Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

1. Máte ešte nejaké zábavné príhody/zážitky spojené s hraním hier?

2. Máte ešte nejaký trápny/blbý príbehový alebo iný moment z hry? čo vás zabavil, znechutil, nahneval atď.

o niekoľko príspevkov nižšie som sa to tu už pýtal a rozbehla sa tu pekná diskusia, ale určite sa ešte niečo zábavné nájde :)
@Zx Atari 500 (09.11.2015 10:46): Když se to dělá opravdu pravidelně, tak i gw s 1000 lidma může vyjít. Já mám poměr svých výher asi 70:30 (DH:ostatní), Minimálně si vždy projedu svůj wishlist a najoinuju si tyhle hry, dřív jsem bral všechno, co bych chtěl a co mělo hezký obrázek :) ale už jsem to dost omezil, ale určitě to jde. Jednou jsem vyhrál 2 hry v jeden den (jedna měla přes tisíc lidí, druhá cca 700, no a pak třeba 2 měsíce nic), je to jako sportka (naštěstí je to zadarmo a pravděpodobnost je dost vysoká) ;)
@Laurona (09.11.2015 10:17): No už som vyhral aj hru z 1000 prihlásených ľudí, už ich bolo aj 500 alebo viackrát okolo 300. To je vlastne jedno, je jasné, že čím menej ľudí, tým väčšia šanca, ale nikdy nevieš kedy sa podarí niečo vyhrať.

Odporúčam Ti spraviť si poriadny Wishlist na Steame, hry ktoré chceš. To je so steamgifts prepojené a tak potom môžeš kontrolovať len tie hry, ktoré chceš, či ich tam náhodou niekto nedal a vyskúšaš svoje šťastie.

Ja tam klikám väčšinou už len na tie vyššie levely, kde je menej ľudí.
@Maximus (09.11.2015 07:10): No jo,ale ty mas lvl 9,takze jestli joinujes jen takove gw pro vysoke lvl tak tam je sance velka pocitam,kdyz se joine jen par lidi :) Ja tam s lvl 1 nedavno zkusil asi tejden joinovat vsechno,jestli neco vyhraju a ani tuk. Takze na ty gw pro vsechny kaslu :)
@Maximus (09.11.2015 07:10): jako tam něco vyhrát je skoro nemožné :)(obzvlášť kdy jsem level 0 )od jisté doby jsem se tam začala pravidelně přihlašovat ale nevyhrála jsem nic...říkám si jestli to má vůbec cenu ale když píšeš že si tolikrát vyhrál tak možná vytrvám :D
Za posledný mesiac som vyhral na steamgifts 10 hier, to som asi prekonal v šťastí aj pár Laurona+Gotreg :D
@Garret (05.11.2015 20:33): až na gameplay, nudný a blbě napsaný postavy, nesmyslný dialogy, ošklivou grafiku a nijakou storylajnu to docela šlo :) muzika byla fajn (ale ne tak fajn jak jsem čekal)
@Maximus (05.11.2015 19:41): A to tomu předchází sprchování a čištění zubů :) já se přemohl ale pak tam byla nějaká děsná hovadina, kvůli které jsem to vypnul v půlce věty a nikdy se k tomu nevrátil. Už jsem zapomněl co to bylo, až takové z toho mám trauma.

@Zoltan (05.11.2015 18:35): Nářez. Já věděl, proč jsem ji kopl do řitě hned co se mnou začala mluvit :)
@Bodkin (05.11.2015 13:42): Nejspíš taky tak. Z nedávných let, co si hodně matně pamatuji, tak příběh a postavy u Diablo 3 (asi bych se styděl vydat tak visuálně nádherné animace s tak ubohým obsahem), jinak tradičně BioWare hry - začalo tu u NWN, a pokračovalo už jen z kopce dolů (romance, a obecně urážení inteligence hráče). Call of Juarez (1 a hlavně 2) byl taky hodně nevyrovnaný.

