Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Windows mi neustale vnucuje prechod z 8 na 10... vyplati se to? Ma nekdo zkusenosti s rozjizdenim starsich her na desitkach? Nebo je to jeste horsi, nez na sedmickach?
@LIUWIL (12.03.2016 21:02): Svojim spôsobom áno, ale nikdy hráčovi neberie ovládanie z ruky, pričom počas tých scén si môžeš blbnúť ako uznáš za vhodné a súčasne skúmať okolie.

Napríklad v MGS V je ten úvod vyložene na facepalm a to by som pokojne uviedol ako negatívny príklad.
@M.a.t.t. (12.03.2016 18:54): HL 2 těch chodících pasáží má mraky. Ať už těch, kdy vyloženě s někým někam jdeš, nebo kdy jsi zamčený v místnosti a musíš čekat, až se něco stane, nebo až se někdo vykecá.

Lidí, kteří nemají rádi cutscény je hodně málo. Je kolem toho takové malé hnutí a začalo víceméně jako kritika na hry typu Call of Duty, které se až příliš spoléhají na cinematičnost (to je od teď slovo). Naopak, dobře udělaná cutscéna podtrhne atmosféru hry. Viz. třeba Borderlands. Tam je těch cutscén jak nasere a každá druhá je ryzí zlato. A Dark Souls, což je hra která klade obrovský důraz na vyprávění prostředím, všechny své bossy také představuje cutscenámi, protože cutscény jsou prostě cool :)

Autor videa má rozhodně dobré argumenty a takřka ve všem s ním jde souhlasit. Chodící pasáže však nejsou vždy špatné. Třeba ve zmíněných Gears of War to bylo vyloženě na začátku lokací. V drtivé většině chodících scén vám tam někdo něco říkal přes vysílačku, nebo jste se bavili s kolegy o tom, co budete v dané lokaci dělat a proč tam vlastně jste. Dalo by se říct takový briefing. Byla by blbost, aby se dělala cutscéna pro komunikaci přes vysílačku. A hlavně by bylo na hovno, kdyby vám někdo něco vykládal přes vysílačku a vy jste neslyšeli co říká, protože zrovna vám před ksichtem vybuchuje granát. Bylo mnohem organičtější a přehlednější, když vás hra postavila do lokace a vy jste nejprve někam museli přijít a mohli se v tom prostoru nějak zorientovat, než kdyby vás hra vyplivla přímo na prahu akce.

Hry nejsou uměním pouze samy o sobě, ale jsou to hlavně takové kompilace mnoha forem umění. Cinematičnost k nim prostě patří a jenom proto, že některý hry se na ni spoléhají až příliš, není důvod se snažit ji úplně vytlačit. Dobře udělaná cutscéna nic nepokazí.
@montana (12.03.2016 17:09): Máš pravdu, jsou hry, které to umí a u kterých to má smysl (třeba u Bioshocku: In. mě to sedělo), autor videa však udává pádné argumenty a u většiny případů s ním musím souhlasit. Úplně nejdebilnější je, pokud postava hry chodí rychleji, než sledované NPC. Chvilku běháš, počkáš na NPC, chvilku běháš, počkáš na NPC, atd... vypadá to směšně.

@John Mirra (12.03.2016 19:00): Jedná se o Unreal Tournament III ;)
Je to len názor jedného človeka - veľa ľudí naopak nemá rado cutscény, pretože hra im berie ovládanie z rúk. Ideálne to má podľa mňa vyriešené Half-Life 2 - žiadne cutscény, žiadne chodiace scény.

Obecne autora chápem, ale nie úplne s ním súhlasím. Neustále preskakovanie cutscén taktiež do istej miery narušuje zážitok (neviem si predstaviť, že by ktokoľvek pri opakovanom sledovaní nejakého obľúbeného filmu preskakoval menej zaujímavé pasáže) Často ide naviac o kratšie momenty slúžiace buď na zintenzívnenie zážitku, alebo spomalenie vražedného tempa - čo je ok, pokiaľ sa to naozaj nedeje každú chvíľu.

Dovolím si tu takové menší self-promo.

Pustil jsem se do natáčení krátkého pořadu, kterému říkám "Herní bulšit". V čerstvě vydaném druhém dílu se věnuju virtuální realitě a různým souvislostem.

