Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kultura

Btw akutně jsem absolutně nadšen z nových Metabaronů, četl to už někdo další, případně Incal?
@M.a.t.t. (17.12.2014 10:00): To je dost možné :).

Ale takto fantastickou roli, kterou nabízelo Americké psycho, ale s největší pravděpodobností jinde nemá. Na herce se obvykle nijak nezaměřuji, ale zde z něj to užívání si role přímo sršelo.
@7c (16.12.2014 22:02): Knihu mám v plánu a čekám vysokou kvalitu. Ostatně nyní jsem se více dal (respektive jsem uznal, že je vhodno je přečíst) na tento tematický typ, jako je Mechanický pomeranč nebo Klub rváču, takže Americké psycho je logickým pokračovatelem.

Ovšem, na filmovou adaptaci Rules of Attraction jsem slyšel jen negativa.

Na a ano, ale soundtrack to u té trilogie není :).
@Drolin (16.12.2014 18:38): V nových Batmanech toho nevynikne bohužel víc .-) Jinak (nic proti jeho adaptacím, naopak, třeba Rules of Attraction se mi líbily hodně) doporučuji spíš knihy - Ellis je dost čtivý autor (a jeho díla je radost číst i díky formě).
@Kubulus (16.12.2014 15:45): Jsem na tom stejně, od mně prakticky neznámé režisérky takový poklad... scéna s vizitkami jde rovnou do pomyslného vrcholu kinematografie :). A co mě překavapilo je, jak je Bale dobrý herec (což například v takové Batman trilogii vůbec nevynikne).

A ještě něco jsi v poslední době viděl co by stálo za zhlédnutí?
@orromis (16.12.2014 14:43): Nenene, já jen tvrdím, že používat CGI tam, kde to není potřeba nebo tak, že je to až moc okatě poznat, je bullshit a neměl by se používat, dokud prostě technika nepokročí na takovou úroveň, že to poznat nepůjde (nebo ať to poznat klidně jde, ale nemusím u toho facepalmovat). Zrovna Avatar hromada lidí považuje za bombu (a já určitě nepopírám, že do té doby se asi nic tak velkýho a digitálního nenatočilo), ale mě tam ta všudepřítomná umělá grafika ruší, vizuálně se mi vůbec ten film nelíbí.

Dobrý srovnání je třeba Terminátor (2) a ta poslední sračka Salvation. V původních terminátorech měl na sobě Arnold masku rozmlácenýho a rozstřílenýho ksichtu a zároveň kovové lebky a vypadalo to mnohem reálněji než digi Arnold a digi kostra nakonci v Salvation. Nemluvě o tom, že i T-1000 v druhým Terminátorovi na svoji dobu vypadal snad uvěřitelněji, než se o podobný triky pokoušeli ve trojce..
@Say (16.12.2014 12:55): Uncanny valley je jen teorie. Pokud ne, tak jsem asi robot...

@Bursoft (16.12.2014 12:51): 300 se mi vůbe nelíbilo, ale je třeba si uvědomit, že se jedná o film stylizovaný. Na druhou stranu jsem viděl Sucker Punch a ten se mi líbil hodně (taky scoro celé na green screenu).

"všechno prostě digitální"

Pořád mám pocit, že tohle spojení implikuje nechuť k počítačové grafice a zpochybňuje počítačovou grafiku jako formu umění.
Tak mě třeba CGI u některých věcí taky ruší... Když si vezmu třeba 300 (což byl asi jeden z prvních filmů natáčených čistě jen před zeleným plátnem). Co by se stalo, kdyby z herců šplíchal falešnej kečup místo digitální krve, která mizela ještě ve vzduchu, meče byli neustále čistý, jak kdyby je někdo prohnal jarem.. Dále třeba Avatar, což je jedna velká CGI komedie, kde jsem si snad ani u jedné scény neřekl, že tady třeba někdo nabarvil nějakou kytku, všechno prostě digitální.. Na druhou stranu, když si vzpomenu na CGI mimino v Children of Men, kde jsem si fakt nějakou chvilku myslel že je to živý děcko, než mi docvaklo, že to by asi neprošlo, tak si říkám, že je to jen o čase a trpělivosti.. kdyby měla postprodukce Hobita čas několik let se s tím drbat, tak si myslím, že by to taky vypadalo líp..

Jinak CGI je samozřejmě levnější. Namaskovat několik stovek komparzistů, vyrobit jim meče a brnění (když teda srovnáváme Lotra a Hobita) a takto je maskovat každej den, je určitě náročnější časově i finančně, než vyrobit pár panáků v PC a hrát si s nima..
@mazar1234 (16.12.2014 11:47): Tak ale stejně se dá najít non-CGI film, kde jsou hrozné triky. Spíš mi vadí (resp přijde mi zvláštní), že se hejtí CGI z principu (a i když je na vysoké úrovni).

Jinak tenhle rok jsem viděl 4 filmy (myšleno z novinek) - Interstellar, Edge of Tomorow, How to Train Your Dragon 2 a Guardians of the Galaxy - ani v jednom filmu mi CGI nepřišlo nějak hrozné a nechtěl bych to vidět bez CGI (HtTYD samozřejmě nepočítám, když to je animák ^^).

