Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Ronik (12.03.2017 11:16): Zajímavé je to (zatím) čistě z akademického nebo vývojářského hlediska. Jen je smutné vidět ty dnešní uživatele internetu, kteří (kromě dýchání) očividně dokážou i (ač s obtížemi) i psát komentáře na youtube. To je místy reklama na eugeniku...

Nicméně se snad blýská na lepší časy - třeba podpora gamepadů je ve Windows v současné době na dobré úrovni, doby, kdy člověk musel pro emulátory vesměs používat klávesnici je naštěstí minulost.

Ad Switch - doufám, že emulace na PC bude plně podporovat Switch ovladač :)
@montana (12.03.2017 15:37): Mě začnou Nintendo konzole skutečně zajímat (možná) až se Nintendo posune do 21. století a začne vést u her achievementy + budu vědět, že nebude po jedné dobré hře půl až roční sucho. Problém Nintenda je, že podobně jako Microsoft nemají dostatek studií, který by zajistil dostatek exkluzivit, což je podle mě jediný skutečně pádný důvod, proč si konzoli XY vůbec kupovat.

@Ronik (12.03.2017 16:18): Yep, není nic co by po technické stránce PC nedokázalo lépe než konzole, nicméně emulátory beru především jako pojistku která zachová konzolový abandonware pro budoucí generace, i kdyby šlo teďkon vše z PS3 hrát v emulátoru, dal bych přednost oficiálnímu prostředí PS3. :D
@montana (12.03.2017 15:37): jak píše fritol..emulace je jediná možnost jak zachovat hry ze statických platforem do budoucna. Předpokládám že ani tu PS3 nebudeš mít zapojenou to TV navždy, ale třeba se může stát že si za deset let budeš mít chuť zahrát Demon's Souls.
A spoléhat se že bude Sony navždy provozovat gaikai servery a poskytovat tam všechny hry...
@montana (12.03.2017 15:37): Promiň, ale na tohle fakt musím reagovat. Nic blbějšího jsem dlouhou dobu nečetl.

Fakt nechápu proč mi to moje retardovane ego nedovolí koupit si všechny ty konzole, když i sámoška u nás na vesnici nabízí Game Gear či N64 včetně těch stovek her...
@montana (12.03.2017 15:37): Mě to přijde zajímavé hlavně z té programátorské stránky a těm lidem, co to dělají, nepochybně taky, určitě se nemoří s napodobováním jiné architektury jen proto, aby si mohli konečně zahrát Demon's Souls :) Navíc si nemyslím, že to je zbytečné, když za 10 let si hry exkluzivní pro PS3 jinde nezahraješ.

Spíš je vtipné, že na Nintendo konzoli si tu Zeldu holt ve 4K rozlišení a bez framedropů, jako to jednou bude na CEMU, prostě nezahraješ. :) Já Nintendo konzoli mám a nemám problém eventuálně koupit si i Switch (až na to vydají Pokémony, tak neodolám a vezmu k tomu i BotW), ale se slušným PC si tu Zeldu zahraješ v lepší kvalitě.
@Ronik (12.03.2017 12:44): Ze nekomu tak strasne zbytecna namaha stoji za to. Fakt je to jen proto, aby si v hlave mohl zaskrtnout fajfku "rozbehnul jsem PS3 hru na PC" a byl za frajera na svem diskuznim foru? Nebo je v tom neco vic? :)

A Zelda je taky vtipna... to uz spis pochopim ty lidi, ktere bavi prekonavat prekazky a upravit to na PC, nez ty kteri na ten port opravdu cekaji a jen jejich retardovane ego jim nedovoli koupit si Nintendo.
@Paul (12.03.2017 12:38): Podle vývojářů CEMU to bude plně hratelné do dvou až čtyř měsíců. Jedna ku jedné jako na konzoli to možná nebude, ale rok je imo zbytečně pesimistický odhad.
@Rapier (11.03.2017 23:01): Miloš Bohoněk dal Zaklínači i Zeldě desítku a z jeho recenzí to na mě působí že oběma zaslouženě. Jestli s tím má někdo problém...demence. Zelda očividně vyniká v systems designu a jejich propojenosti, ale příběh tam za moc nestojí. Zaklínač je zas primárně o příběhu a na nějaký podpalování trávy se tam nehraje.
@Rapier (11.03.2017 23:01): V poho, než na to našetříš, tak to nintendo třeba i opraví...

