Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o DH

@Sadako (08.04.2018 15:54): Právě že nic, i tobě jsem ho dal a nevadí ti to.
Edit: A vlastně to rozdmíchavá zajímavé diskuze! :)

@Ronik (08.04.2018 16:08): A nebo napsat nějakej návodíček/kuchařku k čemu pluska/mínuska jsou a byl by někde na pravo v profilové sekci komentářů jako jsou "tutoriály" u přidavání her. :) (plus upozornění že nejsou na osobní přestřelky atd.)

@ntz (08.04.2018 16:01): Ano viděl a udivuje mě tvá zarputilost tohle řešit, proč ho máš jsem ti už psal na vícero způsob, nezměním to, tak si to přeber a neotravuj s tím, uvedl jsem to pouze jako příklad toho co může ovlivnit ohodnocení komentu.
@Sadako (08.04.2018 16:17): urcite :) to umoznuje (po pridani odhaduju asi tak 4 radku kodu)

to razeni podle casu by melo bejt vychozi si myslim ... on se totiz clovek patla s komentarem, kterej si lidi neprectou kvuli tomu, ze je moc novej a vychozi razeni je podle karmy komentaru ...
@Sadako (08.04.2018 16:17): Tak to bohužel nevím, kód jsem nikdy neviděl. Ale když je nastavitelná hlavní stránka, dovedu si představit, že by něco podobného šlo udělat i pro výpis komentářů.
@Ronik (08.04.2018 16:08): Mně by se asi líbilo, kdyby šlo výchozí řazení nastavit defaultně v user settings - tzn. vždycky seřaď komentáře podle X (nahoře nejnovější, nejrozporuplnější, oblíbení první a tak dále).
Ale nevím, jestli to systém DH umožňuje.
@Ronik (08.04.2018 16:08): ja uz jsem o tomhle premejslel ... mozna by proste nebylo spatny, kdyby vychozi razeni komentaru ke hram bylo podle casu ... podle me by to bylo lepsi z mnoha duvodu ..
@Gordon (08.04.2018 15:16): Moderátoři to samozřejmě řeší, ale kdyby se to řešit nemuselo, bylo by to taky fajn, že jo. Dostaneš mínuska, co ti nekazí skóre, můžeš je ignorovat a jedeme dál.

Ad špatně napsané komentáře - v pořádku to samozřejmě je, jen je to redundantní. Většinou by pořadím nezamíchalo, kdyby tam místo +2/-11 někdo měl jen +2, stejně by ten jeho koment byl dole. Tady by schovávání samozřejmě nic neřešilo, spíš to bylo zamyšlení nad současnou funkcí mínusek.

Ano, jde mi hlavně o to, že ho shazuje v pořadí. Na schovávání mínusek netrvám (tvůj nápad je ok, i ten Jabův), i když si stojím za tím, že je spousta lidí kvůli jejich negativnímu vnímání nepoužívá a mohla by plnit svoji funkci líp, kdyby byla u komentářů vidět jen skrz nějakou ikonu. A můžeš sice říct, že to je problém jejich a ne systému, ale IMO by se systém měl přizpůsobit svým uživatelům. Ale na to by samozřejmě bylo potřeba víc názorů, ten můj je samozřejmě založený jen na mém osobním pozorování a nemusí odrážet realitu.

@Sadako (08.04.2018 15:54): Předpokládám, že většina uživatelů prostě používá výchozí řazení a u her, kde je těch komentů kvanta, se k těm kontroverzním neprokliká, pokud je vysloveně nehledá, a s tím se samozřejmě snižuje šance, že si je někdo kdy přečte, až zmizí z hlavní stránky.
@Gordon (08.04.2018 15:16): tos' tam ale gordie videl neco uplne jinyho, protoze ja si tim komentem k wolfovi s nikym zadny ucty nevyrizoval ...

pokud si wolfa hral tak bys mel vedet, ze ostatne zabijeni nacku BJem ma ve wolfovi skutecne az filosofickej rozmer ...

pokud si mi dal minusko proto, ze se ti to nelibilo, tak je to naprosto v poradku, tys' mi ale to upoceny minusko dal presne kvuli tomu, co se snazis pripisovat me - a sice kvuli vyrizovani tvejch uctu se mnou ... a to je potom psi styl .. sorry jako ..
Co se vlastně stane tak strašného komentáři, který má spoustu mínusů? Nevšimla jsem si, že by mínusy komentář vyloženě zneviditelňovaly, nebo něco na ten způsob - a seřadit komenty se dají různě.
@Ronik (08.04.2018 12:07): No jasně, vyřizování účtů je určitě problém, především pokud dotyčný dá někomu na všechny komentáře mínus, ale to přece řeší moderátoři ne? Protože i kdyby se to schovalo tak to tam zarputilci budou sázet jak jahody.

