Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Richmond (20.02.2014 21:55): U mňa rovnako. Prvého Zaklínača som kupoval hlavne zo zvedavosti a zároveň som chcel podporiť začínajúcich vývojárov. Hru som si užil, ale ten koridorový svet ma zas až tak neoslovil, súbojový systém s QTE je arkádovitý až konzolovitý a na RPG je celá hra príliš lineárna, do ďalších častí teda nejdem. ^^
@mazar1234 (20.02.2014 21:26): Ovsem to uz jsem ti kolikrat vzdaval hold a respekt, tolik zanru! Ja mam problem hrat momentalne vic jak jedno RPG soucasne :-) S mym tempem se dostanu k FATE skutecne az obe deti opusti matcino hnizdo :-)
@Say (20.02.2014 21:46): Na Zaklinace jsem zde dokonce napsal i komentar :-) Bohuzel, nebylo vylozene spatne, mozna lehucky nadprumer, ale s celou serii jsem skoncil, neni motivace hrat druhy dil. Navic pry druhy dil je hodne kotoulove RPG! :-)
@Jack_Dark (20.02.2014 16:50): Ne, že by stál za starou bačkoru, ale to, že se mi líbí je hodně subjektivní. U těch dvou zmiňovaných to až tak subjektivně nevidím.

@Richmond (20.02.2014 16:57): Netuším, nehrál jsem. A ano, Zaklínač. Ten profláknutý Zaklínač. Marně hledáš RPG, které by tě pohltilo, ale zřejmě bys měl začít hledat na správných místech=)
@Kubulus (20.02.2014 21:09): Asi těžko, poptávka po tomhle bude vždycky, nic nezačne vymírat, dodnes se hraje i třeba blbej tetris, takže o tyhle tvoje fantasie fakt strach nemám.
Velká studia o tyhle žánry jeví asi toliko zájmu, jako Holywood o kvalitní film, ale nic to nemění na tom, že tohle je a bude paraelně s mainstreamem. V podstatě kdybych tě měl parafrázovat a užít to do širšího kulturní vzorce: Metal kapely vymřou, protože je populárnější hip-hop, budoucnost patří hip hopu a metal zanikne.
Na čem se s tebou shodnu, že to asi těžko bude mainstreamovým prdoudem, asi jako černobílý film.
Co se starých/nových her týče, vždycky budou hráči, kterým ty nové nebudou sedět.

Trochu bokem, ale k věci, vídávám prakticky u každé série, že vždycky tam budou fanoušci, kteří budou tvrdit že první díl byl nejlepší a další byly už jen horší. Tím teď nemyslím třeba Fallout, který si prošel velmi brutální změnou formy, ale třeba takové Halo.
Konkrétně u Halo jsem ale pozoroval, že hráčů, kteří za nejlepší díl považují ten druhý, je většina (z těch co pindají). Když jsem se některých dotázal, od všech jsem se dozvěděl, že druhý díl hráli buďto před tím prvním a nebo první nehráli vůbec.
Z tohoto taky odvozuji, že se jedná spíš o záležitost jakési nostalgie a ztráty kritiky. Tito lidé totiž potom nadávali na všechny další hry - hlavně tedy na neodladěnost hry v prvních týdnech a úplně zapomněli na to, že druhý díl série byl ze začátku tím nejvíce zabugovaným a trvalo šest měsíců než se multiplayer dostal do finální podoby.... Ale to jen taková zmínka o tom, jak mě kdysi zajímalo, proč u každé série někdo kafrá, že jsou všechny díly úpadkem oproti těm předešlým :)
Osobně často propadám nostalgii, ale když začnu opravdu objektivně vzpomínat pár let zpátky, vždycky si vzpomenu, že v žádné době nebyly "ty zlaté časy" o kterých někteří rádi mluví. Vždycky byly v herním průmyslu v nezanedbatelné míře přítomné vysloveně špatné hry, neoblíbené trendy, hry mířené na více "casual" publikum a prakticky v každé době byly nějaké hry, kterými byl trh doslova přesycen - na přelomu tisíciletí to byly arénovky, pak jednu dobu to byly samé druhé světové, jednu dobu jsem zase všude viděl Vietnam, dneska tu máme moderní války a za pár let tu bude zase něco jiného. Neříkám, že tyto tématiky musí být špatné, ale je to jako písníčka - když ji budete poslouchat pořád dokola, omrzí se.
@Kvasa (20.02.2014 21:22): Ty vole, to by som si pichal denne - zavislost, nezavislost :-)

Ale este je tu aj akasi medzivrstva (reprezentovana mnou) hrajuca ako Dosbox, WinUAE tak aj 2014 hry, co je dobre je dobre a nejaky rok na tom nic nemeni. Proste treba byt pragmaticky a nie zbytocne konzervativny.

BTW takych Turricanov som presiel za poslednych 22-23 rokov minimalne 150 krat.
@Richmond (20.02.2014 20:52): Nejsi v tom sám. Je nás hodně, někteří se skrývají, stydí se. Nechápající okolí si na ně ukazuje a posměšně na ně volají“ hele to je on, dohrál Dungeon Mastera 2 desetkrát, debil“. Nebo je i bijí “tak tys napsal, že Mass Effect je sračka, tu máš ty retro gamere“.
Ale jedno dne povstaneme. Když nás půjdou miliony, všichni proti…
Eh do prdele co mi to ta zubařka píchla.
@Richmond (20.02.2014 20:52): V klasickém cRPG žánru máš do jisté míry pravdu (na druhou stranu, tebe případně čekají Gothicy/Riseny, Eschelony, Bloodlines a jiné fantastické rpg :), nicméně adventury chytají druhý dech po velmi špatném minulém desetiletí. Japonské hry jsou dlouho v krizi, pokud nepočítám dvě tři výjimky do roku.