Proč se tvůj přítel, RPG pařan, cítí tak nejistý před infantilní akční adventůrou? Že by si nebyl tak úplně jist, jestli se nepřidal na špatnou stranu?
Aáá už je to tady. PC hráči nerozchodili hodnocení nové Zeldy. :) odkaz
A můj hardcore známý, RPG to pařan jak poleno zase bude říkat něco o tom, že Zaklínač 3 je ve všem lepší hra, že se mu nelíbí grafika, všechny postavy mají velké meče, atd. a já se budu jen usmívat a začnu šetřit na konzoli od Nintendo. Teď jen vydělat tu zbytečnou desítku navíc.

@Rapier (11.03.2017 21:36): "vypadám jako šílenec? :) " - nikdy som ta nevidel, ale nepytaj sa otazky, na ktore nechces poznat odpoved :-D
Tak CRPG je sialenec, ale to neznamena ze jeho blog nie je super!
Historia si pamata kopec sialencov.... oh not good :-D

OK
pri takejto prilezitosi si vzdy spomeniem na hru Silent Hunter 3.

"Potopil som 20 lodi a mam jedno torpedo v komore"

Keep up the good work.

Aha, no return to base, i have 1 torpedo.
Understood.
@Red (11.03.2017 22:01): knipl jsem měl od začátku, tzn. 1998 ale dosud je jen jediný letecký simulátor kde jsem měl problém odlepit letadlo od země a ano, byl to IL-2 Sturmovik. Nikdy před a nikdy potom jsem ten pocit nezažil. Sturmovik ve své době vyšel s nevídanou úrovní realismu na WW2 simulátor. Fyzikální model byl skutečně na výši a to už jsem za sebou měl zkušeností více než dost. Sturmovik skutečně překvapil.

PS: jak umíš ovládat WW2 letadla, tak umíš ovládat cokoliv jiného. Fyzika letu je furt stejná jen v těch moderních máš serepetičky jako FBW, radar, apod. :) ale vztlak, odpor a tah stále zůstávají.
Pamatuju si jak všichni hráli LHX (vrtulník) to bylo i v tý době ošklivý jako noc. Ale já měl doma TFX a to byla parádička! Fakt graficky jsem z toho byl na větví a i ta hudba v menu mě vždy nabudila...škoda jen že jsem to neuměl moc hrát, tak jsem si mimo jiné užíval jen tak létání těsně nad zemí, potom překulení hlavou dolů a katapultování panáka do země....ne myslím že jsem omylem nějakou tu misi dokončil, ale oproti tomu audiovizuálu mě samotné hraní moc nebavilo. A právě z toho důvodu těch moderních simulátorů že zaměříte na km vzdálenou tečku, pošlete rakety a to je všechno...na co překruty apod. No třeba když by mi to šlo tak bych měl jiný názor...ale Sturmovik, to byla jiná, tam jsem byl nucen koupit knipl a naučit se ovládat letadlo.
@Richmond (11.03.2017 21:18): vypadám jako šílenec? :)
Neumím tak moc dobře anglicky. Aby to mělo smysl muselo by to být kompletně v AJ. Jako ne, že bych něco neuměl ale nejsem native speaker a nevím kolik lidí by to v CZ vůbec četlo. Místo hraní simulátorů bych měl zamakat radikálně na skillu English language.
Ostatně něco jsem v AJ sepsal zde odkaz

Už jsem si blog založil na webnode a před měsícem ho málem začal plnit články ale nějak mě přešla chuť. Uvidíme. Otázka zní kdo by to četl? DJ, ty, Crash a možná ještě pár dalších .... no popřemýšlím nad tím.

