Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hardware

@LIUWIL (09.02.2014 15:56): Já si právě představuji úzké bočnice a silný vršek a spodek. Nepředpokládám totiž, že bych vůbec kdy používal 'nastojáka'. Několik tabletů jsem držel v ruce a nedržely se mi prostě vůbec dobře. Přesně naopak.
@Sinister (09.02.2014 13:13): Rámy mají ze stejného důvodu proč mají rámy televize nebo monitory - vyrobit LCD panel s tenkým rámem je náročnější.
U tabletů, zvlášť u těch velkých, je ale taky potřeba mít na mysli, že ten tablet musíš za něco držet a u tenkého rámečku je toto problém. Konkrétně si třeba nedovedu představit, že bych s tabletem ležel v posteli a nějak ho držel jenom za pár milimetrů tenké okraje.
@aoshi (09.02.2014 12:55): Mám obrovskou spoustu elektronického předplatného na časopisy - velice často i zahraničních. Např. se mi podařilo vyhrát roční předplatné na australský Men's Health atd. Také i několik knih, které netoužím mít v knihovničce. A komiksy, které se v Čechách takřka nedají sehnat. Tudíž to by byla funkce sofistikovanější čtečky.
Rád bych na něm sledoval filmy a seriály, když budu v posteli. Zejména staré kreslené seriály, které jsou většinou na netu v bídné kvalitě (třeba Želvy Ninja nebo X-Men a nedají se už pořádně ani koupit). Také bych rád využil služby typu Google Music a případně nějakého serveru, kde si můžu filmy kupovat. Ideální by bylo, kdyby měl tablet i 3,5" jacka, abych jej mohl používat jako hudební přehrávač. Nechci připojovat k bednám mobil, kde beztak nemám zas tak moc hudby.
Není potřeba, aby měl 3G síť - můžu si udělat hotspot na mobilu, pokud bych tablet nosil ven (třeba na pendlování Praha - Litvínov).
Foťák/kamera mě absolutně nezajímá (jakože naprosto ne). Nehodlám tablet používat ani k volání přes Skype.
Na druhou stranu komunikace přes Facebook a e-mail je zásadní.
Chci si do tabletu taky dělat poznámky k povídkám atd., co mě zkrátka v průběhu dne napadne.
Úzký rám je čistě moje estetická preference, ale i ta je pro mě hodně důležitá.
Výdrž baterie je pro mě důležitá proto, že zkrátka nebývám doma a nemívám možnost si zařízení jen tak nabít.

EDIT: A naprosto podstatné - No Apple! :D

...to je tak v rychlosti, co mě napadne. Je toho ale určitě víc.
@Sinister (09.02.2014 12:36): Mas predstavu ako casto a na co ho chces pouzivat? Od toho sa odvija velkost...
Z 10" su fajn Transformer od Asusu
Ale ako som povedal - podstatne je hlavne ako to chces vyuzivat. Z mojich skusenosti - 10" je prilis vela na denne nosenie (respektive ak viem, ze idem niekam kde by som ho pouzival, tak to nie je problem - ale je to zbytocne vela na to, aby som ho mal so sebou vzdy bez ohladu na to ci ho pouzijem, alebo nie)
Je to ale postacujuca velkost aj na dlhsie (niekolkohodinove) lozenie po nete / sledovanie serialov / ...)
Takych 7-8" sa uz da v pohode nosit bez toho aby som o tom vedel, ale robi sa s tym trosicku horsie ako s 10"
Nevím, jak moc to patří sem, na druhou stranu, jde o hardware. A nechci to dávat do 'O všem a zároveň o ničem', páč tam píše moc lidí.
Docela jsem se začal zajímat o tablety (především proto, že mě přestaly zajímat nabouchané smartphony, u nichž je nabouchanost často kontraproduktivní). Každopádně při nacucávání informací jsem narazil na několik věcí, které mi překáží.
1. Tlusté rámy - chápu, proč tam jsou, ale já bych je tam rozhodně nechtěl. Rozhodně ne po celém obvodu. Ideální by byl rám podobný jako u G Padu od LG.
2. Často tragická výdrž baterie a dlouhé nabíjení (s výjimkou Applů, kteroužto značku ale absolutně v žádném případě nechci).

