Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Návrhy na nové funkce

Před odesláním vlastního návrhu si prosím přečtěte seznam plánovaných funkcí a rozšíření.
@mazar1234 (30.09.2017 01:45): Mám účet na CDH,, na co to potřebuješ ?

JInak samozřejmě s Tebou souhlasím co jsi napsal níže,.
Třeba tohle - opravdu vynikající popisek, zdvihá se mi kudla v kapse.
Kruci prdel jaký ďábel ????? Asi si to plete s dvojkou...
"Popis hry Doom
Žádná hra nemá tak bohatou historii jako Doom. Příběh je v podstatě jednoduchý, musíte se dostat k ďáblovi a ukázat mu, kdo je tady pánem. K dispozici máte různé zbraně, od motorové pily až po raketomet. Začínáte v podzemí na vojenské základně na Marsu s jednou pistolkou a motorovou pilou. Grafika hry je na tehdejší dobu uspokojivá a nemá v sobě žádné chyby, kromě jedné - ďábel nevypadá moc hezky. V ovládání mohli autoři trochu pozměnit zaměřování nepřátel. Není žádný důvod, proč si nezahrát tak dobrou a známou hru."
@Charllize (30.09.2017 01:41): Asi hej, ale celkovo sa to tu aspoň nejako snaží korigovať, tie "rádoby konkurenčné" weby sú už IMO za hranicou demencie.

Tak ma napadlo, máš vytvorený nejaký účet na CDH alebo na tom treťom webe, ktorého názov si nevybavujem, ale postovalo sa to tu?
@leebigh (30.09.2017 00:36): Kategoricky nie, to by sme trestuhodne degradovali k tým kvázi/rádoby konkurenčným webom.... žiadne !taháni informací!, to by sme akurát tak šlapli do hovna, nie nie nie v žiadnom prípade, chceme tu mať 200 000 hier s retardovanými údajmi? ako tie spomínané weby?

Bral bych tu funkci "Přidání na požádání", která by natáhla informace třeba ze Steamu s tím, že by si je přidávající mohl podle svého editovat. Jelikož třeba datum vydání mnohdy na Steamu neodpovídá skutečnosti.

@Kwoky (29.09.2017 22:20): Je pravda, že kdyby pro to byla nějaká zvláštní kategorie "hry bez popisu", tak by to jako přehled a návod pro někoho nemuselo bejt úplně na škodu. Pokud by se to nemíchalo mezi hry s regulérnim profilem, tak bych i souhlasil ;)
@ripper (29.09.2017 15:26): @Kwoky (29.09.2017 22:13): Mně se to moc nelíbí. Myslim si, že by takový profily byly nedodělaný na věky věků (minimálně půlka z nich). Radši se budu dívat na hry,který opravdu někdo někdy hrál a má na ně názor. Sám razim pravidlo, že když odehraju hru a na DH neni, tak ji zodpovědně přidám, protože, kdo může o hře vědet víc, než ten kdo ji opravdu hrál ;)
@MCZ (29.09.2017 14:35): Předchozí odpověď jsem měl rozepsanou ještě než jsem si přečetl tvoji :) A editovat to tu nejde. Každopádně díky za reakci. Ještě jeden návrh je v posledním odstavci mého komentáře.
Zajímavé slyšet odpovědi opačného názoru. Nedává mi ale moc smysl mít databázi her s cílem "nemít tam všechny hry, jen ty kvalitní". Jak se to dá určit, kdo o tom rozhoduje? Nebo jinak, jak vám ty hry, které považujete za nekvalitní, budou v databázi vadit? Přece na jejich profily chodit nemusíte. Ale ten, kdo je bude chtít použít (třeba jen pro označení "vlastním", když už nic jiného), bude moct.