Filtroval? No tak Richmonde. :) Ano F-14 Fleet Defender a Overlord nebo Aces of Europe/Pacific jsou dnes legendy ale na mě už moc staré. Už ten Falcon 3.0 je děsně graficky zastaralý, vlastně cokoliv pod DID EF 2000 je děsně zastaralé. Už ten TFX je na hraně, jen to, že to je DID a jejich grafické orgie v 320x200 která dokáži vyrazit dech i dnes, mě dokopalo ho dát si na seznam. DID holt byli ve své době kouzelníci ale u F-22 TAW už jim docházel v grafické prezentaci dech a konkurence sílila, až moc zesílila - viz. Microprose Falcon 4.0 nebo SSI Flanker 2.0 a tak pohřbila nedoceněný F-22 Total Air War a to obzvláště u nás v tom Československu. Stejný osud potkal MiG Alley u nás.
@Rapier (11.03.2017 20:46): Založ blog jako crpgaddict! Podle mě nic takové ve světě není. Jo a tys to nějak filtroval? protože jen tam na první pohled tam nevidím třeba F-14 Fleet Defender, Overlord, Pacific Strika a trilión dalších. Ovšem na Falcona 3 jsem zvědav, kruci musím pokročit a neflákat to než to začne hrát ať mám aspoň nějaký sestřel než jen ten z výcviku :)
@90210 (11.03.2017 14:13): "le obecne je to zajimavej zanr, kterej vlastne upadl ze vsech tradicnich zanru z devadesatych let nejvic. Ve starych Scorech bylo v kazdym cisle nekolik recenzi na simulatory, ktery dostavaly velkej prostor a v ty dobe ten zanr nebyl bran jako vylozene mensinovej a hrali to i tehdejsi bezni hraci,"

No alespoň mám teď co hrát. Sestavil jsem si list leteckých simulátorů co hodlám dohrát v singleplayeru. Tomu já říkám výzva. Můžete si soukromě tipovat a sázet na mě za jak dlouho to dokončím.

WW1
1. Dynamix Red Baron 2
2. Rowan Software Flying Corps Gold
3. Third Wire Productions First Eagles 2

WW2
1. 1C IL-2 Sturmovik
2. 1C IL-2 Sturmovik: 1946 (obsahuje prakticky IL-2 Sturmovik Forgotten Battles + dat. AEP + Pacific Fighters + Pe-2 dat.)
3. Microsoft Combat Flight Simulator 2 WW II Pacific Theater
4. Microsoft Combat Flight Simulator 3 Battle for Europe
5. Rowan Sofware Battle of Britain
6. 1C IL-2 Sturmovik Cliffs of Dover
7. Jane's Combat Simulation WW2 Fighters
8. Microprose EAW
9. Microprose B-17 II
10. Jane's Combat Simulations: Attack Squadron

Moderna:
1. Rowan Software Mig Alley
2. DID TFX
3. DID EF 2000
4. DID F-22 ADF + dat. Red Sea Operation
5. DID F-22 TAW
6. Jane's Combat Simulation IAF
7. Jane's Combat Simulation USAF
8. Jane's Combat Simulation USNF 97+ datadisky
9. Jane's Combat Simulation ATF + datadisky
10. Jane's Combat Simulation F-15
11. Jane's Combat Simulation F/A-18
12. Digital Integration Tornado
13. Digital Integration F-16 Fighting Falcon
14. Digital Integration Apache
15. Digital Integration HIND
16. Digital Integration F/A-18E Super Hornet
17. Interactive Magic if-22 + dat.
18. Graphic Simulation Company F/A-18 Hornet
19. Microprose Falcon 4.0
20. Sphere Falcon 3.0
21. SSI Flanker 1.5
22. SSI Flanker 2.0/2.5
23. Eagle Dynamics Lock On
24. Military Simulations Back to Baghdad
25. Third Wire Productions Strike Fighters 2
26. Third Wire Productions Strike Fighters 2 Europe
27. Third Wire Productions Strike Fighters 2 Israel + dat.
28. Third Wire Productions Strike Fighters 2 Vietnam
29. Third Wire Productions Strike Fighters 2 North Atlantic
30. NovaLogic F-22 Lighting 3
31. NovaLogic F-16
32. NovaLogic MiG-29
33. Dynamix Silent Thunder: A-10 Tank Killer II