Na druhou stranu, Grimoire - prý - již vyjde v Květnu, takže by mohl být oldschool pohár konečně naplněn :). Ač další roční odložení je možné.
@Bodkin (20.02.2014 15:46): "Hlavní síla moderního přístupu je výroba nových žánrů či subžánrů a jejich blendování."

Vidím to zřejmě podobně. Podle mého naznačuje poměrně exemplárně směr tohoto přístupu Far Cry 3: mechanismy vynikající střílečky, fungující sandbox svět, možnost hrát stealth nebo akčně, atd. Mechanismy ze dříve a odlišných a protichůdných her jsou najednou natěsnány do jednoho produktu, byť to občas ještě skřípe. Mám za to, že budoucnost je, respektive vývoj her, o prohlubování této tendence.

Autonomní žánry podle mě začnou, až na marginalizované nezávislé vývojáře, z téhož důvodu vymírat.
@mazar1234 (20.02.2014 20:35): Pockej, co je na tom spatne? Mam se pretvarovat? Ze uz snad 14 let cekam na nejake poradne RPG, co me pohlti tak, jako ty stare parezy? Myslel jsem si, ze jsem sam, ze jsem jedinej, kdo ma tenhle postoj, ze patrim do ustavu :-) Nastesti jsem nasel docela dost stejnych bubaku treba na forech gogu ci pod clanky crpgaddicta. Normalne bych asi mlcel, ale nkdy, kdyz ctu jak zazivame nej obdobi her, tak si riksm, kde jsou? Chci taky! A pak se ozvu :-) Dnes mam po cca 20 km ture na bezkach, tak chci respekt!
@Walome (20.02.2014 18:59): Ne budoucnost, minulost .-)

@mazar1234 (20.02.2014 19:08): Jak jsem psal, "když už" se zmíní nějaké "zachraňování" PC hraní. MMORPG jako AC, DAoC, WoW, EVE, LotRO apod., exklusivně PC hry, zvysoka kašlaly na nějaké poplašné zprávy, že PC hraní je mrtvé, asi tak. Ale pochopitelně PC hraní na tom nikdy nějak špatně nebylo.

@Jack_Dark (20.02.2014 19:18): No, však to taky píšu ze svého pohledu...
@Jab (20.02.2014 19:51): Taky mi NWN2 přijde víc než slušné. Srovnatelné s BG2 ve všech ohledech.
Pokud si člověk zvykne na ovládání a kameru (a přejde klišoidní začátek), tak ho čeká povedený herní zážitek.
Určitá kvalitativní krize byla v letech 2000-2003 a 07-10, nyní je naopak průměrná kvalita na počet srovnatelná s koncem 90. let, tedy šlo by mluvit o druhém zlatém věku. A lze čekat ještě větší zlepšení. MMORPG v klasickém smyslu je slepá linie, jehož doba již rychle doznívá.
Neviděl bych to nějak černě. NWN 2 mě nadchly. Zaklínač ne. Mass Effect je zatím taky dost "hmm", ale ono se to zlepší (k hraní mě nalákaly videa z Citadel DLC ME 3 koneckonců). A SWTOR byla fajn onlinovka. Žádný trhák tedy, ale na jedno dvě dohrání to šlo.

Nebýt toho NWN2, tak to vidím o dost černěji. I přes cvaklé ovládání a kameru (a prapodivně vysoké HW nároky) tahle hra tolik nabízí, že je mi až podivné, jak herním světem prolétla.
@7c (20.02.2014 18:54): To že máš plno her a nehraješ za to přece můžeš ty sám. MMO je spíš mor pro hry než záchrana. Kde kdo se pak každou známou či neznámou značku snaží předělat do MMOčka.
Proč plakat nad stavem PC her, když tu pořád jsou (a byly) konzole? Z mého pohledu, kdyby tu nebyl Steam, tak mám spoustu peněz a ne plnou knihovnu nerozehraných ani nenainstalovaných her, čili bych hodně ušetřil .-)

A bez ohledu na konzole a stav současných PC her - když už PC hraní (ne že by to potřebovalo) někdo zachráil, tak ne nějaký Steam, ale čistě MMORPGs.
To rozsekne až čas. Uvidíme o jakých hrách, se bude za padesát roků psát, jestli se teda bude ještě psát:-) a které se budou hrát. Některé mají už pár křížků na krku a lidi je pořád hrajou.
Nové hry stojí převážně za starou bačkoru, ale sem tam se objeví kousek, který kvalitativně ty starší i několikanásobně předčí. Např. Shogun 2 či Zaklínači...
@Sadako (20.02.2014 16:32): Nadavalo se i v roce 1987, ale vycitaly se konkretni veci. Staci se podivat do dobovych casopisu. Tohle je subjektivni, to nad cim ja znechucene mavam rukou, muze nekoho strasne bavit. Beru to tak, ze snad je nad slunce jasne, ze tyhle stesky jsou vzdy moje stesky :-)
@Richmond (20.02.2014 16:25): *krčí rameny*
Já mám dojem, že nějaké breky "oh, herný svet je zmarnený jak otrocká pandrava po riadnom sultanskom kontrašlahu" vídám už pekelně dlouho. A přitom pořád vychází věci, které stojí za to hrát (alespoň mně, tedy).