Ještě k tomu D3 - potenciál na vyloženě "kultovní" hlášky tam byl a hodně je jich opravdu skvělých, ale bohužel to strašně zapadlo mezi tou vatou, kdy se každý tváří strašně vážně a snaží vypadat seriózně. Chybělo tam víc postav jako je Ormus (příklad za všechny).
@SilentWolf (05.11.2015 14:49): na takové momenty jsou experti japonci. Resident Evil nebo Metal Gear. tam těch momentů jsou tuny. jak psal Walome, tak i Heavy Rain se na začátku moc nepochlapí a ten moment, kdy kluk skočí pod auto, je fakt dementní. naštěstí potom už je to jenom geniální... ale já bych vypíchl hlavně intro na Rogue Warrior, to se prostě jen tak nevidí.
@Maximus (05.11.2015 13:36): Heavy Rain, úvod. Táta je se synem v obchodaku, manželka mu klade na srdce, že ho nesmí ztratit z oči. Po pěti vteřinách se dítě ztratí a aby toho nebylo málo, jde přes ulici jak slepá ovce. Pak už ta hra byla jen horší, tak jsem to vypnul.

A hodně mě naštval Adam Jensen když se nechal oblbnout a omráčit tou Asiatkou - myslím, že to byla Asiatka. To jsem na něj i řval že je blbej :-)
Aká je najblbšia herná scéna na akú si spomeniete? proste nejaký trápny/blbý príbehový alebo iný moment z hry..

Skoro celá Quiet v MGS 5.
Yeah, romance v Mass Effect byly tak trochu jako romance v The Sims. Zrovna už tam mohla být možnost někoho sbalit na Citadele, ojet ho na Normandy, pak ho vyhodit v Afterlife na Omeze a mít z toho prdel.
@Maximus (05.11.2015 13:36): Bioware romance celkově. Vždy, když jsem na nějakou narazil, jsem se raději díval do země. Tak trapné, když všichni chtěli mého namakaného trpaslíka s neměnným creepy výrazem.

Pak málokterá příběhovější hra má dobře zvládnutý konec. Ty jsou jsou většinou blbé.Nebo přinejmenším značně neuspokojující. Tady ale vítězí jednoznačně MGS 2, viz můj koment.
Aká je najblbšia herná scéna na akú si spomeniete? proste nejaký trápny/blbý príbehový alebo iný moment z hry


ja som sa najtrápnejšie cítil asi pri hre Assassin's Creed II, síce sa mi hra veľmi páčila, ale ku koncu bol tak blbý príbehový zvrat, keď sa ukázalo, že asi 20 ľudí okolo sú všetko asasíni (aj staré ženy a muži) a všetci začali za sebou skákať do sena z nejakej 100 m výšky
@Bodkin (05.11.2015 10:29): Tím dobrým pocitem myslím hráčův pocit z konce hry. Pokud celou hru hraje tak, že si užívá rozstřelené mozky a nad ničím jiným neuvažuje, nezaslouží si dobrý konec, ze kterého by měl dobrý pocit... :D

Preferuju prostě konce typu Last of Us. Naopak irituji mě věci, jako nový Tomb Raider. Kde jde samozřejmě "jen" o archeoložku, ale kosí ve hře armády.. ale v cutscénách je ta nejhodnější.. :D Nedává mi to prostě smysl.. tu volbu tam mít fakt nemusím, když hra směřuje k jednomu konci, nevadí mi to.