Kvalita popisku je určitě důležitá, ale tam by se daly samozřejmě nějak graficky rozlišit hry již ručně upravené a kvalitně popsané, a hry na které ještě nikdo nesáhl (s žádostí, aby lidé pomohli). Tam se právě dá dobře uplatnit zapojení lidí. Popis, zajímavé odkazy, atd. Ostatní metadata lze natáhnout automaticky (název, vydavatel, žánr, rok vydání, obrázky, videa, atd). A na to mi právě přijde využívat manuální zapojení lidí jako plýtvání energií (kromě toho, že je to otrava).

Problém je v tom, že když už chci někde vést svoji databázi, tak tam chci mít vážně všechno, a ne někde stranou seznam "100 indie her co nejsou v DH". IGDB mi tohle umožní (tam je vážně všechno), ale to rozhraní mi moc nevyhovuje, a nejsou tam tak pěkné komunitní funkce. Ostatní české projekty co jsem našel taky v rozhraní a komunitě zaostávaly za DH (aspoň dle rychlého pohledu), ale zase vypadaly že mají plnější databázi. Rád bych měl oboje - dobrou databázi a dobré rozhraní + komunitu :)

Ještě mě teda napadl jeden nápad, pokud by DH mělo být jen o vybraném vzorku her. Připravit funkci, která je schopna automaticky stáhnout a předpřipravit profil hry na požádání uživatele. Uživatel by už jen doplnil český popis, pár dodatečných kategorií, a voilá! Ušetřilo by to práci uživatelům, takže by nebyla taková otrava často přidávat indie tituly, a zároveň by se stále přidávaly pouze hry vyžádané uživateli (takže by se DH netopila v záplavě "shovelware"). Co něco takového?
@ripper (28.09.2017 22:50): Ahoj. Jak už ti odpovědělo několik uživatelů přede mnou, záměrem je preferovat kvantitu nad kvalitou a také podporovat snažení komunity (přidávání, kontroly, opravy, achievementy). Má to samozřejmě své nevýhody v tom, že pak hry chybí, ale to se právě má obrátit v motivaci uživatelů to napravit.

Zdrojový kód open source není. Co se týče těch funkcí importu a exportu, ty jsou zajímavé, ale momentálně jsme zaneprázdněni vývojem nové verze, takže to není na pořadu dne. Chceš-li, můžeme se případně ozvat, až to budeme zvažovat (ale nic neslibuji).

Každopádně děkujeme za zájem!
@leebigh (29.09.2017 00:03): Taky mám rád nynější způsob a souhlasím.

Ono i to že tu nějaká hra chybí podle mě některé motivuje k tomu aby ji samy přidali, kdyby to vše bylo automatizované. Lidi by na to podle mě z vysoka srali, "na co něco upravovat když už to tu je". Navíc je každej popisek unikátní a vysvětluje to hráč hráči, Extrahovat texty z obchodu a pak je jen přeformulovat by výrazně podle mě poškodilo kvalitu popisků.
@ripper (28.09.2017 22:50): Obávám se, že strategie automatického načítání nesčetného množství her s anglickými profily je proti filozofii Databáze - tzn. třeba menší množství profilů her, ale kvalitních., schválených administrátory resp. VIP uživateli.
Mně osobně vyhovuje kvalita nad kvantitou - také mám velké množství Steam her doposud na DH nepřítomných. Ale představa, že by DH vypadala podobně jako další dvě české konkurenční databáze her mě děsí.

@ripper (28.09.2017 22:50): Počkej si na odpověď od Memphise nebo MCZ.

Ale předpokládám, že na strojové přidávání se v nejbližší době nepřejde. Sám jsem to několikrát navrhoval (a velmi by se mi to líbilo), ale cílem DH není obsahovat všechny hry. Cílem je obsahovat větší část her a v dostatečné kvalitě (popisu, odkazy, cover). Přístup do zdrojového kódu taktéž nečekej.

