@Walome (24.01.2014 23:52): copak dobová hudba, ale ta ženská když jsem si to četl, ve mě zarazilo, naštěstí to pak dobře vysvětlili :D
Všeobecně o hrách
@Paul (25.01.2014 00:11): Jj to vyřešili pěkně.
Ad ubytování - to bychom se museli zeptat Mikoláše Tučka, který si takovou večeři s vývojáři - Bitmap Brothers - platil taky.
@Walome (24.01.2014 23:52): mě se líbí hlavně nápad s female hrdinkou. Umlčí tím všechny co o to žádali, přitom by to nemělo moc stát a bude to hezký prolog.
@Walome (24.01.2014 23:52): Pěkné cíle. Rozhodně je o co stát.
Ty vole... kdo tu tipoval, že jeden stretch goal bude živý orchestr??
@LIUWIL (24.01.2014 22:18): No letenky mi zas tak levný nepřijdou. Ale ony tyhle mega drahý odměny jsou zaměřený na lidi co si to můžou dovolit, a pro ty je odměna to samotný setkání se studiem etc, pochybuju že by chtěli aby jim to pak firma který ty prachy dali platila. Ale jako nepochybuju že by třeba firma s ubytováním vypomohla, sehnala to tu a tak.
@Say (24.01.2014 22:18): Tak mohli udělat stejné podmínky jako pro balíčky - oblast EU a USA. Je jasný, že se vždycky musíš pojistit aby si něco s dopravou zdarma neobjednal Commander Sheppard a nenechal si to poslat do Alpha Centauri.
@Say (24.01.2014 22:18): Good point :)
@LIUWIL (24.01.2014 21:35): Hlavně třeba cestu z Nového Zélandu do Prahy bych financovat fakt nechtěl ;)
@7c (24.01.2014 21:51): To zní rozuměji, než že by po tak velkém daru chtěli, aby si našel a zaplatil ubytování.
@Paul (24.01.2014 22:02): Velkou? Proboha, ubytování vyjde jen na malý zlomek z takové ceny. Bavíme se o více než 150000 Kč. Za takový prachy bys sem mohl přijet, týden bez přestání chlastat drahý alkohol, jíst vynikající jídla a zaměstnávat trojici lehkých dívek. Pak by sis mohl pronajmout auto a mohl by sis dovolit ho napálit přimo do studia Warhorse, protože pojištění bylo v ceně výletu a kdyby ti nakonec vyšel čas, ještě by sis mohl zajít na ten debilní zámek.
Ale vážně, nejde ani tak o ty prachy, jako o servis. Pozvat sem někoho a pak po něm chtít, ať si ještě sám někam jede shánět ubytování, už tak trochu přejíždí za hranice slušnosti.
@Paul (24.01.2014 22:02): Velkou? Proboha, ubytování vyjde jen na malý zlomek z takové ceny. Bavíme se o více než 150000 Kč. Za takový prachy bys sem mohl přijet, týden bez přestání chlastat drahý alkohol, jíst vynikající jídla a zaměstnávat trojici lehkých dívek. Pak by sis mohl pronajmout auto a mohl by sis dovolit ho napálit přimo do studia Warhorse, protože pojištění bylo v ceně výletu a kdyby ti nakonec vyšel čas, ještě by sis mohl zajít na ten debilní zámek.
Ale vážně, nejde ani tak o ty prachy, jako o servis. Pozvat sem někoho a pak po něm chtít, ať si ještě sám někam jede shánět ubytování, už tak trochu přejíždí za hranice slušnosti.
Já teda nevim ale přijde mi divný aby člověk daroval firmě peníze (a on to v podstatě dar je), a pak chtěl po firmě aby mu (velkou) část toho daru vracela.
@LIUWIL (24.01.2014 21:35): Tohle bude spíš nějaká Kickstarter šablona - něco takového jsem viděl u většiny projektů (myslím různé "debilní" stupně odměn, včetně této věty u většiny "dojížděcích" akcí typu večeře s vývojáři apod.).
@valcik (24.01.2014 17:29): "The studio visit does not include the cost of travel and accommodation."
To si dělají prdel, ne?
To si dělají prdel, ne?
Ten novej update od Dana je epic. Jakkoliv se na Bakalu nadává, a nevím zda zaslouženě nebo ne, tak ho za tohle fakt respektuju. A Dan by ty blogposty měl někdy vydat knižně, čte se mi to jedna radost.
