Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

@Crash (23.02.2015 08:39): Logika věci a systém přidávání na DH by velely zrušit práve ty Episodes, jelikož jde o kompilaci dvou DLC a kompilace nejsou zde přípustné pokud vím. Na MobyGames jsou též samostatně

@FildasCZ (21.02.2015 17:51): Protekce nefunkčního videa?

Rozuzlení je poměrně jednoduché, ostatně píše se to přímo u videa - autor videa zakázal vkládání na jiné stránky. Takže když jej moderátor kontroloval ve schvalovacím rozhraní, odkaz jej dovedl přímo na youtube, kde video stále funguje.

Každopádně jsem ho smazal, díky za upozornění na tuhle eventualitu.
nahlsáil jsem videou z duvodu nefunkcnosti a prislo mi.

Vámi nahlášené video (z důvodu Nefunkční odkaz/video) ke hře Talisman: Digital Edition bylo vyhodnoceno jako vyhovující a ponecháno v databázi.

Místo odstranění ho tam nechali. Překlik, nebo protekce ? :D ( Video nejde)
Dobry den, moc se zde nepohybuju, ale nemužu najít v seznam hru Total War: ATTILA?!
Tak to je pěkný, už mi zbývalo dle mně pár dní do splnění achievmentu 365 a dnes se podívám a mám tam 1/365, už jsem se totiž dlouho na ten ukazatel nedíval... Může mi někdo z adminů/modů aspoň říct, kolik jsem tam měl a kdy s eto přerušilo? :D ať vím, za co "mlátit hlavou do zdi"? :D
A kde viazne schvalovanie hier od Starletky ktoré sú už dávno vonku? Outland, Harold a Sunless Sea?
Čo vás vedie k tomu, aby ste mali skrytú aktivitu? Nejako mi to nejde do hlavy, prečo to niekto potrebuje skrývať :)
Já bych číselná hodnocení v recenzích zrušil (jak to teď dělá EG je good), už kvůli tomu aby nemohla Bethesda vyjebávat s Obsidianem kvůli metacriticu.
@GodOfTheSick (12.02.2015 17:35): Neříkám, že se všechno zlepší a celý herní průmysl bude super everafter. Nicméně bez všeho co se kolem těch hodnocení už protočilo se určitě obejdeme.


@Red (12.02.2015 18:16): Vždycky se najde něco, kolem čeho se bude dát humbuk. Nicméně medaile jsou velmi specifické pro dané weby a těžko se z nich bude dělat průměr.
@LIUWIL (12.02.2015 16:18): Každý hodnotící text obsahuje závěrečné resumé, jehož součástí by nejenom pro lepší orientaci mělo být i číslo. Že to sebou dnes přináší i negativní jevy pak není chybou systémů nebo samotného čísla, ale lidí, kteří si ho špatně interpretují či dokonce používají k zavrženíhodným aktivitám, o kterých píšeš. Vážně si ale myslíš, že když se číselná hodnocení zruší, že se vše rázem v dobré obrátí? Já tedy ne.
@GodOfTheSick (12.02.2015 12:31): Pokud 10/10 = bezchybná hra, pak ve světě zdravého rozumu takové skóre nelze dostat. A hlavně se tu nebavím jen o samotných recenzích, ale o tom, že současné hodnotící systémy zasahují do způsobu, jakým jsou hry dělány.

Nejhorší možný způsob jak něco dělat je v lhůtách a bodovaných cílech. Výsledkem takové práce je, že produkt sice splňuje zadaná kritéria, ale v ostatních aspektech je nevyhovující.
Proto například Battlefield je schopný vylézt z recenzí s vysokým skóre, i když se hned po vydání jedná o zabugovaný a často až nehratelný paskvil.
Tak mi řekni v čem vidíš tu hodnotu skóre, když:
- Recenzenti jsou tlačeni k sázení vyšších skóre
- Mnozí recenzenti nedají nižší nebo vyšší skóre než je průměr větších webů
- Recenzenti nesází skóre relativně k jiným hrám, nýbrž "podle chuti"
- Vydavatel trvá na vypilování hlavně těch aspektů, na které budou recenzenti nejvíce hledět
- Skóre nereflektuje zážitek hráče který si hru koupí po vydání, nýbrž recenzenta který ji hrál ve vyloženě laboratorních podmínkách ještě před vydáním.

Viz. třeba Eurogamer
Recenze Battlefield 4 - 8/10

A časem přijde článek o Battlefield 4
@LIUWIL (12.02.2015 11:41): To že mnohí berú metacritic ako niečo smerodajné, je samozrejme nezmysel a spomínané prípady sú úplne absurdné. Vlastne sa ani nedivím, že bežní uživatelia idú často z princípu do opačných extrémov, o to viac sa však divím, že to už dávno nepodkopalo kredibilitu stránky.
Tím pádem měli jakékoliv hodnocení zrušit. Protože jestliže tam píšou, že nejsou schopni určit rozdíl mezi 7 a 8 a nahradí to medailí říkající "povinně si zahraj" nebo "doporučujeme, aby jsi si zahrál", tak je to úplně jedno.

