Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Adventury

2018 vypadá slibně

Trüberbrook
Asylum
Pathologic 2
The Poisoned Pawn: A Tex Murphy Adventure
The Last Crown: Blackenrock

Jinak novinka, SCUMM VM už podporuje plně tyto hry,

Cranston Manor
Full Pipe
Gabriel Knight
Gabriel Knight 2
King’s Quest VII
King’s Questions
Leisure Suit Larry 6 (hi-res)
Leisure Suit Larry 7
Lighthouse
Mixed-Up Mother Goose Deluxe
Phantasmagoria
Phantasmagoria 2
Plumbers Don’t Wear Ties
Police Quest 4
RAMA
Riven: The Sequel to Myst
Shivers
Space Quest 6
Starship Titanic
The Dark Crystal
Time Zone
Torin’s Passage
Ulysses and the Golden Fleece
@sgtfury (02.11.2017 11:52): Tak je fakt, že já jsem třeba Rippera a Testament hrála hned jak vyšli, takže k nim mám jiný vztah než kdybych je rozehrála až teď. Přece jenom grafika i hratelnost už jsou na dnešní dobu zastaralé, takže je možná lepší zvolit rovnou Crimes & Punishment. (Ale Devil's Daughter se vyhnout obloukem.)
@Red (01.11.2017 00:52): Jack The Ripper a Testament jsou fajn (pokud máš rád klasické adventury), Nemesis jsem nebyla schopná dohrát, Silver Earring není špatné příběhově, ale hratelnost je občas dost frustrující, a The Awekened jsem nehrála
Hráli jste někdo ty starší Sherlocky? Myslím tím co jsou na GOG : http://prntscr.com/h4llne. Pořád jsem tak rozpolcen, obrázky vypadaj pěkně ale z popisu mám pocit, že se jedná o průměrný adventury, co mě nemají jak překvapit.
Tak som pridal ešte adventúry Memoranda a Chronicle of Innsmouth na odporučenie jonesa 1240.
Zaujal ma ale celkom vysoký počet pixel-artových adventúr v súčasnosti. Myslíte že ide o akýsi módny "retro trend", alebo je to preto, že sú zrejme menej náročné na vývoj?
@ad142 (27.10.2017 17:38): Four Last Things je skvělá záležitost takže doporučuji a co se týče doporučení na přidání tak: Rakuen, THE INNER WORLD II: THE LAST WIND MONK, CHRONICLE OF INNSMOUTH, MIDNIGHT AT THE CELESTIAL PALACE - Chapter I či Memoranda ale tak tohle je jen zlomek :D
Ve Steam slevách je za osm euro skvělá adventura The Darkside Detective, určitě doporučuji !
@GodOfTheSick (26.09.2017 18:27): Já ti rozumím; jak jsem psal - to, jestli je státní podpora umění správná, je věc politického názoru.

Osobně si myslím, že pokud se státu ekonomicky daří, tak by určitá míra podpory nevadila (a bavme se o té míře). V historii lze najít evidentní případy, kdy podpora státu vedla k jednoznačně nadčasovým dílům, které by jinak prostě nevznikly (a že těch mizerných děl bylo asi víc ;). Jestli už dozrál čas i pro hry, nevím, ale spíše si myslím, že ještě ne.

Jinak existují i systémy, kde si můžeš jako občan určit určitou prioritu, kam část svých daní vložit - do sportu, umění atp. To by pak trochu napodobovalo ten Kickstarter. Takový model by se mi líbil.

Mimochodem ten Vávra si ale také úplně nemohl vymyslet naprosto co chtěl. Byl přesvědčen, že existuje díra na trhu v oblastí open world historických RPG. Byl to určitý průnik jeho přání a trhu. Takže i jeho peníze nějak limitovaly. Nějaké pokřivení existuje vždycky.