@Aaron_Hill (24.01.2014 18:18): Aha tak tohle jsem neznal, už to dává smysl ... :)
Tipnul bych si, že záměr:).
@USER47 (24.01.2014 17:31): Taky když jsem ten Majkeeho příspěvek četl, tak jsem si řekl, že mám kliku, že jsem se do Ratají nad Sázavou podíval předloni za pár korun, když to teďka je za 160 táců :DD
Mimochodem vy kdo jste četli článek o Kingdom Come v posledním Levelu, můžete mi říct, zda ta "chyba" v tom podnadpise je opravdu jen chyba nebo záměr??? :D
Mimochodem vy kdo jste četli článek o Kingdom Come v posledním Levelu, můžete mi říct, zda ta "chyba" v tom podnadpise je opravdu jen chyba nebo záměr??? :D
Teda když už za 160000 nabízej procházku po středních čechách, tak by to mohlo aspoň zahrnovat i cestovní výdaje a ubytování.:-D
Najlepším KS projektom bola aj tak open source Hviezda Smrti. Mala parádny konštrukčný plán a všecko, škoda že neuspela! ^^
http://www.kickstarter.com/projects/4616 ... en-source-death-star
http://www.kickstarter.com/projects/4616 ... en-source-death-star
Warhorse na kickstarteru představilo nový top tier - Saint, za pouhých 160.000 kč se podíváte do míst, kde se Kingdom Come bude odehrávat, budete mít svoji vlastní sochu v jednom z in-game chrámů, objevíte se v úvodních titulcích a víc... Nenechte si to ujít, zbývají jen tři místa. :D http://www.kickstarter.com/projects/1294225970/kingdom-come-deliverance
@Fingon (24.01.2014 11:10): Souhlas, vypadá to výborně. zajímavé originální prvky a podle mě solidní využití světla LOTRu (kombinace assasin's creed + Arkham se zdá být jako dost univerzální herní systém).
@Walome (24.01.2014 13:03): Jo, na ten se těším=) Ale stejně to nebude větši masakr jak MGE XE=P
a opět DžejDý a jeho rozumy :) (neviditelný hate games:D)
http://www.eurogamer.cz/articles/2014-01 ... lesu-prodej-zdraovat
http://www.eurogamer.cz/articles/2014-01 ... lesu-prodej-zdraovat
@MickTheMage (24.01.2014 11:01): Mody ale nie su hlavny dovod uspechu. To je samozrejme zavedena znacka a masivny medialny rozruch, kde bol pol roka Skyrim takmer vsade.
GTA5 nema na konzolach ziadne mody a predava sa po milionoch.
GTA5 nema na konzolach ziadne mody a predava sa po milionoch.
http://www.youtube.com/watch?v=7fB64APq_jk - Middle Earth: Shadow of Mordor gameplay. Vypada to hodne dobre, jen si nedovedu predstavit, jak by to drevo jako ja dokazalo rozumne hrat...:-) I kdyz treba me Assassin's Creed serie nauci, az se na ni konecne vrhnu.
Skyrim sa predava, pretoze mody! Okrem toho vela ludi, ktori si povodne kupili konzolovu verziu, si neskor kvoli modom prihodili aj tu PC. Skyrim bol este zaciatkom roka 2013 v top 20 najpredavanejsich hier. 2 roky stara hra!
svitky staly prej 200 mega dolacu a vysledek ? Prej online platby a tragickej gameplay, co jsem videl omg..
Jestli se potvrdi mesicni platby tak na ne seru darmozrouti doufam, ze budou mit aspon neco, jako trial, abych tu jejich prehipovanou hru zkusil..Misto dalsiho dilu tu mame online...
Jestli se potvrdi mesicni platby tak na ne seru darmozrouti doufam, ze budou mit aspon neco, jako trial, abych tu jejich prehipovanou hru zkusil..Misto dalsiho dilu tu mame online...
@Walome (24.01.2014 09:47):
@Paul (24.01.2014 09:37):
Hlavný rozdiel je ten, že kým Elder Scrolls seria už ma dlhoročnu historiu a je celosvetovo popularna, tak Witcher je preslávený len v Európe (strednej). Musel sa presadiť hlavne svojou kvalitou, čo sa postupne podarilo. Preto môže Witcher 3 atakovať naozaj pekne predajne čisla a možno to preda tolko ako dve predosle casti dokopy.