@LIUWIL (12.02.2015 11:41): Proč by nemohla hra dostat 10/10, když u ní dotyčný žádné neduhy nevidí? Pokud je tam ty vidíš, tak je vyjmenuješ a dáš třeba 7. Ale problém je, že to čemu se na herních webech říká recenze jsou dost často jen komentáře náhodně kolemjdoucího, které nepokrývají všechny aspekty hry a s recenzí tak nemají moc společného. Pro tebe má nulovou informační hodnotu číslo. Pro mě zase dlouhý text, z kterého se nedozvím všechno, co chci o hře vědět.

Zrušení Metacritic nic nevyřeší. Zástupný důvod se pak najde jiný.
@El Buitre (12.02.2015 00:35): Ano, některým hrám dávají medaili "Recommended" a "Essentials" a špatným hrám dají ocenění Avoid. Nejedná se o hodnocení, spíše o ocenění. Úplně stejným způsobem probíhá například hodnocení hardware, kde bych řekl, že jsou produkty v zásadě stejné jako hry - když by ti někdo řekl, že "tahle grafika je 7/10 a tahle 8/10", dozvíš se velké hovno. A legrační je, že někteří hráči hry opravdu kupují/nekupují v závislosti na tom, jaké skóre ta hra dostane. Pokud to někomu přijde normální, sorry, možná jsem se nevědomě přesunul do jiné dimenze, kde absurdita je brána jako běžný standard a zdravý rozum je nežádoucí.


@GodOfTheSick (12.02.2015 10:22): Pokud 10/10 znamená dokonalá hra, tak by tu známku nesměla dostat absolutně žádná hra. Je jednou jakou hru jmenuješ, u každé se dají najít neduhy. A jak psal Walome, skóre zrušili mimo jiné proto, že lidé si chodí pouze pro to skóre, nikoli pro samotnou recenzi. Když na to přijde, jakou informační hodnotu to skóre vlastně má? Zvlášť když i samotní recenzenti přiznávají, že se ty čísla nedají srovnávat s jinými hrami! Směrodatná je samotná recenze, nikoli skóre.



Jinak trendy jako Metacritic jasně ukazují, že se s hodnocením v recenzích musí skoncovat, protože je to naprosto absurdní. Někteří vývojáři mají přislíbený bonus jenom když hra dosáhne určitého score na Metacritic a vydavatelé často berou Metacritic jako měřítko jestli má smysl se sérií pokračovat nebo ne.
A co případy jako třeba tento. To taky někomu přijde normální? Pokud na recenzentem visí sekyra když náhodou hře dá moc nízké skóre, pak zákonitě takové skóre bude k ničemu.

10/10 už dostala kdejaká přehypovaná sračka. Co na tom, že to je zabugované, děsně krátké, nebo naprosto nezábavné? Hra dostane dobré skóre -> začne se hodně prodávat -> vydavatel ohlásí prodejnost hry -> hra se prodává ještě víc. Ačkoliv je hra sračka, jedná se o komerční úspěch. Udělá se pokračování a kruh pokračuje dál.
@GodOfTheSick (12.02.2015 10:22): No nevím. Podle mě to celé slouží spíše k tomu, aby čtenáři četli samotný text. Ta nálepka Ti nic neřekne, proto se začteš. Protože stejně je subjektivní jak názor recenzenta, tak dojem čtenář a čtenář si to prostě musí nějak po svým přebrat.

Když mi v LEVELu napíšou, že je nějaká hra nářez a já pak v recenzi narazím na věci, které by mi vadily, tak si stejně udělám svůj názor.
Na tom, že spousta lidí považuje hry s hodnocením 6-7 za odpad, mi nepřijde nic divného. Matematicky se sice jedná o nadprůměr, ale protože maximum je 10, tak je jasné, že k dokonalosti hrám ohodnocených 6-7 něco chybí...a to docela dost. A proč ztrácet čas s hrami, které mají známky 6-7, když je tu spousta her s 9-10?

A pokud má nějaká hra průměrné hodnocení ze stovky recenzí třeba 7, tak je jasné, že všichni ji 7 nedali. Naopak na jedné straně budou převažovat známky 4,5,6 a na druhé 7,8,9. Já takové hry sice za odpad automaticky nepovažuji, ale rozhodně už je vnímám jako rozporuplné s dosti velkým rizikem, že mi nesednou.

