Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Ja som už od 6 rokov fungoval na filmoch pre dospelých (Alien, Predátor, Čeľuste, Barbar Conan :D) a hrách (Wolfenstein 3D). Wolfa som najskôr nechápal, keď to otec s jeho kamarátom hrali a stále som sa tam priplietol a pýtal - ocoo, to sú formule? tí mŕtvi vojaci tak ale fakt vypadali (prilba a topánky vypadali ako kolesá) no musel sa za mňa riadne hanbiť :D.

Pravidelne som si nahrával na VHSky a robil som to celkom prešibane. Pozrel som si v programe, že bude nejaký film (čo nechcem vidieť ale pozerať ho môžem a za tým išiel film čo som vidieť chcel) tak som si nastavoval kazetu stále tak aby mi vyšiel aj ten druhý film. Raz mi na to mama prišla, keď som pozeral tajne Barbara Conana a on tam práve trtkal tú čarodejku :D chvíľu som mal ťažké chvíle, ale potom to bolo zasa fajn :)
@Maximus (31.03.2015 09:20): Na tom nevidím nic špatného. TV dětem rozhodně pořizovat nebudu a sledovat brutální filmy je taky nenechám. Stejně tak hry... IE hry na ně, jak MtD=D

Devítiletého bráchu si taky v hrách vychovávám. Heroes 2 a Kingdom Rush jsou momentálně jeho favoriti. BG je na něj zatím moc složitý, ale když u mě viděl IwD, vydržel u toho dlouho.
@Maximus (31.03.2015 09:44): Jen hádám, ale řekl bych, že kdyby ve škole zjistili, že se jim děti doma dívají na porno a jejich rodiče se mlátí, tak by to nahlásili taky. V tomhle případě na tom není podle mě nic negativního. Za hraní her s vyšším ratingem nikomu dítě neseberou a rodiče alespoň budou mít důvod se zamyslet nad tím, co jejich děti dělají.
Ale prečo iba hry? toto ma vždy nasiera, hráš hry tak si rovno psychopat. Tu ide hlavne o to, že by to malo byť aj na filmy, seriály proste na všetko. Lebo deťom predsa nezadrbáva len z hier. Vzťahy v rodine, čo pozerajú, počujú atď.
@Maximus (31.03.2015 09:20): Pokud se rodiče mlátí před dítětem, tak to by jsi nahlásit skutečně měl.

A nemůžu říct, že bych to té ředitelce měl za zlé. Já bych své děti také nenechal hrát hry jako je Cod nebo GTA. Hezky bych je naučil hrát pořádné pařby, například Baldurs gate a Half life 2 :D.
V Británií bude niekoľko škôl nahlasovať rodičov, ktorí svojim deťom dovolia hrať videohry s ratingom18+ - Riaditeľka jednej zo škôl združených v Nantwich Education Partnership zistila, že deti hrajú hry ako Call of Duty, Grand Theft Auto a Dogs of War. Rodičov upozornila, že je pripravená kontaktovať políciu a sociálku. Na druhej strane, v meste sú určite aj iné školy.

Deti vyrastajú v rodinách kde je množstvo rodinných problémov, v tv sú ešte aj animované seriály stále o bitkách a to nevravím o filmoch a seriáloch.

Ale nahlasovanie rodičov, ktorých deti hrajú ,,zlé,, videohry? Čo je toto kurva za svet?

Potom môžu nahlasovať rodičov, ktorí sa pred ďeťmi hádajú, nadávajú, mlátia, môžu nahlasovať rodičov čo dovolia ďeťom pozerať pridrbané vzťahové telenovely, seriály, filmy atď.
@KRoman47 (29.03.2015 13:16): Neprikladal jsem duraz na prodejnost, ale na pocet lidi, ktere ta hra zaujala, kdy jsem na tyto lidi uplatnoval stejnou logiku jako jsi ty uplatnoval na sebe.

Rozhodne nesouhlasim s tim, ze by se HL nejak zavratne menil v prostredi. Naopak, ta prostredi si byla velice podobna a mnoha se i opakovala (coz hre nevycitam). Tady se te jeste zeptam cemu tak rikas "bezna strilecka", protoze mi to trochu prijde ze mluvis o beznem pracim prasku :-D

Z pohledu trhu se do Hardcore zakladny pocitaji ti, kteri do hrani investuji velke mnozstvi prostredku, tj. jak penez tak casu. Hardcore zakladna je slozena z vice ruznych typu hracu, jako sberatele, soutezivi hraci atp. Pevne definice navic neexistuji. Spis nez o tom co hrac hraje je to o tom jak a kolik toho hraje.