Vrtulníky
1. Digital Integration Apache
2. Digital Integration HIND
3. Jane's Combat Simulation Longbow 2
4. Razorworks Enemy Engaged Apache vs Havoc
5. Razorworks Enemy Engaged Comanche vs Hokum
6. Simis Team Apache
7. Simis Ka-52 Team Alligator
8. Microprose Gunship!
9. Novalogic Comanche Gold
10. Novalogic Comanche 4

Civilní
1. Looking Glass Studios Flight Unlimited II
2. Looking Glass Studios Flight Unlimited III
3. Microsoft Flight Simulator 2004
4. Microsoft Flight Simulator X
5. Terminal Reality Fly!
6. Terminal Reality Fly! 2K
7. Sierra Pro Pilot 99

Masakr. Tolik leteckých simulátorů co vyšlo. A dnes?

Pár modulů letadel do DCS World, Rise of Flights (dnes už za zenitem své slávy) a IL-2 Sturmovik Battle of Staligrad/Moscow a Kubáň ve vývoji.

DCS World žije jen z toho že 3rd party dělají ultra realisticky zpracované letadla do jedné ze dvou map co do DCS World existují.
Ano chystá se mapa Normandie 1944 do DCS WW2 éry. Ovšem celý koncept DCS je mimo scope mainstreimových hráčů, protože pilovat Mustanga nebo BF v DCS Worldu a v IL-2 Sturmovik 1946 to je jako jezdit v trabantu (IL-2 1946 ) nebo v F1 (DCS World) a to nepřeháním.....letový model, zpracování avioniky to je úplně jiný (ultra-realistický) level.

IL-2 Sturmovik Battle of Stalingrad, atd.. ten má letový model a avioniku poplatnou Rise of Flight takže slušný, velmi slušný ale na DCS World to nemá. Ten míří výš.
@90210 (11.03.2017 14:13): právě, že v simulátorech moderních letadel jsi v dogfightu mnohem častěji, než si většina smrtelníku myslí. Je to zažitý omyl pilotů simulátorů z WW1 a WW2, že když máš rakety tak akorát vzlétneš odpálíš raketu a přistaneš. Skutečnost je velmi odlišná.

V první kampani přístupného simulátoru F-22 Total Air War pro mainstreimové (=běžné) hráče jsem na HARD obtížnost byl nucen podstupovat dogfight s F-22 Raptor mnohem častěji, než bych si byl býval přál a to obzvláště na začátku letecké kampaně. Ono taky když z tvých 6 AMRRAMů 4 minou cíl, tzn. protivník je vymanévruje s pomocí protiopatření a protivníků je 16 kdežto Vás s wingmany 2-4, tak ti nezbyvá nic jiného než použít 20mm rotační kanon a šetřit svých 515 nábojů, které dojdou rychleji než bys řekl švec.
Za celou kampaň jsem získal z těch 453 vzdušných sestřelů odhadem tak +/- 50 na kanony.

A to si vezmi, že zrovna F-22 Total Air War není simulátorem moderního letadla kde by se vysloveně preferoval boj na kanony ale např. v takových Jane's Combat Simulations: Israeli Air Force se bojuje na kanony mnohem častěji. To se dá říci i o simulátorech moderních letadel v duchovním nástupci Jane's tedy Strike Fighters 2; Strike Fighters 2: Israel; Strike Fighters 2: Europe nebo Strike Fighters 2: Vietnam kde jsou rakety a radary prvních generací, takže mnohdy nezaměříš cíl a když zaměříš tak selže raketa a když neselže tak spolehlivě mine cíl který ostře manévruje... a opět jsem u dogfightu, který jak okusili američtí piloti ve Vietnamu chutná hořce. :)

Jednoznačně ale s Tebou souhlasím, že v současné době kdysi velmi populární žánr leteckých simulátorů upadl do zapomnění a z velké části za to může současná HardCore komunita, která se podílela na jejich úpadku. Protože vývojáři začali dělat čím dál tím více realistické simulátory bez ohledu na zbytek veřejnosti ale ty nikdy neměly takové prodeje aby se zaplatil vývoj.
Takže ano není to jen z Tvého pohledu a můj nový článek - již sepsaný a odeslaný šéfredaktorovi jednoho českého magazínu o hrách - přesně tuhle situaci popisuje a zamýšlí se na tím, proč tomu tak je a co by s tím šlo udělat.