@Paul (24.01.2014 09:37):
Hlavný rozdiel je ten, že kým Elder Scrolls seria už ma dlhoročnu historiu a je celosvetovo popularna, tak Witcher je preslávený len v Európe (strednej). Musel sa presadiť hlavne svojou kvalitou, čo sa postupne podarilo. Preto môže Witcher 3 atakovať naozaj pekne predajne čisla a možno to preda tolko ako dve predosle casti dokopy.
@Paul (24.01.2014 09:37): "Ono hodně dělá ten open world a character creation. To u TES lidi hrozně drží."
Určitě máš pravdu - docela jsem zvědavej, jak se s open worldem popere CD PROJEKT. Podle mě je to cesta do pekel, ale třeba vymyslej něco novýho a ne "až sem přijedeš, tak ti dáme quest... jestli to bude zejtra, nebo za měsíc, to je fuk".
@Matthew.J (24.01.2014 09:38): To nikdy nepřestane bejt vtipný :)
Určitě máš pravdu - docela jsem zvědavej, jak se s open worldem popere CD PROJEKT. Podle mě je to cesta do pekel, ale třeba vymyslej něco novýho a ne "až sem přijedeš, tak ti dáme quest... jestli to bude zejtra, nebo za měsíc, to je fuk".
@Matthew.J (24.01.2014 09:38): To nikdy nepřestane bejt vtipný :)
@Bodkin (24.01.2014 09:09): Ale dohromady s prvním dílem.
http://www.eurogamer.cz/articles/2014-01 ... merem-patek-24-ledna
- Čtenáři EG na Facebooku si všimli, že na jednom oficiálním obrázku z Kingdom Come jsou asi špatně stíny, když strom ho vrhá na jednu stranu a postava pod ním někam jinam, jako by byla do obrázku přilepena dodatečně? Díky Jiřímu Kolářovi za upozornění.
:D :D :D to už je fakt moc totok!
- Čtenáři EG na Facebooku si všimli, že na jednom oficiálním obrázku z Kingdom Come jsou asi špatně stíny, když strom ho vrhá na jednu stranu a postava pod ním někam jinam, jako by byla do obrázku přilepena dodatečně? Díky Jiřímu Kolářovi za upozornění.
:D :D :D to už je fakt moc totok!
@Walome (24.01.2014 09:35): Pokud se hra zaplatí a vydělá na vývoj další hry, je to ok..což se stalo. Samozřejmě bych taky raději aby se Witchera prodalo 20 mega a Skyrimu 3, ale co. U trojky už se dostanou výš.
Ono hodně dělá ten open world a character creation. To u TES lidi hrozně drží.
Ono hodně dělá ten open world a character creation. To u TES lidi hrozně drží.
@Paul (24.01.2014 09:19): Já právě o prodejích nemám moc přehled, takže to jsou pro mě zajímavý informace. Je zvláštní, že v dobách RPG sucha lidi neskočej po každým kousku co vyjde - a zrovna Zaklínač 2 (i když mě moc nebavil) je, si myslim, dost mainstream a zároveň kvalitní na to, aby měl čísla větší.
Skyrim je Call of Duty RPGček. Nejprodávanější RPG všech dob. Aby ne, s marketingovou mašinérií co má Beth k dispozici, k tomu 20letá historie, uchcávající recenzenti a open world appeal.
Ale oni stejně většinu toho zisku utopili v TES Online, zatímco takovej CDProjekt sice prodal 5 milionů (to dělá W1 i W2 dohromady, Bodkine), ale chytře to investují do dvou singleplayer only produktů které zase prodají spoustu milionů (hlavně ten Witcher 3 prodá hodně, když je na 3 platformy rovnou a byl na EG.uk/Neogafu/Gametrailers vybrán čtenáři jako nejočekávanější hra 2014).
Ale oni stejně většinu toho zisku utopili v TES Online, zatímco takovej CDProjekt sice prodal 5 milionů (to dělá W1 i W2 dohromady, Bodkine), ale chytře to investují do dvou singleplayer only produktů které zase prodají spoustu milionů (hlavně ten Witcher 3 prodá hodně, když je na 3 platformy rovnou a byl na EG.uk/Neogafu/Gametrailers vybrán čtenáři jako nejočekávanější hra 2014).
