@
El Buitre (12.02.2015 00:35): Ano, některým hrám dávají medaili "Recommended" a "Essentials" a špatným hrám dají ocenění Avoid. Nejedná se o hodnocení, spíše o ocenění. Úplně stejným způsobem probíhá například hodnocení hardware, kde bych řekl, že jsou produkty v zásadě stejné jako hry - když by ti někdo řekl, že "tahle grafika je 7/10 a tahle 8/10", dozvíš se velké hovno. A legrační je, že někteří hráči hry opravdu kupují/nekupují v závislosti na tom, jaké skóre ta hra dostane. Pokud to někomu přijde normální, sorry, možná jsem se nevědomě přesunul do jiné dimenze, kde absurdita je brána jako běžný standard a zdravý rozum je nežádoucí.
@
GodOfTheSick (12.02.2015 10:22): Pokud 10/10 znamená dokonalá hra, tak by tu známku nesměla dostat absolutně žádná hra. Je jednou jakou hru jmenuješ, u každé se dají najít neduhy. A jak psal Walome, skóre zrušili mimo jiné proto, že lidé si chodí pouze pro to skóre, nikoli pro samotnou recenzi. Když na to přijde, jakou informační hodnotu to skóre vlastně má? Zvlášť když i samotní recenzenti přiznávají, že se ty čísla nedají srovnávat s jinými hrami! Směrodatná je samotná recenze, nikoli skóre.
Jinak trendy jako Metacritic jasně ukazují, že se s hodnocením v recenzích musí skoncovat, protože je to naprosto absurdní. Někteří vývojáři mají přislíbený bonus jenom když hra dosáhne určitého score na Metacritic a vydavatelé často berou Metacritic jako měřítko jestli má smysl se sérií pokračovat nebo ne.
A co případy jako
třeba tento. To taky někomu přijde normální? Pokud na recenzentem visí sekyra když náhodou hře dá moc nízké skóre, pak zákonitě takové skóre bude k ničemu.
10/10 už dostala kdejaká přehypovaná sračka. Co na tom, že to je zabugované, děsně krátké, nebo naprosto nezábavné? Hra dostane dobré skóre -> začne se hodně prodávat -> vydavatel ohlásí prodejnost hry -> hra se prodává ještě víc. Ačkoliv je hra sračka, jedná se o komerční úspěch. Udělá se pokračování a kruh pokračuje dál.