A k akci.. ano taky bych uvítal míň akce v Last of US, ale bylo to přijatelné. V uncharted trpííím..
@special_plan (05.11.2015 10:46): vypadá to tak



inak Warren Spector o Walking Dead napísal - “I love The Walking Dead, but the choices you have to make; they’re compelling choices… but they’re designer driven, not player driven. Every choice in a game like this has been pre-scripted and handwritten by a designer somewhere, and the effects of that choice have been predetermined by the developers.”
@SilentWolf (05.11.2015 10:14): Jo, ale to ta hra sama na tebe valila vlnu za vlnou! (Byť tedy chválím to, že je tam jenom stealth kill a žádné pitomé omračování)

Kdybych si tedy v průběhu hry mohl vybrat a pak i nakonci, tak by to bylo nejlepší, ale taky nejtěžší.

Lolz, 'dobrým pocitem' bych teda tu volbu nenazval. Ani že by tam bylo něco 'kladnýho'.
@Maximus (05.11.2015 07:03): V podstate úplne súhlasím a stotožňujem sa s jeho názorom, ALE zásadne nesúhlasím s jeho myšlienkou "takové tituly by tu jednoduše být neměly". Tak toto nie, čím viac možností je na výber tým lepšie a nie naopak.

Hoci sám tieto Telltalovky nevyhľadávam a ani nehrávam - hral som WD 1 +2 a stačilo mi to na to aby som vedel, že táto paródia na gameplay ma nebaví a baviť nebude a bola by zbytočná strata času skúšať ďalšie hry z tohto žánru. Ale prečo by som mal brániť tvorcom hier aby tento -hoci pre mňa úplne podradný- žáner vyrábali, keď existujú ľudia ktorých to baví.
@SilentWolf (05.11.2015 08:40): hratelnost je průměr až podprůměr. Jen je třeba chovat se podle určitého vzorce, boj se zombíky má jasný pravidla, je to dost nuda. Bodkiňátko má zase jednou pravdu.

Ale rozhodovat se nemusí. Blbě se mi kouká, když se moje postava nechává vlákat do pasti, ale i tak dávám přednost lieárním věcem.

@Maximus (05.11.2015 07:03): Souhlasím s ním. Jsem rád, že si o WD myslí to samé co já.
@Bodkin (05.11.2015 09:44): Mě třeba přijde nesmysl jako hráč bezmyšlenkovitě rozdávat headshoty a pak mít dobrý konec. Tu postavu by to ovlivnilo, kdyby byla skutečná, hráče ani moc ne.
Byla poslední věc co Joelovi zbyla, probudila v něm znovu lidskost. Poprvé to neštěstí neměl šanci ovlivnit, teď jo.. a rozhodl se tak jak se v tu chvíli rozhodl. A nedivím se mu. Kdyby byla volba možná vyberu kladnější konce, ale o to míň by to na mě zapůsobilo. A poslední záběr je mistrně zvládnutý.

Je jednoduché "press X to good ending". Více hloubky má konec na základě toho, co jste během hry bezmyšlenkovitě dělali.

Přijde mi to jako rozhodování mezi realističností a dobrým pocitem. Last of Us skončil tak jak měl, možná bych udělal to samé, stejně jako jsem v Life is Strange obětoval město. Je jednoduché nebýt sobec, když se jedná o hru kterou hrajeme. Proto poslední dobou čím dál tím častěji volím uvěřitelnější konce a nesnažím se za každou cenu být ten nejkladnější apod..
@special_plan (05.11.2015 09:23): Ja sa hlavne stotožňujem s odpoveďou od Naughty Dog - there are all these games out there that are appealing to different genres and play styles, and I think that’s what’s really special about the industry right now.

Trh s hrami je tak veľmi široký, že si nájde každý to čo ho baví - či už sú to príbehové filmové hry alebo hry založené viac na hraní ako pozeraní. Je to naozaj tak veľmi bohaté a uspieť dokážu stále aj tie nefilmové hry, napríklad nasledovník Deus Ex -- Dishonored.
@SilentWolf (05.11.2015 08:40): No a vidíš, Last of Us je dle mého jedna z nejpřeceňovanějších her současnosti, kde bych naprosto uvítal, kdyby měla různorodější gameplay a to střílení/zabíjení ještě omezila. Nemluvě o tom, že na konci mi fakt přišlo škoda, že jsem se nemohl rozhodnout já sám osobně, ale udělal to Joel :/ Takže u LoS bych dal Spectorovi za pravdu.
3/5