"Pokud to má trestat špatně napsané komentáře, je to zbytečné, protože takové nedostávají pluska." - ??? Podle mě je v pořádku vyjádřit někomu že napsal špatný komentář stejně jako vyjádřit hodnocením že hra je špatná, jak by tady to schování pomohlo? Zároveň to může být dobrý indikátor pro ostatní - bacha špatný nebo kontroverzní koment a buď se mu vyhnou obloukem nebo jim to nedá a musí si ho ze zvědavosti přečíst.

"2) Pokud to má sloužit pro vyjádření shody s názorem, tak to nefunguje (nebo minimálně ne tak, jak by mohlo), protože spousta lidí to považuje za vysloveně negativní značku/trest a mínuska prostě nepoužívá. Tomu by právě pomohlo to schování/nepočítání do pořadí, jak píše Jab. "
- opět nechápu jak kontroverze v hodnocení nebo komentáři může shazovat danný komentář, naopak pro mě je takový komentář ještě více zajímavým a rád si ho přečtu. Mám pocit že ti jde čistě jen o to že pak není vidět na první stránce defaultního řazení komentů ke hrám? To by vyřešilo pouze to aby první byly komentáře podle počtu hodnocení nezávisle na plusech nebo mínusech resp: 20+/11- by byl první i přesto že komentář pod ním má čistě 30+.

U jedničky souhlasím s tvým názorem že v popředí jsou tedy jen ty které soushlasí s obejktivitou a jsou tak nějak dobře napsané a naopak ty výborně napsané ale nesouhlasící jsou "mimo dohled", opět si ale nemyslím že by zde jen viditelnost plusek nějak pomohla, respektive můj nápad víš, udělat z mínusek zahrnutou entitu která se započítavá jen do čísla kolik koment má hodnocení a dle toho ho zobrazit v popředí mi přijde jako mnohem lepší nápad, zatímco skrývání "kritickýho" ohlasu mi přijde jako forma přecitlivělé politické umírněnosti kterou dnes internet doslova přetéká, to že někdo užívá mínuska k něčemu jinému je pak problém dané osoby a jejich schování by nic nepřineslo, fakt by bylo podle mě lepší je raději započítávat k pluskám aby se zobrazily v popředí.

Já například mínuskuji i pokud je komentář dobrý, ale nesouhlasím s ním, je podle mě jeho názor hloupý, i přesto že je to čistě jeho věc, to znamená že tím vyjadřuji nesouhlas a není to podle mě špatné, dále dám mínusko komentáři který je prostě špatně napsaný nebo až příliš stručný a ve výsledku řekne jen "je to ssuper hra líbila se mi jojo...", ale to neznamená že nemám rád krátké komentáře o to víc je mám rád pokud jsou fakt pěkné stručné ale zároveň vypíchnou nějakou tu věc a pak tu jsou případy kdy negativně hodnotím komentář pokud jeho pisatel je nějak zaujatý a nemá pro to vlastně ani důvod.

Krásným příkladem je komentář ntz k Wolfovi, který tu před ním hrdě brojil proti údajnému nacismu a v tom komentáři byla cítit ta zaujatost danou diskuzí nesouvisící se hrou celej komentář jen popisoval jak rád zabijí nácky a jako třešničku pak tam stálo že příběh ho nezajímal, a jelikož ta hra má kulervoucí příběh a komentář lleč byl dobře napsaný - byl tak brutálně křečovitý. Pěkně napsaný, kvalitní ale ve výsledku zaujatý a opomíjic skutečné aspekty hry, znamenalo by to tedy že kdyby ty mínuska u něj nebyly vidět, vypovídalo by jeho hodnocení o něčem, má tam několik mínusek a více plusek, jaký vypovídající smysl by to hodnocení potom mělo kdyby nebyly vidět mínuska? :)
@Gordon (08.04.2018 11:48): Myslím, že už to tady bylo dostatečně řečeno, ale že jsi to ty, napíšu to v bodech:

