@
Paul (31.01.2014 21:48): Co se VR týče, neříkám, že je mimo, jen že mě osobně to nebere :)
A co se Freesync týče - neříkám, že to není možné, jen že je tam spousta otázek, které nebyly ani vyřčeny, natož zodpovězeny. AMD by nebyli první kdo začali kampaň aby poškodili kampaň konkurenta. I tak nebo tak, plnohodnotná náhrada za GSYNC to rozhodně není.
Otázka Mantle je velice složitá. Ano, konzole ho sice mají. Jenomže podívej se co mají současné konzole a co má PC. Celou generaci je to úplně jiný HW. Jasný, je tam CPU, je tam GPU, je tam RAM a nyní je tam velice podobná architektura. Jenomže využití prostředků je úplně někde jinde. Stačí se podívat na porty jako třeba Alan Wake. Požadavky na CPU jak kráva. Hry dělané přímo na PC si zahraješ na skoro až groteskně slabých procesorech - potřebuješ hlavně dobré GPU.
Nechci křivdit ani jedné firmě. Všichni si hrabou jak jen můžou. AMD ale očividně využívá situace na konzolách ve svůj prospěch.
Nejprve hlásali, jak přítomnost jejich CPU v konzolách bude velkou výhodou na PC a že údajně Intel procesory mohou mít problémy. Pár měsíců na to se ale dozvídáme, že AMD budou rušit FX sérii procesorů a boudou se soustředit na APU. To jejich tvrzení jsem od té doby začal vnímat jako planý marketing a právě díky tomu se na Mantle dívám s velkou nedůvěrou.
Mantle by totiž klidně mohl být dalším takovým krokem. Na hráče to rozhodně zafungovalo. Podívej se kolik lidí kupuje AMD grafiky právě kvůli Mantle. Faktem ale zůstává, že jsme ještě neviděli podporu Mantle ani v jedné hře a v dohledné budoucnosti se jedná pouze o jednu jedinou hru. Lidi doslova kupují na základě slibu.
Když o tom
Jonah Andersson mluví, vůbec mě to nepřesvědčilo. Od člověka co na tom opravdu dělá a který se dostává k pořádným výsledkům bych čekal trochu víc než "děláme na tom a něco tam je". Zkrátka a dobře, než se ukáže jestli v Mantle nějaká výhoda je, potrvá to víc než jeden rok. Jedna hra je totiž jenom záznam, nikoli statistika.
Všichni říkají, jak bude jednoduché portování z konzol na PC. Jenomže teď vyvstává otázka, proč to neudělat rovnou na PC, když portování je tak snadné?
Jak jsem řekl, budoucnost je nejasná a tohle jsou věci o kterých můžeme jenom spekulovat. Z tohoto důvodu se taky nikdy neubírám k high-endu - raději koupit levněji a měnit dřív než koupit draze a zůstat s něčím co nesplnilo má očekávání.