@Bodkin (24.01.2014 09:09): Dík. Takže ale furt dost velkej nepoměr.
@Walome (24.01.2014 09:02): Před rokem měl W2 přes 5 milionů.
Tak ten Hearthstone neni vubec spatny, ale ze by me nejak extra nadchnul ? To vubec.Cekal jsem mnohem víc, kdyz maj penez, jak sracek.Chtel jsem udelat wow. ale wow jsem neudelal ani u posledniho Diabla 3...
Mozna to bude tim, ze ty hajzlove neumoznujou mody do SC 2 = nemuze byt cestina na nasledujici datace a popripade nejake pridavne mise... Tak proto jsem na ne tak vysazen..Krkouni hamouni..
Nechapu, co jim tak moc vadí kretenum..Polaci si jazyk vybreceli pac podali petice my sice ne, ale aspon lidi udelali preklad, ale za ktery se banuje takze se to musi hrat na nejakem urcitem patchi a jeste offline..
Jestlize nenavidim EA tak Blizzard activision jsou hned druzí.Jasny placu na spatnem hrobe, ale jde o ten princip..
Nejdriv sc2 pak diablo 3 online... Pristup k lidem nulovej nejaky mensi zeme je vubec nezajimaj.. By si meli brat priklad ze cd projektu jasny prisli o prachy svou vizí, ze lidi to budou více kupovat bez ochrany coz se uplne tak nestalo pac neni se cemu divit.. TO je jako dat zmrzlinu zadarmo s tim, ze muzete prispet 10 korun kolik lidi to udela ? ...
Ano diablo 3 jsem si chtel koupit a mit cestinu klidne bych jim tech 1200 zroutum, abych mel svuj klid a nemusel to louskat, ale nene :D... No nic tak jsem se vybrecel a doufam, ze film poserou w4 poserou a ze umrou v chudobe coz neni mozne leda, ze by se sezrali navzajem.
Mozna to bude tim, ze ty hajzlove neumoznujou mody do SC 2 = nemuze byt cestina na nasledujici datace a popripade nejake pridavne mise... Tak proto jsem na ne tak vysazen..Krkouni hamouni..
Nechapu, co jim tak moc vadí kretenum..Polaci si jazyk vybreceli pac podali petice my sice ne, ale aspon lidi udelali preklad, ale za ktery se banuje takze se to musi hrat na nejakem urcitem patchi a jeste offline..
Jestlize nenavidim EA tak Blizzard activision jsou hned druzí.Jasny placu na spatnem hrobe, ale jde o ten princip..
Nejdriv sc2 pak diablo 3 online... Pristup k lidem nulovej nejaky mensi zeme je vubec nezajimaj.. By si meli brat priklad ze cd projektu jasny prisli o prachy svou vizí, ze lidi to budou více kupovat bez ochrany coz se uplne tak nestalo pac neni se cemu divit.. TO je jako dat zmrzlinu zadarmo s tim, ze muzete prispet 10 korun kolik lidi to udela ? ...
Ano diablo 3 jsem si chtel koupit a mit cestinu klidne bych jim tech 1200 zroutum, abych mel svuj klid a nemusel to louskat, ale nene :D... No nic tak jsem se vybrecel a doufam, ze film poserou w4 poserou a ze umrou v chudobe coz neni mozne leda, ze by se sezrali navzajem.
@Kvasa (23.01.2014 19:49): Hm, jako Marketa Lazarova, Udoli vcel a Kladivo na carodejnice asi nejlepsi historicke filmy ceske, ale rozhodne ne jedine. Hodne dobra je Cest a slava, coz sice neni stredovek, kladivo ostatne ale taky ne. K vecem jako Noc na Karlstejne nebo Slasti Otce vlasti asi nema moc cenu prihlizet, s vecmi typu Spanila jizda, Kralovsky omyl nebo Zlocin na Zlenicich hrade by to ale mohlo byt lepsi. Pres blbe recenze mi jako hodne atmosfericky prijde Jmenem krale. No a pak jsou tu samozrejeme polaci:-P
Zítra mají přidávat streč gouly :) pokud to budou mít dobře zpracované, mega to dá do týdne
@Paul (24.01.2014 01:31): Pokud budou prodávat po 40 babkách, rozhodně ty prodeje půjdou o hodně výš.
