Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@Vurhor (15.02.2018 14:57): Názor neberu, Gothic 3 bude navěky kontroverzní. Spíše jde o to, že Gothic 3 vážně poměrně žije :D Zvířatka v lesích, rebelové na rozcestí, loupežníci v jeskyních, ve městech plno bytostí... staří dobří známí ze starých her o nováčci dobře napsaní. A ten RPG systém je slast.
Já bych to asi i ve své době dohrál, nebýt těch šílených bugů.

Jinými slovy - Oblivion lepší po technické stránce.



@Charllize (15.02.2018 14:55): V Oblivion ani Skyrimu se nic neděje. Nic. Absolutně nic. Za to v The Witcher III tě mohou pronásledovat Weeping angels xD
@Charllize (15.02.2018 14:49): A mimochodem, já třeba nechápu, jak můžeš dát Oblivion 100% a Zaklínači III 75% s

"Svet navíc po case pusobi dost mrtve, nic moc se v nem nedeje, nejaka nahodna situace, jako třeba miva TES, nejake zajimave místo kde se clovek zastavi, kdepak nic. Geralt lita po svete jak splasenej a je tak trochu jedno co je kolem. "

To je vyloženě protiřečení se vším, co člověk o TES hrách a Zaklínači ví xD
Velmi rád srovnávám dvě na oko nesrovnatelné hry.
Dragon age a Oblivion

Oblivion má otevřený svět, v kterém si můžeme chodit kam chceme, Támhle do lesíka, tuhle do městečka, támhle do jeskyňky. Za to nemá absolutně žádnou výzvu, postavy které si zapamatujeme, a při hraní mám pocit, že jsem jediná živa bytost v celém císařství - ostatní jsou roboti.

Dragon age má uzavřený svět a ohraničený prostor. Za to hra je poměrně výzva, postavy jako Alistair, Zevran nebo Morrigan si budete pamatovat, a při hrání máte pocit, že svět kolem vás je skutečný a žije vlastním životem.

Mimochodem, ono si ani člověk nemusí vybrat jedno ani druhé. Gothic je o tolik starší než Oblivion, má otevřený svět...a o kolik je lepší? O 100%. (A to prosím i Gothic 3)
Oblivion je typický příklad kvantity nad kvalitou.
A nezapomenutelný zážitek z Oblivionu? Jak jsem se stal arcimágem za dvě hodiny.
Shoggot a Walome to už v podstatě řekli za mě. TES hry mají rozhodně vynikající atmosféru, plus ten lore je taky hezky vymyšlený. Ale Bethesda nikdy neuměla moc dobře psát. Od toho se taky odráží kvalita většiny NPC a jejich nezajímavých dialogů, to samé platí i pro hlavní příběh. Hejtr Bethsedy nejsem, jen mé RPG preference stojí někde jinde.
@Charllize (15.02.2018 10:49): Jo, však to lore je hezký, ohromný, originální a mají to dobře udělaný, stejně jako ty rasy.

Naopak, trpělivosti jsem měl dost, já v Oblivionu utopil moře času, byl rok 2006 když to vyšlo. Prolezl jsem všechno co šlo, strávil nad tím strašně moc (nad Skyrimem už trochu míň, ale jsem člověk, co dokud neproleze vše, tak to hraje pořád).

Jenom prostě to, co mám na RPG rád, tam prostě není. Není to tam nikde ani schovaný, nelze to z toho časem získat, není to tam. Je to jak píše Walome.
@Walome (15.02.2018 11:52): Jop, spomenul to tam.

@Charllize (15.02.2018 11:50): S Warhorse je to iné, vyrobili prvú hru s presne a dopredu definovaným konceptom, ktorý podrobne predostreli verejnosti. Bethesda vzala pôvodný koncept Areny a postupne ho pretavila do novej podoby - heréza! :P

Spomenuté interview s Toddom na kamere som nedohľadal, ale tady naň odkazuje akýsi herný web v textovej forme:
https://www.engadget.com/2011/08/31/beth ... n-elder-scrolls-mmo/
In talking with our sister site Joystiq at PAX, Bethesda's Todd Howard fields the question with blunt honesty. "I like this kind of game better," he said. "You know, it's what most of us are into. I'm not really an MMO guy. I respect them, I look at them, but I don't play them. It feels more real to me when I'm the hero and it's crafted for that. A community aspect to it, I recognize a lot of people would want that in a game like this, but it changes the flavor for me.

