Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

V životě nepochopím co lidi na HL vidí. Je to dobrá hra, ale rozhodně bych ji nepřikládal žádný epický status.
@Jack_Dark (27.03.2015 18:54): zkoušel jsem, vypadá to pěkně, hlavně lightning je změněn a hned poznat. HL2 je fantastická věc, ten moment kdy se vyleze na střechu a je tam pohled na město je impresivní dneska stejně jako před dekádou. Nadčasovka.

(ale Vampire Bloodlines je stejně lepší)
Dnes vychází Half-Life 2: Update. Update opravuje spoustu malých i větších bugů, ale především přidává spoustu nových grafických efektů. Nové částicové efekty, včetně předělané mlhy a páry hře dodávají atmosféru, detailnější stíny, vylepšené světelné efekty a efekty vody a vodní hladiny pak zakrývají zub času. Bystří hráči si pak všimnou nových skyboxů a předmětů vizuálně rozšiřující herní svět.

Chcete vědět víc?

http://store.steampowered.com/app/290930/
@Bodkin (27.03.2015 15:47): Zatiaľ som to nehral, preto nerobím žiadne závery.

Každopádne ak mám čas, tak si rád dám aj niečo dlhšie -Dark Souls 2, Divinity: Original Sin, Pillars of Eternity atď. Ale vačšinou tiež radšej vyhľadávam kratšie veci a ešte lepšie keď sú tie kratšie veci preplnené na prasknutie - Call Of Juarez: Gunslinger, Outlast, Brothers: Tale Of Two Sons atď. Ak majú normálnu cenu, kratšie hry mi vyhovujú viac, aj keď ma bavia, je tam jednoducho vačšia šanca, že ich aj dohrám a nečakajú ma tam dlhé pauzy zapríčinené nedostatkom času alebo znudením.
A nejtragičtější je krátká hra plná vaty (což jak chápu je Order 1886)
@mazar1234 (27.03.2015 14:28): Tak ono tam jsou zase faktory jako jestli to je speedrun, nebo to opravdu jde dokončit tak rychle.
Třeba první průchod Dark Souls mi zabral cca 60-70 hodin jestli si dobře pamatuju. Druhý až jenom asi 20-30 a jedny z těch dalších průchodů pro mě byly otázka maximálně dvanácti hodin, s tím že jsem nedělal žádný speed-run a obcházel jsem jen minimum nepřátel.

No a pak jsou prostě hry, kde jakmile víš způsob řešení, jde to dohrát za směšnou dobu a to je taky celkem v pořádku