PS: v dalším článku pro zmíněný web popíši detailněji simulátory co by i dnes neměly zájemci o ně uniknout. Ale nepředbíhejme, čekám co na to šéf-redaktor. :)
Rád by na českém webu udělal osvětu a trochu více propagoval letecké simulátory širší veřejnosti.

PPS: s tou komunitou máš naprostou pravdu, vezmeme si jako příklad kdysi nesmírně populární IL-2 Sturmovik: 1946, jenž jsem osobně létal online ve 2 CZ letkách. Dnes jeho duchovní nástupce kde dělají hoši co dělali Rise of Flight a IL-2 Sturmovik 1946/Cliffs of Dover dokupy založili společnost co dělá IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad a Battle of Moscow/Kubáń atd..
Tohle už není ten přístupný Šturmovik co si lidí pamatují, tohle je především stejně jako Rise of Flight online simulátor (jistě je tam offline kampaň) a stejná skupina lidí co kdysi létala denně x hodin IL-2 Sturmovik online jej dnes létá. Takže pro nováčka je téměř nemožné proniknout do tajů online létaní, protože zmínění jedinci mají takový skill, že nováček si bude připadat více než flustrovaný.
Asi jako když někdo začne hrát Battlefield 4 na Hardcore serverech a nikdy předtím nehrál online. Vím o čem mluvím, protože jsem byl (no a vlastně stále částečně jsem) součástí té hardcore komunity a kdysi dávno jsem měl ten skill taky. Bejvávalo.
Než bych se dnes trápil v IL-2 Sturmovik: Battle of Stalingrad online a dostával na prdel o bývalých kolegů nebo spolubojovníků z letek, tak si raději zalétám online DCS World nebo Falcon BMS 4,.33 kde mám alespoň šanci. Protože na rozdíl od IL-2 Sturmovika není online létaní jen o pilotním skillu a střelecké skillu ale i o znalosti avioniky (tzn. radaru, zbraní) a taktice. Právě v tom tkví kouzlo moderních leteckých simulátorů.

Ale jinak máš svatou pravdu, když procházím všechny ty nascanované Score, Levely a Gamestary tak skutečně kdysi doba nesmírně přála leteckým simulátorům a jak říkáš po roce 2000 následoval úpadek.

Kdybych byl programátor a uměl to tak bych se do vývoje mainsteimového simulátoru v tradici Digital Image Design, Digital Intergation, Razorworks, Rowan Software a Jane's Combat Simulations okamžitě vrhnul, protože tu je obrovská díra na trhu, kterou nikdy neumí / není schopen / není ochoten zalepit.