Nenapadá vás nějaká značka, kterou bych měl sledovat nebo i klidně nějaký konkrétní typ tabletu?
@Coldplaz (04.02.2014 23:17): Já se ani moc nedivím. PC komponenty v naprosté pohodě přežijí dekádu, pokud se o to člověk aspoň trochu stará tak i dýl. Ve skříni mám schovaný ještě můj úplně první desktop někdy z roku 2001-2002. Pár měsíců zpátky jsme ho z hecu zapínali a v naprosté pohodě fungoval.
Toto je právě výhoda desktopů oproti notebookům, kterou si lidi většinou vůbec neuvědomují.



@Say (04.02.2014 23:25): 100% souhlas. Je pravda, že po třech letech ta pasta nemá šanci zaschnout do takové míry, aby to vadilo, ale taky je pravda, že ta pasta stojí pár stovek a trvá to max. 30 minut to vyměnit.
Tak som sa čudoval, prečo sa mi za posledný mesiac hrozne spomalil internet a hry a náhle zistím, že môj procesor bol prehriaty na 90 stupňov, tak som musel vyšistiť chladič a už mi ide oveľa lepšie.
@Say (03.02.2014 19:50): Ony jaksi existují vymoženosti jako např. 30" monitory s rozlišením 2560*1440, a nebo dokonce už 4K. Pokud si člověk chce v takových rozlišeních hrát v 60fps na maximum bez kompromisů hry jako AC4 nebo Crysis 3 nebo Metro Last Light nebo..., tak to grafika za "třetinovou cenu" opravdu neutáhne. To je ta krása PC hraní, že si každý může hrát v takové kvalitě jakou mu jeho možnosti umožňují.
@Say (03.02.2014 20:45): Tím myslím, že když ti zlepšení výkonu stojí za cenu, proč do toho nejít.

Já zpravidla preferuji co nejnižší hluk a spotřebu, a samozřejmě ceny do 5k - ale na druhou stranu 90% her co hraji, není náročná na GPU.
@montana (03.02.2014 10:50): s tím zas nesouhlasím, nevidím důvod proč by si jí člověk co ty prachy má nemohl koupit..nebo třeba 780ti za 17K. Spíš mě štve že až tak dobře na tom já nejsem, a musím se řídit tak přízemními aspekty jako poměr cena/výkon :)
referenční chladiče na 290 jsou peklo a koupit si to může jen blázen, nebo člověk co ten chladič vymění za vlastní accelero.
@Cobot (02.02.2014 22:31): Na CZC to video bylo mnohokrát a Stratos sám uznal (bez prdele, fakt to přiznal), že ten chladič je na hovno.
Legrační potom bylo (a taky si nedělám prdel), že si Stratos chtěl koupit R9 290 (bez X). Koupil a vrátil ji několikrát, protože mu na ní něco nevyhovovalo. Týden či dva na to jen tak mimochodem zmínil, že má doma GTX780 a že ji zrovna testuje. :D Jestli ji má jenom na zkoušku, nebo ji skutečně používá, jsme se nedozvěděli, ale strašně mě to pobavilo.
U něho kdo ví - na Intel nakonec přešel.
@mazar1234 (02.02.2014 14:56): http://www.youtube.com/watch?v=u5YJsMaT_AE

Ale referáky 290 a 290x už jsou za hranicí "tohle se ještě dá". AMD sice tvrdí, že chip ty teploty vydrží, což je pravda, ale PCB těm teplotám po čase podlehne. Nejdřív to bude prohýbání horkem a časem *křup*. Na poruchovosti AMD karet se to rozhodně dobře neprojeví. Současné referáky bych bral jedině pokud bych na kartu chtěl montovat vodníka.
@Paul (01.02.2014 17:03): Zajímavé, že se vzrůstajícím rozlišením se rozdíly zmenšují.

Doufám, že s tím zelení něco udělají, protože červenou kartu nechci. Tohle by ale byl argument se nad tím minimálně zamyslet.
@Paul (31.01.2014 21:48): Co se VR týče, neříkám, že je mimo, jen že mě osobně to nebere :)

A co se Freesync týče - neříkám, že to není možné, jen že je tam spousta otázek, které nebyly ani vyřčeny, natož zodpovězeny. AMD by nebyli první kdo začali kampaň aby poškodili kampaň konkurenta. I tak nebo tak, plnohodnotná náhrada za GSYNC to rozhodně není.

