho ide. Kdezto greenlight hry su cisto nezmane novinky bez akehokolvek historickeho zaznamu viac menej (aj ked niektore su asi aj remaky, ale predsa len to to su 1:1 povodne hry prakticky)
@Drolin (11.09.2013 11:14): Tvoje domienky vydávaš za fakty, to že sú hry tvorené pre zisk (čo je úplne logické a bez toho by herný priemysel nemohol fungovať) ešte neznamená, že ich autori nemajú v úmysle urobiť čo najlepšie. Tak isto nevidím dôvod, prečo by nejaké štúdio nemohlo predávať hry na ktoré si kúpi licenciu. Skôr sa spýtaj, prečo im ju pôvodné štúdio predalo. Pretože z tohoto predaja majú ľahký zisk, takže je to výhra pre obe strany.
@Drolin (11.09.2013 11:14): Protože už jsou jaksi zaběhlými vydavateli.

To není zcela pravda, to že první díl nijak nevydělal ještě neznamená, že děláme druhý díl tak abychom opět nevydělali, což si myslím, že je i z podnikatelského hlediska hloupost. A pokud jde o kulturní dílo, dle mého, to z něj dělá čas a také názor rádoby erudovaných lidí.
@ViRus (11.09.2013 11:05): To je však jiný případ se vztahem vydavatel-tvůrce, který je samozřejmý. Já mířím proti subjektům, které přišli až po skončení těchto zainteresovaných stran, koupili zaprášené licence a nyní to s velkou pompou davají na distribuční digitální kanály (proč nemusí projít greenlightem?).

Pokud kulturní dílo vzniká se záměrem generace peněz, z velké většiny půjde o brak. SS2 po prodejích prvního dílu jen těžko šlo považovat za jakousi vlajkou lod distributora (což se projevilo i na jeho prodejnosti), zde jistě předčil zájem o to udělat jednu z nejkvalitnějších her před kalkulem.
@Richmond (11.09.2013 11:00): Jo, presne... este teda ta Wizardry 8 by sa dala pobrat ale W6 - to uz je moc nie?

Aj ked samozrejme je mi to jasne, ziskali prava na celu trilogiu tak ju tam logicky hodili celu... ale brutal hardcorova oldschool RPG v EGA grafike s ledva polomysoidnym ovladanim na STEAME.
To je proste LOL :-).
@Drolin (11.09.2013 10:56): Ale prosím tě, netvrď, že původní majitelé a tvůrci to dělali čistě k obohacení duha a radosti pro lidi, za vším hledej v první řadě peníze. Proč by někdo vytvářel za těžké groše hry a nic by z toho nechtěl, hlavně v té době, kolik tenkrát stál SS2 nebo Wizardry typnul bych 1799 a já se ptám kolik šlo tvůrcům?
@ViRus (11.09.2013 10:37): On je však rozdíl mezi produktem a "cultural property". Že je dnes zcela normální a společností akceptovatelné to, že stejnou odměnu jako původní autor kulturního díla si zaslouží i ten, co jen odkoupil práva, je přinejmenším smutné.
@Drolin (11.09.2013 10:29): To je trochu zpátečnický, a upřímně zcela zcestný názor ;-) a nejde jen o videoherní průmysl, všechno někdo někdy vymyslel a buď svůj produkt prodává stále nebo jej prodá jako celek někomu dalšímu, s tím nic nenaděláš. A že ten co ho koupil chce na něm také vydělat, je pochopitelné a logické.
@montana (11.09.2013 10:03): Můžou a dělají. Eticky jde však o drzost.

Tímto tempem bude zpoplatněn i Tetris. Otázka "originality" u digitální distribuce je druhým faktorem - jediná originální verze je ta, která šla do obchodů původním vydavatelem. Vydělávání jakéhosi subjektu, jenž pouze dokázal za pakatel získat licence, je drzostí - i z pohledu odlivu určitého počtu přijmů pro současné videoherní tvůrce, kdy si hráč zcela logicky koupí spíše I Have no Mouth než Draculu 4. Jeho peníze však nepůjdou tvůrcům, ale existencím, jenž získané přijmi se vší pravděpodobností znovu neinvestují do videoherního průmyslu.