Dvakrát škoda. :) Je mi smutno. Poslední kdo dělal maintreimové letecké simulátory byl TK tedy série Strike Fighters 2. Dnes už je to jen samé hardcore alá DCS World nebo IL-2 Sturmovik Battle of X.
@90210 (11.03.2017 14:13): Já mám doma stále prvních asi 30 čísel Excaliburu, ty novější jsem (až na drobné výjimky, kdy vycházely profily firme jako Origin na deset stran) už dávno vyházel, ale tyhle si nechám, smrdí totiž těžkou nostalgií a skoro ke každému mám různé události spojení s hraním. Kvalita to jistě byla nízká (když to člověk srovná např. s Gaming Computer World), ale stejně se člověk vždy těšil na nové obrázky z her, které věděl, že nebude lehké sehnat (a notabene, když už takové hry svítilo, že vyjde jen na AMigu!). Z dnešního pohledu se mi ale líbi, že recenze jsou věšinou na jednu stránku a moc textu tam není :) Když pak vycházelo ve Score 6 stránek věnovaných hře, která ještě ani nevyšla, nebylo to nic pro mě. Já dycky chtěl vědět jen maloučko, obrázky, co navnadí, prá zakldních informací. Ale to, co se děje třeba dnes, kdy vyjde trilion videí, stovky screenů, popisy všeho možného, tak to můj zájem o hru jde rapidně dolů. Dodnes si pamatuju např. na šok v podobě hry Stonekeep, který (samozřejmě i díky absenci internetu) byl rovnou jako hra měsíce ve Score v recenzi a předtím o něm hoši neuvedli snad vůbec nic :)
@Jab (10.03.2017 07:41): Ja mam jen jeden Excalibur a myslim, ze se zrovna jedna o uplne posledni vydani. Koupil jsem ho kvuli plne hre I Have No Mouth, and I Must Scream. Ten casopis byl zajimavej hlavne tim, ze byl povetsinou neuveritelne spatnej.:0)

Jinak ohledne tech hodnoceni, mnohdy asi nebylo uplne jednoduchy docenit vyznam jednotlivy hry at uz prostorem nebo hodnocenim, byt ta hodnoceni byla prinejmensim ve Score adekvatni, s vyjimkou tech HOMM3, coz je jedna z nejhorsich recenzi vsech dob. Ve Score to tehdy taky resili dodatecnym clankem nebo recenzi, viz. Doom a Diablo. A Starcraftu bych vic nez 8/10 rozhodne nedal, vzdyt je to jen dalsi prachsprosta kopie Duny 2.;0)

@Rapier (10.03.2017 09:38): Me prave nikdy nelakaly simulatory modernich stihacek, prislo mi, ze tam akorat vzlitnes, zameris, odpalis raketu a pristanes. Zadnej dogfight. Ale obecne je to zajimavej zanr, kterej vlastne upadl ze vsech tradicnich zanru z devadesatych let nejvic. Ve starych Scorech bylo v kazdym cisle nekolik recenzi na simulatory, ktery dostavaly velkej prostor a v ty dobe ten zanr nebyl bran jako vylozene mensinovej a hrali to i tehdejsi bezni hraci, ale kolem roku 2000 uz to bylo jen par her do roka a cely se to posunulo do HC a stala se z toho zalezitost pro uzkou skupinu hracu. Alespon z myho pohledu.
@Jab (10.03.2017 07:41): zase pozor na nostalgii. O pár let mladší hráč bude mít úplně jiné hodnocení. Ono i DH je dost ovlivněna věkovou skladbou uživatelů.

Ale já samozřejmě taky řadím Fallout 2 nejvíš.
@90210 (09.03.2017 23:57): Acer of Europe jsem nikdy nehrál. Nějak mě to minulo ale je pravda, že do vydání IL-2 Sturmovik jsem WW2 simulátory více méně ignoroval, já byl vždy spíše na modernu. Až Sturmovik mě dokázal odrhnout od hraní Falcon 4.0 a Flanker 2.0.

Je mi jasné, že spousty legendárních RPG/Adventur a např. SS1 vznikly právě před rokem 1995 ale simulátory, až na výjímky jako TFX nebo Tornado a snad ještě B-17 Flying Fortress, byly spíše arkádové kousky.
@90210 (09.03.2017 23:57): Excaliburů mám asi nejméně. Ale pro pobavení jsem právě vytáhl stará Score a Levely a je to tedy masakr. Ty roky dejme tomu 97-01 opravdu byly tak silné, že spousta pozdějších"klasik" z toho vypadla jen jako "docela dobré hry".
@MickTheMage (09.03.2017 11:31): I ty názvy k tomu období sedí... Prehistorik, Shadow of the Comet.. :) atd.
@valcik (09.03.2017 21:52): Rok 1999 přebije vše. Docela mě baví, kolik ty klasiky z téhle doby dostávaly. Fallout 2 v Levelu 8/10 (pro ne-fandy původního Fallouta prý 7/10), HoMaM III 8/10... (Jo tak ne - Level 8.7 a Score 7/10 :-D). Starcraft tuším měl také jen 8/10. Bylo to takové střízlivé období. Tenkráte jsme byli bezostyšně jako hráči rozmazlováni a ani jsme to nevěděli. :P
@MickTheMage (09.03.2017 11:31): Treba to brat priemerne statisticky, jeden System Shock 2 vyrovnava 10 vymakanych ale nie best of the time ever hier.... :-D

