Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

RPG

@valcik (11.09.2017 18:03): Yop, no a? Města a nehráčské postavy mělo spoustu dungeonů. Ale Grimrocky ne, stejně jako (s největší pravděpodobností) Vaporum. Cardhalia se také inspiruje už tou novější šarží crawlerů (tj. Lands of Lore a dále), nikoliv těmi úplně "nejjednoduššími" původními EoB/Dungeon Master 1, to byl ten můj point. Jasně, uvítal bych třebas ještě tahové souboje a tak, ale berme co je. Tohle by navíc mělo btw vyjít už tenhle rok (maximálně začátkem příštího), přeci jen to nedělá banda nadšenců zadarmo, zároveň se svou hlavní prací (i když, pravda, už jim to taky nějakou dobu trvá).

Cardhalii 2 také s nadšením očekávám, ale jak jsem psal níže, už z toho začíná být druhý Grimoire, asi se dočkáme, ale kdoví za kolik dalších let :).
@mazar1234 (10.09.2017 23:03): To stejné bych přál i Dungeon Kingdom, nechápu, že vás to nechává tak chladnými, tenhle gameplay mě na to neuvěřitelně navnadil a atmosféra z toho videa naprosto dýchla (hlavně teda po tom úvodním tutorialu). Zároveň mi to přijde jako komplexnější, ambicióznější kousek než ono Vaporum, které jakože vypadá super, ono jako Steampunk + Grimrock= sem s tím, ale zároveň hra pouze s jednou postavou, bez dialogů/npcček etc., zkrátka opět se jedná "pouze" o takový ten prvotní Dungeon Master 1 like dungeon a tudíž i začátky žánru, chladným mě to úplně nenechalo, ale zároveň tomu extrémnímu úspěchu nevěřím, anžto je to v podstatě jen Grimrock v jiném kabátku. Fanoušci samozřejmě zajásají (včetně mě), ale u zbytku si tím nejsem tak jist. I když kdoví, třebas právě ten setting přitáhne více lidí, na rozdíl od klasického fantasy.
Dungeon Kingdom sice je také hodně inspirován Grimrockem, očividně (co dnes není). Zároveň by však měl nabízet interakce s NPCčky, větší zaměření na příběh, rozmanitější a komplexnější svět s městy atd.
Ja dúfam, že chlapci z Vaporum predajú aspoň tých 100 000 day one.... a 3 000 000 v priebehu pár rokov.
@MickTheMage (10.09.2017 22:40): pohyb po ctvercich by musel pryc, nebo tam dat moznost obojiho. Free roam pro mladochy, kostky pro starochy. Pripadne udelat ten pohyb treba do osmi smeru. Eh..trochu uz pohadkuju. Ne asi ne, prekopat to nepujde, takze je odsouzeno k pomale a bolestive smrti. Mozna nekdo genialnejsi nez jsme my by to mohl nejak upravit. neco ve stylu pred triceti lety byl mobilni telefon utopie ze scifi filmu a urcite neco takoveho nemohlo jit. Rikal jsem uz ze japonci jich maji dost? :)
@Charllize (10.09.2017 22:32): otazka stale ostava, ako prekopat zaner dungeonu :) A imho odpoved je, ze to asi nejde. Akonahle nieco vyrazne zmenis, uz to posuvas na inu uroven. Meni sa cely koncept hratelnosti. Dnes uz su odsudene na "niche" zaner. Ci sa mi to paci alebo nie.

Pre mna napriklad, ak sa povie dungeon - teda ako dedicstvo Dungeon Mastera - tak pohyb po stvorcoch/polickach (volaj to ako chces ;)) je pre neho jednym zo zakladnych prvkov. Od toho sa odvija system a sposoby hadaniek. Subojovy system (ak je real-time). Vzdy je mozne to niecim okorenit, vylepsit trochu, ale akonahle sa odputas od tychto dvoch zakladnych systemov, imho sa uz dostavame hratelnostne na inu uroven.

