Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Ja asi koupim Vampire Legends: The True story of Kisilova - pribeh o vampirismu v jedne srbske vesnici podle skutecne udalosti :-P
@Fingon (14.03.2016 22:32): Na Steamu by snad žádné takovéhle ochrany být ani neměly.

@TombSpirit (14.03.2016 23:44): Jo, GOG mě vlastně nenapadl a to to tam mám koupené :) GOLD verze mi vždycky vadila, protože zaměňovala úvodní prolítačku kolem hradu za fotku ála menu UT - ale to není nic, co b nespravila úprava configu ;)

Taky tu mám ještě pár krabicovek...
@TombSpirit (14.03.2016 23:44): " tak nedodělané jako 10."
Příklady?



@Fingon (14.03.2016 22:10): Cokoliv co koupíš na GOGu půjde pod W10. Co se těch zakázaných ochran týče, raději bych hru nehrál, než si dobrovolně nainstalovat bezpečnostní díru.
Srovnání kompatibility s Win7 není jednoduché. Některé věci, které fungovaly pod W7, fungovat nemusí, naopak zase některé věci, které ve W7 nefungovaly, fungovat budou. Zrovna tak kompatibilitu ovlivní specifikace stroje.
Nějaký seznam kompatibilních a nekompatibilních her je tady, ale samozřejmě tam těžko najdeš všechno. Jednoduchá odpověď na otázku kompatibility zkrátka neexistuje.
@Fingon (14.03.2016 22:32): Mam spoustu originalek, takze bych nerad zapolil s instalaci. Jeste Win 10 odstrihl ochranu Safedisc. Takhle - pokud se mi hra nainstaluje korektne, dale poslouzi no-cd crack. Prave nevim, a z toho mam obavy, jestli ten Securom neni altivni jiz pri instalaci. Prinejhorsim v tomto pripade s cistym svedomim pouziji warez.
@Fingon (14.03.2016 22:10): Taky mě to s tím otravuje, zatím čekám. Četl jsem, že pod 10 dokonce fungují nějaké hry, co pod Vistava, Sedmama a Osmama ne, ale asi to bude platit i naopak. Např. na Steam forum Breach & Clear (což právě hraju) někdo hlásil problém s nespuštěním hry pod Win10 (ale to je taky z druhé ruky).

Pak je třeba počítat s tím, že Win10 odstřihly podporu Securom ochrany (a snad ještě něčeho), takže hry s touhle ochranou z disku nenainstaluješ/nespustíš - ačkoliv někde byl postup, jak tuhle bezpečnostní díru :) povolit.

Sám bych ale byl rád za zkušenosti gamerů. Co Unreal, funguje pod tím starý dobrý Unreal? A R6? Ghtost Recon? :'(
Windows mi neustale vnucuje prechod z 8 na 10... vyplati se to? Ma nekdo zkusenosti s rozjizdenim starsich her na desitkach? Nebo je to jeste horsi, nez na sedmickach?
@LIUWIL (12.03.2016 21:02): Svojim spôsobom áno, ale nikdy hráčovi neberie ovládanie z ruky, pričom počas tých scén si môžeš blbnúť ako uznáš za vhodné a súčasne skúmať okolie.

Napríklad v MGS V je ten úvod vyložene na facepalm a to by som pokojne uviedol ako negatívny príklad.
@M.a.t.t. (12.03.2016 18:54): HL 2 těch chodících pasáží má mraky. Ať už těch, kdy vyloženě s někým někam jdeš, nebo kdy jsi zamčený v místnosti a musíš čekat, až se něco stane, nebo až se někdo vykecá.

Lidí, kteří nemají rádi cutscény je hodně málo. Je kolem toho takové malé hnutí a začalo víceméně jako kritika na hry typu Call of Duty, které se až příliš spoléhají na cinematičnost (to je od teď slovo). Naopak, dobře udělaná cutscéna podtrhne atmosféru hry. Viz. třeba Borderlands. Tam je těch cutscén jak nasere a každá druhá je ryzí zlato. A Dark Souls, což je hra která klade obrovský důraz na vyprávění prostředím, všechny své bossy také představuje cutscenámi, protože cutscény jsou prostě cool :)