Souhlasím s ním částečně, občas mě ve hrách strašlivě sere, že se nemůžu rozhodnou jak chci já (obzvláště když jasně vidím, že to rozhodnutí je naprostá chyba/blbost/past/whatever).
Last of Us je jedna z nejlepších her všech dob. Co se týká hratelnosti i příběhu. Nepochopím kritiku.. na těžší obtížnost je to výzva, crafting špičkový a příběh je solidně emotivní..

Problém mám teď třeba s Uncharted 1 kde je až moc akce. Celkově v mnoha hrách bývá až moc akce.. rojí se jak muchy..

Last of Us má ale vše zvládnuté špičkově. Možná trochu nefér ji nemám v žádném osobním žebříčku, protože nemá ani minimální věc, co bych vytknul..
@JohnCZ (05.11.2015 07:26): Ono to není žádné hejtování, jak se z toho (česká) média svými překlady a komentáři snaží dělat.

Osobně s ním souhlasím a myslím si, že řada her vypráví své příběhy špatně (nevyužívají potenciálu hry jako média a místo toho se snaží přiblížit filmům - stejně jako např. existují filmy, které by raději mohly být povídkami nebo divadelními hrami).
@Maximus (05.11.2015 07:03): Warren má sice pravdu a souhlasím s tou částí, že příběhové hry hráči nehrají, ale já si radši vyberu sám, jestli chci hrát příběhovou hru bez odboček nebo větvenou hru ala Deus Ex nebo Sims, jak on sám uvedl, na co mám chuť :)
@Maximus (05.11.2015 07:03): To je nějaká nová móda dneska hejtovat příběhové hry? Poslední dobou čím dál častější jev, řekl bych. Nepopiram, že by nešly dělat lépe (např.: větvení), ale i tak se jich nemůžu nabažit. :) Beru je jako interaktivní film.
Je pekné, že snívate a spíte, ale poďme sa baviť o hrách hele :)

Warren Spector sa vyjadril dosť kontroverzne na tému príbehových hier - nešetřil kritikou nasměrovanou k výpravným příběhovým hrám. Tituly jako Uncharted, The Last of Us nebo The Walking Dead od Telltale odsoudil za nedostatečnou práci ve vztahu hra-hráč a naznačil, že takové tituly by tu jednoduše být neměly.

„Pokud chcete ukazovat, jak jste [vůči hráči] chytří, pak z tohohle odvětví vypadněte,“

V případě Heavy Rain poukázal na to, že hra vypráví skvělý příběh, pravděpodobně mnohem lepší, než který by byl schopný do své hry dát on sám, hned v zápětí však dodal: „Jenže ve skutečnosti je to jako pět scénářů namačkaných vedle sebe a vy jen vybíráte, ze kterého z nich bude hra v dané chvíli příběh vyprávět.“

Podobně kriticky přistupoval i k The Walking Dead, kde mu vadil prostý, leč z jeho pohledu nepřekonatelný problém – hru neovládá hráč, ale je už předem předepsaná vývojáři. I proto se nakonec nebál označit dnešní hry za vykolejené, alespoň co se týče vyprávění příběhu.

Čo si o tom myslíte? súhlasíte s jeho názorom?
Nejradši spím osm hodin, déle většinou ani nezvládnu (vnitřní budík kolem sedmé), sedm hodin je tak minimum, kdy normálně funguju, při méně spánku celý den zívám :-D
@LIUWIL (04.11.2015 23:48): Přitom stačí místo 9ti hodin spát jen 6... Btw, den nemá 29 hodin, takže dříve či později se dostaneš do situace, kdy jdeš spát ve 12 odpoledne. To je fakt na hovno.