Hra bude samozrejme stale povazovana za dungeon (dungeon crawler), ale uz to bude mechanicky trochu iny druh hry. Otazka je preto, da sa tento zakladny koncept vylepsit tak, aby bol pristupnejsi a zaroven nestratil svoju identitu? Alebo nam ostava len tematicky menit prostredie?
@MickTheMage (10.09.2017 22:24): Kings Field je takova pomala DS z FPS pohledem. A je fakt ze narozdil od Souls her tam ten skill hrace byl hodne omezen. Ale takovy veci jako manegment staminy a kruta obtiznost tam uz byli. Ale bylo cely pomaly jak snek. i otvirani truhly zabralo vecnost. Ja tu serii mam rad. Hral jsem 1,2 a 4 dil a rad na to vzpominam. Mozna kdyby to nejak zrychlily a dali vetsi duraz na skill hrace (to se ale v FPS pohledu dela dost blbe) tak by to mohlo zaujmout, i kdyz nepopiram ze by na tom melo hlavne zasluhu to ze to je od From.

Muzes tomu zkusit dat vic casu, ta hra je unikatni treba v tom ze je v jednom kuse. Kdesi v pozdejsi casti je videt cela struktura a je to vlastne jeden dungeon logicky pospojovanej dokupy. A cela ta atmosfera je podle me jeste hutnejsi nez maji Souls hry. taky se mi libily skryty poklady, treba tajny schranky ve zdech na ktery prijdes jen tak ze proste zkusis kliknout, jinak to neni nijak poznat. A hadanky jsou tam taky. Pusobi vic jako prave ty stary dungeony, mozna prave tou pomalosti a tim jak se tam clovek osamocene vlece. Konkretne ta ctyrka je idealni, prvni tri dily jsou uz fakt hnusny, ne ze by to extra vadilo, ale proc si nezahrat ten hezci kterej je stejne nejlepsi. Z Kings Fieldu jeste vychazi Shadow Tower (dva dily) a Eternal Ring.
@Charllize (10.09.2017 22:20): No prave. Ono v podstate evolucia existuje, len uz je to natolko zmenene, ze je to vlastne nieco trochu ine. DD, mala, ale hodne blizko k pocitu klasickeho dungeonu. Len mohli este prihodit nejake hadanky navyse :)

Kings Field som hral len IV, a bolo na nom hodne vidno, ze je to hra od autorov Demon Souls/Dark Souls. Atmosfericky to bolo velmi podobne. A v podstate aj suboje neboli uplne trivialne. Tiez zalezalo od toho kam na zaciatku vlezes a co s tebou vytre podlahu :) Ale nemozem to uplne do detailov posudit, kedze som tomu dal nejake dve-tri hodinky casu.
@MickTheMage (10.09.2017 22:03): ano DD je dobry priklad, aspon ten ,,dungeon,, pocit jsem v ni z nejake casti mel. Jen tam chybi ten typicky FPS pohled, ale tim by se tase prislo o plno featur co DD ma, treba splhani po monstrech by bylo asi trochu debilni. Ja to nemyslel jem na ctvereckovy dungeony, On treba koncept MM6-9 by podle me taky dneska nikoho nezaujmul natolik aby se z toho stalice dnesniho herniho nebe jako treba Assassin Creed.

Jo, japonsky dungeony jsou hodne grind based. Ale ne uplne vsechny, treba serie Kings Field od From moc grindovaci neni. From by ji mel ozivit, mozna by to byla spravna cesta jak tenhle zanr dostat zpet mezi lidi, jsou slavny a urcite by to pomohlo:)
By ma zaujimalo co si Charlize, predstavujes pod "...preoranim celeho konceptu dungeonu...", pretoze tu by sme mohli debatovat o tom, ze napriklad taka Dragons Dogma je svojim sposobom preorany dungeon :) Alebo niektore dalsie hry, ktore opustili "grid based" pohyb, ale vo svojej podstate su to stale dungeony (Ultima Underworld a klony. Nehladiac na to, ze UU je vlastne evolucny krok vo vyvoji dungeonov ako takych).