Otázka Mantle je velice složitá. Ano, konzole ho sice mají. Jenomže podívej se co mají současné konzole a co má PC. Celou generaci je to úplně jiný HW. Jasný, je tam CPU, je tam GPU, je tam RAM a nyní je tam velice podobná architektura. Jenomže využití prostředků je úplně někde jinde. Stačí se podívat na porty jako třeba Alan Wake. Požadavky na CPU jak kráva. Hry dělané přímo na PC si zahraješ na skoro až groteskně slabých procesorech - potřebuješ hlavně dobré GPU.
Nechci křivdit ani jedné firmě. Všichni si hrabou jak jen můžou. AMD ale očividně využívá situace na konzolách ve svůj prospěch.
Nejprve hlásali, jak přítomnost jejich CPU v konzolách bude velkou výhodou na PC a že údajně Intel procesory mohou mít problémy. Pár měsíců na to se ale dozvídáme, že AMD budou rušit FX sérii procesorů a boudou se soustředit na APU. To jejich tvrzení jsem od té doby začal vnímat jako planý marketing a právě díky tomu se na Mantle dívám s velkou nedůvěrou.
Mantle by totiž klidně mohl být dalším takovým krokem. Na hráče to rozhodně zafungovalo. Podívej se kolik lidí kupuje AMD grafiky právě kvůli Mantle. Faktem ale zůstává, že jsme ještě neviděli podporu Mantle ani v jedné hře a v dohledné budoucnosti se jedná pouze o jednu jedinou hru. Lidi doslova kupují na základě slibu.
Když o tom Jonah Andersson mluví, vůbec mě to nepřesvědčilo. Od člověka co na tom opravdu dělá a který se dostává k pořádným výsledkům bych čekal trochu víc než "děláme na tom a něco tam je". Zkrátka a dobře, než se ukáže jestli v Mantle nějaká výhoda je, potrvá to víc než jeden rok. Jedna hra je totiž jenom záznam, nikoli statistika.
Všichni říkají, jak bude jednoduché portování z konzol na PC. Jenomže teď vyvstává otázka, proč to neudělat rovnou na PC, když portování je tak snadné?

Jak jsem řekl, budoucnost je nejasná a tohle jsou věci o kterých můžeme jenom spekulovat. Z tohoto důvodu se taky nikdy neubírám k high-endu - raději koupit levněji a měnit dřív než koupit draze a zůstat s něčím co nesplnilo má očekávání.
@Paul (31.01.2014 21:48): Nj, ale to je po LSD nebo kulce taky, a neznamená to ještě, že je "musíš" každý den .-)

Každopádně osobně jsem pro každý vývoj, lepší než tahle spíš stagnace v posledních letech. Vtipné, že jako "nejzajímavější" hardware blízké budoucnosti mi přijdou AMOLED tablety (konečně) od Samsungu. A to tablety moc nepoužívám a beru je spíš jako elektronickou čtečku knih.

Na druhou stranu mě trochu děsí budoucnost Nintenda (když už jsme u toho optimalizování na hardware - není to snad poslední větší firma, která tohle (nikoliv překvapivě) dělá?).
@LIUWIL (31.01.2014 21:36): Nestudoval jsem jak freesync funguje, ale přijde mi divný že by to uvedli pokud to nemá žádnou budoucnost, ale whatever.
Zajímalo by mě kde jsi viděl že tvůrci BF (myslíš Battlefield?) nejsou o Mantle pozitivní, když chief architect frostbite engine v DICE se na vývoji Mantle podílel, a Mantle budou tudíž podporovat všechny budoucí Frostbite hry (BF4/5, Mass Effect 4, Dragon Age, NFS, Mirror's Edge, několik Star Wars her..), stejně jako Star Citizen (takže dost pravděpodobně i ostatní Cryengine hry) a kdoví co ještě. Navíc když v konzolích je low-level GCN architektura, tak by podpora Mantle nemusela přidat příliš manhours.

VR dle mého mimo není, stačí aby si to člověk vyzkoušel..když čtu dojmy např. Carlose Montera, tvůrce modu Black Mesa, stačí mi ta poslední věta..