@Bursoft (29.03.2015 15:07): Hratelnosti spis myslim zpusob, jakym je hra podavana hraci. CoD se svou hratelnosti spristupnil obrovskemu publiku. Samovolne leceni je designove rozhodnuti, nikoli vada. Jako nevyhodu nedoplnujiciho se zdravi bych zase zminil casto velmi neumerne mnozstvi strelby ktere je hrac schopen prezit. No a hlavne jak CoD, tak BF jou primarne multiplayerovky a singleplayer pak na to nasroubuje kampan a maximalne prebalancuje zbrane. Sbirani zivota v MP ve hre udela neskutecny rozdil a ne pro vsechny bude zadouci.
Puzzle HL nejsou napadite vubec nicim, pouze se vytahuji ze ma hra fyziku. No a me osobne GravityGun nikdy nenadchl.
@Richmond (29.03.2015 15:08): Určitě, ono ten pojem má mnoho různých definic, a záleží na tom, jak si ho každý vyloží. Osobně ale nevidím jako "hardcore", že někdo hraje od nevidim do nevidim či že zná nějekou hru (nebo jeden žánr) lépe než vlastní boty :). Tedy s tímto pojmem si spíše spojuji hráče jako Lynx nebo komunitu na hc101 - tedy obecně celoplošní experti na danou problematiku, videohry.

Ale aby to nebyli tito "encyklopedisté", tak je právě nutná reálná zkušenost a ne jen teoretické znalosti :).
@LIUWIL (29.03.2015 10:35): @KRoman47 (29.03.2015 13:16): Ale zase za sebe musím říct, že proti on-rail střelnicím typu CoD, Battlefield, Medal of Honor je Half-life opravdu králem (fajn postavy, fajn atmosféra, fajn minihádanky, různorodá hratelnost/prostředí atd., na rozdíl od "jdi rovně a pořád střílej"). Na druhou stranu tu máme FPSky jako XIII s moc fajn příběhem a špionážní stealth/akční hratelností, westernovský Outlaws s fajnově komplexním a hlavně různorodým level designem, první Far Cry s poněkud (na čistou FPS) "taktičtějšími" přestřelkami, vyšší obtížností a hezky rozlehlým terénem a pěkným prostředím, atmosferické Metro 2033 s možností stealth průchodu, byť trochu rozhaprovanou technickou stránkou, všemožné Deus Exy, System Shocky (byť to už jsou spíše RPG), všechno to jsou imo FPSky, které se Half-lifu minimálně vyrovnají, či ho hravě předčí. A to jsem vyjmenoval pouze ty, které mě napadly jako první.

@LIUWIL (29.03.2015 10:35): CoD v mých očích nikdy nemůže mít lepší gameplay jen díky autohealing systému. Někdo to vítá, když mu stačí zalézt za roh a počkat, mně to přijde o ničem, lékárničky ti obecně dělají hru těžší a víc si rozmyslíš, kudma a kdy proběhneš, abys to neschytal. Dřív pro mě byl HL2 modla, dneska už to vidím mnohem střízlivěji, ale pořád to považuju za jednu z nejlepších fps, v závěsu bych třeba přihodil RtCW. CoD jsem naposled hrál MW3, nedávno jsem hrál BF4, což je kopírák CoD a všechny hry mají společnou jednu věc. I na supertěžkou obtížnost můžeš jen držet "W" a s pistolí se prostřílíš až ke konci. HL2 tě nutí semtam vyřešit nějakej puzzle, hraní s gravity gunem je zábava i dneska (a to si uvědom, že ta hra je stará 11 let), co se týče akce, mám z toho větší feeling (zvuky výstřelů, výbuchů, různý lámaní dřeva atd.), možná není tak přeplácaná, kde kolem tebe nepadají mrakodrapy, bitevní lodě, atomovky etc., ale to je spíš výhoda. CoD je parodie na fpsku, řekl bych, že v poslední době se klasické dobré fpsce nejvíc přiblížil novej Wolfenstein..
@KRoman47 (29.03.2015 13:16): Ten, kdo má velmi široký záběr ve znalostech videoher a počítačových her. Od C64 po PS3, od textových adventur po MMORPG. Ten, kdo dokáže vyjmenovat desítky designérů, skladatelů nebo důležité hry toho a toho studia.
@LIUWIL (29.03.2015 11:23): No proč ne, je to tvůj názor, pro tebe může klidně být nejlepší FPS, protože se nejvíc prodává, pro mě zase z důvodu, že se hratelnost a prostředí pravidelně mění a celkově to nepůsobí tak tupě a nudně jako běžné střílečky.

Já spíš poslední dobu pozoruji ty samozvané krále, protože oni hrají Battlefield, co je hardcore, jelikož má větší mapy, než má CoD, které je tím pádem pro děcka. Pro mě jako nezúčastněnou osobu jsou to obě zcela stejné hovadiny. Uplatnit stejný metr třeba na RPG, pak asi Skyrim je to nejvíc hardcore a Dark Souls je vlastně pro děcka.