Tohle je ale složitá debata a jednoznačné odpovědi tu neexistují :)
@Artran (26.09.2017 17:51): Dneska máš stovky indie adventur splácaných v jednoduchém editoru bez pořádných animací a dabingu, které by klidně mohly mít AAA formát jako Uncharted nebo Heavy Rain. Ale kdo to zaplatí? Stát asi těžko. Takže o tom kdo prachy dostane bude rozhodovat nikým nevolený soudruh v komisi? Takže jeden státem podporovaný umělec bude tvořit a dalších sto bude čumět do blba, protože jim stát nedal prachy? Není za této situace lepší tomu nechat volný průběh? Podívej se třeba na Vávru. On měl vizi, že udělá husitské RPG, které nyní vzniká. Proč? Protože Vávra prostě CHTĚL. Má stát podporovat nějakýho joudu muchy sežerte mě, který jenom čeká, až dostane prachy? Je demokracie. Sponzorovat umělce může každý ze svého, kikstartr tu je. A když ne, no tak nic nevznikne. Umění by mělo být odrazem doby, taková jaká byla. Ne ji uměle pokřivovat.
@GodOfTheSick (26.09.2017 17:25): Potíž je, že jsou zkrátka způsoby vyjádření, které bez značné finanční sumy nezrealizuješ. Pokud by se měl autor řídit jenom rentabilitou, budou originální díla vznikat velmi zřídka. Umění potřebuje i určitou míru experimentu, zkoušení nových, riskantních věcí, které z podstaty nemusejí vyjít, nebo nemusí oslovit tak široké publikum. Z toho důvodu byla a je určitá míra podpory vhodná (to, jestli je správná, je věc politického názoru). Autor taky nějakou dobu zraje, musí se na něčem učit svoji techniku, právě ten svůj způsob vyjádření. Je pak o společenském konsensu a míře blahobytu, zda se bude umění podporovat i z našich daní.
@Bodkin (26.09.2017 16:59): No však. Dokud mi nezaplatíš, tak mě nic nenapadne a nic nevytvořím.To není umění, ale na zakázku zhotovené výrobky, které se sice umění podobají, ale chybí v nich to podstatné - čistý výstřik z nitra autora. V současné době je tento jev krásně vidět v hudebním průmyslu. Na jedné straně Buckethead vydal za posledních 10 let přes 200 alb, protože gejzír jeho nápadů je nekonečný a prostě to musí ven. Na druhé straně Kiss alba vydávat odmítají, protože je nikdo nekupuje a tudíž z toho nemají žádné prachy.

Jinak patronace je trochu něco jiného, v dnešní době ze strany státu nerealizovatelného.

@Drolin (26.09.2017 14:50): V dobách, kdy neexistoval stát ani peníze, umělci tvořili svépomoci, bez nároku na honorář z prostředků, které měli. Jakmile je políbila múza, museli to ze sebe dostat ven a umělecké dílo bylo na světě. Jednalo se tak o skutečné umění vyjadřující myšlenku autora vycházející z jeho čistého emočního pnutí nepokřiveného zlaťáky. Takže ne, žádná státní podpora není potřeba. Pokud Číňan nemá prachy na továrnu s otroky, kteří mu na zakázku jeho myšlenky zhmotní, tak si může najít jednodušší a levnější instrument k jejímu vyjádření. Může jít třeba s křídou na chodník malovat obrázky. Možnosti tu jsou. Podmiňovat vznik díla finanční injekcí nemá s uměním nic společného.
Trendaři bez vkusu vždycky odpadnou, takže nižší prodeje nejsou překvapující. Ale prodat v rámci jedné pětiletky 30x míň a ztratit 800 tisíc platících zákazníků? Soudruzi z Číny a jejich místní zvěd by se měli zamyslet, proč o jejich šméčka není zájem.

@Drolin (26.09.2017 11:32): Uživateľské hodnotenia Rapture - Metacritic 6,5 respektíve 4,7, druhá Amnesia 5,9 PC, sedmičku tam nespravila ani jedna z verzií Dear Esther. Dokonca ani Steam užívatelia, ktorí sa v poslednej dobe často vyžívajú v extrémoch, nie sú ani nadšení, ani otrávení. Trúfam si povedať, že väčšinu hráčov ich tvorba necháva skôr chladných :O

@BINGMAN (26.09.2017 11:30): Súhlasím len do takej miery, že si dokázali zakaždým držať istú štandardnú kvalitu, inak nie. Popri hromade mizerných walking simulátorov je totiž napriek rokmi dostatok relatívne kvalitných ako Abzú, Gone Home, Stanley Parable, Hellblade: Senua's Sacrifice, Firewatch, Vanishing of Ethan Carter a podobne a mnohé mi osobne prídu aj celkovo zaujímavejšie. (Snažím sa to popisovať objektívnejšie, tento žáner však každopádne nemám v príliš veľkej obľube)
@GodOfTheSick (26.09.2017 11:18): To ma tiež trošku pobavilo, nakoľko na úspech Esther už nikdy nenadviazali. Rapture sa pokiaľ viem mizerne predávalo aj na PC, ale za to si autori môžu tak trochu sami, nakoľko ju tam vydali podstatne neskôr a vzhľadom na mieru hrateľnosti to mnohí beztak zhliadli na YouTube.