1) Současný systém vytváří echochamber názorů a kvalitní komentáře, které akorát jdou proti proudu, to shazuje. A účelem hodnocení komentářů by podle mě mělo být vypíchnout dobré komentáře, ne jen ty, které jsou dobré a ještě navíc v souladu s veřejným míněním.
2) Pokud to má sloužit pro vyjádření shody s názorem, tak to nefunguje (nebo minimálně ne tak, jak by mohlo), protože spousta lidí to považuje za vysloveně negativní značku/trest a mínuska prostě nepoužívá. Tomu by právě pomohlo to schování/nepočítání do pořadí, jak píše Jab.
3) Pokud to má trestat špatně napsané komentáře, je to zbytečné, protože takové nedostávají pluska.
4) Velmi jednoduše to jde zneužít na vyřizování účtů (a kvůli kravinám, jak to tady ilustroval Terien), což určitě nebyl záměr systému.

Ale jestli přehlížím nějaké pozitivní aspekty současného systému, rád si je poslechnu. :)
@Jab (08.04.2018 08:41): To by určitě taky pomohlo. Podle mě by pořád fungovalo líp, kdyby se počet mínusek schoval, ale chápu tě.

Jinak ten systém se skrytými mínusky funguje na Steamu. Tam je ani neukazují autorovi komentu, akorát se s nimi počítá v nějakém algoritmu "nápomocnosti", podle kterého se ty komenty pak řadí. To je samozřejmě pro DH příliš složité, ale jako inspirace by to sloužit mohlo. :)
ps. jak funguje to podporovatelstvi ? rozhodl jsem se, ze pustim mesicne 5 chlupu

Support for April: $5.00
VAT (Czech Republic): $1.05
Total: $6.05

Sionisticka aplikace si bere 21% (fuj) a bude me to automaticky strhavat kazdej mesic ? ja tohle nemam rad .. nejradsi bych poslal $60 a predplatil si tak tech $5/mesic na rok dopredu ..

neda se to udelat nejak takhle ?
@Richmond (08.04.2018 09:35): to by potom bylo strasne neprehledne ... me prijde dobre, ze vlastne ten ocekavanej format komentu je tak trochu traktat, se kterym si clovek vzdycky musi dat praci .. pokud by bylo mozny vkladat tyhle zkratkovite pseudo-komenty, tak ty dobre a zabavne komentare by se v nich ztratily ...
Já třeba postrádám možnost vložit k číselnému hodnocení hry pár slov, které jsou na komentář krátké, ale přitom mohou pomoci k orientaci. Ne každý (včetně mne) najde sílu a odvahu napsat pečlivě komentář ke hře. ale skoro každý dle mého zvládne napsat 2-5 vět, kde může sespat plusy a mínusy, klidně heslovitě. Já když hledám vhodnou novou deskovku, tak jdu na BGG a tam si najdu nejprve recenze a pak si projdu hodnocení lidí, které mají i textový, krátký či delší komentář. A samoztřejmě si projdu jak ty s vysokým hodnocením tak pak i ty s nízkým hodnocením, protože vím, že se dočtu, co lidem vadilo (tedy něco o čem píše Jab). Podobně to mají i třeba české Zatrolene hry.
@Fritol (08.04.2018 09:01): Ten můj způsob by tohle ale odstranil.

Jinak řečeno souhlasím s Ronikem v principu, ale myslím si, že to jde vyřešit elegantněji a jednodušeji. Úplně čirou shodou okolností se takové bájo řešení překrývá s tím mnou navrženým. :)
@Jab (08.04.2018 08:55): Nemyslím si, že se ti nováčci z toho poučí. Jasně, pokud napiše komentář ve stylu "Je to super hra" a konec, tak pro mě za mě ať už se tu neukáže. Jenže když tu příjde nováček, který psát umí, ale neví, že psát negativní komentáře na Mafii je zakázáno, tak je to problém a je "trestán" za svůj názor, ne za své kvality.
@Jab (08.04.2018 08:55): V tom případě by bylo fajn zobrazit mínuska jen autorovi, ale po dosažení určiteho počtu přidat třeba ikonu "Kontroverzní". Něco takového tu už myslím taky někdo navrhl.

Osobně si taky radši přečtu "umínuskovaný" komentář u her, které mají desítky či stovky pozitivních komentářů.
@Fritol (08.04.2018 08:51): Mínusy rozhodně neodstraňovat. Jak jsem psal, vyhledávám podle nich kontroverzní komentáře, které mají pro mě větší cenu, než pátý či desátý komentář oslavný.