Zrušení číselného hodnocení beru jako kapitulaci před lidskou blbostí. Směšné vysvětlení EG tomu odpovídá. Recenzent říká - nevím jaké číslo mám udělit - protože jsem blbec. Čtenář říká - nevím co číslo znamená - protože jsem blbec. A protože jsme všichni úplně blbí, tak si to zjednodušíme. Co dnes ve školách děcka učí...?
@Say (11.02.2015 21:23): Dobrá, argumentace o tom, že ty skutečně špatné hry nikdo nekoupí (nerecenzuje) platná být může, ale nastává mi tady otázka, proč se s tímhle problémem nepotýkají (nebo alespoň ne v takové míře) i další kulturní odvětví... průměrný film má prostě ve většině médií tu známku okolo 5 a i jinde jsem podobnou odchylku ve vnímání výsledného hodnocení nevypozoroval.

@LIUWIL (11.02.2015 21:30): Nepřistoupil náhodou Eurogamer v poslední době k tomu paskvilu v hodnocení - skvělá hra, nadprůměrná hra, šedá zóna, ruce pryč? Nebo jsem ten dnešní Fight Club asi vnímal stylem "jedním uchem tam".

Ovšem ta myšlenka se zprůměrnováním dílčích parametrů typu grafika, zvuk, příběh atp. mi přijde hodně zajímavá a zatím mi k tomu odklonu od zažitého průměru dává asi největší smysl.

@mazar1234 (11.02.2015 22:55): Ten palec nahoru x palec dolů (abych si vypůjčil metodiku Odvážných palců), nebo-li 0/1 jak uvádíš ty, mi taky nepřijde jako samospásný všelék v rámci číselného hodnocení v médiích. Už jenom proto, že je potom staveno na roveň dílo které se zapíše do historie (Deus Ex, filmový Kmotr atp.) a dílo, které matematicky o setinku přelezlo tu kýženou polovinu. Osobně mi u toho chybí ještě ten pomyslný "palec uprostřed", ale to už je asi zase na jinou debatu..
@El Buitre (11.02.2015 21:18): Dlouhodobý problém desetistupňového hodnocení. Rozhodně to není nešvar metacriticu, spíš bych to řekl naopak - Metacric je nešvarem přijímání 7/10 jako průměrné hry a 6/10 jako špatné hry.
Kdybys chtěl vysledovat kdy to vlastně vzniklo, tak se asi ani nedopátráš. Na vině jsou skoro všichni, od recenzentů, přes vydavatele až po samotné čtenáře. Vícero recenzentů se přiznalo, že čekali na skóre ostatních webů, aby nevypadli z normy. Vydavatelé nejednou skóre recenzenta upravili. No a čtenáři často chodili a spamovali weby, jejichž hodnocení vybíhalo z kolejí, nebo neodpovídalo jejich představě o tom, jak měl daný web hru ohodnotit.

Na vině by z určité míry mohly být pradávné recenze her, kdy se hodnotilo několik různých aspektů hry a to se pak zprůměrovalo. Vzhledem k tomu, že drtivá většina her dokázala mít slušné aspoň dva aspekty, většina her měla skóre celkem vysoké. A už tehdy se tak nějak poukazovalo na to, že 7/10 mají i celkem nezajímavé tituly.

Proto osobně nesnáším systém X/10 a mám radši X/5 (protože je vnímán zásadně jinak) a jsem hodně spokojený že se například Eurogamer hodnocení úplně vzdal, i když jejich recenze mi v poslední době přijdou jako popis toho, jak si hru recenzent užíval/neužíval a pramálo se dozvím o tom, co se ve hře vlastně dělá.
@El Buitre (11.02.2015 21:18): Průměr hodnocení na DH je 67.03 % a je to dané tím, že většinou hodně špatné hry nevyhledáváš/nekoupíš, abys je pak mohl hodnotit. Nějaká % se odráží i na tom, že někteří uživatelé jsou zmanipulovaní recenzemi a nižší čísla prakticky neznají.
Mohl bych se někoho více znalého problému otázat, kde se vzalo to obecně přijímané pravidlo (což ostatně dokládá i barevná škála hodnocení zde na databázi), že průměrné hodnocení hry (nebo ještě lépe řečeno, hodnocení, které připadně hře, která je průměrná), se posunulo od standardu (5 na deseti stupňové škále), k číslu 7? Souvisí to jen a pouze s Metacritics, nebo je tento "nešvar" zakořeněn někde hlouběji v historii? Díky za odpověď.
Zalovat se nema, ale hlasit se musi... co profily jako TmavyCyklista, resi se to nejak? Nelibi se mi to, kazi to vypovidaci hodnotu zejmena u her s malem hodnoceni.
Co takove uzivatele oznacit a jejich hodnoceni zachovat jen pro ne same, bez vlivu na agregaty?