"My mind was blown!"

http://cmonteroart.blogspot.co.uk/2014/0 ... not-only-attend.html
@Paul (31.01.2014 21:13): Podle mě se spíš GSYNC dostane i mimo NVIDII. Neumím si představit, že by to drželi exkluzivně pro sebe. Toto je totiž hodně velká ozvěna do budoucna.

Co se otevřené varianty od AMD týče, od té si neslibuji vůbec nic, protože využívá VBLANC, se kterým už v minulosti byly problémy (zvýšená náročnost vývoje her). Freesync dělá to, že prostě některé snímky "vypne". Toto přináší několik problémů a "ale".
V první řadě, nezmění se doba zobrazení jednoho snímku. Z toho taky vyplývá, že bude jen omezený rozsah FPS, na kterém to bude fungovat. Další věc je spekulace, ale docela důležitá. Zatímco GSYNC funguje tak, že když GPU vyšle signál, monitor ho obnoví, Freesync funguje tak, že jednak monitor obnovuje na 60Hz. Grafika potom musí: Vysílat samotné video do monitoru, dopočítávat rozdíly mezi FPS a obnovovací frekvencí monitoru a ještě do toho říkat monitoru, které snímky musí vynechat. Podle mě je tady na místě otázka latence. AMD sice na to mají nějaké svoje demo, ale tam v podstatě jenom ukazují otáčející se mlýn. No a další věc je - VBLANK je ještě přežitek z doby CRT televizí. Osobně by mě tedy docela zajímalo, jestli to monitory standardně podporují nebo ne.

Budu si připadat jako zelený fanboy, ale o Mantle mám taky své pochyby. V první řadě proto, že ani tvůrci BF o něm nebyli zrovna dvakrát pozitivní, Carmack se snažil být dost neutrální, zatímco Sweeney, tvůrce Unreal Engine, byl rovnou negativní.
Mantle je low-level přístup. Jenomže DirectX a OpenGL existují hlavně proto, aby se tím vývojáři nemuseli zabývat. Jinými slovy, jsem velice zvědavý, jak moc se pohrnou vývojáři na mantle v době, kdy je jim za těžko něco na PC pořádně optimalizovat.
Jedno je jisté: budoucnost je nejistá :)

Jinak pro mě osobně je VR mimo. Třeba časem změním názor, ale v tuto chvíli mě to ani v nejmenším neláká. Takže tento rok budu sledovat monitory tak jak jsem je nesledoval víc než tři roky. Jsem strašně zvědavý, jestli se výrobcům konečně podaří něco vydat s vychytanýma mouchama, nebo jestli vydání GSYNC poserou tak jako posrali LED podsvícení a OLED televize. Spoiler: Pravděpodobně to zase poserou
@LIUWIL (31.01.2014 21:05): 144hz už je poměrně velká novinka, dost by mě zajímalo jak by těch 48 vypadalo. Gsync nevypadá špatně, ale...já už monitor (24") i televizi (55") mám, a měnit je nehodlám..to už pak spíš ten Rift. proto jsem ostatně šel do Radeonu, lepší poměr cena/výkon, a do budoucna Mantle, Gsync už nějak oželím. A kdoví, třeba AMD časem nějak prosadí tu jejich otevřenou freesync variantu.
@Paul (31.01.2014 20:57): Ono kdyby nebyl GSYNC, velice zajímavé by byly 144Hz monitory, protože umožňují hru zamknout na 48FPS.
Mainstreamové grafiky zvládnou nové tituly obvykle mezi 40-55FPS v průměru. Proto taky dle mého názoru by zamykání na 48FPS bylo pro většinu lepší než zamykání na 60FPS, protože mainstreamový herní HW dokáže tuto frekvenci snímků udržet po mnohem rozsáhlejší doby než 60FPS.

Někdo může namítat, že místo investice do monitoru by měl člověk investovat do grafiky, ale tomu se dá lehce oponovat. Ani GTX780ti neudrží Crysis3 nad 60FPS po 100% času. Investice do GSYNC monitoru je mnohem dlouhodobější než investice do grafiky.
@LIUWIL (31.01.2014 20:33): obdivuju tvojí trpělivost. Já bych jen dodal, že zamčených 30 je mnohem lepší než kolísajících 30-60 (nebo třeba i 50-60), ale zamčených 60 je mnohem lepší než konstantních 30, o kolísání nemluvě. A zamčených 120 na 120hz monitoru je nejlepší vůbec, ale dosáhnout to je dneska prakticky nemožný (v náročných hrách) a spousta lidí to pořádně ani nepozná.