Ten můj způsob by tyhle komenty vystřelil nahoru v pořadí. A pisatel by dostal svůj achievement, páč teď je jeho odepřením vlastně "trestán" a to i když napíše komentář kvalitní.

Že btw někdo (klidně i nováček) napíše špatný komentář a dostane vlastně jen mínuska... To je snad úplně v pořádku, ne? Z toho se má šanci spíše poučit, než když naopak vytvoříš systém, kde se bude dělat jako by nic.
@Jab (08.04.2018 08:41): Myslím, že tady ani tolik nejde o achivy, ten je ve výsledku každém myslím trochu ukradený. Ty mínusy by měly být buď viditelné jen pro autora nebo by se měly odstranit úplně. Ale jak říkáš, Planescape, Mafia, Witcher a mnoho dalších... tam napsat negativní komentář je mínusková sebevražda. Nevím jaký byl původní účel tohoto hodnocení, ale momentálně jsme v bodě, kdy část lidí dává plusy prostě za shodný názor, ne za kvalitu komentáře. Nebo si pomocí mínusek vyřizují osobní neshody. Což je samozřejmě špatně.

Další věc je, že mínuska dle mě odrazují nováčky od aktivního podílení se na databázi. Chce to trochu času aby si lidi zvykli jak to tu chodí, jaký formát by komentáře měly mít a tak. Jenže když tu někdo příjde, napíše 10 vět o Mafii a vrazi ji 50%, tak už ho to nejspší nikdy neuvidíme.

@Ronik (06.04.2018 20:11): A co to nechat a plnění achievementů odvozovat jen od kladných hodnocení? Tzn. když máš deset plusek a deset mínusek, tak achievement dostaneš... Páč teď fakt stále platí, že spousta lidí dá mínus dobře promyšlenému komentu, který dá ale nízké hodnocení jejich oblíbené hře.

To by tedy zůstalo. Ale pro samotného pisatele komentu by zmizely ty konsekvence psát kritický komentář k jinak oblíbené hře. Rovněž pořadí komentů by se odvozovalo toliko od plusek. Třebas bychom se tak dočkali zajímavějších úvodních stránek u Planescapu, Mafie, Witchera 3 (kde by tak nebyly jen oslavné komenty) atp. A bylo by i více zajímavých diskuzí.
Ja bych plus a minus zavedl uplne vsude a u vseho. S tim ze by se scitaly a ten kdo by na konci roku mel nejvic minusu dostal by dozivotni ban a ten co by mel nejvic plusu mohl by jit s Gordym na slavnostni veceri pri svickach:)

PS: a taky bych bral kdyby slo ostatnim cmarat po avatarech..
@Ronik (06.04.2018 14:13): To píšeš jen protože tam dávaš ten debilní nadpis o výzvě, viď. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@Fatality (06.04.2018 15:23): +1

@Zoltan (06.04.2018 18:19): Můžeš to mít v profilu. (jako já)

Jinak k čemu by byly pluska kdyby nebyly vidět mínuska? já myslel že to má za cíl o komentářích vypovídat jak na něj nahlíží ostatní. Pak by to jen vypovídalo o tom jak je kterej čtenej, (úplný butthurt tady cywe... :))
Až bude v profilu možnost listování mezi jednotlivými ročníky výzvy, tak si oné "Herní výzva 2017/18" z komentářů vymažu :D
@Ronik (06.04.2018 15:39): presne tak ... ja s hodnocenim treba naprosto nesouhlasim, ale koment je bezvadne napsanej .. zato, ze s necim nesouhlasim nebudu davat minusko ... to minusky bych dal v pripade, ze ten koment jako takovej bude napsanej nejak hloupe nebo agresivne, nezavisle na tom, jestli je muj pohled na percentualni hodnoceni stejnej nebo ne ... pripada mi fakt sick dat minus jen kvuli tomu, ze nekomu se libi hra, co ja jsem ztrhal a naopak ..

me by se docela libilo, kdyby by nejakej kumulativni counter, jak mame treba my na foru, eg karma

http://forum.ubuntu.cz/index.php?action=profile;u=29528

ono to sice nevypovida taky vo nicem moc velkym, ale ma to urcita pravidla - treba u nas muze jeden uzivatel jinymu menit (+/-) karmu jen jedenkrat za den
@BINGMAN (06.04.2018 15:29): Za to může herní výzva. Přibylo tady děsně moc nových uživatel, spousta trollů, idiotů, dětí... Buď kafrají prostě proto, aby kafrali a nebo nejsou zvyklí na to, jak to tady chodí a chtějí změny. Já jsem tady skoro 7 let a za ty roky jsem si říkal a navrhoval, že X a Y by bylo fajn změnit, přidat, odstranit, ale nic z toho se nestalo a nikdo neprojevuje zájem a nebo se mi dostalo odpovědi "Už bylo navrhováno", "Víme o tom" ... fajn no a co takhle "To vyřeší štítky?" :)

