Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Garion (24.05.2014 22:46): Seconded. X360 ovladač patří po ergonomické stránce to nejlepší co lze sehnat a podpora je v podstatě 100% zaručena. Navíc má člověk jistotu, že budou sedět barvičky a značení tlačítek.
@Fingon (24.05.2014 22:40): Hmmmm, ja som zatial s gamepadom spokojny a vyslovene ho chvalim.

Prva hra bola "Remember Me" co bola dobra volba na zoznamenie s tymto zariadenim, pokracujem "Dark Souls 2" co je dalsia dobra volba.

Vykrik do tmy:
To "vyvalenie sa v kresle" je dobre, ale teda nikdy by som neksusal taku absurdnu blbost ako hranie strategie ci FPS na gamepade, mam zdravy rozum. Checkol som si limity zariadenia a co sa oplati to dam na gamepade a co sa neoplati to dam na K+M.

Dostavam sa k bodu kedy by som mal vyskusat hranie "Racing Games" cize navrat k NFS:Shift, ktory som po case opustil z dovodu nie dostatocne dobrej hratelnosti na klavesnici.
Mno, tak jsem nakonec za 30 Euro koupil gamepad Logitech F310 a zkusil si ho na Assassin's Creed II, s jehoz ovladanim na klavesnici jsem mel daleko vetsi problemy, nez bych po dohrani jednicky cekal.

Zakladni namapovani klaves jsem nejak nepochopil (hlavne kdyz v nastaveni vidi clovek pojmenovani Taste-Tlacitko- 1-9 a ktere je sakra ktere), a kdyz jsem to zkusmo premapoval tak, aby mi aspon ty klavesy sedely barevne, tak to bylo jeste horsi. Nejdriv Ezio zacal rozhazovat do davu penize; potom misto drobneho postouchnuti typka z davu mu rovnou rozbil hubu, a pak jsem ho ani nemohl dostat na sloup s vystupky. Kdyz jsem KONECNE vylezl po zebriku na strechu a dvakrat se pokusil zdolat vez nejblizsiho kostela, zapnuti eagle eye nemelo vubec zadny efekt. No a kdyz jsem pak chtel elegantne a plavmo zakoncit vertikalni exploraci skokem viry, skocit se neuracil vubec a misto toho se rozplacl o strechu... asi se vratim ke keyboard only, pokud mi ta hra svou hardwarovou narocnosti neroztavi vnitrnosti laptopu...

Jinak pritelkyne zatim gamepad vyzkousela na Euro Truck Simulatoru 2 a taky zrovna nehyrila nadsenim:-)
Vzalo mi to cca 50 hodin (skyrimu), abych si na všechny ty páčky zvykl a teď je to lepší, ale super snajpr ze mne stále není a ani bych na mou střelbu bez aim assistu nevsázel.
Co sem dal slečně do ruky gamepad, tak problém neměla, jen se pořád ptala co má dělat :)
Kb + mouse by bylo imho pro ni daleko komplikovanější.
@Fingon (23.05.2014 13:30): Takže to vzdala nebo zkouší hrát dál s klávesnicí a myší? To, že to člověk nebude umět automaticky, není nic překvapivého, ale zajímalo by mě, jak dlouho bude trvat než si na to zvykne.
@Fingon (23.05.2014 12:58): S tím gamepadem nevím... to zase táta si umí poradit s myší a wasd, ale gamepad je pro něj něco neuchopitelnýho. A to jsme před 15 lety hráli na "televizních hrách", kde gamepad byl. Ale bez trigerů a analogů.

Ale zajímavé pozorování subjektu :)

Zajímavý je vrazit hru do rukou člověku, kterej hrát ani nechce. Ten vůbec nemá šanci.
Vcera jsem udelal zajimave pozorovani... pritelkyne rozehrala Skyrim. Videla ho v chodu jiz pred rokem, ale nas stary notebook mel problemy s prehrivanim a kratce po priletu draka se vzdy vypnul. O Vanocich jsem ji Skyrim primo koupil a nainstaloval, ale asi na nej zapomnela a dostala se k nemu az ted.

Zajimavost c. 1: proc to chce hrat? grafika + vytvareni postavy.
Zajimavost c. 2: ma obrovske problemy s ovladanim - kombinaci wsad + mys vubec nezvlada, a to nemluvim o boji, ale o samotnem nataceni pohledu/kamery. Takze mi pripadlo, ze neco, co clovek-hrac povazuje za automaticke, vlastne vubec automaticke byt nemusi... a taky, ze by mozna poridila lepe s gamepadem:-)
@Walome (22.05.2014 13:22): Jo, bývá to běžná praxe. Nicméně Zenimax už tady hodně kroutí a vyloženě jenom zkouší jestli něco dostane nebo ne.
Podmínka více méně zní že "jakákoli práce na kterou je možné uvést copyright", což na kontribuci do jiného projektu těžko uděláš. Carmack, jestli se nepletu, tehdy ukuchtil nějaké demo z Doom 3, což rozhodně není hra kterou by dělal pod Zenimaxem. Proto to přehrávají na "my jsme udělali Oculus Rift" a proto tvrdí, že tam přidali nějaký jejich HW... a proto tam tvrdí že do výzkumu VR narvali miliony dolarů, což mi projde jako vyložený kec.

Docela živě si dovedu představit že toto hodně schytají od online komunit a zdaleka nepůjde jenom o hatemail.