Ale třeba na Valve VR doporučil Abrash "alespoň" zamčených 95hz/fps, což je jeden z důvodů proč se VR na konzolích asi moc konat nebude.
@Say (31.01.2014 18:17): No a víš proč je 30FPS zamčených v pohodě, ale kolísajících ne? Protože 60 jde vydělit třiceti. Pokud ti hra běží při 30FPS, každý snímek hry se bude zobrazovat PŘESNĚ dva intervaly zobrazovací frekvence monitoru. Žádný stutter, žádný tearing.

"Pokud dobře čtu, tak LIUWIL se tu vyjadřuje o něčem, co v praxi asi zatím neměl možnost vidět"
4000000kč + 4000000kč = 8000000kč Pokud bych použil tvůj příspěvek jako analogii, mohl bych se hádat, že výsledek je ve skutečnosti 9000000 a oponentům tohoto tvrzení namítnout, že nikdy 4000000kč neviděli a neměli možnost k nim přidat dalších 4000000kč, takže nemají tušení, co se stane.
Toto není otázka "četl jsem na to recenzi". Problematika obnovovací frekvence nejen monitorů, je stará jako první film. V tomto směru nemáme žádné spekulace a dohady. Mínus nedokonalosti našeho oka se jedná o exaktní "vědu".
Když je ale řeč o recenzích
http://www.blurbusters.com/gsync/preview/
http://www.guru3d.com/articles_pages/nvidia_g_sync_review_guide,1.html
http://www.tomshardware.com/reviews/g-sync-v-sync-monitor,3699.html
http://www.anandtech.com/show/7582/nvidia-gsync-review
http://www.youtube.com/watch?v=KhLYYYvFp9A
http://www.youtube.com/watch?v=YvVnDTrfJ6M
http://www.youtube.com/watch?v=gbW9IwVGpX8

Benefitům GSYNC nerozumí většina trhu, takže bohužel se tato technologie bude dlouho protlačovat a bojím se, že nenažraní výrobci monitorů se na tom budou chtít pěkně napakovat, takže "early adopters" budou muset vyplácnout hezký balík.
Faktem ale je, že jakmile se GSYNC prosadí, v herní sféře nebude cokoliv jiného akceptovatelné.
@Paul (31.01.2014 18:36): Pokud dobře čtu, tak LIUWIL se tu vyjadřuje o něčem, co v praxi asi zatím neměl možnost vidět. Zakazuješ mi snad zpochybňovat jeho tvrzení? To máš blbé, no=)
@LIUWIL (31.01.2014 17:55): Já jsem konzerva, které stačí ke hraní 30 FPS (a raději 30 stabilních FPS, než 60 se zmiňovaným stutteringem). Plynulých 60 FPS beru jako nutnost u online stříleček (což hraju velice zřídka). A ty posuny výš a výš beru jen jako ždímání peněz a hype CS hráčů. Můžeš mi nadávat, můžeš na mě plivat, ale faktem je, že zážitek z hraní mám stejný, jako ostatní, jen moje peněženka je na tom o něco líp=)

Kdyžtak mrkni na tohle video, docela zajímavé.
@Say (31.01.2014 14:28): GSYNC uz k videni byl a ohlasy vyvojaru a lidi, kteri se pohybuji v oblasti HW, jsou maximalne pozitivni.

Na GSYNC neni potreba nic testovat. Kdo tomu rozumi, ten vi, jak vyznamny posun vpred to je.
Nikdy te nenapadlo, proc se snazime hry dotahnout prave na 60FPS? Ne treba 70 nebo 80? Doposud se muselo kompenzovat za zobrazovaci technlogii. GSYNC odstranuje problem, ktery mel zmizet s prvnim LCD monitorem.
Jedine, co si vyrobci monitoru budou muset podchytit, je opakovane zobrazovani snimku na nizsich frekvencich, kde vznika dojen, ze je obraz rozmazany.