Ale ako Jooo, kombo "AitD, Doom, Dune 2, Flashback, Master of Orion, Mortal Kombat, Space Hulk, X-Wing, Syndicate", je ako sada rotacnych kanonov s uranovou municiou na Africko-Europskej hranici = maloco cez nu prejde.

@Richmond (09.03.2017 21:15): ... alebo Black Crypt ...
Ako sorry, len namatkovo (PC centricky) rok 1993:

Alien Breed
Alone in the Dark
Betrayal at Krondor
Bloodnet
Shadow of the Comet
Cannon Fodder
Companions of Xanth
Doom
Dune 2
Flashback
Gabriel Knight
Leisure Suit Larry 6
The Lost Vikings
Day of the Tentacle
Master of Orion
Mortal Kombat
Prehistorik 2
Prince of Persia 2
Princess Maker 2
Quest for Glory 4
Realms of Arkania
Sam & Max Hit the Road
SimCity 2000
Simon the Sorcerrer
SimFarm
Space Hulk
X-WING
Stronghold
Syndicate
Wing Commander: Privateer

A to som urcite pol miliona veci vynechal :) Prihodit k tomu 1992 a 1994, vsetky ostatne obdobia sa mozu ist rovno zahrabat. Dobre uz bolo, lepsie nebude! ;)
@SilentWolf (09.03.2017 11:02): tak to jsi naprosto přesně vyjádřil mé pocity z hraní FPS na ovladači!
Protože se nelze tak rychle otočit nebo jednoduše zaměřit, tak jsem na to, že hraji Doom postupoval nebývale pomalu a takticky a tudíž si vychutnával prostředí, docela slušně hororové. Lhal bych kdybych řekl, že jsem se chvílemi nebál.
Je jasné, že to chce cvik získat kontrolu nad dvěma analogovými joysticky, jedním se ovládá pohyb a druhým rozhlížení. To prostě dosud moc neumím.

PS: na konzoli není žádné automatické míření nebo tak něco jak se většina PC hráčů domnívá, kam míří kříž tam dopadají střely takže jsem vesele střílel do prázdna.
@Rapier (09.03.2017 10:56): Když člověk hraje střílečku na ovladači, tak musí víc plánovat a snažit se o alternativní postupy ke kterým teda mnohdy samotná hra vybízí. Což není samozřejmě případ DOOM ale vždycky se mi líbí jak znejistím když jsou tři nepřátelé u sebe protože jim ty tři headshoty po sobě prostě na ovladači nedám - kdežto na klávesnici bych se nad tou "scénou" ani nepozastavoval a klidně mezi ně naběhl.

A proto mi i ovladač vyhovuje víc teď. Je to o cosi realističtější než být pořád John Wick.

Mimochodem to mě připomíná, že jsem poprvé od koupi Xbox Ones S aktivoval své 14 denní zlaté členství, bylo součástí balení konzole. To je ta nesmírně "populární" věc. jenž je nutná kvůli možnosti hrát multiplayer na konzolích (ehm, ehm...), co na něj Walome někde vyjadřoval negativní emoce v sekci k PS4. :)

Hned jsem si stáhl díky členství zadarmo Project Cars. Nutno dodat, že mě zaujalo a s radostí na ovladači jsem si zajel Brněnský Masarykův okruh. :) Tak zajel.....občas jsem vyletěl z trati, ehm.

No ale když už jsem hrál s dětmi demo Lego Jurského parku tak jsem si na pozadí stáhl demo Doom 4. BTW to Lego nám dalo pořádně zabrat než jsme s dětmi přišli na to jak postoupit z úvodní lokace....normálně už jsem málem šel brouzdat na google jak na to (no fuj Rapíre to bys ale hluboko klesl, návod NIKDY!). :) A docela nás to chytlo...