Btw. japonske dungeon crawlery - pri nich je imho problem (aspon tie co som hral), ze su hodne zalozene na grinde. A stale v principe vychadzaju z Wizardry.
@mazar1234 (05.09.2017 22:34): Me bavily vsechny a vsechny jsem je vymlatil, ostatne jako vsechny dungy v MM6. Jeden z tech dungu, co byl v oblasti s hydrami, kde jinak nic nebylo, byl ve srovnani s ostatnimi na pohodu, ale dalsi 3 byly velka vec a clovek mel skvely pocit, kdyz je dokoncil a samozrejme neprijemny pocit, kdyz do nich vstupoval a tak to ma byt. Dodnes se o nich bavime a to neco znamena, dungeony z Lands of Lore nebo MM8 si treba vubec nepamatuju.
@Rapier (06.09.2017 21:30): Tak The Keep je podle HLTB na 7,5-24 hodin dle toho, jak moc prozkoumavas, takze obvykly hrac to ma za nejakych 15 hodin. Grimrock 2 je prumerne na 30 hodin. Takze pokud jsi dal The Keep za 23 hodin, je dost mozne, ze Grimrock 2 ti vyjde na neco kolem 50.
"Mnoho hodin tak hráči pravidelně stráví v úseku několika málo čtverečků, kde se budou snažit řešit puzzly na základě strohé nápovědy, která se ukáže dokonale výstižnou většinou až po vyřešení. Jak to probíhá? Na počátku je výzva: "hmm, pohybuj se jako had..." Hráč přemýšlí, co to může znamenat, pokouší se jednou či dvakrát proběhnout sérii plošinek spouštějících jedovatý oblak, a po každém neúspěchu načte pozici. Mění vybavení hrdinů, háže kamením do dálky, zkouší sekvenční procházení tam a zpět. A nic nezabere. Následuje nepopulární fáze: "Nenávidím tuhle z****nou **** **** a všechny ty *****, kteří jí vyrobili," rage quit, třískání pěstí do stolu a svatosvaté sliby, že Grimrock II půjde z disku.

O pět podobných rage quitů později hráč přijde na to, že je jen potřeba na každém políčku pár vteřin počkat, a proplazit se jako had až za otevřenou bránu. Ale místo, aby si ještě naposled zanadával, jako mávnutím kouzelného proutku se vše otočí a nastoupí pocit: "Jsem nejchytřejší na světě!"; v dnešní době her vedoucích za ručičku při sebemenší příležitosti už tolik vzácný."

Tak přesně takhle jak popisuje recenzant odkaz jsem si připadal když jsem hrál The Keep. :)
@Rapier (06.09.2017 18:10): Boje tezke nejsou, obcas si pamatuju nejaky zasek ve stylu "kam jit ted", ale nic tak tragickeho. Dle tveho casu u The Keep bych ocekaval cca dvojnasobnou herni dobu u Grimrocku, tedy neco kolem 50 hodin.
@Rapier (06.09.2017 18:10): No tak nezbývá než se zavřít do pokoje, nechat si nanosit provint, připravit hadičku nad exkrementy a ponořit se do hry :) Hodně štěstí. Hra je těžká, ale dá se to (dokonce i na hard!) :) Graficky se mi tedy moc nelíbí, ale to většina těch současných. Best of best? Za mně ne, ale rozhodně naprůměr!
Tak Mazar mě má na svědomí, aktivoval jsem na Steamu Legend of Grimrock 2. Screenshoty vypadají fakt dobře ale mám takový pocit, že dohrát to bude zatraceně těžké!
Snad The Keep byl dobrá přípravka. Mazar říká, že G2 je absolutně TOP hra z žánru, prostě The best of the best. Dnes to zkusím, třeba mě to znovu namotivuje k hraní. Třeba potřebuji překonávat výzvy. Ani se neptám na jako dlouho to bude, když jsem u The Keep strávil 23 hod. Odhaduji to tak na 120 hod. Všude píšou, že to je hrozně rozlehlé a těžké. Mazar byl tak hodný, že mi dal rady do začátku jakou partu si sestavit abych se z toho nepodělal. :)
Jsem zvědavý, zda z velkého souboje 2018 vzejde lépe Ni no Kuni II nebo Final Fantasy XV. Nicméně je na co se těšit, konečně pořádná RPG i na PC.
@Isair (05.09.2017 23:55): souhlasím. The Keep byl určitě skvělý na 3DS a asi by se hodil na tablety. Taky mám k němu svoje výhrady. Cardhalia je prostě lepší, soudím dle toho, že už jsem ji 3x rozehrál a jednou se dostal poměrně daleko (přes trpaslíky k pevnosti orků?). Min. příběh a více postav je velké pkus oproti The Keep.
A když tak nad tím přemýšlím, už by mohla konečně vyjít ta Cardhalie 2, z té se už pomalu stává také druhý Grimoire.
@Charllize (06.09.2017 00:00): Ale jako jo, jednou se k tomu snad určo dostanu:). Vypadá a zní to skvěle. Tohle zrovna byla také jedna z her, která mě zaujala hned na první pohled, takže má poměrně velké šance, že si jí zahraji. Každopádně však platí, že čím hardcorovitější a delší kousek, tím více času si pro něj musím vyhradit a tudíž tím více odkladů si (možná i neprávem) vyslouží.
Je tam zkrátka takové to "jako někdy si to už budu muset konečně zahrát, ale ještě prvně dám tohle a tamto a tadyto... to bude rychlejší a je na to teď zrovna i více času" však to asi každý zná. Poslední dobou jsem měl dost problém se k nějakému RPG vůbec dostat.