Jinak z filmů, které nevyšly tento rok jsem viděl jeden jediný, který měl opravdu zastaralé počítačové triky - Snowpiercer. No a taky mi to nějak nevadilo (těch pár animací bylo někde na úrovni her před 10 lety)
Jo, tiež mám dojem že v dnešnej dobe už niektorí kritizujú CGI z princípu, aby ukázali že sú odborníci a že ho vidia. :) Argument, že ak je kvalitné, tak ho nie je vidieť, nie je pravdivý, všimol som som, že ak zarytý kritik vie, že daná vec je spracovaná v CGI, ak chce, tak proste kritizuje z princípu. A keď sa už spomínal ten varan v Bondovi, tak na tom skutočne nevidím nič zlé. Iste, je možne zohnať živého varana a vytvoriť autentickú scénu, kde hercovi potenciálne pôjde o život... ale načo v dobe keď máme CGI?
@mazar1234 (16.12.2014 11:47): kvalitní CGI není vidět, pokud vidět je, tak mi vadí, pokud vidět není, rád žiju v milosrdné nevědomosti.

Ale ano, k podobným koninám má dnešní produkce daleko :D (i když ne moc ;) ).
@orromis (16.12.2014 09:51): ve 3D ho vymodeluješ jednou a pak ho můžeš používat donekonečna. masku musíš každý den obnovovat, resp. po nějakém čase. nevím, jestli s tím ti herci i spí :-)

CGI je poznat na první pohled a můžu říct, že třeba expendables 3 díky tomu dost zprasili. musí se to používat s citem. u statických kulis to tolik nebije do očí, ale pohybující se předměty jsou s reálnými herci úplně někde jinde
@orromis (16.12.2014 09:51): Jo jasný, to byl jen příklad. Tak hra je hra, film je film, pro mě je to jasný jak facka. Hra je celá umělá, film je z části a mlátí to do očí (viz třeba ten Mad Max).

Třeba Hobit. První scéna. Hořící město. Všechno digi. Rozmazaný postavičky, animovaný pohyby, ještě říznutý vyššíma fps, na kterých jsem sice nebyl ale stejně je to celý nějaký umělý. Prostě humus.
Ja zase nechápem, ako môže niekto takto riešiť CGI... prvoradý je u mňa príbeh a ak ma vtiahne, tak to dokážem nechať stranou, bez ohľadu na jeho nadužívanie.
@Garret (16.12.2014 09:42): Neřekl bych, že to je jednodušší a levnější. Však vymodelovat skřeta ve 3D je stejně těžké, jako udělat masku, makeup, etc... Nevím, proč by měla být počítačová grafika tak zavrhována, když teoreticky CGI nemá omezení (a kulisy ke všemu neuděláš).

Zároveň je pro herce určitě těžší zahrát něco na green screenu, když se většinu věcí musí představit, než to zahrát normálně.

@Walome (16.12.2014 09:38): Tu původní otázku jsem nevztahoval k Hobitovi, ale filmům obecně. Každopádně mě se oba Hobiti vizuálně líbili (ale je pravda, že posun od LotRa jsem moc neviděl, protože LotR je dokonalý :)).

//Třetího hobita jsem ještě neviděl (a ani to nějak neplánuji)
@orromis (16.12.2014 09:31): rozdíl mezi hrou a filmem je trochu v něčem jiném, že jo. když jsem poprvé viděl PP s úvodní scénou a těmi maskami skřetů, málem jsem si stříkl do kalhot. se CGI tohle nikdy nemám... ale chápu, že je to levnější, rychlejší a jednodušší.
Tak jsem byl včera na Hobitovi... bylo to mnohem blbější, než jsem čekal, u Legolasových skopičin se smálo celé kino...
@orromis (14.12.2014 17:23): Mně vadí, že je to vidět. Jasně, u fantasy to dejme tomu pochopím, ale ne u každýho prdu. Někdy je i vidět jak jsou trpaslíci doanymovaní. A hodně mi to vadí u filmů, kde to nemá co dělat (varani v James Bondovi, digi voda v Expandables) - kdyby to bylo tak kvalitní, že bych nepoznal rozdíl, neřeknu ani popel, ale když mě tak rozmazaná nekvalita triků bije do očí, kazí mi to filmovej zážitek (v kombinace s mizernou kvalitou obrazu v kinech je to pak smrtící kombinace).

Hodně si to uvědomuju u filmů, kde CGI není nebo je ho málo (John Wick) nebo když koukám na nějakou vykopávku (Kmotr, Planeta opic), kde se to hemží kaskadéry, rozbitými maketami, falešnou krví apod. a je to mnohem lepší zážitek než animované shitky.
Vysvětlí mi někdo, co je tak špatného na CGI (otázka nesouvisí z hobitem; je položená obecně)?
Zatím tu k tomu hobitovi zazněla samá střízlivá hodnocení, se kterými se dá ztotožnit. Byl to nejslabší díl, ale pořád dost slušný na návštěvu kina. Možná jsem z toho trochu cítil, že už i samotný Jackson toho má dost a třetí díl dokončil jen silou vůle. U spousty scén mě napadlo, že z toho šlo vytřískat víc. Třeba většina těch trpaslíků byla jen do počtu a většina z nich snad v tomto díle ani neotevřela papulu :-)

Mě nejvíc jebala Tauriel a její "románek". Nejlepší na trilogii byl Šmak a Tranduil.