A vlastně takový dotaz? Co se považuje za hardcore hráče? Často ten výraz čtu různě po netu, často jsou tak označování hráči naprosto "casual" titulů jako CoD, kteří běžně ani hry nehrají.
@KRoman47 (29.03.2015 11:16): Právě obecný nezájem v žánru bych považoval za protiargument. Říct, že tě daný žánr nebaví, jenom ta jedna hra ano a proto je nejlepší, už trochu hraničí s ignorantstvím. Stejně tak by se dalo argumentovat že Call of Duty je nejenom nejlepší FPS, ale taky nejlepší hra všech dob, protože prodává miliony a kupují to i lidé, které jiné hry nebaví.
@KRoman47 (29.03.2015 08:44): no.jpg
Je snadné říct že "tahle hra je v něčem jiná a proto je lepší než všechno ostatní", ale pokud neukážeš na to čím je jiná, těžko můžeš argumentovat.
Já tam prostě ty rozdíly nevidím. Hratelnost je velmi dobrá, ale v žádném případě není králem, ani pomyslným. Je tady spousta her, které svou hratelností dosáhly mnohem většího úspěchu, už i třeba to Call of Duty má hratelnost mnohem lepší (to, že je CoD neustálým klonem sebe sama je věc druhá). A atmosféra? Ano, atmosféra tam je, ale rozhodně bych neřekl, že jí převyšuje ostatní tituly. Už třeba první Unreal měl atmosféry víc než pět průchodů Half Life :D
@Isair (29.03.2015 00:11): Příběh možná není tahounem série Half-Life, ale tou hratelností takovým pomyslným králem je a stejně tak atmosférou. Jako důkaz bych předložil to, že mě Half Life 2 i jeho dvě episody bavily i v době, kdy už jsem měl všechny střílečky za debiloidní paskvily a kopie sebe samých, nad kterými jsem ohrnoval nos. HL2 zkrátka je něčím jiný, co ho odlišuje od 99% ostatních FPS akčních her.
@Say (28.03.2015 23:52): Je pravdou, že co se týče HL, je toho hypu mnohdy až nezdravě mnoho. Třebaže mám HL sérii docela rád a tehdy jsem si jej vcelku užil, též mi poměrně vadí přisuzování statusu jakési božské top FPS hry. Hlavně vždycky s úsměvem hledím na verdikty typu "nejlepší příběh všech dob":). Tvé určité rozhořčení chápu, ale co už s tím, takových her je spousta (navíc to v současné diskuzi nebylo tak hrozné, to už by člověk nemohl říct pomalu nic a nadto to začalo nevinnou zmínkou o novém updatu, resp. reakcí na ni;)).
@Say (28.03.2015 17:13): Ale mluvil jsi o tom ve vztahu k HL 2, ne snad? O něm tu přeci byla celou dobu řeč. Rovnítko mezi FPSkou a stereotypem tu nikdo nikde nedělal, tos nám tu vkládal do úst ty. Jen jsem na to konto konstatoval, že co ti vadí na HL 2, je v CoJ zastoupeno v daleko vyšší míře;).

Tak či onak M.a.t.t ti tu doporučil ten Farcry dobře, je to takový ten typ FPSek, který preferuješ a který by tě mohl (alespoň jako odreagování od ostatních žánrů) trochu zaujmout (zvlášť dvojka a výše imo).

Samozřejmě obecně platí, že žánr FPS je vhodný především čistě pro odreagování a nějaký komplexní, složitý zážitek (ať už gameplayový či příběhový) většinou nenabízí ( čím novější kousek, tím spíše). Je třeba k tomu tak přistupovat a volit v případě, kdy se ti nechce rozehrávat něco delšího, složitějšího.
Wut? O tom, že FPS = stereotyp som ja osobne nič nenapísal. Ja nie som ten, čo to tak vníma :)
@Say (28.03.2015 16:25): Ten kdo to sem přitáhl jsi byl v prvé řadě ty sám.

" Cokoli založené na repetetivním gameplay bez špetky přemýšlení je pro mě nuda ;)"

Repetitivní= opakující se, tudíž časem stereotypní?

Nadto CoJ Gunslinger je skutečně stereotypní hra asi jako většina sandboxů, open world stříleček/mlátiček.
@Isair (28.03.2015 16:14): Hej, chcel som to napísať, ale prišlo mi to zbytočné. Samozrejme to Sayovu definíciu toho, čo na FPS nebaví napĺňa viac. Popravde, aj mne to už na pár miestach začalo pripadať stereotypné.
@Say (28.03.2015 15:20): Heh, zrovna CoJ Gunslinger mi přijde mnoooohem pitomější a stereotypnější, v závěru i nudnější, jak celá HL série (gameplay samozřejmě také založen na prostém "střel to, dojeď rychle tam, vystřílej to a nezapomeň postřílet tamto...", příčemž nenabízí ani nějakou nadhodnotu v podobě menších hádanek či zajímavých postav). Ale inu každý má jiné chutě... a asi upřednostňuješ FPSky s otevřeným světem.

A žánr samozřejmě není synonymem pro nudu, že tebe tenhle žánr nudí, je jen tvůj osobní problém a asi bych jej být tebou tudíž nadále nevyhledával (znám spoustu lidí, co FPSky nehrají a nemají potřebu to cpát při každé příležitosti ostatním). To samé může někdo jiný říct o tvém oblíbeném "RPG žánru";).