Večer jsem si putil demo Doom 4 a byl velmi mile překvapen. Samozřejmě, že jsem hrál a několikrát (kolikrát to už vážně nevím ale min. 3) dohrál oba Doomy. Co mě překvapilo, že na 94 cm TV, jakožto náročný PC hráč, jsem si nevšiml v zápalu hry a atmosféry žádných zubatých hran, žádného chybějícího anti-aliasingu a podobných serepetiček co řeší můj známý - hardcore to PC hráč - když se spolu bavíme o vizuální kvalitě PC vs PS4 vs XONE S :).

A světě div se. Ono mě to bavilo, a upřímně hrát Doom na ovladači není snadné. Nejsem s tím moc sžitý, bude to chtít tréning ale šlo to. 94 cm má své kouzlo. Manželka to sice komentovala slovy co to hrají za příšernost ale mě to rozhodně neodradilo, právě naopak.
S ovladačem jsem Doomu nestíhal jak na mě vyskočilo asi 10 impů současně....nemám v tom cvik. Jako PC hráče mě překvapilo, že lze FPS na konzolích hrát. A navíc ten Doom vypadal zatraceně dobře i na slaboučkém XOneS.
Jednoznačně roky 1997 - 2000 byly nejvíce plodné co se týče dnes už legendárních her, uvedu je výčet legendárních simulátorů, 3D taktických akcí, které se mnohé hrají dodnes!
Zlaté období PC her. Dodnes nepřekonáno a upřímně pochybuji, že už někdy bude....ty dnešní hry až na čestné výjimky (alá Doom 4 a pár dalších) stojí za nic. Samozřejmě jsem si vědom faktu, že drtivá většina "revolučních" her vychází pro PS4 což mě trochu štve neboť ji nemám...

Za mě jednoznačně, jakožto (nejen) simulátor pozitívního člověka:

1997: F-22 ADF, Flight Unlimited II, Red Baron II, Jane's Longbow 2, Star Wars Jedi Knight: Dark Forces II, Fallout, Age of Empires, Realms of Arkania: Shadows over Riva, Tomb Raider II

1998: Israeli Air Force, European Air War, Falcon 4.0, Jane's F-15, F-22 Total Air War, Conflict: FreeSpace - The Great War, Thief: The Dark Project, Half-Life, Fallout II, Rainbow Six, Unreal, Enemy Engaged: Apache vs Havoc

1999: Mig Alley, Jane's USAF, SW X-Wing Alliance, Jane's World War II Fighters, Flanker 2.0, Jane's F/A-18 Simulator, Flight Unlimited III, FreeSpace 2, System Shock 2, Hidden & Dangerous, Rainbow Six: Rogue Spear, Command & Conquer: Tiberian Sun, SWAT 3: Close Quarters Battle, Age of Empires II: The Age of Kings, Rally Championship 2000

2000: EE: Comanche vs. Hokum, Starlancer, Gunship!, Crimson Skies, Thief II: The Metal Age, Vampire: The Masquerade, Colin McRae Rally 2.0, F/A-18E Super Hornet

No tak to vypadá, že vítěz je rok 1999 (15 her)!

PS: z nějakého důvodu jsou Jane's Combat Simulations: WWII Fighters a World War II Fighters uvedeny v DH jako dvě hry ačkoliv jde o tutéž hru! :) Někdo by to měl spravit, nemluvě o faktu, že tento špičkový WW2 letecký simulátor je decentně podhodnocený, v jednom případě má hodnocení jen 70% a v druhém je to slušných 80% :)
@mvp23 (09.03.2017 01:03):

1997: Fifa 98 a Fallout. Ještě mám teda rozehranej Spellcross, ale cítím že na 80 to nebude.
2003: to je vtipné, jenom české hry - Posel smrti, Hiddden and Dangerous a Vietong
2007:Tady snad vyšel jen dataditsk ke crusader kings - Deus Vult? Jinak mě nic nenapadá.