Autor videa má rozhodně dobré argumenty a takřka ve všem s ním jde souhlasit. Chodící pasáže však nejsou vždy špatné. Třeba ve zmíněných Gears of War to bylo vyloženě na začátku lokací. V drtivé většině chodících scén vám tam někdo něco říkal přes vysílačku, nebo jste se bavili s kolegy o tom, co budete v dané lokaci dělat a proč tam vlastně jste. Dalo by se říct takový briefing. Byla by blbost, aby se dělala cutscéna pro komunikaci přes vysílačku. A hlavně by bylo na hovno, kdyby vám někdo něco vykládal přes vysílačku a vy jste neslyšeli co říká, protože zrovna vám před ksichtem vybuchuje granát. Bylo mnohem organičtější a přehlednější, když vás hra postavila do lokace a vy jste nejprve někam museli přijít a mohli se v tom prostoru nějak zorientovat, než kdyby vás hra vyplivla přímo na prahu akce.

Hry nejsou uměním pouze samy o sobě, ale jsou to hlavně takové kompilace mnoha forem umění. Cinematičnost k nim prostě patří a jenom proto, že některý hry se na ni spoléhají až příliš, není důvod se snažit ji úplně vytlačit. Dobře udělaná cutscéna nic nepokazí.
@montana (12.03.2016 17:09): Máš pravdu, jsou hry, které to umí a u kterých to má smysl (třeba u Bioshocku: In. mě to sedělo), autor videa však udává pádné argumenty a u většiny případů s ním musím souhlasit. Úplně nejdebilnější je, pokud postava hry chodí rychleji, než sledované NPC. Chvilku běháš, počkáš na NPC, chvilku běháš, počkáš na NPC, atd... vypadá to směšně.

@John Mirra (12.03.2016 19:00): Jedná se o Unreal Tournament III ;)
Je to len názor jedného človeka - veľa ľudí naopak nemá rado cutscény, pretože hra im berie ovládanie z rúk. Ideálne to má podľa mňa vyriešené Half-Life 2 - žiadne cutscény, žiadne chodiace scény.

Obecne autora chápem, ale nie úplne s ním súhlasím. Neustále preskakovanie cutscén taktiež do istej miery narušuje zážitok (neviem si predstaviť, že by ktokoľvek pri opakovanom sledovaní nejakého obľúbeného filmu preskakoval menej zaujímavé pasáže) Často ide naviac o kratšie momenty slúžiace buď na zintenzívnenie zážitku, alebo spomalenie vražedného tempa - čo je ok, pokiaľ sa to naozaj nedeje každú chvíľu.

Dovolím si tu takové menší self-promo.

Pustil jsem se do natáčení krátkého pořadu, kterému říkám "Herní bulšit". V čerstvě vydaném druhém dílu se věnuju virtuální realitě a různým souvislostem.

Pokud se vám pořad zalíbí, chvalte ho veřejně (odběrem, lajkem, sdílením apod.). Pokud se vám něco nebude líbit, pište mi do pošty :)

O dalších vydaných dílech se dozvíte na mé facebookové stránce. Díky.
@Zx Atari 500 (09.03.2016 21:31): Absence windows app mě taky trochu vadí. Ale asi bez šance. Tady je už dost fousatý vlákno (2012).

Na druhou stranu propojení s telefoním číslem jsem udělal. Na to mám na steamu už dost her, aby mi to někdo ukradl. Naopak jsem s tím klidnější.
@Zx Atari 500 (09.03.2016 21:31): Myslim si, ze telefonni cislo vubec nepotrebujes. Staci jakekoliv zarizeni s Androidem (a nedivil bych se, kdyby stacil i Andriodi emulator). Overene to sice nemam, ale cekal bych, ze to bude fungovat stejne jako Google Authenticator.
Docela hnus co steam provadi s tou autorizaci uctu. Kdyz si to clovek nespoji s tou jejich app. tak v podstate nemuze smysluplne pouzivat market... Ja se muzu se symbianem jit klouzat a treba lidi s Windows taky...

Je mozny to aktivovat z tabletu s Andoridem, nebo je nutne mit proste mobil s Andoridem,ios a na to navazane telefoni cislo? Mi to prijde,ze si Valve dela poradnou db s udajema o klientech. Ted uz maj vlastne vsechno komplet. Uz jen chybi otisk prstu a krevni skupina...