U nějakých levných indie her mí krátkost až tak nevadí (naopak, občas může být i vysvobozením :D ), ale pokud si mám zaplatit za AAA titul 1300Kč a pak ještě potenciálně kupovat DLC, nechci to mít proběhnuté za jediný večer. To jsou pro mě vyhozené peníze, ať je hra dobrá sebevíc.
@LIUWIL (27.03.2015 13:46): Navyse ako vlastne posudzovat hru, ktora ma realny gameplay napr. hodinu, ale kym ju clovek prvy krat dokaze prejst tak mu to zaberie povedzme napr. 10-15 hodin. Mala by byt brana ako 15 hodinovka, ale niekto moze namietat ze ved sa to da bez problemov prejst za hodinu (naucenim klesa doba hrania - mastering).
@Maximus (27.03.2015 12:39): Ono záleží na tom, čemu říkají "krátká hra". 7 hodin herní doby je taková ta nízká meta, kdy hra nebyla příliš krátká, ale o dlouhém zážitku se rozhodně nedá mluvit. Bavíme-li se o tunelech, většina těchto her by ani neměla být delší než 8 hodin, protože pak nedokáží udržet pozornost co se příběhu týče.
Pokud ale první průchod hrou zabere čtyři zasrané hodiny, mám chuť vývojáře i vydavatele nakopat do prdele pneumatickým kladivem. Takový projekt si měli strčit mezi kozy ještě než na něm začali dělat. Pokud do projektu narvou prachy úměrné AAA projektu a nedokáží pak vytvořit dostatečné množství obsahu pro zaplnění více než čtyř hodin herní doby, pak je něco hodně špatně. To by prostě měla být meta úplně stejně jako třeba grafika.
streamuje někdo z mistnich zive na twitchi ? abych mohl sledovat :) vim ze mickthemage nekdy neco..
@Bodkin (25.03.2015 17:08): No samozřejmě, tak od toho ses ptal na strategie, a ne na taktické hry.
(osobně mě ve hrách taky víc baví makro než mikro, takže z vývoje jakým se ubírá třeba Starcraft docela trpím)
@valcik (26.03.2015 09:37): Nj, ja si z prveho Falloutu uz ani nepamatam akych som mal spolocnikov - pravda :) A on hovoril o jednotke, ak som to spravne pochopil. Takze dvojkovych spolocnikov vynechame. Islo mi skor o to, ze sa snazi tu hru kritizovat a pritom, je mozno na tom s pamatou horsie ako ja. A to som prvy Fallout hral naposledy cca pred 15 rokmi :) Z toho clanku nebolo jasne, ci to on hral nedavno, davno alebo vobec. Ale sakra, ked idem o tom pisat, aspon tu hru zapnem, po tych rokoch! :)
@MickTheMage (26.03.2015 08:19): Chlápek urobil faux pas jak delo, ale ani ty toho Fallouta nepoznáš tak dobre, ako si myslíš. Spoločníci samozrejme nebojové skilly používajú. V jednotke dokáže napríklad Katja odomykať zámky, v dvojke zase Vic opravuje hardvérek a Myron hackuje počítače. :P
@LIUWIL (25.03.2015 15:35): Čo náhodou? z tých exkluzivít tam veľmi nič veľké a zaujímavé nie je. Uncharted 4 je presunuté na ďalší rok. Čiže z tých AAA titulov only PS4 je tam teraz Bloodborne, Order a už len tie staršie veci.
Uz nikdy viac nevkrocim na Polygon. To je tak srackova sajta, ze to az pekne nie je. V ich uzasnom poslednom clanku sa chlapik vyfarbil, ked tvrdil, ze pozna a hral Fallouta a potom v nom tvrdi, take p.coviny ako: It was at that moment, in that dirty digital basement, that I realized no one in my party had the right mix of stats or skills to move on. There was literally nothing I could do to get the damned door open, and my story just stopped.
Jasne moj, akoby v prvom Falloute mohli tvoji spolocnici pouzivat nebojove skilly...

Rather than bury all that time (and bottle caps) into potentially over-leveling my characters for that one door, I just started over.
Overleveling characterS? Mnozne cislo? Prepacte mi moju sklerozu, ale ta hovori, ze NPC v parte vo Falloute nelevelovali...

A toto pise o hrach a niektore miestne media to potom preberaju. Yes, to sme to dopracovali. A ked si predstavim, ze tento blbecek bude pisat mozno i recenziu na Pillars of Eternity...
Děkuji všem.

Zatím se mi tak od pohledu zdá, že důraz na hry s výstavbou základny a jejím udržování v chodu a micromanagováním sběru surovin je větší než na hry s propracovanější taktickou stránkou.
@Victor (25.03.2015 12:09): No jen konstatuji, ze ted bych se nedivil kyby SONY nektere exkluzivity pousteli na PC kvuli zvyseni zisku. Trh konzol maji v kapse, ale zaroven na tom jako celek nejsou nejlepe, takze motivace k maximalizaci zisku tam je.
@Maximus (25.03.2015 06:22): Otazka je do jake miry SONY potrebuje exkluzivitu ted kdyz vedou trh konzol. Dokavad to neni na xbox one, je to exklizivita, tak jako treba Alan Wake.
Navic, DS2 na PC prodalo vic nez mega, coz urcite dela vydani Bloodborne na PC zajimavou vyhlidkou i pro Sony.
@Bodkin (22.03.2015 12:19): AoE - dříve dvojka, teď spíš trojka, protože je rychlejší

Original War - zejména kvůli atmosféře, nelineární kampani a hlavně na poměry RTS nemonotónní hratelnosti

Stronghold Crusader - nahráno mnoho hodin, ale nikdy jsem se daleko nedostal

+ Imperium Romanum - v rámci budovatelských strategií srdcovka, nenáročná, ale hodně chytlavá záležitost s příjemnou doprovodnou hudbou