Ber to jako předběžnou "neoficiální" odpověď. Finální slovo mají admini.
Dotaz na automatizaci přidávání her

Ahoj, jsem tu nový, a mám dotaz na vývojáře. Aktuálně to vypadá, že všechny nové hry přidávají uživatelé manuálně. Je nějaký důvod, proč to není alespoň částečně automatizované (kromě toho, že to třeba ještě nikdo nenapsal)? Představuji si, že by nemuselo být zas tak těžké pravidelně vytáhnout informace o nových her např. ze Steamu a nasypat je do databáze. Uživatelé by pak museli jenom přeložit nebo nahradit popis hry. Ale hra by byla okamžitě dostupná, takže by nebyl problém přidat si ji do seznamů, atd.

Co jsem se díval, tak třeba https://isthereanydeal.com ze Steamu informace tahá, takže možné by to být mělo. A nemusí to být pouze Steam, jsou i další zdroje. Vypadá to, že https://igdb.com obsahuje všechny myslitelné hry, a přitom má API zdarma i pro komerční využití. Možná jsou i další podobné databáze.

Proč se ptám - zvažuji, jestli používat DH nebo třeba tu IGDB. Na DH se mi moc líbí komunita a velká volnost při tvorbě vlastních seznamů, štítků, atd. Chybí mi export dat, ale zejména mi přijde nepříjemná nutnost přidávat do databáze každou hru, kterou si chci přidat do seznamu. Mám oblíbené okrajové indie hry, a spousta z nich v DH není (kontroloval jsem). Nemám problém některé z nich do DH přidat, ale pochybuji, že se mi bude chtít přidávat každou, kterou si chci pouze v rychlosti označit jako "mohla by se mi líbit". Takže si říkám, je nějaký plán na částečnou automatizaci přidávání her?

Plus doplňující otázka, zdroják webu asi není opensource? Nikde jsem jej nenašel. Možná by to pomohlo vývoji, třeba bych nějaký patch přihodil někdy i já.

Díky za odpovědi.
@Garion (26.09.2017 15:34): To jde (detekce funguje), ale jsem spíš zastáncem krátkého tvaru. Ten text je tam z pohledu Steamu jen "na ozdobu" a kvůli SEO. Pro načtení store page nemá žádný význam. Pokud by Steam něco v téhle části změnil, tak odkazy přestanou fungovat. Když tam necháme jen číslo, tak to bude proti tomu trochu odolnější.
Žádám o menší úpravu. Když přidávám odkaz na Digitální distribuci ve tvaru:
"http://store.steampowered.com/app/46790"
Tak se nedetekuje, že jde o Steam. Ale stačí na konec doplnit lomítko
"http://store.steampowered.com/app/46790/"
a detekce funguje.
Prosím tedy o úpravu, aby se detekoval i ten první tvar - bez lomítka. Díky.
@Steve (17.09.2017 12:58): Tak ja osobne nijako aktívne neprotestujem proti zavedeniu tejto požiadavky, len sa mi v pamäti vynorila spomienka na kauzu "video linky", ktorá sa reálne stala.... ako mne je to u prdele, ja nič programovať/time comsuption nebudem, asi by sa mali k tomu vyjadriť naši (ak máš hviezdičku) otroci Admini, nakoľko problémové to vidia v kontexte tej video kauzy.
@Steve (17.09.2017 11:36): Ono to tu už v podstate v určitej forme je napr. u sekcií zaujímavostí a odkazy, kde sú odkazy na zdroj a aj na návody atď.... otázka je koľko takýchto odkazov už je napr. nefunkčných.
Pamätám si, že nie dávno som klikol na nejakú infostránku u Wizardry 8 a bola už nefunkčná (čo som nahlásil a zmazalo sa to) a podobne.