Of course, one man's feelings toward the genre aren't always enough to stave off corporate demands, but Howard says that isn't the case: "We can just do our thing, and it's kind of grown with each game. So there was no pressure from anybody above me to say 'Hey, you need to change this.'"
@Charllize (15.02.2018 11:35): Nevyjadril sa náhodou Todd pred pár rokmi priamo na kameru v interview pre niektorý z veľkých herných webov, že sám tieto nové TES hry už nehráva? Nespomeniem si, kde presne to bolo, ale popátram a doplním odkaz. Spravil z toho blockbuster cielený na väčšinového konzolového hráča, stará sa len o zisk. ;-)
@valcik (15.02.2018 11:13): tak nemyslim. Ta provazanost serie a pridavani lore je myslim na slusne urovni. Mozna ta online verze si trochu dela co chce ale i tam se najdou veci co sedi a jsou dobre. Kazdopadne ten zaklad je dulezity. Todd se o to dobre stara:)



@Jab (15.02.2018 10:34): ja za to nemuzu ze ti z toho zadny argumentacni zaver nevyplyva. Musis se vic snazit a treba to poradne hrat. Do te doby to nema smysl s tebou resit.
@SilentWolf (15.02.2018 10:31): historickej vyznam bylo neco v tom smyslu ze nejaky aldmersky lord je pouzival jako ochranu sveho lidu proti priseram a nejak do nich cerpal silu z hvezd. V dobe kdy ty ruiny byli funkcni a obyvane. Jinak je na ukol, slouzi jako tezitko na vypinac a myslim ze s nima jdou nabijet zbrane. Je jich tam asi 50.



@Shoggot (15.02.2018 10:38): nemel jsi moc trpelivost se s tim zabyvat, to je jasny. Kdyz jsou tve preference jinde.

TES ma jedno z nejvetsich ciste hernich lore vubec. Nepouziva zadne predlohy jak ma DaD, Warhammer nebo Zaklinac. Vse je ciste delane a vymyslene jen pro hru. A je to cele dost originalni.



@Walome (15.02.2018 10:47): ale oni maji co rict, jen ses na to vysral :)
@Shoggot (15.02.2018 10:38): jojo, já si Skyrim hrál po svém. Když jsem zjistil, že panáci mi nemají co říct, dialogy jsem přeskakoval a užíval si máchání mečem a střílení lukem. A bavilo mě to. Ale taky to není to, co bych čekal od RPG. Nějakej "hlubší" zážitek mě minul.
@Walome (15.02.2018 10:09): Měl jsem z toho stejný pocit tehdy.

Oblivion mě tehdy ještě uchvátil, bylo to velké, moc hezky to vypadalo, zdálo se, že tam toho bude strašně moc co dělat. Furt tu hru mám docela rád
I ten svět byl hezkej, ale celý mi to zkazila tehdy jedna věc: postavy. Prostě je tam každý panák. Panáci, panáci, panáci, co ti vlastně nemají co říct. Je tam nějaký ten syn toho krále, což je krom ještě jednoho cápka v Dark Brotherhood a otravného fanouška někdo s náznakem osobnosti.

Skyrim trochu lepší, ale furt panáci. Panák vedle panáka.

Ale tak beru to, ty TES hry jsou "huhu, dělej si co chceš, oblíkni si co chceš, hele, můžeš číst knihy a dělat si co chceš" a v tom jsou asi skvělý. Ale moje preference je, když to stojí na postavách a příběhu a v tom ty hry jsou přinejlepším průměrný.

Ale oni to tak prostě asi chtějí, takže to není ve zlém.
Mely tam nejaky vyznam ty Varla kameny? Ty jsem rad sbiral protoze jsem si hral na lovce pokladu :-D tech Welkydskych tak bylo moc a davaly manu. Ty me brzo pretizily. Ale Varla vypadaly hezky. Vim ze slouzily jako kamen dusi. Ale mely i nejaky jiny vyznam? Kdyz uz hrajeme na nostalgickou strunu.
Dalsi. Dungeony ktere tam jsou jen proto aby tam byli. Blbost. Krasny priklad jsou rozvaliny pevnosti ktere jsou strategicky rozmistene do kruhu kolem imperial city a mely ho v drivejsich dobach chranit. V jedne knize se lze docist proc nebyli nikdy opraveny. Samo duvod byli penize a to ze imperial city uz melo dostavene vlastni hradby a bylo skoro nedobytne. Jakou praci ho da dobyt je krasne videt ve videu k tes online.