Pokud se vám pořad zalíbí, chvalte ho veřejně (odběrem, lajkem, sdílením apod.). Pokud se vám něco nebude líbit, pište mi do pošty :)

O dalších vydaných dílech se dozvíte na mé facebookové stránce. Díky.
@Zx Atari 500 (09.03.2016 21:31): Absence windows app mě taky trochu vadí. Ale asi bez šance. Tady je už dost fousatý vlákno (2012).

Na druhou stranu propojení s telefoním číslem jsem udělal. Na to mám na steamu už dost her, aby mi to někdo ukradl. Naopak jsem s tím klidnější.
@Zx Atari 500 (09.03.2016 21:31): Myslim si, ze telefonni cislo vubec nepotrebujes. Staci jakekoliv zarizeni s Androidem (a nedivil bych se, kdyby stacil i Andriodi emulator). Overene to sice nemam, ale cekal bych, ze to bude fungovat stejne jako Google Authenticator.
Docela hnus co steam provadi s tou autorizaci uctu. Kdyz si to clovek nespoji s tou jejich app. tak v podstate nemuze smysluplne pouzivat market... Ja se muzu se symbianem jit klouzat a treba lidi s Windows taky...

Je mozny to aktivovat z tabletu s Andoridem, nebo je nutne mit proste mobil s Andoridem,ios a na to navazane telefoni cislo? Mi to prijde,ze si Valve dela poradnou db s udajema o klientech. Ted uz maj vlastne vsechno komplet. Uz jen chybi otisk prstu a krevni skupina...
@Kwoky (07.03.2016 16:07): já mm v kufru ve sklepě několik ročníků časopisu Gól :) Sbíral jsem je od svých 11 let, možná to už má nějakou historickou cenu, ale bojím se do toho kufru podívat :)
@Isair (07.03.2016 16:31): Dát starší hry zdarma? Nikdy! Pak by jim staré dobré hry kanibalizovaly ty novější blafy přece :)

O svém duševním stavu vím dávno, že je mimo mísu. To není nic nového :)

Od chvíle, co na Steamu přibyla možnost úplného odstranění hry, tak jsem si to tak procházel a ukázalo se, že si nechci nechat odstranit ani jednu. Sice tam pár kandidátů bylo, ale to finální kliknutí jsem prostě neudělal. A když vím, že mám problém se hry zbavit, tak se pak záměrně vyhýbám i jejímu nákupu.
@Kwoky (07.03.2016 16:07): <Bez nadsázky>Asi bych spíše "hru zadarmo" volil u titulů, které se tolik neprodávaly či se už neprodávají. Zrovna se může jednat o fajn kousky, o kterých se jen houby ví a třeba tímhle gestem právě nalákají na další tituly dané firmy.
A obzvlášť u větších firem mě udivuje, že nedají některé své x let staré a už dávno příliš neprodávané tituly zadarmo (a tím myslím zadarmo napořád).

"Když si ten bundle koupím, tak pak mám "v knihovně" hry, které vím, že nikdy hrát nebudu a to mi prostě nedělá dobře :) Kolikrát mě to i donutí ten bundle nekoupit... "

Už jsi to projednával se svým doktorem:)? Ne teď vážně... že v bundlu jsou kolikrát odpadní hry, je pravdou, jistě to dokáže mnohdy odradit od koupě (třebaže se to jinak vlastně i docela vyplatí). Na druhou stranu jsem takhle narazil na několik kousků, které jsem nikdy neměl v plánu zahrát a byly nakonec docela fajn (viz. VVVVVV či Cave story apod.). Navíc v knihovně (minimálně na GoGu určitě) jdou hry skrýt, čili to může vyřešit minimálně problém s přehledností.
@Isair (07.03.2016 13:40): K tomu pirátění... <nadsázka>V tomto případě by bylo asi nejúčinnější první "díl" rozdat zadarmo a přesvědčit tak všechny, že bez druhého dílu nemůžou žít. A do druhého dílu dát neprolomitelnou ochranu. To by pak prodeje celkem letěly nahoru :) </nadsázka>


Postupně se snažím hrát vše zakoupené. Z tohoto důvodu mě ale štve, když je v nabídce bundle, kde půlku her fakt chci a druhou půlku bych klidně vyhodil. Když si ten bundle koupím, tak pak mám "v knihovně" hry, které vím, že nikdy hrát nebudu a to mi prostě nedělá dobře :) Kolikrát mě to i donutí ten bundle nekoupit...