@mazar1234 (17.09.2017 01:28): No jo, jenže tahle "data" mají být jenom jakési subjektivní rady jednotlivých uživatelů, což je imho na DH k ničemu. Jednak to tu nikdy nebude v dostatečné kvalitě a množství, druhak se tomu konkrétně věnují právě jiné weby.
@Kwoky (17.09.2017 10:27): Tak ano, se vším je nějaká ta práce, ale proč to nemít zde pod jednou střechou? Já to beru tak, že mám oblíbené servery a na ně chodím a je mrzuté obíhat podobně zaměřených stránek kvanta. Čím větší komfort, tím větší počet zájemců, může to sem v konečném důsledku přilákat další hráče. Prostě, mám problém s rozběhnutím hry, vím, že na DH je spousta informací a bezva komunita, která ráda poradí, automaticky jdu sem. Opačná situace, rozchodil jsem nějakou starší hru, která už dnes na mnoha systémech nechodí, jdu na DH a napíšu postup, či HW/SW požadavky přímo do profilu hry a třeba to někomu bodne. Myslím, že by to nebyla funkce k zahození a vyžaduje to vlastně jen další chlívek s kolonkami pro informace, nic víc.

A ještě bych se přimlouval u jednotlivých her za kolonku s lokalizacemi. Už se zde o tom mluvilo, já vím, ale přijde mi to jako opravdu užitečná funkce. Jazykových verzí dnes bývá mnoho a nebylo by špatné vědět, zda je konkrétní hra s českými, či slovenskými titulky, případně dabingem. Možná by se to ještě dalo dělit na překlady amatérské a profi, klidně i s malou poznámkou o autorech, či vydavateli, aby člověk věděl, kde takto ošetřenou verzi hledat. Opět jsem si vědom, že to jde prostě přidat ke hře do zajímavostí, ale tam to může občas docela zapadnout. Mnohem rychlejší by prostě bylo jít přímo do tomu určenému chlívku.
@Terien (16.09.2017 18:32): Jsem jednoznačně pro! Už jsem to chtěl dříve navrhnout, společně s kolonkou pro hardwarové a softwarové nároky. U těch HW/SW nároků však nemám na mysli nějaká suchá čísla od výrobce/distributora, nýbrž spíše zkušenosti hráčů, na čem se jim danou hru podařilo rozjet. Prostě kolonka, kde by se třeba do předpřipravených řádků daly vepsat podstatné části SW/HW, důležité pro úspěšné zprovoznění hry. Myslím si, že by to ocenilo poměrně dost lidí, oživení obzvláště starších her je někdy doslova alchymie a je dobré vědět, na čem všem tu hru lidé úspěšně provozovali.

@mazar1234 (17.09.2017 01:28): Naprostý souhlas. Navíc pak mají lidé spravující DH nad obsahem plnou kontrolu.
@Steve (17.09.2017 01:01): To je pravda, ale zase je tu faktor nestability tretej strany, tzn. webstránka, ktorá mala obsah a existovala ráno nemusí vôbec existovať večer.
Jediná "istota" (reálne neexistujúce slovo), je mať to u seba, ergo ak existuje DH existujú aj tie dáta.
@Gordon (16.09.2017 18:33): to mě právě nesedí do zajímavostí
tam se většinou dávají spíše jen takové perličky/easter eggy čeho si normální člověk nevšimne třeba
prostě kolonku kde by třeba někdo mohl napsat např:
jakou doporučuje družinu
jaké zbraně jsou vhodné a kde je nalézt
jaké skilly si brát...atd
co kolonka u hry typu:
tipy/triky návody...nebo něco takového?
teď i když někdo chce napsat něco užitečného pro ostatní ke hře,třeba nějaké rady pro nové hráče... tak se to stejně ztratí v diskuzích o ničem :D
Při zobrazení seznamu her by se hodila ikona, která by je zobrazila dle hodnocení od "přátel a oblíbených". Neb jejich hodnocení bývá za mě nejvíce relevantní.
Koukám, že u widgetu "Právě vychází" je furt tolerance +- 2 týdny. Nebylo by od věci jí nastavit neomezeně (do naplnění počtu záznamů s tím, že aktuální datum by bylo cca uprostřed nebo těsně před ním), či alespoň s tolerancí měsíce. Měsíc není dlouhá doba a aktuálně se kapacity stejně nikdy nenaplní (mám nastaveno 20 záznamů a zobrazuje se mi 11).


@sgtfury (03.09.2017 23:05): Výhledově tak za 50 let by to bylo pěkné. :)