Osobně přemýšlím, že jim tam taky něco hodím, leč mě středověk nijak extra nebere (i když kdoví, do Withcera jsem se taky musel přinutit). Přece jenom možnost takhle vytáhnout prostředník na publishery jen tak nedostaneš.
Toto jsou první kroky k další evoluci herního průmyslu (a tím samozřejmě nemyslím jenom tento jeden projekt). Nové konzole jsou sotva krokem kupředu - ty se pouze připlazily tam, kde měly být v roce 2012. Nebude to o zlepšení grafiky, ani nové kulervoucí technologii. Změní se způsob fundování a vydávání her a s tím přijde i obrovská vlna kreativní svobody. Až se tohle stane, teprve potom přijde next-gen.
Publisheři můžou dělat co chtějí, ale trh k tomuto prostě směřuje.
Osobně přemýšlím, že jim tam taky něco hodím, leč mě středověk nijak extra nebere (i když kdoví, do Withcera jsem se taky musel přinutit). Přece jenom možnost takhle vytáhnout prostředník na publishery jen tak nedostaneš.
Toto jsou první kroky k další evoluci herního průmyslu (a tím samozřejmě nemyslím jenom tento jeden projekt). Nové konzole jsou sotva krokem kupředu - ty se pouze připlazily tam, kde měly být v roce 2012. Nebude to o zlepšení grafiky, ani nové kulervoucí technologii. Změní se způsob fundování a vydávání her a s tím přijde i obrovská vlna kreativní svobody. Až se tohle stane, teprve potom přijde next-gen.
Publisheři můžou dělat co chtějí, ale trh k tomuto prostě směřuje.
Takže Bakala zatím do vývoje narval 1.5 milionu doláčů. Pracuje na tom kolem 25-30 lidí cca 2 roky. Vývoj bude cca další dva roky trvat, ale při 60-70 lidech, takže bude pravděpodobně stát kolem 4-5 milionů. Hru si budou vydávat digitálně sami na Steam/GOG/PSN/Xbone Live, takže z každé kopie (dejme tomu cenu 40 dolarů) budou mít cca 30 dolarů čistýho.
O distribuci krabic se publisheři ještě poperou, když teď vidí tu poptávku.
Dejme tomu že jen digitálně hra prodá 500 000 kopií (řekl bych hodně konzervativní odhad, když Skyrim prodal 20 mega a i každá druhá alpha typu dayz či rust dnes dává miliony).
I tak by to znamenalo obrat 20 milionů, takže čistý zisk cca 15. Ikdyž dejme tomu že do marketingu taky vrazí třeba 5 mega. Stále by měli čistý zisk 10 milionů. A to furt počítám dost konzervativně a jen digitál.
Bottom line, tahle hra se Bakalovi epicky zaplatí (samozřejmě pokud se něco mega neposere, třeba že spadne meteorit nebo že vávru srazí auto) a publisheři budou smutní, a my tu budeme mít konečně pořádný selfpublished studio, doufám zaměřený i do budoucna na singleplayer RPG.
O distribuci krabic se publisheři ještě poperou, když teď vidí tu poptávku.
Dejme tomu že jen digitálně hra prodá 500 000 kopií (řekl bych hodně konzervativní odhad, když Skyrim prodal 20 mega a i každá druhá alpha typu dayz či rust dnes dává miliony).
I tak by to znamenalo obrat 20 milionů, takže čistý zisk cca 15. Ikdyž dejme tomu že do marketingu taky vrazí třeba 5 mega. Stále by měli čistý zisk 10 milionů. A to furt počítám dost konzervativně a jen digitál.
Bottom line, tahle hra se Bakalovi epicky zaplatí (samozřejmě pokud se něco mega neposere, třeba že spadne meteorit nebo že vávru srazí auto) a publisheři budou smutní, a my tu budeme mít konečně pořádný selfpublished studio, doufám zaměřený i do budoucna na singleplayer RPG.
No, dali to asi o pul dne driv nez jsem cekal.
A ja jdu konecne provetrat betu hearstone
No tak ještě těch aspoň 800K doláčů ať je můj odhad nejblíž :p
Za 27 dní by to mohli dát.
Za 27 dní by to mohli dát.
Tak vybrano 300 802 liber :)