Stejné to budu mít asi i u toho Grimoiru, nehledě na to, že beztak bude trvat x let, než se to pořádně odladí :p (takže je to asi putna:)).
@Isair (05.09.2017 23:55): ten stereotyp by se dal prirovnat zhruba tak ze to je jako kdyz te nekdo tluce tyci do zad a ty po case uz nic necitis a jen se smejes:)

ne vazne, je tam neskutecna rozmanitost priser, to ten stereotyp celkem odbourava, porad se deje neco noveho a clovek se porad prizpusobuje. Dungeony jsou bludistove puzzly, takze co patro to hadanka. Ehh..zas bych basnil do rana..stacilo:)
@Rapier (05.09.2017 23:44): A zrovna The Keep mě zase až tak moc nezaujal, to mi přijde jako taková casual tabletí blbinka. Trochu jsem se o ní začal více zajímat, když se tu na DH pyšní takovou oblibou. Asi si to taky jednou zahraji, ale moc se mi nelíbí už základní vizuální stylizace + hra pouze s jednou postavou.

A zrovna Rivu mám taky v nejbližším plánu.



@Charllize (05.09.2017 23:38): Jako Elminage mě vždycky hodně lákal, ale asi si to chce na něj rezervovat fakt spousta času. Nadto se trochu bojím toho ubíjejícího stereotypu, který jsi, tuším, ty sám zmiňoval. Ale mohla by to být společně s Grimoirem ideální hra na důchod:).
@mazar1234 (05.09.2017 23:45): FATE jsme zase nehral ja, a co vetsinou slysim taky jde taky o slusnou ,,magorinu,, , takze taky dobry:)



@Isair (05.09.2017 23:47): Jo, ja o tom vim, ale nijak to nesleduju, pac takovych je ted moc, takze to vetsinou jen tak prelitnu a ignoruju. Ale jak rikam, pri blizsim prozkoumani to zle nevypada.
Ale co celkem sleduju je tohle, to by me mohlo bavit:)
http://store.steampowered.com/app/268930/Malevolence_The_Sword_of_Ahkranox/
@mazar1234 (05.09.2017 23:41): Škoda že už tu není Say, ten by k tomu určitě měl ještě co dodat :p. Nechce se mi tomu věřit, ale občas mi ty jeho průpovídky chybějí.

A btw, abych ještě mezi vás staré hardcore harcovníky přinášel osvětu, na ten Dungeon Kindom jsem už narazil mnohokrát i když jsem si jen googlil něco o "dungeon crawlerech". Zase až tak neznámé to není:).
@Charllize (05.09.2017 23:35): Yop, Grimmrockovské to docela je, možná i proto mě to zaujalo, já mám Grimrock vcelku rád. A očividně se nejedná jen o lacinou, amatérskou snahu o napodobení Grimrocku (na rozdíl od té tuny jiných, které poslední dobou vznikají a vypadají strašně), ale kapacity na to asi opravdu mají.



@mazar1234 (05.09.2017 23:35): Ha, Noob! Vždyť už to visí na Steamu asi půl roku, jestli ne déle :).
@mazar1234 (05.09.2017 23:18): Steampunk me moc nebere. Byla do nej sibla moje bejvalka, takze k tomu mam lehkou nechut :) Taky mi to prijde prilis jako grimmrock kterej me vubec nebavil, pac man s priserama:) Ale jinak to vypada na slusne odvedenou praci.
Jedinej krokovaci co me posledni dobou zaujal jsou StarCrawlers, ale taky nijak moc..

tady je muj pokus udelat z MM7 peknou hru. Zpatlal jsme dokupy asi sest modu. lepsi sprity, textury a 720p. Bohuzel to vzdycky v Brakadske pousti spadlo kvuli tem spritum. Uz ani nevim jak jsme to dal tenkrat dokupy:)
https://www.youtube.com/watch?v=W-SsL6FH4lg