@Luďa (07.03.2016 14:04): Já mám takhle schované hokejové kartičky v albu. Místo, abych si s nimi hrál, tak už je dvacet let skladuju ve skříni. A to se vyplatí :)
@Kwoky (07.03.2016 13:35): Jo, nehrát si s tím, protože by to ztratilo hodnotu. S tím mám zkušenost z nedávný doby. :D Koupil jsem na ebayi sběratelskou edici jedný hry. Byla ještě factory sealed a 5 let stará. Měsíc se mi na ní prášilo a otevřít jsem to nechtěl, protože zkazím tu hodnotu. Nakonec jsem to nevydržel, protože mi došlo, že prodávat to stejně asi nikdy nebudu. :D

A v létě jsem to ještě zažil, když jsem si z dovolený přivezl ještě factory sealed původní vydání LP Black Album od Metallicy. Za tejden už se červenej vinyl točil v gramci. :D

To rozhodování rozbalit/nerozblit je vždycky jako v té epizodě Toma a Jerryho, kde ďábel navádí Toma a anděl mu to rozmlouvá. :D
@Kwoky (07.03.2016 13:35): Pokud si hru kupuji s tím, že si jí jednou zahraji, tak to přeci vůbec neznamená, že je neoblíbená. Neoblíbená by byla v případě, že by jí nikdo nekoupil, anžto by nikoho nezaujala.

Že čas nedovolí ji hrát ihned po zakoupení už je věc druhá, ale to se holt nedá nic dělat. Už nám není patnáct, abychom měli dost času na vysedávání u počítače. O to spíše, že her je teď ještě k tomu jak máku a valí se to na hráče ze všech stran:).
A já si tedy vždycky udělám čas na to co si zakoupím... dříve nebo později (později jsou sice někdy i roky, ale co už). Rozhodně hru nekupuji s tím, že si jí nikdy nezahraji a i ty "zásoby" si dělám čím dál menší, protože vím, že jich tolik nepotřebuji (což je samozřejmě na druhou stranu z hlediska vydělávání na chleba pro vývojáře katastrofa).

A ano, jako reklama pirátění jistě v určitých případech může fungovat. Jde jen o to, v kolika procentech případů se to autorům skutečně vyplatí (malé studio by komerční neúspěch jejich prvního produktu pravděpodobně zruinovalo). A taky o to, zdali ti konkrétní piráti budou ochotni za následující produkt skutečně zaplatit (nebo si ho 99% upirátí znovu:)).
@Isair (07.03.2016 12:39): Každé malé studio je jistě rádo, když se hra prodává. Zajímalo by mě, jestli by je víc mrzelo, kdyby se hra neprodávala, nebo to, že se sice prodává, ale nikdo ji nehraje (protože nakupují "do zásoby"). Z pohledu "vydělávání na chleba" by mi asi bylo jedno, jestli se moje hra hraje, když mi vydělává, ale z pohledu "herního nadšence" by mě snad i víc štvalo, že hra není oblíbená.

Proto když kupuju hry "do zásoby", tak cítím trochu výčitky a autorům se vnitřně omlouvám :) Zdá se mi to podobné, jako odejít z kina před koncem titulků... prostě znevážení jejich práce.

Když se hra hodně pirátí, tak je to pro to konkrétní studio nebo herní značku dobrá reklama. A další díl se pak může o to líp prodávat. Tuším, že takhle nějak to bylo i s Windows XP, které se hodně pirátily a tím MS zvedl svůj podíl na trhu až skoro na 100 %.

Jistě znáte scénu z TBBT, kde hlavní postavy dostanou hračku, ale nehrají si s ní, protože by ztratila hodnotu. Jaký smysl pak ale ta hračka má?
Tak většinou to vždycky bylo jen nakopírovat jinej exáč případně když tady paul začal dělat ty svoje paul.dll soubory :D

Jinak někdy jak se to u mě lámalo jsem čímdáltim víc hledal cracky na patche. Takže to bylo o tom sehnat crack na verzi 1.0, pak crack na verzi 1.02. No a pak to obvykle přestalo a člověk musel běžet na nižší verzi. Vtipný taky bylo když člověk stahoval patch pomalu ve velikosti hry. Samozřejmě člověk na to mohl kašlat a jet to ve verzi 1.0. Někdy to vadilo a někdy ne.

Každopádně už na to taky léta kašlu a jedu všechno origo Zlatej steam..