Ad COD: Netvrdí absolutně každý rok, že toto Call of Duty bude úplně nový, s next gen grafikou, úplně novým enginem a nějakou pokrokovou věcí která existuje v ostatních hrách už několik let?
To nevymyslíš: http://bonusweb.idnes.cz/call-of-duty-advanced-warfare-dib-/Preview.aspx?c=A140506_153520_bw-preview_das" >"Šéf společnosti ATLAS je Jeremy Irons, kterého se plnohodnotně zhostí hollywoodská hvězda Kevin Spacey."
Stává se :)

@LIUWIL (22.05.2014 12:15): "Podle jejich politiky všechno co vytvoříš jako zaměstnanec společnosti taky patří společnosti." Takhle fungujou i komiksový vydavatelství jako DC a Marvel, to je asi běžná praxe.
@Matthew.J (22.05.2014 12:07): To je právě ten problém. Podle jejich politiky všechno co vytvoříš jako zaměstnanec společnosti taky patří společnosti.
Absurdní to jednoznačně je, nejvíc právě jejich tvrzení, že OC byl velmi primitivní a použitelný se stal až díky Zenimaxu.
Ultimátně to jediné, na čem je celá žaloba postavená, je že Carmack byl pod Zenimaxem v době, kdy už se podílel na OC. Když si přečteš jenom pár začínajících odstavců, jasně tam vidíš snahu vše podat tak, že nadšenci kteří OC pomohli byli ve skutečnosti zaměstnanci Zenimaxu které Zenimax cíleně pověřil prací na této technologii a že Luckey byl jenom nějaký studentík jehož nápad Zenimax uchopil a udělal z něj použitelnou technologii.
S těmi Arkane bych tomu bez problému věřil.

A tu žalobu jsem četl taky, působí to sice drsně, ale spoustu z toho jsou žvásty kterými se Zenimax snaží zapůsobit na tu jury, ale FB to snad budou schopní vyvrátit.
@valcik (22.05.2014 11:49): Zadlužili firmu a potřebovali rychlý prachy. Tipoval bych, že i když zájemci byli, nikdo jim za Fallout nechtěl nebo nemohl nabídnou víc. Tak to prostě vzali a doufali, že se později najde někdo ochotný pořádně investovat do Fallout MMO.
@valcik (22.05.2014 11:27): Nevidím nikde zmínku o právních kličkách, které vedly ke snížení ceny. Prostě prodali Fallout bez práv na MMO a tím snížili cenu. A sepsali dohodu, kde se stanovili podmínky, za kterých musí Interplay vytvořit Fallout MMO, jinak taky propadne Bethesdě. Jasně, že Bethesda takhle využila špatné situace Interplaye, ale na takovou dohodu nikdy neměli přistoupit. Představa, že Interplay tu MMO úspěšně udělá, byla už tehdy absurdní.
@valcik (22.05.2014 10:58): Bethesda přece normálně koupila Fallout značku, kterou Interplay nabízel na prodej. Za to, že byl Interplay už nějakou dobu ve sračkách, Bethesda nemohla. Podobnost nevidím.
Pokojne by som tomu veril, podobným spôsobom získala Bethesda svojho času aj fallouťácke IP.
Zenimax rádi "přebírají" studia tím způsobem, že Bethesda studiu zadá nějaké termíny (což samo o sobě je normální), do kterých musí splnit objektivně těžko hodnotitelnou věc Příklad: Do 30.5.2016 musí hra mít prezentovatelnou grafiku.
Studio dostane několik takových termínů a po splnění každého z nich dostane zaplaceno. Vtip je v tom, že jim ty termíny prostě nebudou uznávat, i kdyby nevím co. Studio se tak postupně dostává do dluhu. Když jsou v nejhorším, přijde k nim Zenimax a nabídne jim půjčku. Studio si tedy ty prachy obvykle půjčí, protože jinak by museli vyhlásit bankrot. Bethesda však bude dál pokračovat v neuznávání jejich termínů a Zenimax pak přijde a řekne, že buďto chce prachy, nebo celé studio včetně všech IP.
Například Arcane studios takto dopadli při tvorbě Dishonored, Human Head takto skoro skončili při tvorbě Prey 2 (oni však raději od vývoje hry ustoupili a hra je kvůli tomu teď posunutá - vzpomeňte si na ty kecy že "nebyli jsme spokojeni se směrem vývoje hry").
@Paul (22.05.2014 07:35): Link na zdroj? Bohužel bývá běžné, že vývojáři mají ve smlouvách, že vše co vytvoří, patří firmě, pro kterou pracují, i když to vytvoří ve svém volném čase :(
Throwaway because zenimax is sue-happy and I work at id Software, and I don't want to lose my job.
A while back there was an artist here who made some artwork for Valve's Team Fotress 2 Hat contest in their spare time. This artist ended up winning and received a large amount of money from royalties. Zenimax got pissed off that this person was earning money from what they felt like was "Their property". The rumor was that they were about to sue them, but ended up backing off. I'm not sure why.

This individual left the company shortly after. I don't blame them.

We've been loosing top-notch talent left and right ever since the Zenimax purchase, but more so after RAGE didn't do too well. We're alright now, but I really believe that this is no longer the place that it was when I started years ago. The office culture sucks ass, and unless you're keen to sticking your nose up certain people's asses, or have been here since the days when we could actually ship games, then you're not going to get very far.
I think Zenimax is mostly to blame for this. Fuck them.
--------------
včera jsem dohrál takovou skvělou krátkou plošinkovku - na kterou jsem náhodou narazil na youtube: parasite in city - podařilo se mi také odemknout celou galerii ( sex-scény ) - dnes si do dám znovu a také zkusím ten DreadOut.