Takže hádám, že většinu starých uživatel už přešlo něco navrhovat či si na něco stěžovat, protože se stejně nic neděje. Noví uživatelé to ještě nevědí. Otázkou je, zda je to špatně nebo dobře.

Osobně nevidim nic špatného na té kritice komentářů, mě to taky příjde děsně zbytečné to tam cpát ohledně výzvy, ale srdce mi to netrhá. Co se mínusek týče, tak souhlas s Ronikem. Ten zbytek nekomentuju...
Nejvetsi cast jeho prispevku venoval mne. Tak co tu resite nejaky komenty. Ja sem hlavni hvezda show :)
@Jab (06.04.2018 15:10): To je asi fér, ale pořád myslím, že by to šlo vyřešit jinak. Kdyby u komentářů byla vidět třeba jen nějaká ikona, že tenhle komentář je "kontroverzní", ale číselné hodnocení by zobrazovalo jen pluska, věřím, že by mínusko začalo používat mnohem víc lidí (protože by nepůsobila tak vysloveně negativně) a pro ten tvůj účel by sloužila líp. Vezmi si třeba, kolikrát se v diskuzi objeví, že někdo s komentářem vůbec nesouhlasí, ale mínusko nedává, protože mu přijde dobře napsaný - to pak existence mínusek postrádá smysl a primárně se používají pro msty a opravdu špatné komentáře (které ale povětšinou nedostávají pluska, takže se stejně nedostanou vysoko a mínuska jsou v takovém případě redundantní).
@Fatality (06.04.2018 15:23): Kdyby to byl jediný případ, kašlu na to, ale podobné kydy, jakože někomu něco strašně vadí, i když to může jednoduše přeskočit, se tady na DH objevují čím dál častěji. Just saying.
Proč mají lidi takový problém něco jednoduše ignorovat? Nelíbí se? V pohodě. Proč ale kvůli takovým blbinám pořádat "křížové výpravy"? To nevíte co s volným časem?
Mě tohle mínuskování přijde spíš jako vhodný argument k tomu, proč by se měla mínuska úplně zrušit (nebo minimálně schovat a ukazovat jen autorům komentů, aby mohla sloužit jako feedback), protože se používají akorát pro vyřizování účtů a pro koniny typu, že se někomu nelíbí jeden nevinný nadpis. Jako nějaká kontrola kvality mínuska opravdu nefungují :)
@Terien (06.04.2018 11:22): Souhlas, také to nemám rád u komentářů - ale zase, komu by vadila taková drobnost. Nicméně toto stačí v profilu.

A díky, dnes to zkusím promazat! Nahých fotek uživatelů DH se ale nezbavím.
Osobne sa mi tiež komentáre začínajúce slovami Herná výzva nepáčia, aj keď mínusy by som za to nedával. Tak ako to má napríklad Všivák to pôsobí omnoho lepšie. Bohužiaľ, niekto to tam začal dávať a zvyšok sa toho chytil :)
@Terien (06.04.2018 11:22): Jakožto organizátor výzvy, tě možná překvapím, ale taky se kloním k tomu, to do těch komentářů nedávat a sám to tam nepíši a to přesně z toho důvodu, že komentář tu u hry bude spousty let (doufejme) a na herní výzvu se bude už jen prášit. Minusy za to nedávám, ale rozumím důvodu.
@rikuhahl (06.04.2018 12:13): Taky souhlas, je to takový hloupý lákadelko který je naprosto zbytečný, přitom to stačí mít v profilu... Komenty s tím nečtu, až na jednu vyjímku kde to komentoval fakt čistě o výzvě a jak ho to "vcuclo".

Jinak mi to přijde jako fajn rekapitulace jak vnímá komunitu, nic bulvárního na tom nevidím.

@Terien (06.04.2018 11:22): Ta výzva tě má hlavně donutit se dokopat k nějakým novým hrám, dle mě na tom není nic špatného, kdyby ji půlka lidí nebrala jako achivement.