@Jab (15.02.2018 10:16): ano. Denni rezim a zmena dialogu je presny opak generickeho npc vo stoji na miste a dokola opakuje to same.
Treba si vezměme podle me jeden z "nejlepsich" Q v Oblivionu. Variace na deset malych cernousku. Proc si s tim nevyhrali vic, kdyz se jednalo o uzavreny prostor? O jakysi mikrosvet, kde nemuseli resit nic vic nez to, co se odehrava uvnitr domku. Takovy potencial... a jako, uslo to. Coz je ale malo.

Ja jsem fanousek Bethesdy. Mam jejich hry docela rad. Ale nejdou dohrat. Jsou prazdne a cekam na chvili, kdy se zacnou snazit je plnit. Treba v TES6.

Zde plati to rceni "mezi slepymi jednookym kralem."
@Richmond (15.02.2018 09:31): Holt sa pozná, že na Arene a Daggerfalle pracoval ako hlavný programátor Julian "TES FATHER" Lefay a ako hlavný dizajnér a pisálek Ted Peterson. Obaja odišli z Bethesdy po vydaní Daggerfallu, kormidlo prevzali chlapčiská Tod a Pít, pochovali pôvodnú víziu o koncepte hry a nahradili ju vlastnou. :(
@Charllize (15.02.2018 10:00): +1

Oblivion (i Morrowind a Daggerfall) je opak hry bez duše a charakteru. Ačkoliv vždy Bethesdu řadím pod Piranhy (a další rpg studia), tak mají kvalitní hry a těch momentů bylo v TESu spoustu. Něco jako Far Cry 2, v recenzcích 90+ (Score i Level) a nadšení, a na DH naopak spíše kritika. Ale tak už to bývá u her "udělej si sám", každý si zde může vybrat jak si hru užije (a zda najde právě to, co ho bude bavit).

Jinak skvělá doba, ta velká recenze Oblivionu ve Score a všude info, a pak originálka (za šílených 899!) k Vánocům. 130+ hodin a to bez jediného modu a dalších zbytečností.
Mně Skyrim přijde děsně prázdnej. Jakože je tam toho plno, ale všechno jsem tak nějak míjel a jen tam pobíhal a užíval si souboj a pár panoramat. Nevzpomenu si asi na nic, co by mi přišlo wow, kromě jednoho questu, kde na mě mluvil nějakej nevimkdo a já musel někoho zabít, jakože snad i někoho nevinnýho myslím.
@SilentWolf (15.02.2018 09:51): pamatne momenty? Setkani s cisarem hned na zacatku ktereho namluvil Patric Stewart ( ne, v te dobe to bezne nebylo) a pak moment kdyz clovek vylezl z kanalu a uvidel tu nadheru, v roce 2006, ale to vam nic nerekne protoze jste u toho nebyli.

Nereknu, nejsem scenarista ani spisovatel abych posuzoval hluboke dialogy. Obecne byli ctive a zajimave, pomerne dost jsem si na nich tenkrat zdonalil anglictinu.

A Daemon tam ma presne to co jsem cekal. Tu hru nezna ale soudy vynasi. Genericke npc, heh. Stravil jsem nejaky cas sledovanim lidi. Rano vysel z domu a sel do prace, prodavat. Kolem seste zavrel a sel do hospody. Kolem pulmoci klopytal domu, po ceste jednou upadl. V nedeli mel volno a sel do areny na zapasy. A v tu nedeli mel jiny dialog. V obchode, na ulici, v hospode mel taky jiny dialog. Porovnej s kcd. Byl rok 2006.
@SilentWolf (15.02.2018 06:50): tak jsem tady:) Mysli si to spousta lidi co ty jejich hry neumi hrat a nerozumi jim. Vsadim se ze kdyz se kohokoliv z vas zeptam na nejaky detail tak nebudete vedet nic. To ze ta hra nesedne vasi nature a nemate trpelivost to hrat poradne je vase chyba a ne tech her. A stejne jako vy znate dost lidi co si mysli ze to je kravina tak ja zese ty co si mysli opak.
@SilentWolf (15.02.2018 06:50): Já tedy zažil wow momentů pár v Aréně (vystoupení z prvního dungeonu v noci za lehkého sněžení) a poměrně hodně v Daggerfallu (řev liche jsa ztracen hluboko někde v dungeonu, čekání na konkrétní čas na bandity atd.) :)
Watch Dogs je dobrý príklad hry bez charakteru, nesympaticka hlavná postava, nezaujímavý príbeh a prázdne mesto v ktorom sa nič zaujímavé nedá robiť okrem lezenia po rádio vežiach. Oproti tomu prvý Assassins Creed bol celkom originálny a ukázal nejaký potenciál.